dziwny dzwięk z rozrządu, prośba o pomoc
To ja uzupełnię tylko tę dyskusję o prawidłowe wartości ciśnienia.
Oil pressure (reference value) [oil temperature: 100°C {212°F}]
147 kPa {1.5 kgf/cm2, 21 psi} min [1,000 rpm]
343 kPa {3.5 kgf/cm2, 50 psi} min [3,000 rpm]
Co do samych kół, nie ma jakiegoś dużego przełożenia między nimi. Ale nie potrafię powiedzieć, które ma więcej zębów. Mało to istotne raczej.
Oil pressure (reference value) [oil temperature: 100°C {212°F}]
147 kPa {1.5 kgf/cm2, 21 psi} min [1,000 rpm]
343 kPa {3.5 kgf/cm2, 50 psi} min [3,000 rpm]
Co do samych kół, nie ma jakiegoś dużego przełożenia między nimi. Ale nie potrafię powiedzieć, które ma więcej zębów. Mało to istotne raczej.
tak czy inaczej w sobote miska idzie w dol i zobaczymy co tam siedzi. Przy okazji zobacze stan smoka, ktory byl czyszczony prawie 2 lata wstecz.
Mam tylko pytanie czy zdjecie samej miski stalowej wystarczy, czy trzeba jeszcze plaster odklejac...
I czy ogledziny zebatki wystarcza zeby stwierdzic ze to jest to... Czyli luzy i stan wizualny samej zebatki.
Mam tylko pytanie czy zdjecie samej miski stalowej wystarczy, czy trzeba jeszcze plaster odklejac...
I czy ogledziny zebatki wystarcza zeby stwierdzic ze to jest to... Czyli luzy i stan wizualny samej zebatki.
Pedro
A wiec... jakie wnioski bo zdjeciu miski.
1. Dokladnie ogladalem wszystkie zeby, na jednym znalazlem minimalny ubytek.
2. W misce olejowej znalazlem 4 opilki metalu nie duzej wielkosci.
3. Co do luzu zebatki kola to ciezko mi stwierdzic czy ten luz co mam to normalny luz,
czy to juz problem... powiedzmy 1-1,5mm
4. Faktycznie ta zebatka na wale jest mniejsza, a zebatka pompy wieksza
Zalaczam filmik
https://www.youtube.com/watch?v=GMUSAst ... e=youtu.be
100% diagnoze daje wymiana rozrzadu, ale to niestety kosztuje...
1. Dokladnie ogladalem wszystkie zeby, na jednym znalazlem minimalny ubytek.
2. W misce olejowej znalazlem 4 opilki metalu nie duzej wielkosci.
3. Co do luzu zebatki kola to ciezko mi stwierdzic czy ten luz co mam to normalny luz,
czy to juz problem... powiedzmy 1-1,5mm
4. Faktycznie ta zebatka na wale jest mniejsza, a zebatka pompy wieksza
Zalaczam filmik
https://www.youtube.com/watch?v=GMUSAst ... e=youtu.be
100% diagnoze daje wymiana rozrzadu, ale to niestety kosztuje...
Pedro
Leoo napisał(a):Pompa oleju obraca się z prędkością wału, więc raczej nie ona.
tadziol napisał(a):kolejna słynna teoria ?
kingiru napisał(a): Faktycznie ta zebatka na wale jest mniejsza, a zebatka pompy wieksza
może kolega Leoo następnym razem dobrze się zastanowi zanim coś palnie....
a teraz do rzeczy:
kingiru napisał(a):1. Dokladnie ogladalem wszystkie zeby, na jednym znalazlem minimalny ubytek.
już jest kiepsko...
kingiru napisał(a):Co do luzu zebatki kola to ciezko mi stwierdzic czy ten luz co mam to normalny luz,
czy to juz problem... powiedzmy 1-1,5mm
a tu już jest problem...
kingiru napisał(a):100% diagnoze daje wymiana rozrzadu
lub pompy oleju,ale rozrząd i tak musisz wymienić,bo masz zamiennik,a poza tym rozrząd wymienić jest łatwiej niż pompę oleju.
jeżeli na filmie jest tak jak w rzeczywistości,to niestety rozrząd nie pomoże.
