głośniejsza praca silnika – diesel

Postprzez madzia2006 » 27 wrz 2013, 00:06

Witam :)

Mam taki problem. Autkiem jeżdżę już od paru dobrych miesięcy. Ma przebieg ok 130 tys i generalnie jest w stanie bdb. Sam mechanik (Pan Piotr z Poznania:) stwierdził, że samochód w bardzo dobrym stanie – w silniku śrubki nieruszane itp.

Problem pojawił się dzień przed wyjazdem na wakacje – ok 800km w jedną stronę, więc trasa sporawa... Zajrzeliśmy w silnik, żeby sprawdzić, czy wszystko gra i okazało się, że chłodnica jest mokra, a płynu jakby mniej. Temp silnika obok obrotomierza cały czas była w pozycji 1/2 – jak zwykle, więc myślę, że nic wielkiego się nie stało póki co. W sobotę o 22 udało się znaleźć mechanika, który zgodził się podjąć naprawy – wymontował ją, stwierdził, że jakaś rurka jest dziurawa i zawiózł do kolegi, który zajmuje się chłodnicami. Kolega ją zespawał, wlali nowy płyn itp. i generalnie było ok. Samochód odebrany o 3 w nocy, a w niedzielę rano wyjazd.

Dojechaliśmy na miejsce, zajrzałam pod maskę i płynu było jakby mniej, ale temp silnika ok – 1/2 skali. Dolałam płynu pomiędzy min, a max i do teraz jest ok.

Po powrocie wydaje mi się, że z każdym tygodniem troszkę bardziej klekocze silnik. Zastanawiam się, czy to może być spowodowane długą trasą przejechaną na stanie płynu w chłodnicy poniżej min ?? Gdyby coś było nie tak, to pewnie wskazówka temp silnika by się podniosła prawda ??

Jakby tego było mało, pojechałam ostatnio na stację benzynową i oczywiście przyszedł sprzedawca, który zaofiarował się, że mi zatankuje – zwykle wolę robić to sama, ale stwierdziłam ok – niech leje. Mówię mu, że diesel, szukam portfela itp., wychodzę z auta, patrzę, a miły Pan zatankował mi 17l benzyny 98...... Zażądałam mechanika, więc po czasie negocjacji przyjechał z lawetą i zabrał auto, gdzie opróżnili zbiornik i zatankowali olej. Silnik nie został odpalony na benzynie.

Czy te dwie sytuacje, które opisałam powyżej mogą mieć wpływ na głośniejszą pracę silnika ??

Jeśli tak – co robić ?? :)

Z góry dzięki za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 23:45
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6, 2006 rok, 2.3 Pb, 166KM

Postprzez maziadm » 27 wrz 2013, 09:53

ad 1. płyn z tego co piszesz to już nie ubywa, była dziurawa tylko rurka jakaś. Więc ok. I jeśli po naprawie nie ubywa płynu do ok.
ad 2. widziałaś, że spuścili chociaż z 15 litrów z tych 17 Pb98. Jeśli to to ok. Minimalna ilość Pb + zalane do pełna ON i jest w porządku.

Jaką charakterystykę ma ten klekot: cyk, cyk, cyk lub tyr tyr tyr lub kle kle kle ? :| Najlepiej nagraj filmik z otwartą pokrywą silnika od momentu startu silnika. Wtedy może będzie można wskazać kierunek gdzie może leżeć problem.
Czy po za klekotem są inne objawy? Np. przy kickdown'nie pozostaje za autem biały dym, a może czarny, czy jak odpalisz auto to zaciąga się gruszka sterownia kierownicami turbo. Tak sobie myślę, że może przy robocie z chłodnicą jakiś wężyk od podciśnienia się zsunął? Czy przy filtrze powietrza masz podłączone wszystkie cztery wężyki, trzymają się pewnie?

Nie wiem czy wiesz ale Ci powiem. Mazda to takie auto specjalnej troski. I jeśli mechaniki doskonale operuje np. w grupie VAGa to raczej tu polegnie. Najszybciej odpowiedź uzyskasz jak podjedziesz do mechanika co trochę japońskich diesli liznął.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez rdy » 27 wrz 2013, 11:57

Bez filmiku ciężko określić, może po prostu ci się wydaje, może sprężarka klimy nawala albo jakaś grubsza sprawa

A co do tankowania – nauczka na przyszłość NIGDY nie dawać tankować cieciowi na stacji. Jak twierdzi że on musi to jazda do innej stacji.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez madzia2006 » 27 wrz 2013, 15:54

Co do spuszczania benzyny to mechanik spuścił wszystko i pojechał po ON na stację, a ja wracając od niego jeszcze dotankowałam także myślę, że powinno być ok.

