Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 11 sie 2014, 19:37

W moim przypadku okazało się że to wtryskiwacz stukał. Po zalaniu do baku środka czyszczącego i wyskoczeniu na autostradę gdzie auto zostało dobrze przeciągnięte po obrotach nastała cisza. Od tego czasu auto zrobiło 2.000 km w tym wypad nad morze i jak na razie nic nie stuka. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez glinka333 » 12 sie 2014, 11:21

Witam.
Od jakiegoś czasu ze silnika dobiega u mnie taki odgłos .
Co to może być?
Jeden mechanik twierdzi że to koło2M, drugi że panewki, trzeci że to pasek ociera się o obudowę..
Nikt nie potrafi podać diagnozy.Może wtrysk?
https://www.youtube.com/watch?v=SUesGD_ ... e=youtu.be
Auto nie straciło na mocy, nie dymi.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2013, 15:38
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI 121 km.
2004 rok

Postprzez senz » 28 sie 2014, 11:30

Witam,

Od dłuższego czasu mam problem z zidentyfikowaniem pewnego dźwięku. Auto pracuje tak jak powinno, ma moc, pali normalnie, nic złego się nie dzieje. Byłem w kilku warsztatach i w każdym usłyszałem to samo "pierwszy raz słyszymy taki dźwięk". Podejrzewano wtryskiwacze, dwumas jednak te elementy są w porządku. Podkładki wymienione niecałe 2 miesiące temu, olej także (Dexelia 5W30).

Dźwięk dobiega gdzieś z okolic tyłu silnika, wczoraj zdjęliśmy ze znajomym obudowę silnika i przy głębszym wsłuchaniu się, można stwierdzić że dźwięk może dobiegać gdzieś z okolic klawiatury. Raz jest że tak powiem szybszy ciągły, a drugim razem wolniejszy co sekundę, ciężkie do opisania.

Podaję link do filmiku i liczę na Waszą pomoc, nie daje mi spokojnie żyć ten dźwięk.

https://www.youtube.com/watch?v=pW5BU_wTXOE

Pozdrawiam! :)
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 23:31
Posty: 19
Auto: M6 GY 06' RF7J 143 KM

Postprzez kubsztyk » 28 sie 2014, 15:11

Zmień typ filmu z prywatnego na niepubliczny, bo nie idzie go obejrzeć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez senz » 28 sie 2014, 15:28

Poprawione, mój błąd :)
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 23:31
Posty: 19
Auto: M6 GY 06' RF7J 143 KM

Postprzez ganczar17 » 25 wrz 2014, 15:50

No to i mi sie przytrafila niemila sprawa... w pewnym momencie jazdy silnik zaczal tak chodzic jakby ktos mlotem trzaskal. po wizycie u mechanika pierwsze co to do sprawdzenia poszly wtryski. okazalo sie ze to nie to. nastepny ktok jaki podjalem do sciagniecie miski olejowej i tam znalazlem pol panewki i zamiast dwu miesiecznego oleju-smole. remont silnika u mnie w walbrzychu to od 3000 do 6000 zl. Drodzy klubowicze.... czy ktos mial doczynienia z mechanikiem ktory wystawia taka aukcje??
http://allegro.pl/silnik-mazda-mpv-6-rf ... 57838.html
po rozmowie tel. koszt naprawy to:
2500 za silnik podobno 100-120 tys km (jak to sprawdzic??)
850 za oleje, plyny, filtry i wszelakie uszczelki
250 za lawete walbrzych-wroclaw
stary silnik zostawiam w rozliczeniu za wymiane i kalibracje.
daja miesiac gwarancji

razem okolo 3500 zl

czy warto??? wykonywal ktos u nich usluge???
prosze o pomoc. jestem zalamany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2013, 10:35
Posty: 44
Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002

