Witam.
Muszę się zabrać za wyjęcie rozrusznika, proszę o podpowiedź jak to zrobić.
Dzisiaj przymierzałem się do tego, zdemontowałem obudowę filtra powietrza, dojście do srub jest do zgryzienia ale nie wiem którędy wyjąć rozrusznik. Proszę także o wskazanie który/e przekaźniki są od rozruchu.
Rozrusznik raz kręci raz nie, dzisiaj kręcił ale z minimalnym opóźnieniem startował. Jak wystartuje to kręci raczej dobrze.
mazda 6 2.0 136km, 2003r.
Pozdrawiam.
Edit by mod: Poprawiłem temat
Rozrusznik, jak wyjąć ?
Strona 1 z 1
No jak widać nie.
P.S.
Nie pisz posta pod postem, używaj opcji "edytuj" kiedy chcesz coś dopisać. Skoro nikt Ci nie odpowiedział znaczy, że nikt nie chciał.
P.S.
Nie pisz posta pod postem, używaj opcji "edytuj" kiedy chcesz coś dopisać. Skoro nikt Ci nie odpowiedział znaczy, że nikt nie chciał.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
zamocowany jest na skrzyni biegow przy pomocy dwoch srub, ale przed ich odkreceniem polecam koniecznie odkrecic klemy akumulatory, szczegolnie plusa !!
a potem kabel na rozruszniku/bendixie
dojscie raczej od dolu, i tak po odkreceniu srub mozna go wysunac
pozdr.E
a potem kabel na rozruszniku/bendixie
dojscie raczej od dolu, i tak po odkreceniu srub mozna go wysunac
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dla ścisłości śruby są trzy na klucz 17 mm przed demontażem sprawdź kostkę stacyjki i przekaźnik rozrusznika
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Witam.
Podłącze się pod temat. Mam problem z odpalaniem auta. Wszystko jak dotąd było ok. Ostatnio zaparkowałem auto w garażu. Rano wsiadam, przekręcam kluczyk i nic. Wszystkie kontrolki zapalają się normalnie, czekam aż zgasną te które powinny i przekręcam na zapłon i nic- cisza. Jak dotąd przez 1,5 roku zdarzyło mi się to może ze 3 razy ale za drugą próbą odpalał. Dziś męczyłem się chyba z godzinę- przeczyściłem klemy baterii, odkręciłem przewody na rozruszniku i przeczyściłem i nic nie pomogło. W końcu w akcie desperacji obstukałem elektromagnes i sam rozrusznik kluczem i w końcu zakręcił. Potem w ciągu dnia jeszcze kilkanaście razy auto było odpalane i jeżdżone i normalnie paliło na dotyk. Wieczorem ostatni wypad na zakupy pod marketem przekręcam kluczyk i...powtórka- zero odzewu. No to maska do góry, małe łupnięcie w rozrusznik kluczem i odpala. Dodam jeszcze, że jak nie chce odpalić to przy dłuższym przytrzymaniu zapłonu resetuje się zegar i licznik kilometrów (TRIP). Sprawa wydaję się chyba jasna- trzeba wymontować rozrusznik i oddać do "speca". Kolega powyżej pisze jeszcze o przekaźniku rozrusznika. Czy to może również być powodem? Gdzie znaleźć ów przekaźnik? Dostęp do rozrusznika z tego co zaglądałem to jest ciężki ale chyba wykonalny mając garaż z kanałem? Może ktoś już wykonywał taką operację i podpowie czy z góry czy z dołu, co dodatkowo trzeba zdjąć?
Podłącze się pod temat. Mam problem z odpalaniem auta. Wszystko jak dotąd było ok. Ostatnio zaparkowałem auto w garażu. Rano wsiadam, przekręcam kluczyk i nic. Wszystkie kontrolki zapalają się normalnie, czekam aż zgasną te które powinny i przekręcam na zapłon i nic- cisza. Jak dotąd przez 1,5 roku zdarzyło mi się to może ze 3 razy ale za drugą próbą odpalał. Dziś męczyłem się chyba z godzinę- przeczyściłem klemy baterii, odkręciłem przewody na rozruszniku i przeczyściłem i nic nie pomogło. W końcu w akcie desperacji obstukałem elektromagnes i sam rozrusznik kluczem i w końcu zakręcił. Potem w ciągu dnia jeszcze kilkanaście razy auto było odpalane i jeżdżone i normalnie paliło na dotyk. Wieczorem ostatni wypad na zakupy pod marketem przekręcam kluczyk i...powtórka- zero odzewu. No to maska do góry, małe łupnięcie w rozrusznik kluczem i odpala. Dodam jeszcze, że jak nie chce odpalić to przy dłuższym przytrzymaniu zapłonu resetuje się zegar i licznik kilometrów (TRIP). Sprawa wydaję się chyba jasna- trzeba wymontować rozrusznik i oddać do "speca". Kolega powyżej pisze jeszcze o przekaźniku rozrusznika. Czy to może również być powodem? Gdzie znaleźć ów przekaźnik? Dostęp do rozrusznika z tego co zaglądałem to jest ciężki ale chyba wykonalny mając garaż z kanałem? Może ktoś już wykonywał taką operację i podpowie czy z góry czy z dołu, co dodatkowo trzeba zdjąć?
