Klekot silnika

Postprzez soldier8819 » 11 cze 2014, 15:13

Witam wszystkich serdecznie chciałem żebyście mi coś pomogli bądź doradzili ponieważ mam problem z dieslem mazdy rf5c w grudniu przy przebiegu 257 000tys strzelił mi pasek rozrządu i temat dobrze znany już polamaly się trzy dzwigienki zaworowe zawory zostały nie ruszone rozrząd został wymieniony na nowy oryginalny mazdy zostały wymienione uszczelniacze zaworowe i przy okazji zaslepiony egr oraz wymieniony olej i wszystkie filtry przez ok miesiąc czasu silnik pracował cicho lecz od niedawna pracuje głośno i klekocze zostały sprawdzone wtryski i wymienione drugi raz podkładki i Wszystko jest ok tylko klekot nie ustal może ktoś coś wie lub ma jakieś teorie na temat tak głośnej pracy? Pozdrawiam Mazda 6 rf5c klekot: http://youtu.be/9LyJfuoj6V8
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2013, 22:17
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 6 2003 RF5C

Postprzez gospo83 » 11 wrz 2014, 16:02

Witam
Spotkała mnie dziś super niespodzianka. Wracając z Wrocławia do Świdnicy, mnie więcej w połowie drogi Mazda zaczęła strasznie klekotać, do tego buda zaczęła się trząść i powoli silnik spadał z obrotów, aż w końcu zgasł. Zjechałem na pobocze, chwilkę odczekałem i próbowałem go odpalić. Odpalał ale jakby zaraz się dławił, przy tym silnik mało z ramy nie wypadł. Jakieś dwa dni wcześniej zobaczyłem plamę oleju pod intercoolerem (nie wiem czy na to związek ze sprawą). Kumpel dociągnął mnie do mechanika.

Jak myślicie, co to może być? Pomóżcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez tadziol » 11 wrz 2014, 20:48

świńska grypa ?
litości kolego,wóz stoi u mechanika,daj mu trochę popracować.to nie forum wróżbiarstwa i ziołolecznictwa.jak będziesz miał news-y od majstra,napisz.może coś ktoś podpowie <głaszcze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Istreed » 21 wrz 2014, 06:30

U mnie 2 dni temu było tak że nagle jakiś świst, potem zgasła.
Po zapaleniu na idle szła ale po dodaniu gazu gasła, dodatkowo coś piszczy przy tym :/
Myślałem o scv ale on zdaje się nie piszczy...
Dziś bedę się hodować do mechanika :)
Początkujący
 
Od: 28 paź 2011, 14:16
Posty: 27
Skąd: Katowice
Auto: M6 – 2003

Postprzez gospo83 » 23 wrz 2014, 11:01

u mnie diagnoza- głowica do wymiany... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez maziadm » 23 wrz 2014, 12:32

Jak to głowica do wymiany? Pękła sama z siebie?
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez stalone M6 » 23 wrz 2014, 14:31

Ha, u mnie tak było w mojej m6 rf5c, podczas jazdy zaczęła szarpać i piszczeć na 4 cylindrze. Okazało się że panewka się obróciła za tym felernym 4 cylindrze. Silnik zgasł podczas jazdy a kompresja doprowadziła do przeskoczenia paska rozrządu i uszkodzenia głowicy ( reakcja łańcuchowa ). Przyczyną awarii nie był zapchany smok czy podkładki pod wtryskami a kończące się panewki, które były grubości papieru czy żyletki. Jedna się obróciła i wykruszyła. Mazda ma przejechane 350 000 km. Koszt takiej naprawy 7200 zł silnik dostał nowe serducho (nowy wał i panewki nominalne ) głowica na szczęscie nie była mocno uszkodzona – wymieniłem 4 zaworki i dałem do szlifu.
gospo83 sprawdź dokładnie od czego masz rozwaloną głowicę, Czy od zerwania paska czy może była jakaś inna przyczyna.
stalone M6
 

Postprzez gospo83 » 23 wrz 2014, 17:07

Coś się rozsypało, mówił mi mechanik co, ale nie pamiętam (jakieś mocowanie czy coś) na drugim tłoku odciśnięte opiłki, tłok do wymiany. W głowicy trochę więcej strat więc lepiej ją wymienić. Jeszcze nie wiem ile za to popłynę ale lekko nie będzie... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez odom » 30 wrz 2014, 17:55

