biały dym z wydechu

Postprzez chinol » 29 paź 2012, 18:15

Elo. Podepnę się pod temat bo ostatnio delikatnie szybciej ruszyłem z wyższymi obrotami i wtedy pojawił się biały dym. Trwało to może 2-3 minuty po czym się uspokoiło silnik pracował na wolnych obrotach. Kiedyś też przegazowałem i stało się to samo. Wychodzi na to że co jakiś czas tak jakby coś zacinało się na moment i wtedy kłęby białego dymu wydobywają się.. Czyżby uszczelka pod głowica się kończyła? Nie odczuwam spadku mocy ani żadnych niepokojących innych objawów. Co to może być? Biały dym to woda/płyn. Niedawno miałem wymianę oleju to powiem że było go mało i płynu chłodzącego też na minimum. Żadnych objawów złych nie mam. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez mscorp » 9 lis 2012, 12:02

Lorbas napisał(a):brudny przepływomierz. Tez musze się za to zabrać, tylko nie mogę żadnego specyfiku na bazie alkoholu znaleźć. Już niejeden dzial samochodowy w super i hipermarketach przeszedłem i nic.


Ja czyściłem tym

polecam – nie niszczy gumy, plastików, elektroniki, izoluje od wody, poprawia przewodność, czyści bezdotykowo. Wystarczy poczekać do wyparowania preparatu.
mscorp
 

Postprzez tkosierwawa » 14 maja 2013, 06:14

U mnie w aucie mam problem z bialym dymem. 114 tys km przejechane. Moc idealna. Przyspieszenie rowniez. Wszystkie parametry w normie. Mam usuniety DPF i zastapiony emulatorem.
Gdy jade w korku to po kazdym dluzszym postoju i gwaltownym ruszeniu, przez kilka sekund wydobywaja sie z rury wydechowej kleby bialego dymu. Trwa to przez kilka sekund i zanika. Jakby przepalalo momentalnie cos w rurze wydechowej. Dym nie pojawia sie az do kolejnego dluzszego postoju (np minuta na swiatlach). Przy rannym odpaleniu auta, w trasie lub jezdzie bez dluzszych postojow problem z klebami dymu nie pojawia sie. Pojawia sie tylko przy przynajmniej minutowym postoju na biegu jalowym. Dodatkowo silnik wciaga mi pewne ilosci oleju (Dextelii do silnikow z DPF – bardzo "wodnistego" oleju). Okolo pol litra na kilka 2 tys kilometrow w jezdzie po miescie. W trasie gdy nie ma wielu postojow spala znacznie mniej oleju.
No dzis podjechalem do mechanika na wymiane klockow z przodu i z tylu i poprosilem o sprawdzenie kompresji . Okazalo sie ze jest ok. Ale po calym dniu u mechanika gdy odpalilem auto to puscil mi duzego bialego "baka" przez okolo 10 sekund...a potem jak pojechalem przetrzec nowe klocki i juz ani razu nie bylo dymu z wydechu...wrocilem do mechanika pokazac mu ze dym znika po pierwszym strzale z rury wydechowej. Byl w szoku ...przegazowal auto i gdy nie zobaczyl zadnego dymu (a widzial go wczesniej po postoju na wolnych obrotach....u niego w zakladzie... ) to stwierdzil ze musi sie skonsultowac z kolegami po fachu bo jak pracuje w zawodzie 30 lat tak niestety nie ma pojecia co sie dzieje.


Moze Jaksa moglby sie wypowiedziec w tym temacie bowiem jest sporo osob z tym samym objawem.
Dodam ze oprocz tego strzalu z rury jednostka napedowa pod kazdym wzgledem ok.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 21:03
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2007 143KM DPF

Postprzez Leoo » 17 maja 2013, 17:34

tkosierwawa napisał(a):Byl w szoku ...przegazowal auto i gdy nie zobaczyl zadnego dymu (a widzial go wczesniej po postoju na wolnych obrotach....u niego w zakladzie... ) to stwierdzil ze musi sie skonsultowac z kolegami po fachu bo jak pracuje w zawodzie 30 lat tak niestety nie ma pojecia co sie dzieje.

