Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Szóstkę kupiłem jakiś rok temu. Od początku świeciły się te dwie słynne kontrolki – check engine i ta od kontroli trakcji. Nie przejmowałem się tym do czasu, aż sporadycznie zaczęła mi gasnąć na wolnych obrotach. Pojechałem na komputer i wykazało błędy: P0404, P0406, P0401 i P2009. Trzy błędy wskazują na egr bodajże. Mechanik wyjął egr i wyczyścił. Nic się nie zmieniło, a Madzia zaczęła gasnąć coraz częściej, aż w końcu na wysokich obrotach również. Aktualnie stoi w garażu i praktycznie nie odpala. Ewentualnie jak da się na gaz to zagada, ale wolnych nie trzyma w ogóle. W ASO za ewentualną wymianę wołają 2500zł
Problem z egr – nie odpala
Strona 1 z 1
Witam.
Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Szóstkę kupiłem jakiś rok temu. Od początku świeciły się te dwie słynne kontrolki – check engine i ta od kontroli trakcji. Nie przejmowałem się tym do czasu, aż sporadycznie zaczęła mi gasnąć na wolnych obrotach. Pojechałem na komputer i wykazało błędy: P0404, P0406, P0401 i P2009. Trzy błędy wskazują na egr bodajże. Mechanik wyjął egr i wyczyścił. Nic się nie zmieniło, a Madzia zaczęła gasnąć coraz częściej, aż w końcu na wysokich obrotach również. Aktualnie stoi w garażu i praktycznie nie odpala. Ewentualnie jak da się na gaz to zagada, ale wolnych nie trzyma w ogóle. W ASO za ewentualną wymianę wołają 2500zł
pomocy
Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Szóstkę kupiłem jakiś rok temu. Od początku świeciły się te dwie słynne kontrolki – check engine i ta od kontroli trakcji. Nie przejmowałem się tym do czasu, aż sporadycznie zaczęła mi gasnąć na wolnych obrotach. Pojechałem na komputer i wykazało błędy: P0404, P0406, P0401 i P2009. Trzy błędy wskazują na egr bodajże. Mechanik wyjął egr i wyczyścił. Nic się nie zmieniło, a Madzia zaczęła gasnąć coraz częściej, aż w końcu na wysokich obrotach również. Aktualnie stoi w garażu i praktycznie nie odpala. Ewentualnie jak da się na gaz to zagada, ale wolnych nie trzyma w ogóle. W ASO za ewentualną wymianę wołają 2500zł
- Od: 24 sie 2014, 22:38
- Posty: 14
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Wiadomo na 100 % ze to egr?
Spróbuj odłączyc kostke przy zaworze scv jezeli sie uspokoi to pewnie on. Moja tez gasla i byla to wlasnie wina scv.

- Od: 14 kwi 2014, 13:37
- Posty: 7
- Skąd: Potoczek/Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 RF-7J 143 KM 2007 r. DPF
KARA`wan
Odłączyłem kostkę przy SCV. Nic się nie zmieniło, tylko silnik zaczął tak "terkotać". Na EGR wskazują 3/4 wykazane błędy, więc taki był mój typ. Gdzie można kupić ewentualnie EGR? I jak ją sprawdzić?
PS Na zaworze jest oznaczenie 006, z tego co słyszałem to chyba były wadliwe.
PS Na zaworze jest oznaczenie 006, z tego co słyszałem to chyba były wadliwe.
- Od: 24 sie 2014, 22:38
- Posty: 14
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
P0404- Według instrukcji serwisowej mazdy 6: Awaria w obwodzie sterowania EGR.
Instrukcja serwisowa w skrócie:
-Sprawdzić połączenia.
-Sprawdzić sterowanie zaworu EGR.
Inspekcja odporności obwodu sterowania:
1 Odłączyć ujemny przewód akumulatora.
2 Zdejmij pokrywę z silnika.
3 Wyjmij wtyczkę z zaworu EGR.
4 Zmierz rezystancję między zaciskami B i F zaworu EGR.
Oporność na EGR powinna wynosić 1.7 do 3.2 ohm przy [20 ° C {68 ° F}]
P0401 – Różnica pomiędzy rzeczywista i wymaganą ilością powietrza wskazuje na nieprawidłowe działanie EGR.