To raczej pompa na 90%. Sciagajac miske zmienilem tez olej przy okazji... i teraz na cieplym silniku jest zdecydowanie ciszej... Czyli raczej nie rozrzad przeciez nie pracuje w oleju, tylko pompa ze swoim napędem.
Pedro
tadziol napisał(a):może kolega Leoo następnym razem dobrze się zastanowi zanim coś palnie...
Czego Ty się człowieku znowu czepiasz???
Napisałem gdzieś, że to na pewno nie pompa oleju???
Uważasz, że przełożenie między wałem a pompą ma takie dramatyczne znaczenie???
Jak Ci tak zależy, to policzę zęby na pompie i wale wyjdzie przełożenie zamiast 1:1 np. 1,5:1 i co z tego???
Leoo napisał(a):Napisałem gdzieś, że to na pewno nie pompa oleju???
napisałeś:
Leoo napisał(a):Pompa oleju obraca się z prędkością wału, więc raczej nie ona.
ale zabezpieczyłeś się użyciem słowa raczej
dobre.....
Mam pytanie
Czy rozrząd z tej
= http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-6 ... 50651.html
albo tej
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 82343.html
aukcji nie wydaje się być "wystarczająco oryginalny"
Wiem, że cena jest zaskakująco atrakcyjny w porównaniu z tym
http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... 3-mpv-citd,
ale wygląda na taki sam za wyjątkiem pompy
Proszę o poradę
Czy rozrząd z tej
= http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-6 ... 50651.html
albo tej
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 82343.html
aukcji nie wydaje się być "wystarczająco oryginalny"
Wiem, że cena jest zaskakująco atrakcyjny w porównaniu z tym
http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... 3-mpv-citd,
ale wygląda na taki sam za wyjątkiem pompy
Proszę o poradę
- Od: 15 lip 2011, 19:09
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 3 2.0 SkyENERGY 2014
była
Mazda 6 2.0 Diesel 121kM 2005
Odpowiedź zawsze będzie taka sama – zalecana jest wymiana na części oryginalne (bezdyskusyjnie przynajmniej na tym forum) – wszelkie odstępstwa od reguły właściciel pojazdu bierze na własną odpowiedzialność (dotyczy także pompy wody)
Panowie, szybkie pytanie
Jak zdemontowac "plaster" nad miska olejowa?
Krążą legendy... ze trzeba skrzynie sciagac zeby dwie ostatnie sruby odkrecic, ze sa jakies
wyzlobienia w kole zamachowych... itd itp
Naszlo mnie na wymiane pompy oleju
U mnie osiowo sa takie kanaly w ktorych sa dwie sruby (foto zalaczone), pytanie czy faktycznie sa jeszcze
dodatkowo sruby do ktorych dostep jest po sciagnieciu skrzyni.
Pozdr
Jak zdemontowac "plaster" nad miska olejowa?
Krążą legendy... ze trzeba skrzynie sciagac zeby dwie ostatnie sruby odkrecic, ze sa jakies
wyzlobienia w kole zamachowych... itd itp
Naszlo mnie na wymiane pompy oleju
U mnie osiowo sa takie kanaly w ktorych sa dwie sruby (foto zalaczone), pytanie czy faktycznie sa jeszcze
dodatkowo sruby do ktorych dostep jest po sciagnieciu skrzyni.
Pozdr
Pedro
kingiru napisał(a):Krążą legendy... ze trzeba skrzynie sciagac zeby dwie ostatnie sruby odkrecic, ze sa jakies
wyzlobienia w kole zamachowych... itd itp
nawet w legendach ludowych jest ziarno prawdy
kingiru napisał(a):czy faktycznie sa jeszcze
dodatkowo sruby do ktorych dostep jest po sciagnieciu skrzyni.
oto owe ziarno prawdy:
trzeba zdjąć skrzynie,sprzęgło,koło 2M,i ku radości swej ujrzysz dwie śruby M6,które są ostatnimi "wrotami do nieba"
dlatego prościej wyjąć silnik+skrzynia i spokojnie rozmontować wszystko "na ziemi".
no to faktycznie zostalo to dobrze przemyslane. Cos w tylu wykrec wszystkie srubki miski olejowej, ale zeby wykrecic ostatnia trzeba zdemontowac kompresor klimatyzacji... U mnie tak bylo zeby bylo latwiej...
Pedro
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6