Stukanie (stuki) w silniku
W moim przypadku okazało się że to wtryskiwacz stukał. Po zalaniu do baku środka czyszczącego i wyskoczeniu na autostradę gdzie auto zostało dobrze przeciągnięte po obrotach nastała cisza. Od tego czasu auto zrobiło 2.000 km w tym wypad nad morze i jak na razie nic nie stuka. 
- Od: 25 cze 2006, 10:26
- Posty: 94
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.
Witam.
Od jakiegoś czasu ze silnika dobiega u mnie taki odgłos .
Co to może być?
Jeden mechanik twierdzi że to koło2M, drugi że panewki, trzeci że to pasek ociera się o obudowę..
Nikt nie potrafi podać diagnozy.Może wtrysk?
https://www.youtube.com/watch?v=SUesGD_ ... e=youtu.be
Auto nie straciło na mocy, nie dymi.
Od jakiegoś czasu ze silnika dobiega u mnie taki odgłos .
Co to może być?
Jeden mechanik twierdzi że to koło2M, drugi że panewki, trzeci że to pasek ociera się o obudowę..
Nikt nie potrafi podać diagnozy.Może wtrysk?
https://www.youtube.com/watch?v=SUesGD_ ... e=youtu.be
Auto nie straciło na mocy, nie dymi.
Witam,
Od dłuższego czasu mam problem z zidentyfikowaniem pewnego dźwięku. Auto pracuje tak jak powinno, ma moc, pali normalnie, nic złego się nie dzieje. Byłem w kilku warsztatach i w każdym usłyszałem to samo "pierwszy raz słyszymy taki dźwięk". Podejrzewano wtryskiwacze, dwumas jednak te elementy są w porządku. Podkładki wymienione niecałe 2 miesiące temu, olej także (Dexelia 5W30).
Dźwięk dobiega gdzieś z okolic tyłu silnika, wczoraj zdjęliśmy ze znajomym obudowę silnika i przy głębszym wsłuchaniu się, można stwierdzić że dźwięk może dobiegać gdzieś z okolic klawiatury. Raz jest że tak powiem szybszy ciągły, a drugim razem wolniejszy co sekundę, ciężkie do opisania.
Podaję link do filmiku i liczę na Waszą pomoc, nie daje mi spokojnie żyć ten dźwięk.
https://www.youtube.com/watch?v=pW5BU_wTXOE
Pozdrawiam!
Od dłuższego czasu mam problem z zidentyfikowaniem pewnego dźwięku. Auto pracuje tak jak powinno, ma moc, pali normalnie, nic złego się nie dzieje. Byłem w kilku warsztatach i w każdym usłyszałem to samo "pierwszy raz słyszymy taki dźwięk". Podejrzewano wtryskiwacze, dwumas jednak te elementy są w porządku. Podkładki wymienione niecałe 2 miesiące temu, olej także (Dexelia 5W30).
Dźwięk dobiega gdzieś z okolic tyłu silnika, wczoraj zdjęliśmy ze znajomym obudowę silnika i przy głębszym wsłuchaniu się, można stwierdzić że dźwięk może dobiegać gdzieś z okolic klawiatury. Raz jest że tak powiem szybszy ciągły, a drugim razem wolniejszy co sekundę, ciężkie do opisania.
Podaję link do filmiku i liczę na Waszą pomoc, nie daje mi spokojnie żyć ten dźwięk.
https://www.youtube.com/watch?v=pW5BU_wTXOE
Pozdrawiam!
- Od: 2 kwi 2013, 23:31
- Posty: 19
- Auto: M6 GY 06' RF7J 143 KM
No to i mi sie przytrafila niemila sprawa... w pewnym momencie jazdy silnik zaczal tak chodzic jakby ktos mlotem trzaskal. po wizycie u mechanika pierwsze co to do sprawdzenia poszly wtryski. okazalo sie ze to nie to. nastepny ktok jaki podjalem do sciagniecie miski olejowej i tam znalazlem pol panewki i zamiast dwu miesiecznego oleju-smole. remont silnika u mnie w walbrzychu to od 3000 do 6000 zl. Drodzy klubowicze.... czy ktos mial doczynienia z mechanikiem ktory wystawia taka aukcje??
http://allegro.pl/silnik-mazda-mpv-6-rf ... 57838.html
po rozmowie tel. koszt naprawy to:
2500 za silnik podobno 100-120 tys km (jak to sprawdzic??)
