Dziwne odgłosy silnika i okolic (syczenie, klepanie,brzęczenie, stukanie itp.)
stukanie dochodzi gdzies z dolnej części silnika z lewej strony po otwarciu maski tak przynajmniej mi się wydaje i slychac je tylko na niskich obrotach na rozgrzanym silniku zaraz po odpaleniu tego niema
-
szymas28
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam na imię Monika i jestem nową użytkowniczką tego forum jak i również posiadaczką mazdy 6. Niestety ostatnio zobaczyłam nieciekawy wyciek oleju pomiędzy akumulatorem a silnikiem (wyciek do wysokości akumulatora) oraz dziwne syczenie w tych okolicach. Dodatkowo również w 52 sek filmiku, który załączam w linku poniżej, słychać takie dziwne zawodzenie, ale nie mogę zlokalizować źródła dźwięku. Bardzo proszę o pomoc w zidentyfikowaniu tych dźwięków jak i również wycieku, ponieważ już mam najczarniejsze myśli. W piątek wybieram się do Jaksy ale to 140 km w jedną stronę i zaczynam się zastanawiać czy na pewno tam dojadę. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i czekam niecierpliwie na jakiekolwiek wskazówki.
Link:
http://www.youtube.com/watch?v=UlzpOEBZXHQ
lub
Link:
http://www.youtube.com/watch?v=UlzpOEBZXHQ
lub
- Od: 12 maja 2014, 18:53
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/kombi/2004 r.
wytrzej to "mokre" miejsce i obserwuje gdzie ta wilgotosc pojawia sie i wtedy trzeba pomyslec o doszczelnieniu.
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Upewnij się, że nie brakuje oleju w silniku. Następnie trzeba zdjąć górną osłonę silnika (trzy nakrętki pod klucz 10) i przyjrzeć się pompie podciśnienia – raczej poproś o pomoc jakiegoś kolegę. Do czasu ustalenia wycieku autkiem lepiej nie jeździć. Sprawdź też poziom płynu wspomagania – biały pojemnik na lewo od akumulatora.
Dziękuję Wam za szybką odpowiedź, jutro jak będzie więcej słońca powycieram to co się da i zobaczę czy uda mi się zlokalizować wyciek. Poziom oleju jest w połowie pomiędzy min a max, natomiast poziom płynu wspomagania jest praktycznie na max. Nie wiem czy ma to związek z wyciekiem, ale również dochodzi problem stuków w kierownicy i problem z powracaniem kierownicy jak kręcę w prawą stronę, muszę jej pomóc żeby wróciła z powrotem. Odnośnie pomocy kolegów, niestety jestem zdana na siebie i waszą pomoc, gdyż kompletnie nie znają się na grzebaniu w aucie
.
- Od: 12 maja 2014, 18:53
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/kombi/2004 r.
monalisa napisał(a):Nie wiem czy ma to związek z wyciekiem, ale również dochodzi problem stuków w kierownicy i problem z powracaniem kierownicy jak kręcę w prawą stronę, muszę jej pomóc żeby wróciła z powrotem.
W takim wypadku jest szansa, że rozszczelnił się lub poluzował przewód ciśnieniowy pompy wspomagania. Ubierz sobie rękawiczki bo wszystko tam jest strasznie brudne, nawet kiedy nic nie cieknie. Zaopatrz się jeszcze w małą latarkę i do dzieła, choć niedziela nie jest dobrym dniem na takie zabawy.
Stuki z kierownicy to zapewne wielowypust do nasmarowania – Jaksa będzie wiedział co i jak 
A wyciek, no cóż.. zlokalizować i zlikwidować
Ale to też nie będzie łatwe dla kobiety 
Uzupełnij także profil o to skąd jesteś, może masz jakiegoś speca "po sąsiedzku"
A wyciek, no cóż.. zlokalizować i zlikwidować
Uzupełnij także profil o to skąd jesteś, może masz jakiegoś speca "po sąsiedzku"
No właśnie mówiłam mechanikowi podczas wymiany tulei wahaczy i końcówek drążków oraz po zbieżności żeby nasmarował ten wielowypust, mówiłam nawet co gdzie jak bo pierwszy raz o tym słyszał, to się tylko na mnie dziwnie spojrzał
A pod blokiem widzę właśnie mazdę 6 ale nie mogę zlokalizować właściciela 

Ostatnio edytowano 18 maja 2014, 12:19 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 12 maja 2014, 18:53
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/kombi/2004 r.
Witam!
