Mazda 6 2006 2.0 143km
Witam,
Od roku jestem użytkownikiem modelu jw. Od pewnego czasu zauważyłem problem, którego nie znalazłem w innych wątkach. Otóż kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach obroty spadają sporo i wracają do ok. 800. Co kilka sekund jest takie szarpnięcie w dół. Po wciśnięciu sprzęgła wszystko ok. Czy jeśli byłaby to kwestia silnika – wtrysku itd. to wciśnięcie sprzęgła nie miałoby wpływu na ten problem i może to być 2M? Jest tak przy ciepłym silniku. Poza tym ostatnio doszła druga kwestia – jadąc np. 100 próbowałem przyspieszyć i nic.. Zwolniłem do 80 i auto jedzie. Znów próbuję dodać gazu a tu dalej 80, zwolniłem do 60 i tak został – nic więcej... Zatrzymałem się. Zgasiłem, odpaliłem i ok. Po paru dniach problem się powtórzył. Czy te dwa problemy mają jedną przyczynę? W sumie pojawiły się niemal równocześnie..
spadające obroty na biegu jałowym i blokada prędkości
Strona 1 z 1
Może przesadzilem, że aż tak sporo – z800 do 600. Cyklicznie co 1-2 sek.
- Od: 4 lip 2013, 20:04
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2006
2.0 143 KM
Dziś wracając z pracy obroty spadały minimalnie – 50-100 ale ciągle. Wciśnięcie sprzęgła magicznie pomagało... Jutro podpinam komputer. Zobaczymy. Jeżeli byłby zawór EGR to można go wyczyścić – jaki koszt? I drugie pytanie jeśli to sCV lub przepustnic to na ile muszę się szykować? Czy duży problem jest z wymianą/naprawą? Jeśli podepnę się pod IDS to problem powinien się pokazać?
- Od: 4 lip 2013, 20:04
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2006
2.0 143 KM
tomasz_xxx napisał(a):Wciśnięcie sprzęgła magicznie pomagało... Jutro podpinam komputer.
Jeśli komputer nic nie wykaże, trzeba będzie szukać w skrzyni albo sprzęgle. Dwumasa raczej odpada. Zatarte łożysko wyciskowe dałoby inny objaw. Olej w skrzyni jest na odpowiednim poziomie?
Komputer pokazał dwie usterki: przepływomierz i drugą mechaniczną – nieszczelność układu wysokiego ciśnienia... Jeśli chodzi o przepływomierz to gość mi powiedział, że powinienem przy tym odczuć utratę mocy a tu wszystko ok. Powiedział, żebym znalazł jakiś na podmianę i tak pojeździł jakiś czas. Błędy skasowane i tak pojeździłem przez sobotę – zero objawów. Dziś wyjeżdżam w trasę a tu jednocześnie zapaliła się kontrolka trakcji, silnika i zaczął migać DPF – po ponownym odpaleniu DPF się uspokoił ale palą się dwie pozostałe. Obroty chwilowo też ok. Czy kombinacja tych 2 kontrolek coś oznacza konkretnego? Chyba wybiorę się do ASO niech mi podepną po swojemu i powiedzą co to może być....
- Od: 4 lip 2013, 20:04
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2006
2.0 143 KM
Witam
Moglbys kolego tomasz_xxx pociagnac dalej watek? Mam podobne objawy wiec byloby pomocne dowiedziec sie jak skonczyla sie twoja historia z usterka. Pozdrawiam
Moglbys kolego tomasz_xxx pociagnac dalej watek? Mam podobne objawy wiec byloby pomocne dowiedziec sie jak skonczyla sie twoja historia z usterka. Pozdrawiam
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam,
Miesiąc temu wybrałem się w trasę. Po 100 km samochód zblokował się przy 100km/h a po zatrzymaniu zaczął gasnąć. Po kilku próbach odpalił – poszła chmura dymu z rury i pogasły wszystkie lampki – trakcja, silnik, DPF. Podejrzewam, że blokada prędkości wywołana była przechodzeniem w tryb wypalania DPF a ja gasiłem auto. Minął miesiąc od chmury dymu i żadnych blokad ani kontrolek. Pozostał niestety drugi problem z obrotami. Wyczyściłem przepływomierz – pomogło na tydzień. Zainwestowałem więc 400 zł w nowy Denso. Nie pomogło. Dalej obroty falują. Nie mam czasu podjechać do serwisu podpiąć komp. Może w sobotę się uda. Zastanawiam się czy to nie SCV ale już nie chcę ponieść kolejnego wydatku bo to kolejne 500 zł a przepływka mimo, że ją komp pokazał – nie pomogła.