Samochód jakoś tak głośniej chodzi po powrocie z wakacji. Jeszcze jak był mocno rozgrzany gdzieś tak po 300km jazdy jak stałam na światłach itp, to minimalnie nierówno chodził (wskazówka obrotomierza minimalnie się ruszała od czasu do czasu, ale o dosłownie milimetr.). Jak jeżdżę nim na krótszych trasach i jak odpalam rano to wszystko jest ok. Dziś za to zauważyłam, że jak go odpaliłam to tak delikatnie drży...

Dopisano 27 wrz 2013, 15:54:

I aha – przy dodawaniu ostrzejszym gazu itp dymu z rury brak.
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 23:45
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6, 2006 rok, 2.3 Pb, 166KM

Postprzez Enduro » 28 wrz 2013, 22:56

madzia2006 napisał(a):..

I aha – przy dodawaniu ostrzejszym gazu itp dymu z rury brak.

przy dpfie nie moze go byc.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez madzia2006 » 9 paź 2013, 17:52

Panowie,

Udało mi się nakręcić film – po lewej stronie silnika jest jakiś dziwny dźwięk i po prawej też... może Wy coś wysłyszycie :) http://www.youtube.com/watch?v=50P4_mjpIHo&feature=youtu.be
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 23:45
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6, 2006 rok, 2.3 Pb, 166KM

Postprzez maziadm » 9 paź 2013, 22:36

madzia2006 napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=50P4_mjpIHo&feature=youtu.be

Nic nie słyszałem po za 1:02-1:.04, czy chodzi Ci o takie chrobnięcie?
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez madzia2006 » 10 paź 2013, 11:09

według mnie dziwny dźwięk był w 18-21 sekundzie...
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 23:45
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6, 2006 rok, 2.3 Pb, 166KM

Postprzez mircho » 10 paź 2013, 20:56

Po pierwsze zainicjuj autokalibrację wtrysków.
Można też sprawdzić i wyregulować zawory, bo może już na to pora.
Jeśli po tych operacjach nadal to będzie "nie to" – pomyślimy.
Jednak diesel, nawet CR, musi trochę hałasu robić.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez Enduro » 10 paź 2013, 21:04

niewiele wyslyszalem, ale na poczatek polecam zadbac o cycek przy filtrze powietrza, bo o ile dobrze dojrzalem jeden jest uszkodzony, co powoduje problemy w systemie podcisnien.
ponadto silnik chodzi troche szorstko, co moze wynikac z braku kalibracji lub kiepskiego paliwa..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez madzia2006 » 13 paź 2013, 12:46

Wielki dzięki za informację Panowie :)

Wybiorę się chyba na tą kalibrację do mechanika, bo wolę nic nie spalić :)

Czytałam gdzieś też, że warto przed kalibracją wlać do paliwa środek czyszczący wtryski np. Forte Diesel Turbo Cleaner.

Co do paliwa to leję zawsze na ORLENIE ON VERVA lub na LOTOSIE DIESEL DYNAMIC – jeśli chodzi o paliwo nie oszczędzam.

Tak sobie jeszcze myślę, przyśpieszając powyżej 2000tys. silnik ma czasem taki dziwny dźwięk – czy to możliwe, że coś dzieje się z turbosprężarką ?? Samochód zawsze jest gaszony ok 20-30 sekund po zatrzymaniu, a na zimnym silniku nie jest "duszony"....
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 23:45
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6, 2006 rok, 2.3 Pb, 166KM

Postprzez Enduro » 13 paź 2013, 13:17

madzia2006 napisał(a):...
Wybiorę się chyba na tą kalibrację do mechanika, bo wolę nic nie spalić :)
.Czytałam gdzieś też, że warto przed kalibracją wlać do paliwa środek czyszczący wtryski np. Forte Diesel Turbo Cleaner.
......

warto w odybwu przypadkach
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rdy » 13 paź 2013, 13:46

madzia2006 napisał(a):Tak sobie jeszcze myślę, przyśpieszając powyżej 2000tys. silnik ma czasem taki dziwny dźwięk – czy to możliwe, że coś dzieje się z turbosprężarką ??


