Netto69 napisał(a):... ponawiam moje powyższe pytanie:
....
2. Czy ktoś mógłby podać jakie mają wymiary pojedynczego oczka (grubość, śr. zewn., śr. wewn.)?
3. Czy jest możliwe zastosować zamiast 5 podwójnych 10 pojedynczych podkładek?
Bo jak nikt nie podpowie, to sam rozkręcę i zmierzę i napiszę.![]()
Jak obiecałem, tak zrobiłem...
ad. 2. Wymiary podkładek:
– grubość – 1mm
– średnica zewn. – 12,5mm
– średnica wewn. – 8mm
– wysokość połączonych podkładek ~15mm
ad. 3. Można zastosować podkładki miedziane pojedyncze ale:
– miedź koroduje z aluminium, ale w jakim tempie – nie potrafię powiedzieć. Więc może jak auto ma 10 lat to OK, ale jak 4 to może jeszcze za wcześnie.
– podkładki pojedyncze moim zdaniem mogą być, ale będzie gimnastyka z założeniem rurki przelewowej. Śruby skierowane są w dół i jest ich 5, co równocześnie przytrzymywać jest niewykonalne. Za duże ryzyko, że coś wpadnie w jakąś dziurę.

Ostatecznie zakręciłem stare używając nieco większej siły. Mam nadzieję, że dadzą radę.
3W
Wyjąłem wtryskiwacze i okazało się, że podkładki były wymienione – rantem do góry. Były w dobrym stanie a wtryski choć z oporem, to dało się wyjąć. Ale jak już wyjąłem, to podkładki wymieniłem na nowe Bosch. Wchodzą ciasno na końcówkę wtryskiwacza i kosztują 5 zł/kpl. Za 2-3 lata będę mógł powiedzieć jak się spisują
Wyregulowałem również luz na zaworach. Generalnie był zbyt duży, tylko 1 OK. Dużo łatwiej robi się to we dwóch.
Wymieniona uszczelka na nową oryginalną.
Z niepokojących objawów to wszystko oblepione było "czarną mazią". Co się dało to oczyściłem, pokrywa cała umyta łącznie z wewnętrznym kanałem. Co to może być ta czarna maź?-skoro podkładki pod wtryskiwaczami zostały już wymienione i były OK

Ponoć taka maź była również w misce olejowej, ale to już robili mi w warsztacie, sprawdzając stan smoka olejowego, więc tylko z opowiadań.
Wszystko to robię bo poprzedni właściciel wlał olej Total a następnie Mobil1, oraz wymienił pasek rozrządu na Gates. Jedna rolka była NTN a druga SKF.

