Nie pali, nie kręci

Postprzez ceeste » 23 cze 2013, 20:07

Drodzy forumowicze mam problem w mojej M6.

Wczoraj jak probowalem wrocic z nad wody auto nie chcialo palic, nawet nie krecilo. Po przekreceniu kluczyka tylko resetowalo sie radio i auto ani drgnelo. Odpalilem na pych i zlapal od razu (wiem, teraz powinienem dostac opierd.. ze diesla sie nie odpala na pych ale nie moglem tam zostawic auta a holowanie nie bylo mozliwe z takiej odleglosci – moje szczescie, ze nic sie nie stalo).

Akumulator sprawdzilem w samochodzie kumpla zaraz po powrocie (tez diesel) i wszystko ladnie chodzilo.. pamietam, ze dawno temu zdazyla mi sie taka sama sytuacja, otworzylem maske, zdjalem klemy przeczyscilem prowizorycznie i zlapal od strzalu. Tym razem to nie pomoglo mimo tego, że czyszczenie nie było już tak prowizoryczne. Świeci się też cały czas check engine a chyba powinna zgasnąć? Czytałem na forum o podobnym problemie związanym z rozrządem ale po pierwsze robiłem rozrząd z pół roku temu a po 2 czy byłaby możliwość odpalenia "na pych" bez żadnych problemów i normalnej pracy silnika?
Kiedy alfa romeo osiąga największą prędkość? Podczas holowania
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2012, 14:34
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD @ 136 KM 2002

Postprzez Enduro » 24 cze 2013, 14:46

sprawdz styk na rozruszniku od tzw. bendixa, tej, elektormagnetrycznywlacznik
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Traviz » 29 wrz 2014, 08:34

Mam podobny problem. Zaczęło się jakieś 3-4 tygodnie temu od zgaszenia w trasie, po czym rozrusznik nie chciał zakręcić. Przeciściłem delikatnie klemy papierem ściernym i odpaliła. Był spokój na jakieś 2 tygodnie do czasu kiedy po trasie 50km żona zgasiła pod sklepem i po 5 minutach nie mogła odpalić – efekt ten sam, nawet nie kręci. Odpalił ją ktoś z kabli. Był spokój na tydzień czasu kiedy to z rana to samo. Obecnie wystarcza to na dzień, czasem nawet nie.

Mierzyłem napięcie na postoju.
Po zgaszeniu silnika 16.8V
Gdy nie chce odpalić 12.9V

W dniu wczorajszym spadło z 16.8V do 12.9V w 3 godziny :(
W trakcie odpalania potrafi na mierniku wskoczyć 6.5V

Auto mam 2 lata, nie wiem ile czasu siedzi obecny akumulator. Jutro chcę kupić nowy, tylko pytanie czy za chwilę nie załatwię nowego jeśli to nie jest przyczyna. Jak można to sprawdzić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 21:21
Posty: 27
Skąd: WPN
Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM

Postprzez Enduro » 29 wrz 2014, 08:52

akumulator mozesz spec. testerem sprawdzic/ zmierzyc, jaka jest jego sprawnosc.
polecam sprawdzic stan wody w nim i podladowac przez noc.
potem mozna pomyslec o nowym.
polecam tez sprawdzic styk, laczenie koloru jasnego ktore jest widoczne na kablu w okolicy silnika za wentylatorami po srodku jak i styk na rozruszniku od bendixa (elektormagenz odplajacy rozrusznik.)

pozdr.R
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krystian77 » 29 wrz 2014, 09:01

Traviz napisał(a):Mierzyłem napięcie na postoju.
Po zgaszeniu silnika 16.8V

Coś mi się wydaje że 16,8 V po zgaszeniu silnika to ciut za dużo. Sprawdź jakie masz napięcie przy włączonym silniku bo mi to wygląda na to że masz za duże napięcie przy ładowaniu i elektrolit z akumulatora CI się "wygotował"
Mi ELM327 12,9V pokazuje zawsze przy wyłączonym silniku.
Sprawdź też woltomierz bo I pomiar jest dla mnie co najmniej zastanawiający.
I na koniec cytaty z wikipedii:
"Prawidłowe napięcie ładowania – minimalne: 13,9 V – maksymalne 14,5 V
Po pełnym naładowaniu napięcie szybko spada do 13,2 V a później powoli do 12,6 V
Napięcie akumulatora powinno być mierzone 12 godzin po ładowaniu aby zapewnić dokładny pomiar
Napięcie przeładowania – występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,4 V"
Resumując: Ja przed wymianą AKU sprawdził bym regulator ładowania aby nie popsuć nowego.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6