Witam serdecznie,
Przeszukałem Forum oraz Google nie znalazłem odpowiedzi wiec zapytam.
W mojej Madzi (GY silnik RF5C 121KM) doszło do zerwania rozrządu (na pasku przejechane 35 tys) , poszły dźwigienki zaworowe,
zakupiłem nowe przy okazji oczekiwania na nowe części wyjąłem głowice i wymieniłem uszczelkę pod głowicą.
Głowica oczywiście oddana do planowania
wymienione zostały podkładki pod wtryskami.
od czasu złożenia auto pali 10l/100KM przy naprawdę oszczędniej jeździe przy gwałtownej nawet 13-14l ( przy ruszaniu chwilowe spalanie sięga nawet 60l a przy gwałtownym komp pokazuje az 100-110l)
wiem ze chwilowym spalaniem niema się co sugerować ale wcześniej komp pokazywał max 25-30l przy ruszaniu a spalanie było w granicach 6-7l w mieście.
dodatkowo zauważyłem ze przy obrotach do 2000 rpm silnik zauważalnie wchodzi w drgania/szarpania które odczuwalne są na pedale gazu, kokpicie w ogóle w całym aucie
do tych 2tys także słabo się kreci w obrotach.
dla porównania np przed zerwaniem zapinam 3 bieg i osiągam prędkość 80KM/h do odcięcia
a teraz na 3 biegu osiągalna prędkość max to około 70KM/h i wolniej idzie w tym właśnie przedziale do 2k.
Silnik nie kopci, turbina jest ok.
czasami gdy stoję w miejscu zapala check engine +kontrolka poślizgu
kodu błędu nie pamiętam ale z tego co wyczytałem było to "błąd ponownego zapłonu"
dane pokazane przez komp "dane w czasie rzeczywistym"
ciśnienie paliwa , doładowanie klapy i tak dalej wszystko jest ok.
myślałem ze możne coś nie tak z podciśnieniem ale sprawdziłem 3 razy wężyk po wężyku i każdy jest na swoim miejscu wężyki sprawdziłem kompresorem w misce z wodą nie mają żadnych dziurek .
wtryski sprawdziłem nie leja test przelewowy był zrobiony wszystko idealnie.
Dodam jeszcze ze przy okazji targania głowicy wyrzuciłem 2 katalizatory nie było tez sond lambda co mnie oczywiście zdziwiło?
Proszę o szybką pomoc co może być nie tak, gdzie włożyć ręce,
co jeszcze sprawdzić?
Dodam jeszcze ze przy okazji targania głowicy wyrzuciłem 2 katalizatory nie było tez sond lambda co mnie oczywiście zdziwiło?
Silnik Drży do 2000rpm, duzo pali 10l/100KM
Strona 1 z 1
dawid92sc napisał(a):czasami gdy stoję w miejscu zapala check engine +kontrolka poślizgu
kodu błędu nie pamiętam ale z tego co wyczytałem było to "błąd ponownego zapłonu"
Tu jest odpowiedź.
Podaj ustawione wartości luzu zaworowego.
Trzeba skontrolować poprawność ustawienia znaków rozrządu.
Sonda lambda stosowana jest w silniku RF7.
Jakiej firmy był pasek?
Jazda dieslem z 2002 roku do odcięcia obrotów...
Leoo napisał(a):Podaj ustawione wartości luzu zaworowego.
ssacy ustawiłem 0,15
wydechowy 0,35
przy czym i tak na zimnym silniku dość głośno słychać klekotanie ale robiłem kontrolkę i luzy są dobrze ustawione
Leoo napisał(a):Trzeba skontrolować poprawność ustawienia znaków rozrządu..
korzystam z programu tolerance data i wszystko zrobiłem według poniższego opisu
co prawda przejechałem na nim juz 3,5k km może warto sprawdzić znaki ?