850 za oleje, plyny, filtry i wszelakie uszczelki
250 za lawete walbrzych-wroclaw
stary silnik zostawiam w rozliczeniu za wymiane i kalibracje.
daja miesiac gwarancji
razem okolo 3500 zl
czy warto??? wykonywal ktos u nich usluge???
prosze o pomoc. jestem zalamany.

po rozmowie tel. koszt naprawy to:
2500 za silnik podobno 100-120 tys km (jak to sprawdzic??)
850 za oleje, plyny, filtry i wszelakie uszczelki
250 za lawete walbrzych-wroclaw
stary silnik zostawiam w rozliczeniu za wymiane i kalibracje.
daja miesiac gwarancji
razem okolo 3500 zl
czy warto??? wykonywal ktos u nich usluge???
prosze o pomoc. jestem zalamany.
- Od: 11 lis 2013, 10:35
- Posty: 44
- Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002
Hmm cena nizbyt wygórowana mnie remont kosztował same czesci 3,5 tys nie liczac mojej robocizny ,wszystko zalezy co wsadza i po jakim przebiegu.I jeszcze jedno pytanie co z twoja turbosprezarka???
Moja umarła a to dodatkowy koszt ,
Moja umarła a to dodatkowy koszt ,
A wszystko mozliwe skoro stary biora w rozliczeniu napewno nie wywoża go na złom ,w moich okolicach tj.podkarpacie tez jest koles który sie w tym specjalizuje ale z tego co wiem to przywraca do zycia silniki które bierze w rozliczeniu tylko pytanie w jaki sposób i na jak długo
ja wolałem wybrac wariant remontu swojego .


tylko ze ja sie na tym nie znam. a rozmawialem juz z niejednym mechanikiem i albo od razu rezygnuja z uslugi albo mowia o takich kwotach ze w glowie sie nie miesci. co lepsze nie daja pewnosci ze wszystko bedzie idealnie. czy mozna jakos sprawdzic silnik po wymianie w jakiej jest kondycji?? najbezpieczniej byloby: pokazuja mi auto z silnikiem na chodzie. stan licznika, numery silnika i ksiazka serwisowa powinny sie zgadzac i wtedy przekladaja mi silnik do mojej mazdy. a tak kupuje kota w worku i rozkladam rece.... 
- Od: 11 lis 2013, 10:35
- Posty: 44
- Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002
Może napisz do Enduro, ostatnio zobaczyłem temat że ma kilka rzeczy do sprzedania, może akurat coś będzie mógł Ci pomóc.
viewtopic.php?f=5&t=174676
Powodzenia!
viewtopic.php?f=5&t=174676
Powodzenia!
- Od: 2 kwi 2013, 23:31
- Posty: 19
- Auto: M6 GY 06' RF7J 143 KM
Witam, ostatnio zauwazylem, ze po wcisnieciu gazu (mocno) na zimnym silniku slychac zawory. Dźwiek przypomina klasyczny odglos zaworow w benzynie. Jednoczesnie pojawily sie inne odglosy. Podczas ruszania silnik dostal chrypki. Ma taki chwilowy warkot, w zasadzie często slyszalny wśrod diesli. Wczesniej jednak tego nie bylo. Odglos nie pojawia sie zawsze. Czy ktos moglby opisac jaki jest odglos rozregulowanych zaworow w rf7j? Mam juz podladki, przelewy i uszczelke i na pewno je wyreguluje, pytanie czy ten odglos przy ruszaniu to takze wina zaworów. Auto ma przejechane 150 tys km, wtryski kalibruja sie bez problemu (choc na jednym jest spora korekta).