Myślę, że trzeba przyjrzeć się emulatorowi DPF. Ewentualnie podpiąć komputer i obserwować ilość paliwa podawaną przez wtryski podczas i po "incydencie".
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez ARTUR1976 » 19 sty 2014, 18:38

Witam wszystkich! Watek wydaje sie byc bez sensu, poniewaz bylo juz mowione o podgrzewaczach, problemach z uszczelkami, itd. Zdecydowana wiekszosc pisala o pojawianiu sie dymu w okolicy podlogi. W moim przypadku jest troche inaczej. Mazda 6 2.0 120 KM DPF 2007r. 115.000 km zdarza sie, ze odpalajac auto po np. kilkunastu godzinach, z RURY WYDECHOWEJ, a nie z okolic podlogi wydostaje sie bialy dym. Trwa to od kilku do kilkunastu sekund. W czasie jazdy nie "sypie" sadza nawet jak sie ostro przyspieszy i nigdy nie zauwazylem bialego dymu nawet jadac za moja "Madzia". Nie ubywa mi plynu chlodzacego i oleju, nie widac "syfu" na korku oleju ani na korku chlodnicy. Jezdze na krotkich dystansach 1-10km w malym miasteczku i okolicy. Zdarzy sie tez wyjazd na dluzszy dystans 50-70km, ok. 2-3 razy na tydzien. Czlowiek zaszaleje raz, dwa razy na miesiac i zrobi "tour de Corse" 250-500km. Poza bialym dymem, nie mam innych "niechcianych" objawow (tylko strasznie wk...ce trzeszczenie pod deska rozdzielcza <ściana> <ściana> <ściana> ). Nie sprawdzalem uszczelek pod wtryskami, smoka olejowego i innych z prostego powodu- mieszkam na Korsyce i o dobrego mechanika ciezko. Wiem, ze mnie to nie ominie ale czekam az wroci Polak, ktory ma warsztat w okolicy. Dodajac, ze mieszkam na Korsyce, nie chcialem zrobic powtorki z geografii tylko wskazac inna okolicznosc. W zime mamy tutaj temperatuty z umiarkowanej polskiej jesieni. Roznica to wilgotnosc powietrza. Aha, jak mielismy lato tez jej sie zdarzylo zakopcic ale moze kilka razy i na 1-2 sekundy. Panowie i Panie, pomozcie!!! <płacze>
ARTUR1976
 

Postprzez meter89 » 3 lut 2014, 22:03

Witam wszystkich.
Moja mazda 6 ma usunięty dpf. Po odpaleniu samochodu pojawiają się białe/siwe/delikatnie niebieskie
kłęby dymu. Smród spalin jest bardzo ostry. Na domiar złego, jadąc w trasie przy dobrze nagrzanym silniku mazda szarpie w okolicach 2 tys obrotów. Po ujęciu czy też dodaniu gazu szarpanie ustaje. Ostatnio zmieniałem pęknięty intercooler no i zarówno w przewody jak i intercooler były zabrudzone olejem. Ostatnio byłem u mechanika i po diagnostyce silnika okazało się, że 2 świece żarowe były spalone. Został oczywiście wymieniony cały komplet. Okazało się również, że na jednym wtryskiwaczu wartość jest troszke mniejsza, ale mieści się w normie. Niestety gryzący smród spalin i masa dymu po odpaleniu, aż do zagrzania silnika nie znikła. Czy może to być padająca turbina? dodam jeszcze, że auto dość dobrze się zbiera i przy ciepłym silniku już nie dymi, ale gryzące spaliny dalej zostają.
Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2013, 18:10
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 6 121 KM 2.0 diesel
rok prod 2007

Postprzez meter89 » 31 mar 2014, 10:39

Problem po części rozwiązany. Po wyczyszczeniu odmy problem częściowo zniknął. Został tylko gryzący smród, który pojawia się po dłuższym postoju na wolnych obrotach. Jeśli chodzi o dymienie na zimnym silniku i szarpanie w okolicy 2tys obr to te objawy ustały po przegonieniu auta.
Ostatnio edytowano 31 mar 2014, 19:08 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 21 maja 2013, 18:10
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 6 121 KM 2.0 diesel
rok prod 2007