- Od: 20 lip 2010, 18:59
- Posty: 9
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 Hatchback 2002 r. 2,0 diesel 136KM
Jak łupnięcie w rozrusznik pomaga to odpuść sobie szukanie przekaźnika tylko wymontuj rozrusznik i albo wymiana na inny albo regeneracja
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Witam, rozrusznik wyciągnąć górą, dołem nie ma szans żeby go wyjąć.
Musisz mieć kanał inaczej będzie bardzo ciężko, coś tam jeszcze pamiętam z demontażu, mianowicie:
-oczywiście klema plusowa z akumulatora musi być absolutnie zdjęta
-od spodu przy rozruszniku znajdziesz blaszkę/mocowanie a na niej chyba trzy zaworki (salenoidy) odpinasz trzy rodzaje wtyczek i część wiązki odsuwasz na bok żeby mieć troszkę miejsca i całość z zaworkami i przewodami odkręcasz i również na bok
-odkręcasz przewody z rozrusznika i akumulator
-demontujesz całą obudowę filtra powietrza, zaoszczędzisz sporo potrzebnego miejsca na grzechotkę z przedłużką
-rozrusznik jest przykręcony na trzech śrubach wkręcanych od strony skrzyni biegów (chyba dwie długie i jedna krótka lub odwrotnie... nie pamiętam), śruby są trochę schowane i prawie ich nie widać bo przeszkadza jakaś ponowna główna wiązka przewodów i pomiędzy nimi a raczej pod wiązką przechodzi przedłużka z nasadowym chyba 17 lub 19, jedna śruba chyba pod przewodem powietrznym od sprężarki i jedna śruba dostępna będzie od spodu grubej wiązki przewodów, najpierw wyszukaj śruby
– uważaj na kabelek na skrzyni od jakiegoś czujnika, ja przez przypadek wyciągnąłem przewody wraz z męskimi wsuwkami z wtyczki...
-wyjmujemy rozrusznik górą między chłodnicą/zbiorniczkiem wyrównawczym a silnikiem
Cewki rozrusznika nie demontowałem gdyż w moim problem tkwił w koszyku szczotek gdzie jedna sprężynka się totalnie wymsknęła i nie dociskała całkowicie jedną z czterech szczotek.
Musisz mieć kanał inaczej będzie bardzo ciężko, coś tam jeszcze pamiętam z demontażu, mianowicie:
-oczywiście klema plusowa z akumulatora musi być absolutnie zdjęta
-od spodu przy rozruszniku znajdziesz blaszkę/mocowanie a na niej chyba trzy zaworki (salenoidy) odpinasz trzy rodzaje wtyczek i część wiązki odsuwasz na bok żeby mieć troszkę miejsca i całość z zaworkami i przewodami odkręcasz i również na bok
-odkręcasz przewody z rozrusznika i akumulator
-demontujesz całą obudowę filtra powietrza, zaoszczędzisz sporo potrzebnego miejsca na grzechotkę z przedłużką
-rozrusznik jest przykręcony na trzech śrubach wkręcanych od strony skrzyni biegów (chyba dwie długie i jedna krótka lub odwrotnie... nie pamiętam), śruby są trochę schowane i prawie ich nie widać bo przeszkadza jakaś ponowna główna wiązka przewodów i pomiędzy nimi a raczej pod wiązką przechodzi przedłużka z nasadowym chyba 17 lub 19, jedna śruba chyba pod przewodem powietrznym od sprężarki i jedna śruba dostępna będzie od spodu grubej wiązki przewodów, najpierw wyszukaj śruby
– uważaj na kabelek na skrzyni od jakiegoś czujnika, ja przez przypadek wyciągnąłem przewody wraz z męskimi wsuwkami z wtyczki...
-wyjmujemy rozrusznik górą między chłodnicą/zbiorniczkiem wyrównawczym a silnikiem
Cewki rozrusznika nie demontowałem gdyż w moim problem tkwił w koszyku szczotek gdzie jedna sprężynka się totalnie wymsknęła i nie dociskała całkowicie jedną z czterech szczotek.
Kurcze odkręciłem te trzy śruby ,ta jedna długa pod wiązką przewodów jest na klucz 19 a reszta na 17 , ale rozrusznik ani drgnie ! Czy coś go jeszcze trzyma ?
Dopisano 7 lut 2018, 20:16:
Już mogę sam sobie odpowiedzieć. Pod wiązką kabli jest dwie śruby, ja odkręciłem tą na klucz 19 a ona nie jest od rozrusznika. Nie wiem od czego ona jest , dlatego zaraz ją wkręce. Od rozrusznika jest bardziej schowana na klucz 17
Dopisano 7 lut 2018, 20:16:
Już mogę sam sobie odpowiedzieć. Pod wiązką kabli jest dwie śruby, ja odkręciłem tą na klucz 19 a ona nie jest od rozrusznika. Nie wiem od czego ona jest , dlatego zaraz ją wkręce. Od rozrusznika jest bardziej schowana na klucz 17
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6