Witam ma podobne problemy z moja mazda 2003 r 136km 2.0D , mianowicie z rana przy zimnym silniku lub gdy postoi długo ,słychać klekotanie bardzo metaliczne tylko przy obciążeniu silnika .Auto ma przejechane 230.tys dwumas zmieniony ,na pewno to nie waku , jak mu się da czadu to kopci na czarno , aa i gdy z rana zaczynam ruszać to jak by go przytrzymywało coś nie ma siły trzeba gazować ,pali ładnie równo chodzi. Dzięki wielkie za pomoc
- Od: 12 paź 2014, 13:32
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 2.0 136km
Czesc za te poranne stuki odpowiedzialne sa wtryski mialem to samo nawet na forscanie pokazywalo ze niby ok ale jak bylem z wtryskami na sprawdzeniu na stole to mechanior powiedzial ze dawki korekcyjne pozwalaja zorientowac się w ogolnej kondycji silnika a nie swiadcza wcale o stanie wtryskiwaczy . I jeszcze najciekawsze po sprawdzeniu na stole wyszly tez ok ale zostaly czyms przemyte i jak narazie stukow nie mam
- Od: 20 wrz 2014, 17:34
- Posty: 12
- Auto: mazda 6 gy 2.0 citd 136km
No to nieźle ,tak sobie właśnie myślałem stuki zaczęły sie jak auto zaczęło kopcić na czarno, a moze to podkładki pod wtryskami? , jeszcze pytanko czy stukanie waku pompy da sie jakos zrobic domowym sposobem bo zaczela tez stukac przy 2 tys obr przy rozgrzanym silniku
- Od: 12 paź 2014, 13:32
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 2.0 136km
pastrana19999 napisał(a): czy stukanie waku pompy da sie jakos zrobic domowym sposobem bo zaczela tez stukac przy 2 tys obr przy rozgrzanym silniku
Na forum jest odpowiedź, najkrócej ujmując można dać podkładkę pod sprzegielko w vacum.
Ja szukałem innej używanej vacum z niewyrobionym sprzegielkiem.
Z tym delikatnym stukiem możesz jeździć, oprócz denerwującego dźwięku nie ma innych efektów ubocznych
Wysłane z mojego Redmi przy użyciu tapatalk
Byc moze to wtryskiwacz, bo u mnie po kalibracji jest przez chwile dobrze, pozniej wszystko wraca do zlej normy. Zastanawiam sie w takim razie dlaczego pcm zle koryguje dawki. Coz w srode wyreguluje zawory i zobaczymy co to dalo, czy zawory wplywaja jakos na parametry pracy wtryskiwaczy? O ile to beda wtryski zastanaiwam sie czy nie zregenerowac ich w mabi. Daja 2 lata gwarancji. Okaze sie niebawem, z drugiej strony Tata stukanie czy tez warczenie nie jest jakies uciazliwe.
Kurcze szczerze mówiąc to dziś robiłem tą waku ,ale nie jestem pewien czy w dobre miejsca wsadziłem gumowe oringi ,chciałbym by ktoś podpowiedział czy dobrze zrobiłem ponieważ stuki są dalej .Oto foto https://www.google.pl/search?q=czesci+w ... B720%3B479 gdzie wsadziłem oringi , po prawej stonie w tą szczeline i po drugiej stronie to samo ,tak zrobiłem ponieważ zauważyłem ,ze na obudowie są wytarcia od tego młoteczka
Dopisano 13 paź 2014, 21:36:
Zawory chyba nie sa regulowane w mazdzie 2.0D
Dopisano 13 paź 2014, 21:36:
Zawory chyba nie sa regulowane w mazdzie 2.0D
- Od: 12 paź 2014, 13:32
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 2.0 136km
Zawory w naszych silnikach sa regulowane listkami co i iles tys km a z tym wakum to za ta czescia tzw szprzegielkiemwlkadasz podkladke metalowa srednicy ok 35mm z odpowiednim otworem o grubosci 1-2mm nie oringi i po sprawie
- Od: 20 wrz 2014, 17:34
- Posty: 12
- Auto: mazda 6 gy 2.0 citd 136km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6