Problem z egr – nie odpala

Postprzez kemott » 24 sie 2014, 22:55

Witam.
Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Szóstkę kupiłem jakiś rok temu. Od początku świeciły się te dwie słynne kontrolki – check engine i ta od kontroli trakcji. Nie przejmowałem się tym do czasu, aż sporadycznie zaczęła mi gasnąć na wolnych obrotach. Pojechałem na komputer i wykazało błędy: P0404, P0406, P0401 i P2009. Trzy błędy wskazują na egr bodajże. Mechanik wyjął egr i wyczyścił. Nic się nie zmieniło, a Madzia zaczęła gasnąć coraz częściej, aż w końcu na wysokich obrotach również. Aktualnie stoi w garażu i praktycznie nie odpala. Ewentualnie jak da się na gaz to zagada, ale wolnych nie trzyma w ogóle. W ASO za ewentualną wymianę wołają 2500zł :| pomocy
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 22:38
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Dziarski Henk » 25 sie 2014, 14:07

Wiadomo na 100 % ze to egr? <co?> Spróbuj odłączyc kostke przy zaworze scv jezeli sie uspokoi to pewnie on. Moja tez gasla i byla to wlasnie wina scv.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 13:37
Posty: 7
Skąd: Potoczek/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 RF-7J 143 KM 2007 r. DPF
KARA`wan

Postprzez kemott » 25 sie 2014, 21:46

Odłączyłem kostkę przy SCV. Nic się nie zmieniło, tylko silnik zaczął tak "terkotać". Na EGR wskazują 3/4 wykazane błędy, więc taki był mój typ. Gdzie można kupić ewentualnie EGR? I jak ją sprawdzić?


PS Na zaworze jest oznaczenie 006, z tego co słyszałem to chyba były wadliwe.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 22:38
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez dobrzyn22 » 26 sie 2014, 09:02

kemott napisał(a):Na zaworze jest oznaczenie 006, z tego co słyszałem to chyba były wadliwe.

<ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kemott » 26 sie 2014, 20:32

Można w jakiś sposób sprawdzić czy EGR jest sprawna, a dokładnie ten czujnik?
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 22:38
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez krystian77 » 26 sie 2014, 22:58

P0404- Według instrukcji serwisowej mazdy 6: Awaria w obwodzie sterowania EGR.
Instrukcja serwisowa w skrócie:
-Sprawdzić połączenia.
-Sprawdzić sterowanie zaworu EGR.
Inspekcja odporności obwodu sterowania:
1 Odłączyć ujemny przewód akumulatora.
2 Zdejmij pokrywę z silnika.
3 Wyjmij wtyczkę z zaworu EGR.
4 Zmierz rezystancję między zaciskami B i F zaworu EGR.
Oporność na EGR powinna wynosić 1.7 do 3.2 ohm przy [20 ° C {68 ° F}]
am5ezw00000860.png

P0401 – Różnica pomiędzy rzeczywista i wymaganą ilością powietrza wskazuje na nieprawidłowe działanie EGR.
P0406: 00 Napięcie czujnika położenia EGR jest zbyt wysokie.
Możliwa przyczyna:
• Usterka czujnika pozycji zawór EGR
• Wada Złącza lub bolca
• Przerwa w obwodzie między zaciskiem C zaworu EGR i zacisk 70 PCM
• Zwarcie do obwodu zasilania stałym napięciem między zaciskiem E zaworu EGR a zaciskiem 53 PCM
Sprawdzanie napięcia
1 Włączyć wyłącznik zapłonu.
2. Sprawdź PID EGRP M-MDS.
PID EGRP 0,0 do 1,0 V
3 Uruchom silnik i pozwól mu się rozgrzać.
4 Sprawdź EGRP PID z M-MDS na biegu jałowym.
• Wprowadź "sterowania obiegiem otwartym / short inspekcja", jeżeli nie spełniają specyfikację.
PID EGRP Około 2 V
Jeżeli masz ELM to wartości napięcia odczytasz z Forscana. Możesz też woltomierzem na zacisku E.
P2009- takiego błędu nie ma w instrukcji z której korzystam, ale pewnie coś z wydechem/DPF.

Moim zdaniem masz "zacięty" EGR w pozycji otwartej.
W instrukcji nie jest napisane jak sprawdzić czujnik położenia EGR. Ze schematu wygląda na to że jest to potencjometr wpięty pomiędzy zaciski A i C. Suwak potencjometru wpięty w zacisk E. Omomierzem można go łatwo sprawdzić.