Tu bardziej dokładnych info potrzeba, jeżeli np to się dzieje w okolicach 3000rpm to vacuum pompa, pierdzi ale w sumie niegroźne
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Celin » 14 paź 2013, 17:10

madzia2006 napisał(a):Samochód zawsze jest gaszony ok 20-30 sekund po zatrzymaniu, a na zimnym silniku nie jest "duszony"....

Przyznam szczerze, że dosyć szybko wyłączasz silnik. Turbo może się nie schłodzić. Minimum 1 minutę, a zalecane 1,5 do 2 minut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez Pioteq25 » 14 paź 2013, 18:27

Jak nie obciążamy zbytnio turbiny przed dojazdem, to nie ma co przesadzać z czekaniem 1-2min. Wystarczy delikatnie obchodzić się z gazem i wolno dojechać do celu, a można zgasić od razu :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 14 paź 2013, 20:51

Pioteq25 napisał(a):J... Wystarczy delikatnie obchodzić się z gazem i wolno dojechać do celu, a można zgasić od razu :)

takie schladzanie jest konieczne po przy szbkiej jezdzie na trasie szczegolnie latem...
newet timmer w sportowych autach schladzaja system przez ok. 30 sek-1min.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maziadm » 15 paź 2013, 14:11

Enduro napisał(a):Wybiorę się chyba na tą kalibrację do mechanika, bo wolę nic nie spalić :)
.Czytałam gdzieś też, że warto przed kalibracją wlać do paliwa środek czyszczący wtryski np. Forte Diesel Turbo Cleaner.

Ten co podany nie czyści wtrysków tylko łopatki od zmiennej geometrii.

Do czyszczenia wtrysków Liqui Moly 2666 bezpośrednio pod filtr paliwa, a do baku LM 5156. Później co tankowanie olej 2T i gitara. Zapomnisz o problemach w układzie paliwowo-wtryskowym.

Dopisano 15 paź 2013, 14:14:

madzia2006 napisał(a):Co do paliwa to leję zawsze na ORLENIE ON VERVA lub na LOTOSIE DIESEL DYNAMIC – jeśli chodzi o paliwo nie oszczędzam.

To są dwa różne oleje napędowe. Proponuję zrezygnować z klasy premium i lać standard + olej 2T.
Premium tylko w siarczyste mrozy, ale musi być to olej IZ40 tzw. arktyczny robiony przez Lotos do kupienie na Statoilu ale nie na każdym.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Enduro » 15 paź 2013, 14:31

maziadm napisał(a):
Enduro napisał(a):Wybiorę się chyba na tą kalibrację do mechanika, bo wolę nic nie spalić :) .Czytałam gdzieś też, że warto przed kalibracją wlać do paliwa środek czyszczący wtryski np. Forte Diesel Turbo Cleaner.
....


to nie moj post!
jak cytuj to poprawnie,upraszam :> !
po napisaniu zacytowaniu postu masz opcje "pokaz/wyswietl" aby sprawdzic zawartosc wpisu,
a nawet i po wyslaniu jest mozliwosc jego edycji czyli poprawki postu!

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez madzia2006 » 16 paź 2013, 12:00

maziadm napisał(a):To są dwa różne oleje napędowe. Proponuję zrezygnować z klasy premium i lać standard + olej 2T.
Premium tylko w siarczyste mrozy, ale musi być to olej IZ40 tzw. arktyczny robiony przez Lotos do kupienie na Statoilu ale nie na każdym.


Czyli wlewać zwykły ON + olej 2T ?? A jaki polecasz konkretnie ??

Co do ON robionego przez LOTOS IZ40, to jest to po prostu DIESEL DYNAMIC ??
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 23:45
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6, 2006 rok, 2.3 Pb, 166KM

Postprzez fzrmucha » 1 lut 2014, 00:15

Witam
Od ok miesiąca zauważyłem głośniejszą prace silnika, choć tylko przy włączonej klimatyzacji. Najgłośniej przy 1,2 i 3 biegu – coś jakby przeciąganie na obrotach. Gdy klima jest off problem znika. Proszę o radę. Mazda 6 2003r 1.8l
fzrmucha
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6