Spadki mocy po zmianie biegów[?] + nierówna praca silnika [SCV]

Postprzez Dziarski Henk » 11 sie 2014, 11:30

Witam! Niestety zaczynam doświadczać ostatnimi czasy problemów z Moja 6.<pomocy>
Sprawa dotyczy tego ze po zmianie biegu na wyższy mam przerwę w mocy tak na około 1-2s. (sprawa dotyczy wszystkich biegów)
Dodatkowo na biegu jałowym występuje wahanie obrotów o max. 100 i czuc tą nierówna prace silnika. Dodatkowo gaśnie po jakimś czasie. Czy to zawór SCV czy moze zając sie filtrami paliwa i sitkiem w baku na poczatek? <co?> (filtr juz do mnie jedzie) Nie wiem czy to normalne ale po odpaleniu a nastepnie gdy zgasnie,
pompka na filtrze robi sie miekka i da sie nia pompowac, a nastepnie proces sie powtarza. :|
Forscan milczy i nie chce nic powiedziec co mogłoby mnie pokierować. Nie wiem juz co o tym myslec.
Prosze o jakieś sugestie i opinie co jej może dolegać. Może ktoś miał podobne objawy?
Pozdrawiam! papa <pomocy>

EDIT:
Po odłączeniu SCV silnik zaczał troche klepac jednak uspokoił sie i pracował juz kulturalnie. (to bezpieczne?! <co?> ) Rozumiem że to jest jednoznaczny sygnał do jego wymiany. Wczesniej oczysciłem sitko a własciwie grzybka w koszu w baku (polift). Filtr paliwa miał być na dzisiaj ale okazało sie ze Motogenerator nie wie co ma na stanie i wyślą jutro z innego magazynu <oczy> . Pozostaje mi jednak kwestia tych przerw w mocy po wbijaniu biegów w góre. To moze byc sprawka tego SCV`a czy moze jeszcze cos sie posypało? To mój pierwszy własny samochód i spać mi to nie daje ;/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 13:37
Posty: 7
Skąd: Potoczek/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 RF-7J 143 KM 2007 r. DPF
KARA`wan

Postprzez wiciu_88 » 15 sie 2014, 10:30

tak czytam twoje objawy i bardzo przypominają moje:

[url]
viewtopic.php?f=410&t=171591[/url]

u mnie winny okazał się właśnie SCV
Początkujący
 
Od: 31 maja 2014, 21:46
Posty: 13 (3/1)
Auto: Mazda 6
2.0 143 KM
2007 r.

Postprzez Dziarski Henk » 25 sie 2014, 14:10

Winny SCV. Widocznie w poliftach tez siadają... :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 13:37
Posty: 7
Skąd: Potoczek/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 RF-7J 143 KM 2007 r. DPF
KARA`wan

Postprzez Wojt@s » 27 sie 2014, 15:19

Hmm... ja mam podobne objawy w mojej szóstce. Rzadko (ale się zdarza), że auto nie ma mocy po zmianie biegów na niskich obrotach i nie reaguje przez jakieś 2-3sek na pedał gazu. Zauważyłem, że objaw ten pojawia się zwykle jak jest wilgotno i pada deszcz. Poza tym na biegu jałowym delikatnie wahają się obroty i słychać tak jakby nierówną pracę silnika. Jak sprawdzić czy to nie SCV?

Poza tym wszystko ok, autko nigdy samo z siebie mi nie zgasło.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2014, 12:23
Posty: 41
Skąd: W-wa (Targówek)
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 143KM, 2006.

Postprzez Dziarski Henk » 28 sie 2014, 09:28

Jak sprawdzić czy to nie SCV?

Jezeli faluja ci obroty na jalowym odpal go z odlaczonym SCV. Powinien chodzic rowno ale bedzie klekotać. Jak podlaczysz i znow zacznie falowac to szykuj sie na wymiane... <nie powiem>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 13:37
Posty: 7
Skąd: Potoczek/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 RF-7J 143 KM 2007 r. DPF
KARA`wan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6