Witam drogich użytkowników M-6. Mam takie pytanie dotyczące mojej m-6 tki. Po kupnie przebieg 185 tyś autko chodziło idealnie, wręcz jak mówili znajomi cicho jak na diesla. Po półrocznym użytkowaniu coś zaczęło mnie niepokoić. Ale od początku. Jakiś czas temu dokładnie w czerwcu zacząłem słyszeć jakby klekot w miarę delikatny. Pojechałem do mechanika i powiedział że to wina sprężarki i może miał rację gdyż po wyłaczeniu klimy dźwięk ustawał. Przebujałem się całe wakacje ale od 5 dni ten ,,klekot,, pojawia się już nawet bez pracującej klimy najgłośnieszy jego stan jest na wolnych obrotach oraz przy ruszaniu. Aktualny przebieg auta 204 tyś. chciałbym tylko uzyskać inforacje co może być przyczyną takiej właśnie ,,muzyki,, ... dla mnie jest to conajmniej niepokojące i nie ukrywam denerwujące. Z racji tego że nie raz pomagaliście w klilku sprawach zamiast udać się do mechanika chciałbym uzyskć waszej rady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez Istreed » 30 wrz 2014, 17:58

No a ja szukam silnika nie wiecie gdzie zdrowe RF5C znajdę ?
Początkujący
 
Od: 28 paź 2011, 14:16
Posty: 27
Skąd: Katowice
Auto: M6 – 2003

Postprzez tadziol » 30 wrz 2014, 22:01

ciężko będzie....takie motory to już mają po 9 lat :|
a co się stało z Twoim ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tadziol » 30 wrz 2014, 22:05

a jaka jest kondycja wtrysków ? podkładki pod nimi też warte uwagi....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Istreed » 1 paź 2014, 11:28

Olej się rozwarstwił ! :/
Panewkę korbowodową zjadło.
Tak po krótce.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2011, 14:16
Posty: 27
Skąd: Katowice
Auto: M6 – 2003

Postprzez odom » 1 paź 2014, 18:12

Jeśli chodzi o moją mazdę dziś trafiła do mechanika, wymienione zostały podkładki pod wtryskami. Teoretycznie klekot znikł, pojawił się tylko na jedych światłach na odcinku 50 km tak więc może to było przyczyną lecz podejrzenia mechanika idą w taką stronę że jeśli klokot nie ustanie i znów będzie tak uciążliwy może to być panewka bądź też któraś rolka z rozrządu gdyż na nim zrobione jest 70 tyś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez tadziol » 1 paź 2014, 22:05

Istreed napisał(a):szukam silnika
Istreed napisał(a):Panewkę korbowodową zjadło.

a nie lepiej naprawić Twój ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Istreed » 1 paź 2014, 23:44

Trochę droga impreza.
Znajomy przerabiający temat w styczniu polecił silniki od wesola anielka. Juto zadzwonię i zobaczę co i jak.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2011, 14:16
Posty: 27
Skąd: Katowice
Auto: M6 – 2003

Postprzez jazda_mike » 2 paź 2014, 23:30

Witam mam taką sprawę ze od jakiegoś czasu w mojej madzi z silnika dobiega taki oto klekot:

http://m.youtube.com/watch?v=jTJ5_PlgU1w


Tak się dzieje na zimnym i zagrzanym silniku
Pedal spregla dość mocno drga jak się go lekko nacisnie
Mazda czasem na ciepłym silniku zakopci na czarno jak przyspieszam.

Dodam że wymieniłem elektro zawory dwa te przy otwieraniu maski skleilem i wyczyscilem chlodniczke intrecoolera egr wyczyszczony ze dwa razy to napewno.
Turbina ostatnio rozbierana w celu jej wyeliminowania i jest dobra.
No i oleju sporo ubywa..
Nie wiem co dalej robić czy to będą zawory do roboty?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2014, 05:28
Posty: 17
Skąd: Legnica dolnośląskie
Auto: Mazda 6 diesel 136 km rok 2004

Postprzez dobrzyn22 » 3 paź 2014, 06:05

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem połączyłem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Istreed » 4 lis 2014, 17:13

U mnie temat prawie zakończony.
Stanęło na 8 z przodu...
Ale 2masa doszła nowa :)
Początkujący
 
Od: 28 paź 2011, 14:16
Posty: 27
Skąd: Katowice
Auto: M6 – 2003

Postprzez soldier8819 » 24 lis 2014, 19:31

No i juz znamy winę... Pewien idiota składając mi silnik zamienił zawór ssący z wydechowym.. Musze szukać drugiego słupka
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2013, 22:17
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 6 2003 RF5C

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6