Różnica w silnikach 2.0 Diesel przed i po liftingu

Postprzez Rudy_G » 15 cze 2009, 13:23

2.0 Diesel (CiTD) 121/136/143/140 KM – MZR-CD (GG/GY/GH/3 BK)

Witam,

Szukam informacji o silnikach 2.0 D z przed i po face liftingu. Noszę się z zamiarem zakupienia szóstki z 2005 roku. W samochodach z tego rocznika montowano różne silniki. Ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji czym różnią się te dwie jednostki napędowe.

Dodatkowo na forum znalazłem, że ten silnik jest w 4-rech wersjach 121/136/143/140 KM co już całkowicie mnie skołowało.

Czy ktoś ma pomysł gdzie mogę znaleźć takie informacje?
Rudy_G
 

Postprzez magicadm » 15 cze 2009, 13:31

Rudy_G napisał(a):140 KM

??? chyba takiego nie było...

PS
143KM ma DPF
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 15 cze 2009, 13:43

magicadm napisał(a):
Rudy_G napisał(a):140 KM

??? chyba takiego nie było...

PS
143KM ma DPF

121 po lifcie tez!
E.

P.S. w tym roku 2005 masz do wyboru
auto przed i po lifcie ( nie tylko opytcznym!)
latwo to rozpoznac po kolorze panelu radia:
serbny do -2005
a ciemny od 2005- do GH
co do motorow:
to 1 seria ma 121 i 139 KM
2 seria, po lifcie, 121 i 143 KM, obydwa z Dpf-em
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Globy » 15 cze 2009, 13:58

140 koni to wariant w modelu GH. Po liftingu silniki otrzymały DPF (obydwa, 121 i 143 konie).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Rudy_G » 15 cze 2009, 14:48

Zadzwoniłem do firmy Odyssey w Warszawie i zapytałem o różnice między silnikami przed i po face liftingu i faktycznie jedyną zmianą jaka zaszła jest zamontowanie DPF w nowszych silnikach.

Zmiana mocy na 143 KM wynikałaby jedynie ze zmiany chipa sterującego.

To teraz ciekawostka czy zmiana takiego chipa w samochodach sprzed face liftingu zmieniła by moc auta?
Rudy_G
 

Postprzez MAZVAGTECH » 15 cze 2009, 18:50

Rudy_G napisał(a):faktycznie jedyną zmianą jaka zaszła jest zamontowanie DPF w nowszych silnikach

Ciekawe Niech sprobuja przerzucic silnik z przed liftu do poliftowej Zadzwon tam, gdzie maja jakies pojecie o tym
Rudy_G napisał(a):Zmiana mocy na 143 KM wynikałaby jedynie ze zmiany chipa sterującego

Czasami dochodza do tego wtryskiwacze
Rudy_G napisał(a):To teraz ciekawostka czy zmiana takiego chipa w samochodach sprzed face liftingu zmieniła by moc auta
Mylisz pojecia przedliftowa to przedliftowa i niewiele do niej pasuje od poliftowej a napewno nie PCM/chip/
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez dyzioo » 16 cze 2009, 00:41

Witam serdecznie....jak w opisie moim, posiadam właśnie Madzie zaraz po lifcie...6 biegów DPFy itd...

Mam pytanko czy silnik KONSTRUKCYJNIE jest taki sam jak z przed liftu czy tez już coś tam zmieniali....?

Posiadam najsłabsza wersje 121KM.... i np.. Czy rozrząd będzie pasował to mojego silnika z auta z przed liftu...?
Czy osprzęt silnika jest zmieniony ....? Jak tak to mogę prosić o wypisanie różnic tego co się zmieniło pod maska... pomijam sprawę DPFu i nowej 6cio biegowej skrzyni biegów...

Pozdro600 <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez MazdaLublin » 16 cze 2009, 06:53

łatwiej będzie napisać co się nie zmieniło pompa wody i miska olejowa <lol>
MAZDA 3 Mazda 6 CZĘŚCI TEL 790 370 150
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez dyzioo » 16 cze 2009, 10:55

MazdaLublin napisał(a):pompa wody i miska olejowa


Czyli jednak rozrząd nie bedzie pasował z PRZED lifta do PO LIFTA po za pompą wody...
No to nie wiedziałem że to jest całkiem inny silnik, że aż tak wielką PRZEMIANĘ zrobili...