Zrobiłem wczoraj kalibracje wtryskiwaczy gdyż po kilkugodzinnym postoju po odpaleniu przez kilkanaście sekund wszystko było ok a potem auto zaczynało jakby przerywać a z tłumika biały dym. Prawdopodobnie wtryskiwacz odmawia posłuszeństwa. Sprawdzałem go na IDSie z 10tys km temu i mechanik mówił że jest już średnio wydajny na niskich obrotach, natomiast powyżej 1500rpm już trzymał się w normie. Dziś natomiast odpaliłem auto po nocy, pierwszy raz po kalibracji, jadąc już zauważyłem jakieś stuki. I na zimnym i na ciepłym motorze. Ale TYLKO jak mam wciśnięte sprzęgło albo wrzucony bieg. Na luzie tego nie ma, natomiast czy podczas zmiany biegu jak spadają obroty czy podczas hamowania silnikiem słychać wyraźne klepanie, w całym zakresie obrotów. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale jak już pisałem, wystąpiło to na 100% od razu po kalibracji. Dwumas mam oryginalny (tak sądzę) i nie ma jak do tej pory poważnych oznak jego końca także jego nie do końca biorę pod uwagę....
Zrobiłem wczoraj kalibracje wtryskiwaczy gdyż po kilkugodzinnym postoju po odpaleniu przez kilkanaście sekund wszystko było ok a potem auto zaczynało jakby przerywać a z tłumika biały dym. Prawdopodobnie wtryskiwacz odmawia posłuszeństwa. Sprawdzałem go na IDSie z 10tys km temu i mechanik mówił że jest już średnio wydajny na niskich obrotach, natomiast powyżej 1500rpm już trzymał się w normie. Dziś natomiast odpaliłem auto po nocy, pierwszy raz po kalibracji, jadąc już zauważyłem jakieś stuki. I na zimnym i na ciepłym motorze. Ale TYLKO jak mam wciśnięte sprzęgło albo wrzucony bieg. Na luzie tego nie ma, natomiast czy podczas zmiany biegu jak spadają obroty czy podczas hamowania silnikiem słychać wyraźne klepanie, w całym zakresie obrotów. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale jak już pisałem, wystąpiło to na 100% od razu po kalibracji. Dwumas mam oryginalny (tak sądzę) i nie ma jak do tej pory poważnych oznak jego końca także jego nie do końca biorę pod uwagę....
Witam
Ostatnio miałem wymieniane wtryski i po jakimś czasie zauważyłem dziwny dźwięk z okolic silnika. Dla mnie to tak jakby grzechotanie jakieś. Nie jestem w stanie konkretnie zlokalizować skad ten dźwięk dobiega.
To dźwięk z góry silnika:
http://w450.wrzuta.pl/film/4lyaYVNsDCH/mazda_6_grzechotanie_okolice_prawe_kolo_.2
Tu dźwięk z zamkniętej maski i z okolic prawego koła.
http://w450.wrzuta.pl/audio/7d1zIQZsT59/mazda_6_grzechotanie_okolice_prawe_kolo
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Ostatnio miałem wymieniane wtryski i po jakimś czasie zauważyłem dziwny dźwięk z okolic silnika. Dla mnie to tak jakby grzechotanie jakieś. Nie jestem w stanie konkretnie zlokalizować skad ten dźwięk dobiega.
To dźwięk z góry silnika:
http://w450.wrzuta.pl/film/4lyaYVNsDCH/mazda_6_grzechotanie_okolice_prawe_kolo_.2
Tu dźwięk z zamkniętej maski i z okolic prawego koła.
http://w450.wrzuta.pl/audio/7d1zIQZsT59/mazda_6_grzechotanie_okolice_prawe_kolo
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Ostatnio edytowano 7 lip 2014, 11:55 przez s i w y, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 lip 2009, 11:01
- Posty: 1112
- Auto: m6
Witam serdecznie. Jestem tu nowy i chciałbym prosić o pomoc.
Od kilku dni mój silnik wydaje dźwięk, którego wcześniej nie słyszałem (a przynajmniej tak mi się wydaje) – chodzi o wysokie tony pojawiające się przy zwiększaniu obrotów. Oto moje pomysły:
1. Pierwsze moje podejrzenie – żywot turbiny chyba się kończy.
2. Druga opcja (oby to nie było to) – pompa oleju, wał.
3. Nic innego nie przychodzi mi do głowy, ale może Wy będziecie mieli jakiś pomysł.
http://www.youtube.com/watch?v=RAlbL39UeLY&feature=youtu.be
Teraz trochę faktów na temat auta:
Przejechane 125500km, przy przebiegu 110000km zrzucona miska, smok czysty, w misce żadnych śladów opiłków metalowych. Turbo śmiga aż miło – zero spadku mocy, brak dymu z rury wydechowej, oleju nie ubywa (jak na moje, dość laickie oko).
Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale moim zdaniem dźwięk pojawił się po odpaleniu auta na kable (syn zostawił włączoną lampkę w aucie i akumulator rozładował się do zera – uprzedzam pytanie – syn nie jeździł tym autem). Taka praca silnika słyszana jest bez względu na sposób jazdy (spokojna/ostra) czy temperaturę silnika. Na biegu jałowym, przy 750 obr/min nie słyszę nic podejrzanego (ale nie stoję też przy aucie ze stetoskopem).