P0406: 00 Napięcie czujnika położenia EGR jest zbyt wysokie.
Możliwa przyczyna:
• Usterka czujnika pozycji zawór EGR
• Wada Złącza lub bolca
• Przerwa w obwodzie między zaciskiem C zaworu EGR i zacisk 70 PCM
• Zwarcie do obwodu zasilania stałym napięciem między zaciskiem E zaworu EGR a zaciskiem 53 PCM
Sprawdzanie napięcia
1 Włączyć wyłącznik zapłonu.
2. Sprawdź PID EGRP M-MDS.
PID EGRP 0,0 do 1,0 V
3 Uruchom silnik i pozwól mu się rozgrzać.
4 Sprawdź EGRP PID z M-MDS na biegu jałowym.
• Wprowadź "sterowania obiegiem otwartym / short inspekcja", jeżeli nie spełniają specyfikację.
PID EGRP Około 2 V
Jeżeli masz ELM to wartości napięcia odczytasz z Forscana. Możesz też woltomierzem na zacisku E.
P2009- takiego błędu nie ma w instrukcji z której korzystam, ale pewnie coś z wydechem/DPF.
Moim zdaniem masz "zacięty" EGR w pozycji otwartej.
W instrukcji nie jest napisane jak sprawdzić czujnik położenia EGR. Ze schematu wygląda na to że jest to potencjometr wpięty pomiędzy zaciski A i C. Suwak potencjometru wpięty w zacisk E. Omomierzem można go łatwo sprawdzić.
01.09.2014r.
Powyższe informację pochodzą z instrukcji serwisowej silnika RF7J. Z tego też powodu mogą okazać się zupełnie nieprzydatne dla właścicieli silników RF5C.
Instrukcja serwisowa w skrócie:
-Sprawdzić połączenia.
-Sprawdzić sterowanie zaworu EGR.
Inspekcja odporności obwodu sterowania:
1 Odłączyć ujemny przewód akumulatora.
2 Zdejmij pokrywę z silnika.
3 Wyjmij wtyczkę z zaworu EGR.
4 Zmierz rezystancję między zaciskami B i F zaworu EGR.
Oporność na EGR powinna wynosić 1.7 do 3.2 ohm przy [20 ° C {68 ° F}]
P0401 – Różnica pomiędzy rzeczywista i wymaganą ilością powietrza wskazuje na nieprawidłowe działanie EGR.
P0406: 00 Napięcie czujnika położenia EGR jest zbyt wysokie.
Możliwa przyczyna:
• Usterka czujnika pozycji zawór EGR
• Wada Złącza lub bolca
• Przerwa w obwodzie między zaciskiem C zaworu EGR i zacisk 70 PCM
• Zwarcie do obwodu zasilania stałym napięciem między zaciskiem E zaworu EGR a zaciskiem 53 PCM
Sprawdzanie napięcia
1 Włączyć wyłącznik zapłonu.
2. Sprawdź PID EGRP M-MDS.
PID EGRP 0,0 do 1,0 V
3 Uruchom silnik i pozwól mu się rozgrzać.
4 Sprawdź EGRP PID z M-MDS na biegu jałowym.
• Wprowadź "sterowania obiegiem otwartym / short inspekcja", jeżeli nie spełniają specyfikację.
PID EGRP Około 2 V
Jeżeli masz ELM to wartości napięcia odczytasz z Forscana. Możesz też woltomierzem na zacisku E.
P2009- takiego błędu nie ma w instrukcji z której korzystam, ale pewnie coś z wydechem/DPF.
Moim zdaniem masz "zacięty" EGR w pozycji otwartej.
W instrukcji nie jest napisane jak sprawdzić czujnik położenia EGR. Ze schematu wygląda na to że jest to potencjometr wpięty pomiędzy zaciski A i C. Suwak potencjometru wpięty w zacisk E. Omomierzem można go łatwo sprawdzić.