Objawy? Przy zimnym silniku kiedy załącza się ssanie (obroty minimalnie wyższe) wszystko ok. Jak samochód się zagrzeje i obroty mają minimalnie mniej – jakieś 770-780 zaczynają falować. Kiedy wcisnę sprzęgło i silnik dosłownie o te 10-20 jest odciążony – to już wystarcza by trzymał je równo. Poniższy link – obroty mojego auta – od 17 do 24 sekundy wciśnięte sprzęgło...:
http://youtu.be/PyWxq6Hu480
Jeśli ma ktoś jakiś pomysł proszę o radę.
Nie jestem chyba jedyny bo znalazłam podobny filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=ofXQf-AlSzM
Jeśli chodzi o SCV to chyba to jest to?
Miesiąc temu wybrałem się w trasę. Po 100 km samochód zblokował się przy 100km/h a po zatrzymaniu zaczął gasnąć. Po kilku próbach odpalił – poszła chmura dymu z rury i pogasły wszystkie lampki – trakcja, silnik, DPF. Podejrzewam, że blokada prędkości wywołana była przechodzeniem w tryb wypalania DPF a ja gasiłem auto. Minął miesiąc od chmury dymu i żadnych blokad ani kontrolek. Pozostał niestety drugi problem z obrotami. Wyczyściłem przepływomierz – pomogło na tydzień. Zainwestowałem więc 400 zł w nowy Denso. Nie pomogło. Dalej obroty falują. Nie mam czasu podjechać do serwisu podpiąć komp. Może w sobotę się uda. Zastanawiam się czy to nie SCV ale już nie chcę ponieść kolejnego wydatku bo to kolejne 500 zł a przepływka mimo, że ją komp pokazał – nie pomogła.
Objawy? Przy zimnym silniku kiedy załącza się ssanie (obroty minimalnie wyższe) wszystko ok. Jak samochód się zagrzeje i obroty mają minimalnie mniej – jakieś 770-780 zaczynają falować. Kiedy wcisnę sprzęgło i silnik dosłownie o te 10-20 jest odciążony – to już wystarcza by trzymał je równo. Poniższy link – obroty mojego auta – od 17 do 24 sekundy wciśnięte sprzęgło...:
http://youtu.be/PyWxq6Hu480
Jeśli ma ktoś jakiś pomysł proszę o radę.
Nie jestem chyba jedyny bo znalazłam podobny filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=ofXQf-AlSzM
Jeśli chodzi o SCV to chyba to jest to?
- Od: 4 lip 2013, 20:04
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2006
2.0 143 KM
Z tego co mi inni radzili to sprawdzic podcisnienia i elektrozawory sterujace m.in. przepustnica.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Leoo napisał(a):Jeśli komputer nic nie wykaże, trzeba będzie szukać w skrzyni albo sprzęgle....



E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową

podcisnienia i elektrozawory sterujace m.in. przepustnica
a jaki koszt takich usterek?
- Od: 4 lip 2013, 20:04
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2006
2.0 143 KM
Witam,
IDS pokazał błędy:
P0104
P0299
P0402
Przepustnica i EGR wyczyszczone i po problemie:)
Pozdrawiam
IDS pokazał błędy:
P0104
P0299
P0402
Przepustnica i EGR wyczyszczone i po problemie:)
Pozdrawiam
- Od: 4 lip 2013, 20:04
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2006
2.0 143 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6