Postprzez sheller80 » 25 wrz 2014, 18:11

Hmm cena nizbyt wygórowana mnie remont kosztował same czesci 3,5 tys nie liczac mojej robocizny ,wszystko zalezy co wsadza i po jakim przebiegu.I jeszcze jedno pytanie co z twoja turbosprezarka???
Moja umarła a to dodatkowy koszt ,
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez ganczar17 » 25 wrz 2014, 18:36

turbina chodzila normalnie. auto chodzilo i ciagnelo. moja obawa to jaki silnik mi wsadza skoro stary sie zostawia w rozliczeniu. zeby nie bylo ze jakis naprawiany mi wsadza po poprzednim kliencie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2013, 10:35
Posty: 44
Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002

Postprzez sheller80 » 25 wrz 2014, 20:37

A wszystko mozliwe skoro stary biora w rozliczeniu napewno nie wywoża go na złom ,w moich okolicach tj.podkarpacie tez jest koles który sie w tym specjalizuje ale z tego co wiem to przywraca do zycia silniki które bierze w rozliczeniu tylko pytanie w jaki sposób i na jak długo <co?> <co?> ja wolałem wybrac wariant remontu swojego .
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez ganczar17 » 25 wrz 2014, 21:33

tylko ze ja sie na tym nie znam. a rozmawialem juz z niejednym mechanikiem i albo od razu rezygnuja z uslugi albo mowia o takich kwotach ze w glowie sie nie miesci. co lepsze nie daja pewnosci ze wszystko bedzie idealnie. czy mozna jakos sprawdzic silnik po wymianie w jakiej jest kondycji?? najbezpieczniej byloby: pokazuja mi auto z silnikiem na chodzie. stan licznika, numery silnika i ksiazka serwisowa powinny sie zgadzac i wtedy przekladaja mi silnik do mojej mazdy. a tak kupuje kota w worku i rozkladam rece.... <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2013, 10:35
Posty: 44
Auto: MAZDA 6, 2.0 CiTD 2002

Postprzez sheller80 » 25 wrz 2014, 22:37

Mogę wiedzieć jakie to kwoty,a co do używki najgorzej że kkazda mazda z tym motorem na to cierpiała ,
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez senz » 30 wrz 2014, 16:27

Może napisz do Enduro, ostatnio zobaczyłem temat że ma kilka rzeczy do sprzedania, może akurat coś będzie mógł Ci pomóc.

viewtopic.php?f=5&t=174676

Powodzenia!
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 23:31
Posty: 19
Auto: M6 GY 06' RF7J 143 KM

Postprzez jeziorek » 10 paź 2014, 17:35

Witam, ostatnio zauwazylem, ze po wcisnieciu gazu (mocno) na zimnym silniku slychac zawory. Dźwiek przypomina klasyczny odglos zaworow w benzynie. Jednoczesnie pojawily sie inne odglosy. Podczas ruszania silnik dostal chrypki. Ma taki chwilowy warkot, w zasadzie często slyszalny wśrod diesli. Wczesniej jednak tego nie bylo. Odglos nie pojawia sie zawsze. Czy ktos moglby opisac jaki jest odglos rozregulowanych zaworow w rf7j? Mam juz podladki, przelewy i uszczelke i na pewno je wyreguluje, pytanie czy ten odglos przy ruszaniu to takze wina zaworów. Auto ma przejechane 150 tys km, wtryski kalibruja sie bez problemu (choc na jednym jest spora korekta).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez pastrana19999 » 13 paź 2014, 07:59

Witam ma podobne problemy z moja mazda 2003 r 136km 2.0D , mianowicie z rana przy zimnym silniku lub gdy postoi długo ,słychać klekotanie bardzo metaliczne tylko przy obciążeniu silnika .Auto ma przejechane 230.tys dwumas zmieniony ,na pewno to nie waku , jak mu się da czadu to kopci na czarno , aa i gdy z rana zaczynam ruszać to jak by go przytrzymywało coś nie ma siły trzeba gazować ,pali ładnie równo chodzi. Dzięki wielkie za pomoc
Początkujący
 