Wiąże się z tym kolejne pytanie, które może nie jest w temacie, ale jak już o zmianach..(tych mechanicznych tylko), to czy układ zawieszenia tez przeszedł RENOWACJE..? czy pasują części z zawieszenia z PRZED lifta do POLIFTA...? System wielowahaczowy z przodu...zawieszenie z tyłu...?

Pozdro600 <jelen>

PS do RUDEGO..
Polecam M6 po lifcie, choć ludzie narzekają na PDF, ale nie mam z tym dużego problemu jak sie wie jak przepalić (czyt. PRZEGONIC) itp...zaleta jest SKRZYINA BIEGOW 6 biegowa.. przed liftem nie masz PDFa, ale 5 biegów....no i w środeczku ładniejsza...

Pozdro600 <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Rudy_G » 16 cze 2009, 11:26

Enduro napisał(a):kompletna bzdura!
może do piekarni się dodzwoniłeś..?

No właśnie teraz sam nie wiem ;)

maxkls napisał(a):Odyssey to jest chyba salon nissana?

Od 2006 są też przedstawicielem Mazdy

Wracając do meritum sprawy:

Jaksa napisał(a):Długo bym wymieniał te roznice


Szukam właśnie jakiś informacji na temat tych silników. O ile charakterystyka/budowa/technologia jednostek po face liftingu jest dostępna to już tych sprzed face liftingu nie mogę znaleźć.

dyzioo napisał(a):Polecam M6 po lifcie ...

No właśnie sam bardziej jestem przekonany do opcji po face liftingu, ale od strony finansowej to już większa różnica.
Wyposażenie to dla mnie sprawa powiedzmy drugorzędna, szczególnie że obie wersje wyglądają super. Chodzi mi raczej o sprawdzenie czy różnica technologiczna między tymi wersjami jest aż tak duża.
Rudy_G
 

Postprzez Enduro » 16 cze 2009, 18:32

dyzioo napisał(a):czy układ zawieszenia tez przeszedł RENOWACJE..?


tak
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 26 sty 2012, 01:37.
Powód: ot

Postprzez MAZVAGTECH » 17 cze 2009, 09:55

Rozrzad jest identyczny jak w przedliftowej z wyjatkiem paska rozrzadu ma oznaczenie RF7J anie RF5C no i oczywiscie drozszy
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez dyzioo » 17 cze 2009, 11:43

Gdzie mogę sprawdzić jaki mam silnik..? RF7J czy RF5C...? (możne banalne pytanie, ale na prawdę nie wiem..)

Pozdro600 <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 26 sty 2012, 01:38.
Powód: ot

Postprzez MAZVAGTECH » 17 cze 2009, 15:16

dyzioo napisał(a):RF7J czy RF5C...?

Po lifcie byly RF7J, a chociazby popatrz na naklejke na alternatorze ktora widac po podniesieniu maski widac tam RF7J przed liftem bylo na niej nabite RF5C, druga prosta sprawa do sprawdzenia filtr oleju w RF5C byl z przodu silnika w RF7J jest z tylu
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez dyzioo » 19 cze 2009, 04:25

Witam ponownie..
W 2005 roku jak wsyzscy wiemy M6 przeszła modernizacje ;)
Modernizacja objęła przede wszystkim silniki i przekładnie. Dwulitrowy turbodiesel otrzymał filtr cząsteczek stałych. Moc słabszej jednostki się nie zmieniła, ale wzrósł moment obrotowy...
Więc pytanie brzmi ....Jaki dokładnie jest moment obrotowy jednostki 121km przed liftem i po lifcie.
Na dwóch stronach internetowych widziałem 310 i 360Nm...

pozdro600 <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez karol.b78 » 1 lis 2013, 09:39

witam, pytanie jest takie:
pęknięty wał w rf7j – czy można wstawić silnik rf5c?
Początkujący
 
Od: 28 maja 2012, 09:14
Posty: 13
Skąd: W-M
Auto: mazda 5 2.0 143KM 2006r.

Postprzez kowox44 » 2 lis 2013, 19:21

Nie można:)
Inne tłoki pompa oleju wał itd :D
Początkujący
 
Od: 24 lip 2009, 23:17
Posty: 15
Skąd: POLSKA
Auto: Oczywiście mazda6 CITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: AR16 i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6