Postprzez snake33 » 25 lip 2014, 10:35

Witam
Chcialem sie przylaczyc do tematu bo mam bardzo podobny problem. Auto kupilem w marcu tego roku, I nie zaowazylem tego dymku az do momentu w ktorym usunalem DPF I Katalizator. Tlumacze sobie ze to pewnie dlatego ze nawet katalizatora juz nie ma? Czy to jest mozliwe ze z jego braku widac delikatny dymek? DYmek jest tylko na zimnych silniku I tylko przy rozruchu, przez jakies 2-3 tyg. Jak to sie mowi, smierdzi dieslem :) Auto od samego poczatku pali bardzo dobrze, nie kreci dlugo, I chodzi rowno. NIe mam zadnych klopotow z szarpaniem, nie puszcza w cale dymka juz po 3 sekundach po odpaleniu, nawet przy przygazowce. Oleju nie bierze, mam ten sam stan od 6 tys km, plynu chlodniczego tez nieubywa. Pod korkiem oleju nie widac zadnych innych substancji wszystko wydaje sie byc ok. Mam zamiar przegonic auto wraz z Forte Diesel Turbo Cleaner. Czy jest to powod do zmartwien czy nie? Mam nadzieje ze odpisalem problem wystarczajaco dobrze.
Dziei
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2014, 18:00
Posty: 14
Skąd: United Kingdom
Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant

Postprzez snake33 » 26 lip 2014, 16:17

Chcialem jeszcze dodac ze auto ma usuniety filtr DPF I zalozone 2 amulaotry, jeden udaje czysty filtr DPF a drugi jest podlaczony do czujnikow temperatury w wydechu, ktory podaje stala temperature do ECU, jakby byl ciagle nagrzany, cozy to moze miec wplyw na dymienie?
Dziekuje
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2014, 18:00
Posty: 14
Skąd: United Kingdom
Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant

Postprzez krzych » 30 sie 2014, 23:30

meter89 napisał(a):Został tylko gryzący smród, który pojawia się po dłuższym postoju na wolnych obrotach.

Nie wiem jakie jest jego źródło, ale na pewno usunięcie DPF'a ma takowe właśnie konsekwencje, że będziesz czuł więcej... Wydaje mi się, że w dieslu "gryzący" to popularny epitet, ale może się mylę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arekt2222 » 8 paź 2014, 19:57

Witam.Nie wiem czy powinienem zaczynac nowy watek czy dopisac do innego ale trudno jak cos to przepraszam moderatorów.
Mam pytanie otórz w mojej mazdzie od dluższego czasu walczę z dymieniem na zimnym silniku,dym jest koloru siwego.Kalibracja wtryskiwaczy ,proba przelewowa wyszła ok a jednak od czasu do czasu dymiło.Wymieniłem filtr paliwa i nic.Zastosowałem srodek stp do diesla w niebieskiej butelce do czyszczenia układu paliwowego i odziwo auto przestało dymic ale jak tylko wyjezdze paliwo do którego był dodany srodek stp to problem powraca.Dolewałem juz dwa razy tego srodka i zastanawiam sie czy moge go uzywac np.co tankowanie bo cena tego specyfiku to 16 zł wiec nie za wysokie koszty.Iczy ktos moze mi powiedziec jaka jest przyszyna tego ze na samym paliwie auto kopci jak silnik wystygnie dodam tylko ze tankuje na orlenie.dziekuje za odpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez dobrzyn22 » 9 paź 2014, 09:03

arekt2222 napisał(a):Nie wiem czy powinienem zaczynac nowy watek czy dopisac do innego

jeżeli w taki sam/podobny wątek już istnieje, to zawsze staramy się dopisywać do takiego – tym razem łączę.

Proszę się zapoznać z tym wątkiem <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mmichal » 14 paź 2014, 09:38

Tez pozwole sobie dolaczyc do tematu ;)
U mnie zaobserwowalem dymka niedawno... wydaje mi sie ze jest on glownie rano lub wieczorem, po robocie. Dymek leci dopiero po przejechaniu ok 500 m do pierwszych swiatel, jak na nich stane czesto widze takie obloczki klebiace sie, ni to para ni to dym, nie wiem i wlasciwie znika doslownie za chwile jak sie silnik lepiej rozgrzeje(na nastepnych swiatlach dybku brak ;). Jako ze zielony jestem w tych sprawach, czego to moze byc kwestia? Odparowuje jakies resztki wody z ranca i dlatego przy roznicy temp. para leci? czy moze gdzies tam przez noc troche plynu chlodniczego ucieka (przez 2 msc ok 2tys km ubylo jakies 0. 5cm – 1cm nie sprawdzalem dokladnie).
podziekowal za opinie :)