01.09.2014r.
Powyższe informację pochodzą z instrukcji serwisowej silnika RF7J. Z tego też powodu mogą okazać się zupełnie nieprzydatne dla właścicieli silników RF5C.
Ostatnio edytowano 1 wrz 2014, 13:59 przez krystian77, łącznie edytowano 1 raz
Janusz626 napisał(a):... tak, tam jest potencjometr suwakowy...
krystian77 napisał(a):Moim zdaniem masz "zacięty" EGR w pozycji otwartej.
a moim zdaniem za przeproszeniem Panowie pierdoły koledze wciskają....
silnik RF5C (bo takowy ma autor pod maską)ma egr sterowany podciśnieniowo i ma/lub nie czujnik położenia.
kemott napisał(a):P2009
krystian77 napisał(a):P2009- takiego błędu nie ma w instrukcji z której korzystam, ale pewnie coś z wydechem/DPF.
a powyższe potwierdza moje słowa,że chodzi o RF5C.
P.S.
P2009 – otwarty obwód elektrozaworu sterowania zmienną długością kolektora ssącego.
istnieje jak najbardziej w RF5C,w RF7J nie występuje.
korzystam z doświadczenia.
Się cisniesz jakoś, zapytal się jak sprawdzić czujnik wiec uzyskał odpowiedź, miałem taki silnik i wiem jak jest, czyli może być czujnik lub nie, jeśli pyta się o czujnik wiec dostał odpowiedź, wiec puść na luz 
Przepraszam, rzeczywiście może bez zastanowienia podałem koledze opisy błędów P0401,P0404,P0406 z instrukcji od RF7J.
PS. Dbając o wysoki poziom merytoryczny forum postaram się za chwilę odpowiednio poprawić mój wcześniejszy post.
PS. Dbając o wysoki poziom merytoryczny forum postaram się za chwilę odpowiednio poprawić mój wcześniejszy post.
Janusz626 napisał(a):Się cisniesz jakoś, zapytal się jak sprawdzić czujnik wiec uzyskał odpowiedź
ale błędną.
Więc po co człowiekowi rady,które tylko go wprowadzą w ślepy zaułek
Poza tym nie można mieć nadziei,że:
skoro już na wstępie napisał:krystian77 napisał(a):kolega kemott poprzez analogie przetłumaczy to sobie na "język/osprzęt" silnika RF5C.
kemott napisał(a):Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość.
więc już sam powinieneś kapnąć się,że coś nie tak jest i gadka zbacza na złe tory....to są dwie wyraźne wskazówki:Janusz626 napisał(a):miałem taki silnik i wiem jak jest,
kemott napisał(a):P2009
już o profilu autora nie wspomnę.kemott napisał(a):PS Na zaworze jest oznaczenie 006, z tego co słyszałem to chyba były wadliwe.
Potem się nie ma co dziwić,że forum zaśmiecone,skoro rzadko który czyta ze zrozumieniem posty i stara się myśleć co pisze.Drugi post tego tematu jest najbardziej trafny i sensowny.A napisany przez gościa co ma ich zaledwie 5....
krystian77 napisał(a):chciałem pomóc na podstawie wiedzy jaką posiadałem.
I na pewno jeszcze nie raz się przydasz.

krystian77 napisał(a):Jednocześnie apeluje do kolegi aby pomógł podając opisy błędów P0404, P0406,P0401 dla silnika RF5C.
w odpowiednim czasie...
kemott napisał(a):Chyba przyczyną gaśnięcia był filtr paliwa. Po wymianie jak na razie chodzi. Kontrolki raz się świecą a raz nie.
oby tak było.może poprzedni był źle zamontowany/dokręcony i układ się zapowietrzał.jeśli problem powróci,to wymieniłbym SCV.
w kwestii kontrolek,to sprawdziłbym stan elektrozaworów sterujących EGR-em,są obok filtra oleju.
no i szczelność układu podciśnienia.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6