Witajcie Forumowicze. Założyłem konto na forum i czytam wasze posty już od około 2 lat. Posiadam też mniej więcej tyle czasu mazdę 6 GY 136 KM. Tym razem jednak nie znalazłem odpowiedzi na mój problem na forum więc jestem zmuszony napisać nowy wątek.
Problem: Na zimnym silniku po odpaleniu słychać stukoczący zawór(lub zawory) oczywiście tylko w trakcie jazdy. I przez około 6-7km jazdy przez miasto.
Wykonałem już ustawianie zaworów metodą z forum (kabelek do masy itd…) niestety nie pomogło.
Samochód nie traci mocy, nie szarpie i się nie dusi a na obroty wchodzi bez problemu. Myślałem, że jest to może podkładka o której piszą użytkownicy ale muszę mieć pewność zanim pojadę na serwis.
Kolejna sprawa jest taka, że nie jestem osobą, którą stać na drogie wydatki autoryzowanego serwisu jednak nie chciałbym trafić do motoryzacyjnego kowala. Mieszkam w Mysłowicach.
Doradźcie co to może być i polećcie porządnego fachurę co mnie nie oszuka i podliczy normalnie. (I OCZYWIŚCIE USUNIE EWENTUALNY PROBLEM)
Ps. Jeśli to coś prostego w naprawie – nie boję się pobrudzić.
Mazda 6 znikający stukot zaworów
Strona 1 z 1
Wiecie nawet jak odczytam dane z komputera to na wiele mi się to raczej nie zda. Potrzebuję raczej info co to może być. I do kogo się zwrócić żeby mi to naprawił w normalnej cenie.
-
puter
Ale nam TAK!puter napisał(a):nawet jak odczytam dane z komputera to na wiele mi się to raczej nie zda.
puter napisał(a):Potrzebuję raczej info co to może być. I do kogo się zwrócić żeby mi to naprawił w normalnej cenie.


puter napisał(a):Wiecie nawet jak odczytam dane z komputera to ...
Czasy się zmieniły. Dziś nie naprawisz silnika instalując nowe podzespoły. Wymiana wtrysku, pompy czy zaworu SCV wymaga przeprowadzenia procesu kalibracji.
Leoo napisał(a):puter napisał(a):Wiecie nawet jak odczytam dane z komputera to ...
Czasy się zmieniły. Dziś nie naprawisz silnika instalując nowe podzespoły. Wymiana wtrysku, pompy czy zaworu SCV wymaga przeprowadzenia procesu kalibracji.
Kto takich bredni ci przyjacielu naopowiadał ?
Przy wymianie SCV kalibracja?
Większej bzdury nie słyszałem

I jeszcze potrzeba kalibracje przy wymianie pompy no pojechałeś na maxa.
NIKO 40 napisał(a):Przy wymianie SCV kalibracja?
Człowieku, gdybyś wiedział co robi SCV w pompie CR, to nie stawiałbyś tych znaków zapytania.
No chyba, że jesteś lepszym inżynierem od ekipy projektantów Denso, którzy zupełnie przez pomyłkę zaprojektowali opcję kalibracji pompy

NIKO 40 napisał(a):Przy wymianie SCV kalibracja?
Większej bzdury nie słyszałem![]()
Jak myślisz po co w IDS i nawet forscanie jest opcja kalibracji pompy CR??? Kto jest

Sprawdziłem na własnej skórze, że nawet czyszczenie SCV podniosło ciśnienie na wolnych obrotach z 35 na 50bar i ECU sam sobie tego nie skorygował. Dopiero przyuczenie zaworu spowodowało powrót na właściwe ciśnienie. Nie twierdzę że przy każdej wymianie zaworu będą takie różnice, ale po to taka kalibracja jest żeby wymiana pompy i zaworu była idealnie zestrojona do wymaganych wartości.
Przy 50bar na wolnych obrotach nie uruchomi się nigdy kalibracja wtryskiwaczy, bo zaczyna od ciśnienia 35bar
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6