Od: 12 paź 2014, 13:32
Posty: 22
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez tomekwr » 13 paź 2014, 14:05

Czesc za te poranne stuki odpowiedzialne sa wtryski mialem to samo nawet na forscanie pokazywalo ze niby ok ale jak bylem z wtryskami na sprawdzeniu na stole to mechanior powiedzial ze dawki korekcyjne pozwalaja zorientowac się w ogolnej kondycji silnika a nie swiadcza wcale o stanie wtryskiwaczy . I jeszcze najciekawsze po sprawdzeniu na stole wyszly tez ok ale zostaly czyms przemyte i jak narazie stukow nie mam
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2014, 17:34
Posty: 12
Auto: mazda 6 gy 2.0 citd 136km

Postprzez pastrana19999 » 13 paź 2014, 20:41

No to nieźle ,tak sobie właśnie myślałem stuki zaczęły sie jak auto zaczęło kopcić na czarno, a moze to podkładki pod wtryskami? , jeszcze pytanko czy stukanie waku pompy da sie jakos zrobic domowym sposobem bo zaczela tez stukac przy 2 tys obr przy rozgrzanym silniku
Początkujący
 
Od: 12 paź 2014, 13:32
Posty: 22
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez samson22 » 13 paź 2014, 20:49

pastrana19999 napisał(a): czy stukanie waku pompy da sie jakos zrobic domowym sposobem bo zaczela tez stukac przy 2 tys obr przy rozgrzanym silniku

Na forum jest odpowiedź, najkrócej ujmując można dać podkładkę pod sprzegielko w vacum.
Ja szukałem innej używanej vacum z niewyrobionym sprzegielkiem.
Z tym delikatnym stukiem możesz jeździć, oprócz denerwującego dźwięku nie ma innych efektów ubocznych


Wysłane z mojego Redmi przy użyciu tapatalk
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez jeziorek » 13 paź 2014, 21:29

Byc moze to wtryskiwacz, bo u mnie po kalibracji jest przez chwile dobrze, pozniej wszystko wraca do zlej normy. Zastanawiam sie w takim razie dlaczego pcm zle koryguje dawki. Coz w srode wyreguluje zawory i zobaczymy co to dalo, czy zawory wplywaja jakos na parametry pracy wtryskiwaczy? O ile to beda wtryski zastanaiwam sie czy nie zregenerowac ich w mabi. Daja 2 lata gwarancji. Okaze sie niebawem, z drugiej strony Tata stukanie czy tez warczenie nie jest jakies uciazliwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez pastrana19999 » 13 paź 2014, 21:34

Kurcze szczerze mówiąc to dziś robiłem tą waku ,ale nie jestem pewien czy w dobre miejsca wsadziłem gumowe oringi ,chciałbym by ktoś podpowiedział czy dobrze zrobiłem ponieważ stuki są dalej .Oto foto https://www.google.pl/search?q=czesci+w ... B720%3B479 gdzie wsadziłem oringi , po prawej stonie w tą szczeline i po drugiej stronie to samo ,tak zrobiłem ponieważ zauważyłem ,ze na obudowie są wytarcia od tego młoteczka

Dopisano 13 paź 2014, 21:36:

Zawory chyba nie sa regulowane w mazdzie 2.0D
Początkujący
 
Od: 12 paź 2014, 13:32
Posty: 22
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez tomekwr » 13 paź 2014, 22:30

Zawory w naszych silnikach sa regulowane listkami co i iles tys km a z tym wakum to za ta czescia tzw szprzegielkiemwlkadasz podkladke metalowa srednicy ok 35mm z odpowiednim otworem o grubosci 1-2mm nie oringi i po sprawie
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2014, 17:34
Posty: 12
Auto: mazda 6 gy 2.0 citd 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6