Nietypowa praca silnika – film

Postprzez dobrzyn22 » 13 cze 2014, 14:23

Panowie, ma ktoś pomysł skąd tak dziwna praca silnika??
Zdarzyło mi się to 2-gi raz, tylko biegu jałowym(auto stoi). Po lekkim przygazowaniu objaw przechodzi.
Błędów brak, auto jeździ i pali bez zmian

Pomysły <co?>



Dopisano 14 czerwca 2014, o 11:33:

update – wczoraj wieczorem pojawił się check + kontrola trakcji. Auto nadal jeździ normalnie. dzisiaj odczytam błędy i dam znać
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 14 cze 2014, 15:06

odczytane błędy ( ELM + Forscan):

P2227 – moduł sterowania pracą silnika (zakres/działanie obwodu ciśnienia baro) – (czyzby problemy z EGR/podciśnieniem??)

B1884 – usterka obwodu kontrolki odłączenia poduszki pow. pasażera (dodam, że kontrolka ta działa prawidłowo)

C1119 – błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej


Spodziewałem się czegoś prostego, a tu 3 błędy w żaden sposób nie powiązane ze sobą :|

WTF <co?>


Po skasowaniu błędów na razie jest ok... Jakieś sugestie <co?>


PS. moim zdaniem wszystkie te błędy mogą wskazywać na przecierające się przewody – ktoś ma pomysł gdzie zacząć je sprawdzać ?? NAd Intercoolerem i przy zbiorniku spryskiwaczy, czy może gdzieś jeszcze ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 28 lip 2014, 22:17

kolejny update.

błąd
C1119 – błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
był spowodowany zapewne zapieczonym na amen zaciskiem hamulcowym (właśnie poszukuję jarzma i sworznia, ponieważ się śruba ukręciła przy próbie demontażu.

błąd B1884 zniknął i się nie pojawia

natomiast wcześniejszy błąd
P2227 – moduł sterowania pracą silnika (zakres/działanie obwodu ciśnienia baro) – (czyzby problemy z EGR/podciśnieniem??)

pojawił się po raz kolejny. I znów poprzedzone to było lekko dziwną pracą silnika – błąd występuje dopiero po ponownym odpaleniu.

Ma ktoś pomysły co można samemu w tym przypadku skontrolować/sprawdzić ? czytałem , że może to być czujnik ciśnienia, ale jest on zintegrowany z PCM...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bieski » 28 lip 2014, 22:29

Sprawdź masę pod filtrem powietrza. To raz..
No i sprawdź te przewody nad IC.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 28 lip 2014, 22:31

tu moje przeczucia bardziej się kierują jednak ku usterce związanej z tym czujnikiem...ale przewody tak czy siak sprawdzę profilaktycznie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6