Brak napięcia na elektrozaworze

Postprzez wiercioch » 27 cze 2009, 21:48

Witam, czy ktoś wie co jest odpowiedzialne za podawanie napięcia na elektrozawór zielony, sterujący turbiną? I czy w w wypadku jego braku można podać napięcie na tel elektrozawór "na krótko" ?
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 19:02
Posty: 35
Skąd: macclesfield
Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003

Postprzez Grzyby » 28 cze 2009, 14:20

Już o to pytasz w innym temacie. Po co kolejny, zaśmiecający forum?
Szanuj pracę moderatorów.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MAZVAGTECH » 28 cze 2009, 15:52

wiercioch napisał(a):ktoś wie co jest odpowiedzialne za podawanie napięcia na elektrozawór zielony, sterujący turbiną

Ale mieszasz tematy, w jednym poscie pytasz o elektrozawor sterujacy przepustnica teraz o elektrozawor sterujacy kierownicami turbiny, ktory nawiasem mowiac nie jest zielony i nie znajduje sie na pasie przednim. Aby raz skonczyc z tematami przepustnicy na dolocie wystarczy zaobserwowac polozenia silownika sterujacego " na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach przepustnica przymknieta na 30% po dodaniu gazu otwiera sie na 100%, po wylaczeniu silnika przepustnica wraca do pozycji otwartej" Wszystkie elektrozawory zasilane sa napieciem +12V, sterowane sa – z PCM Czytac, czytac i jeszcze raz czytac to wszystko jest na forum opisane
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez wiercioch » 28 cze 2009, 16:15

pytałem w innym temacie i nikt nie odpisał, a rzeczywiście namieszalem trochę, bo chodzi mi właśnie o ten elektrozawór mocowany do pasa przedniego koloru zielonego, na nim nie ma napięcia. Czyli odmniemywam że jest on od pełnego otwarcia przepustnicy? A co w przypadku jak mu podam napięcie na krótko?
Ostatnio edytowano 28 cze 2009, 16:51 przez wiercioch, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 19:02
Posty: 35
Skąd: macclesfield
Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003

Postprzez Grzyby » 28 cze 2009, 16:34

wiercioch napisał(a):pytałem w innym temacie i nikt nie odpisał

żaden powód do zaśmiecania forum ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wiercioch » 30 cze 2009, 18:58

ok, po sprawdzeniu jak nie ma napięcia na elektrozaworze przepustnica nie otwiera się na 100%. Po podpięciu podciśnienia na krótko do krótca z obudowy filtra powietrza, przeustnica otwiera się na 100% ale oczywiście auto trochę wariuje, bo dostaje powietrze wtedy kiedy nie powinno (tak sobie to tłumacze). Podczas jazdy czuć ewidentną różnica na +, więc to wina tego elektrozaworu. Czy ktoś wie może czy odpowiada za to jakiś przekaźnik, bądz bezpiecznik? Gdzie go szukać? Podanie prądu na bezpośrednio na niego np. z akumulatora nic nie daje.

ps. zdjęcie zaczerpnięte z postu maxkls
http://img3.imageshack.us/my.php?image= ... 9fb08c.jpg
czy tam gdzie jest napisane "podciśnienie do elektrozaworu otwarcia przepustnicy 30%" nie powinno być "otwarcia przepustnicy 100%" ??
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 19:02
Posty: 35
Skąd: macclesfield
Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003

Postprzez wiercioch » 1 lip 2009, 13:23

Czy moge liczyc na jaka kolwiek wskazowke w tym temacie? Gdzie szukac przerwania napiecia?
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 19:02
Posty: 35
Skąd: macclesfield
Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003

Postprzez jachuk » 3 paź 2009, 12:07

Witam,

Udało się rozwiązać problem z elektrozaworem 100% otwarci? Niestety zmagam sie z tym samym problemem od ponad 4 miesięcy.

Dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 23:29
Posty: 22
Auto: M6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez szeregus » 9 paź 2014, 21:29

Witam,
Bez zakładania nowego tematu zapytam krótko:
Na dwóch fotach, foty zapożyczone z netu :) obszary zaznaczone na czerwono, niby ta są elektrozawory 30% i 100% ( zielony i czerwony). MOje pytanko jest takie czy krecenie tymi o góry czarnymi pokretłami na tych elektrozaworach powoduje cos?

Z góry dzięki za każde odpowiedzi
Załączniki
foto.png
foto1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2012, 22:51
Posty: 31
Skąd: (świętokrzyskie)
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003

Postprzez klosek6 » 10 paź 2014, 21:07

to są filterki elektrozaworów i tam się nic nie reguluje
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6