Dopisano 14 paź 2014, 09:38:
Początkujący
 
Od: 26 cze 2014, 14:01
Posty: 10
Auto: Mazda 6 (GG) 1.8, benzynka

Postprzez arekt2222 » 7 lis 2014, 09:09

au mnie jak zatankuje na shellu vpower disel nitro + to zero jakiego kolwiek dymienia auto chodzi jak marzenie ale jak tylko zaleje verve,ekodiesla czy ultimate znowu wraca dymienie na bialo.nie wiem co moze byc odpowiedzialne za ten stan rzeczy,przecież w tym aucie nie ma czujnika jakosci paliwa.chyba ze wszystkie stacje w mojej okolicy sprzedaja lipne paliwa.wtryski mam ok,podkładki nowe,kalibracje porobione,test przelewowy ok,filtr paliwa wymieniony,powietrza wymieniony.kompresja ok.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez wyrafinowany » 25 lis 2014, 14:11

Witam,
Czy w pełni sprawne auto z silnikiem diesla ma prawo w jakikolwiek sposób dymić z rury wydechowej?
Oglądałem ostatnio mazde 6 diesel 143 KM z 2007 roku z przebiegiem 190000 i po rozgrzaniu auto na luzie puszczało taki gęsty, biały dymek z wydechu. Zauważyłem też, że zbiornik wyrównawczy na płyn chłodniczy był całkiem pusty.
Czy może to oznaczać, że płyn przedostaje się do silnika i jest spalany?
Czy zdrowy silnik diesla ma w ogóle prawo dymić?
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 21:30
Posty: 38 (0/1)
Auto: Były:
Mazda 323F Pb 1.5 1998 r.
Mazda 6 Pb 1.8 2005 r.
Mitsubishi Lancer Pb 1.6 2006 r.
Mazda 6 Pb+LPG 2.0 147KM 2007 r.

Postprzez collin » 23 mar 2015, 11:03

Witam. Jechałem autostradą nagle auto spadło z obrotów, z rury niebieski dym. Brak reakcji na gaz. Zgasiłem auto i już nie odpaliłem, myślałem że to turbo, ale turbo całe. Co to mogło być?
Początkujący
 
Od: 25 sty 2015, 17:53
Posty: 9
Auto: mazda 6, kombi, 2.0 diesel, 2003

Postprzez marc07 » 23 sie 2015, 08:52

Witam
Czytałem post o dymieniu i nieszczelności na dolocie, ale z postu wynikało ze dymienie jest na czarno.
U mnie dymienie /i to znaczne/ jest na biało (chyba) – sami oceńcie z filmu...
Co może być powodem takiego stanu?



Dodam ze z pół roku jeżdżę z wpiętym interfejsem diagnostycznym z którego wynika że mam powtarzające się błędy P0401.
Efektów tego błędu nie odczuwam wiec nieco ignoruję kontrolki na desce.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez MrShaleck » 24 sie 2015, 06:23

marc07 napisał(a):Co może być powodem takiego stanu?

Może wydmuchana uszczelka pod głowicą. Sprawdzasz stan wody?
P401 regularnie kasuję od roku, raczej nie ma to związku z białym dymem.
Nie wiem też czy masz webasto, może tam coś się stało. Teoretycznie webasto ma 'swój wydech'
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2601 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez dobrzyn22 » 24 sie 2015, 07:28

łączę z istniejącym wątkiem

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marc07 » 24 sie 2015, 10:22

Wczoraj się pogorszyło... oprócz powiedzmy białego dymu doszedł czarny :(
Webasto mam- ale ono włacza się poniżej chyba 7 stopni, a obecnie mamy znacznie cieplej, zresztą wylot jest w okolicy manetki skrzyni biegów.

Stan płynu chłodzącego – znika powiedzmy 1L /rok maksymalnie, ale dymienie mam od kilku dni dopiero.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6