01.09.2014r.
Powyższe informację pochodzą z instrukcji serwisowej silnika RF7J. Z tego też powodu mogą okazać się zupełnie nieprzydatne dla właścicieli silników RF5C.
Ostatnio edytowano 1 wrz 2014, 13:59 przez krystian77, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 27 sie 2014, 16:16

... tak, tam jest potencjometr suwakowy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kemott » 1 wrz 2014, 11:07

Chyba przyczyną gaśnięcia był filtr paliwa. Po wymianie jak na razie chodzi. Kontrolki raz się świecą a raz nie.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 22:38
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez tadziol » 1 wrz 2014, 12:16

Janusz626 napisał(a):... tak, tam jest potencjometr suwakowy...

krystian77 napisał(a):Moim zdaniem masz "zacięty" EGR w pozycji otwartej.


a moim zdaniem za przeproszeniem Panowie pierdoły koledze wciskają....
silnik RF5C (bo takowy ma autor pod maską)ma egr sterowany podciśnieniowo i ma/lub nie czujnik położenia.


kemott napisał(a):P2009

krystian77 napisał(a):P2009- takiego błędu nie ma w instrukcji z której korzystam, ale pewnie coś z wydechem/DPF.


a powyższe potwierdza moje słowa,że chodzi o RF5C.

P.S.
P2009 – otwarty obwód elektrozaworu sterowania zmienną długością kolektora ssącego.
istnieje jak najbardziej w RF5C,w RF7J nie występuje.
korzystam z doświadczenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 1 wrz 2014, 12:22

Się cisniesz jakoś, zapytal się jak sprawdzić czujnik wiec uzyskał odpowiedź, miałem taki silnik i wiem jak jest, czyli może być czujnik lub nie, jeśli pyta się o czujnik wiec dostał odpowiedź, wiec puść na luz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 1 wrz 2014, 13:55

Przepraszam, rzeczywiście może bez zastanowienia podałem koledze opisy błędów P0401,P0404,P0406 z instrukcji od RF7J.

PS. Dbając o wysoki poziom merytoryczny forum postaram się za chwilę odpowiednio poprawić mój wcześniejszy post.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez tadziol » 1 wrz 2014, 15:02

Janusz626 napisał(a):Się cisniesz jakoś, zapytal się jak sprawdzić czujnik wiec uzyskał odpowiedź

ale błędną.
Więc po co człowiekowi rady,które tylko go wprowadzą w ślepy zaułek ??
Poza tym nie można mieć nadziei,że:
krystian77 napisał(a):kolega kemott poprzez analogie przetłumaczy to sobie na "język/osprzęt" silnika RF5C.
skoro już na wstępie napisał:
kemott napisał(a):Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość.


Janusz626 napisał(a):miałem taki silnik i wiem jak jest,
więc już sam powinieneś kapnąć się,że coś nie tak jest i gadka zbacza na złe tory....to są dwie wyraźne wskazówki:
kemott napisał(a):P2009
kemott napisał(a):PS Na zaworze jest oznaczenie 006, z tego co słyszałem to chyba były wadliwe.
już o profilu autora nie wspomnę.
Potem się nie ma co dziwić,że forum zaśmiecone,skoro rzadko który czyta ze zrozumieniem posty i stara się myśleć co pisze.Drugi post tego tematu jest najbardziej trafny i sensowny.A napisany przez gościa co ma ich zaledwie 5.... :|

krystian77 napisał(a):chciałem pomóc na podstawie wiedzy jaką posiadałem.

I na pewno jeszcze nie raz się przydasz. <spoko>
krystian77 napisał(a):Jednocześnie apeluje do kolegi aby pomógł podając opisy błędów P0404, P0406,P0401 dla silnika RF5C.

w odpowiednim czasie...

kemott napisał(a):Chyba przyczyną gaśnięcia był filtr paliwa. Po wymianie jak na razie chodzi. Kontrolki raz się świecą a raz nie.

oby tak było.może poprzedni był źle zamontowany/dokręcony i układ się zapowietrzał.jeśli problem powróci,to wymieniłbym SCV.
w kwestii kontrolek,to sprawdziłbym stan elektrozaworów sterujących EGR-em,są obok filtra oleju.
no i szczelność układu podciśnienia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kemott » 1 wrz 2014, 21:43

jak na razie wielkie dzięki za pomoc. Jutro jeszcze raz pojadę na komputer, z tym że do bardziej kumatego majstra, który powie coś więcej niż tylko odczyta błędy ;)
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 22:38
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez dobrzyn22 » 2 wrz 2014, 08:41

Jakbyś miał w profilu napisane skąd jesteś, to być może łatwiej było by wskazać Tobie jakiś polecany warsztat z okolicy :D
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6