Leoo napisał(a):Jakiej firmy był pasek?.
nie wiem bo na resztkach ktore z niego zostały nic nie pisało, podejrzewam jednak ze conti.
Leoo napisał(a):Jazda dieslem z 2002 roku do odcięcia obrotów...można i tak.
nie nie to tylko w roli sprawdzenia
- Od: 6 gru 2013, 16:00
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon
GY 2002r
2.0 Diesel RF5C
Jeśli masz możliwość, to sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Rozumiem, że naprawy robisz osobiście a podczas wymiany paska zastosowałeś śruby blokujące koła wałka i pompy?
Mimo wszystko przyjrzyj się rozrządowi.
Rozumiem, że naprawy robisz osobiście a podczas wymiany paska zastosowałeś śruby blokujące koła wałka i pompy?
Mimo wszystko przyjrzyj się rozrządowi.
dokładnie tak naprawy robię sam z pomocą programów, forum oraz korzystając z wiedzy zaznajomionych
mechaników.
wymiana:
zmieniłem elementy rozrządu, zdjąłem miskę olejową, ustawiłem rozrząd na znaki, zblokowałem wałek, pompę założyłem pasek wyjąłem zawleczkę z hydro napinacza odblokowałem wałek i pompę zrobiłem 2 pełne cykle pracy silnika 4x360 sprawdziłem znaki założyłem obudowę i misę odpaliłem i wsio.
co do sprawdzenia kompresji tez o tym pomyślałem niestety brak mi końcówki do mojej świecy.
dziś jednak zamówiłem i będę oczekiwał jak przyjdzie zapnę zegar i sprawdzę kompresje.
wczoraj połączyłem się z kompem korzystając z elm 327 i ForScan
i sprawdziłem błędy i oto efekt
Kod: P0300 – Wykryto nieregularne wypadanie zapłonów.
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
w odczycie dany w czasie rzeczywistym zaniepokoił mnie jeden z odczytów czujnika pokazywał napięcie rzędu -29V
zaraz wskoczyłem na forum i zacząłem szukać
okazało się ze błąd C1119 powiązany jest właśnie z tym czujnikiem .
znajduje się on koło IC pod lewą lampą.
Jadnak innym forumowiczom w tym wypadku wywalało błąd tego czujnika ?
a mi nie
dziś ściągnę obudowę rozrządu i i sprawdzę znaki być może pomyliłem się na wałku bo tam kielich dość mocno zasłania widoczność – warto sprawdzić ?
przy okazji sprawdzę czujnik położenia wału
co jeszcze doradzisz?
mechaników.
wymiana:
zmieniłem elementy rozrządu, zdjąłem miskę olejową, ustawiłem rozrząd na znaki, zblokowałem wałek, pompę założyłem pasek wyjąłem zawleczkę z hydro napinacza odblokowałem wałek i pompę zrobiłem 2 pełne cykle pracy silnika 4x360 sprawdziłem znaki założyłem obudowę i misę odpaliłem i wsio.
co do sprawdzenia kompresji tez o tym pomyślałem niestety brak mi końcówki do mojej świecy.
dziś jednak zamówiłem i będę oczekiwał jak przyjdzie zapnę zegar i sprawdzę kompresje.
wczoraj połączyłem się z kompem korzystając z elm 327 i ForScan
i sprawdziłem błędy i oto efekt
Kod: P0300 – Wykryto nieregularne wypadanie zapłonów.
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
w odczycie dany w czasie rzeczywistym zaniepokoił mnie jeden z odczytów czujnika pokazywał napięcie rzędu -29V
zaraz wskoczyłem na forum i zacząłem szukać
okazało się ze błąd C1119 powiązany jest właśnie z tym czujnikiem .
znajduje się on koło IC pod lewą lampą.
Jadnak innym forumowiczom w tym wypadku wywalało błąd tego czujnika ?
a mi nie
dziś ściągnę obudowę rozrządu i i sprawdzę znaki być może pomyliłem się na wałku bo tam kielich dość mocno zasłania widoczność – warto sprawdzić ?
przy okazji sprawdzę czujnik położenia wału
co jeszcze doradzisz?
- Od: 6 gru 2013, 16:00
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon
GY 2002r
2.0 Diesel RF5C
dawid92sc napisał(a):co jeszcze doradzisz?
Koło pasowe osprzętu trzeba odkręcić do wymiany i ustawienia rozrządu.
Wiązka przewodów nad IC.
viewtopic.php?f=412&t=119687&start=40&hilit=wi%C4%85zka+IC
dziś sprawdzę tą wiązkę dl pewności
koło pasowe to wiadomo bez tego nie ustawi się znaku na wale korb .
źle mnie zrozumiałeś pisząc wałku miałem na myśli wałek rozrządu tam kielich przysłania widoczność na oznaczenie
czyli generalnie błąd wypadania zapłonu możne być spowodowany przestawieniem o 1 ząb?
koło pasowe to wiadomo bez tego nie ustawi się znaku na wale korb .
źle mnie zrozumiałeś pisząc wałku miałem na myśli wałek rozrządu tam kielich przysłania widoczność na oznaczenie
czyli generalnie błąd wypadania zapłonu możne być spowodowany przestawieniem o 1 ząb?
Ostatnio edytowano 19 lut 2014, 23:01 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 6 gru 2013, 16:00
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon
GY 2002r
2.0 Diesel RF5C
dawid92sc napisał(a):miałem na myśli wałek rozrządu tam kielich przysłania widoczność na oznaczenie
Plamki białym korektorem na kołach i obudowie doskonale pomaga.
dawid92sc napisał(a):czyli generalnie błąd wypadania zapłonu możne być spowodowany przestawieniem o 1 ząb?
Zdecydowanie.
nie wiem czy mówimy o tym samym silniku tale mój przestawiony o 4 zęby jest wstanie odpalić
wyzuci mu błąd korelacji będzie się dławic .
dziś sprawdzę ten rozrząd, czujnik wału oraz tą wiązkę przewodów nad IC i dam znać co i jak.
najwyżej będziemy myśleć dalej
wyzuci mu błąd korelacji będzie się dławic .
dziś sprawdzę ten rozrząd, czujnik wału oraz tą wiązkę przewodów nad IC i dam znać co i jak.
najwyżej będziemy myśleć dalej
Ostatnio edytowano 19 lut 2014, 23:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 6 gru 2013, 16:00
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon
GY 2002r
2.0 Diesel RF5C
bieski napisał(a):RF5C nie odpali przy przestawionym rorządzie, jak jest wszystko sprawne.
nie będziemy tu dociekać kto ma racje, wiem ze mój odpalił na rozrządzie przestawionym o 4 zęby.
bieski napisał(a):Będzie palić się kontrolka trakcji + check engine.
dokładnie jak u mnie?
Dopisano 20 lut 2014, 00:06:
przesyłam zdjęcia oznaczeń rozrządu – według mnie jest ok

wałek rozrządu

pompa

wał korbowy
Usterka Prawdopodobnie zlokalizowana


Pozdrawiam !
- Od: 6 gru 2013, 16:00
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon
GY 2002r
2.0 Diesel RF5C
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6