Klekotanie silnika i nierówne obroty

Postprzez dkes » 15 sie 2013, 09:50

Podczas jazdy silnik zaczął pracować bardzo głośno i nierówno, tak jakby go coś blokowało. Na wolnych obrotach po chwili sam zgasł, ale zapalił bez problemu. Po przejechaniu krótkiego odcinka zgasł i juz nie odpalił. Rozrząd wymieniony 30 tys. km temu, akumulator w porządku, podobnie jak stan oleju. Silnik to diesel 2.0. Jakiś pomysł co może być przyczyną?
dkes
 

Postprzez dobrzyn22 » 15 sie 2013, 10:18

Też witamy nowego kolegę <oczy> ...

Silnik to diesel 2.0.

i ta informacja powinna być dodana do profilu, żebyś nie musiał jej powtarzać w każdym nowym poście. Przydatne jest też wpisanie miejsca zamieszkania(chociaż województwo) – w razie problemów zostaniesz odpowiednio pokierowany do dobrego warsztatu.

Napisz, czy był kontrolowany stan smoka w misce olejowej oraz wymieniane podkładki pod wtryskiwaczami(objawy ich zużycia to m.in. dym spod korka wlewu oleju).

Poszukaj też podobnych wątków – z pewnością coś się znajdzie.


Silnik to diesel 2.0.

no i jeszcze co do silnika – skoro masz diesla, to szukasz/zakładasz wątek w dziale diesel, a nie ogólnym
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dkes » 15 sie 2013, 12:32

ok uzupełnię, stan smoka najprawdopodobniej nie był sprawdzany, a spod korka nic nie dymiło. Jedynie co to teraz w misce olejowej są opiłki metalu.
dkes
 

Postprzez Pioteq25 » 16 sie 2013, 18:07

Miskę jak najszybciej trzeba zdjąć i ocenić stan smoka. Jak będzie zatkany, to niestety zaczną się duże koszta.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 17 sie 2013, 10:36

Pioteq25 napisał(a):Miskę jak najszybciej trzeba zdjąć i ocenić stan smoka. Jak będzie zatkany, to niestety zaczną się duże koszta.
majster231 napisał(a):Przydałoby się pozbyć tych opiłków :D nie uważasz? I spróbuj też ustalić ich pochodzenie.

juz za pozno :(
dkes napisał(a):ok uzupełnię, stan smoka najprawdopodobniej nie był sprawdzany, a spod korka nic nie dymiło. Jedynie co to teraz w misce olejowej są opiłki metalu.

czyli wymiana lub konkretny remont silnika o ile jest on mozliwy i oplacalny.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dkes » 19 sie 2013, 18:47

no i wszystko jasne, smok czyściutki, ale wał do przetoczenia bo zapiekło 2 panewkę, a przy okazji wyszło, że dwumasa do wymiany niestety.
dkes
 

Postprzez Enduro » 3 wrz 2013, 11:03

jak juz demontujesz wal, to przy tej okazji warto sprawdz wszystko w silniku,dodatkowow oczysc tloki z nagaru i najlepiej wymien wszystkie panewki na nowe.
wtedy jego stan bedzie nowowartosciowy.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez m@riusz39 » 7 paź 2013, 22:03

Możesz podać przybliżony koszt szlifowania i wymiany tych panewek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez danielguliwerek » 8 paź 2013, 18:26

ja mialem szlif walu 600 plus 300 glowica planowanie
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: AR16 i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6