Na koniec dodam, że jeżdżę zgodnie z ogólnymi zasadami prawidłowego użytkowania diesla. Leję dobre paliwo, nie cisnę gazu do dechy przy zimnym motorze, studzę silnik przed zgaszeniem, pilnuję zmian oleju itp.
Za pomoc z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
Od kilku dni mój silnik wydaje dźwięk, którego wcześniej nie słyszałem (a przynajmniej tak mi się wydaje) – chodzi o wysokie tony pojawiające się przy zwiększaniu obrotów. Oto moje pomysły:
1. Pierwsze moje podejrzenie – żywot turbiny chyba się kończy.
2. Druga opcja (oby to nie było to) – pompa oleju, wał.
3. Nic innego nie przychodzi mi do głowy, ale może Wy będziecie mieli jakiś pomysł.
http://www.youtube.com/watch?v=RAlbL39UeLY&feature=youtu.be
Teraz trochę faktów na temat auta:
Przejechane 125500km, przy przebiegu 110000km zrzucona miska, smok czysty, w misce żadnych śladów opiłków metalowych. Turbo śmiga aż miło – zero spadku mocy, brak dymu z rury wydechowej, oleju nie ubywa (jak na moje, dość laickie oko).
Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale moim zdaniem dźwięk pojawił się po odpaleniu auta na kable (syn zostawił włączoną lampkę w aucie i akumulator rozładował się do zera – uprzedzam pytanie – syn nie jeździł tym autem). Taka praca silnika słyszana jest bez względu na sposób jazdy (spokojna/ostra) czy temperaturę silnika. Na biegu jałowym, przy 750 obr/min nie słyszę nic podejrzanego (ale nie stoję też przy aucie ze stetoskopem).
Na koniec dodam, że jeżdżę zgodnie z ogólnymi zasadami prawidłowego użytkowania diesla. Leję dobre paliwo, nie cisnę gazu do dechy przy zimnym motorze, studzę silnik przed zgaszeniem, pilnuję zmian oleju itp.
Za pomoc z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
tak to ona..
warto sprawdzic luz na osce i czy nie pluje olejem..
jesli tak, to konieczna szybka wymiana
P.S.
nie ma to nic wspolnego z kablami, synem itp..
pozdr.
E
warto sprawdzic luz na osce i czy nie pluje olejem..
jesli tak, to konieczna szybka wymiana
P.S.
nie ma to nic wspolnego z kablami, synem itp..
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 16 cze 2014, 20:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ok byłem w jednym z polecanych na tym forum warsztatów.
Pan obsłuchał ze wszystkich stron, pomacał i stwierdził, że wszystko w normie (że turbinkę lekko słychać, ale tak może chodzić). No i powiedział również, że ciśnienie podaje dobre i mam się cieszyć jazdą.
Pojutrze będę wymieniał olej to przy tej okazji jeszcze raz poproszę o sprawdzenie czy napewno wszystko gra.
Jeżeli turbina rzeczywiście będzie ok to czy wymiana starego, rozrzedzonego oleju na nowy spowoduje jej cichszą pracę?
Pan obsłuchał ze wszystkich stron, pomacał i stwierdził, że wszystko w normie (że turbinkę lekko słychać, ale tak może chodzić). No i powiedział również, że ciśnienie podaje dobre i mam się cieszyć jazdą.
Pojutrze będę wymieniał olej to przy tej okazji jeszcze raz poproszę o sprawdzenie czy napewno wszystko gra.
Jeżeli turbina rzeczywiście będzie ok to czy wymiana starego, rozrzedzonego oleju na nowy spowoduje jej cichszą pracę?
wymiana oleju zawsze pomaga, ale nie jest w stanie odnowic lozyska olejowego turbiny...
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wszystko sprawdzone i wszystko gra. Turbina nie puszcza oleju i generalnie jest w dobrym stanie. Pan w serwisie podsumował, że nie pracuje ona specjalnie głośno i że nie wszystkie turbiny są super ciche. W każdym bądź razie dzięki za pomoc, lepiej dmuchać na zimne niż potem budzić się z ręką w nocniku.
Pzdr
Pzdr
P4wel napisał(a):...lepiej dmuchać na zimne niż potem budzić się z ręką w nocniku.
Pzdr

z mojego doswiadczenia dodam, ze warto przewiercić zwężenie w srubie przez ktorą podawany jest olej
do turbiny...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam, jeżeli dżwięk który pojawia się u ciebie o okolicach 2-3 tyś obrotów to dżwięk luźnej nakrętki (grzechotanie) to dochodzi on z pompy vakum. mianowicie do wymiany masz sprzęgiełko i śrube z wałka , połączenie to napędza pompe i robią się tam luzy, koszt naprawy to 600zł części + robocizna , tylko serwis – nie ma zamiennika. pozdrawiam
-
ariel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6