Wymiana wtryskiwacza
Tak, zgadza się. Niemniej jednak polecana podmiana na te dobre co nie maja kwiatka w krztalcie na te podkladki odpowiednie o ksztalcie normalnej podkladki miedzianej o większej 2x powierzchni uszczelniającej wtrysk z głowicą.
Janusz626 napisał(a):..Niemniej jednak polecana podmiana na te dobre ...o większej 2x powierzchni uszczelniającej wtrysk z głowicą.
absolutnie jest konieczna, bez względu na przebieg,dymienie, kopcenie itp.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
syrena napisał(a):Może ktoś dać nr części:
– uszczelek olejowych do turbiny i nr uszczelki pod pokrywę zaworów (ale tą mniejszą) przez którą przechodzą rurki do wtryskiwaczy.
Jak się dokładnie nazywa tytuł manuala do mojej mazdy?
...uszczelka olejowa do turbiny... zapytaj Enduro,
...uszczelki pod slupek przez która przechodzą przewody paliwowe nie kupisz, jest tam silikon,
... Workschop Service Manual Mazda6, a do silnika Szukaj pod RF Turbo... na Chomiku znajdziesz
Janusz626 napisał(a):...
...uszczelka olejowa do turbiny... zapytaj Enduro,..
jest z miedzi i generalnie jak nie jest mechanicznie uszkodzona to wymiana nie jest konieczna, tymbardziej ze jesli okaze sie ze nie jest szczelna moze ja dosc prosto wymienic..
P.S.
numer nie znam bo i po co
![diabelek <diabełek>](./images/smilies/diabelek.gif)
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Janusz626 napisał(a):Ogólnie się utarlo ze te kwiatki się wymienia bo są wadliwe, ale są i tacy co jeszcze na takich jeżdżą i nie kopci spod korka.
Ja wymieniałem kwiatki przy 190,000 i o dziwo było wszystko ok. No ale wymieniłem profilaktycznie
ok. ale kiedy jednak nie ma tego "o dziwo" i sa one nieszczelne,co jest prawie standartem, pojawia sie spory problem ze smarowaniem i to generalnie w krotkim czasie
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Po zakupie 2 używanych wtryskiwaczy i sprawdzeniu ich okazało się że to złomy, oba leją, jeden trzyma max 4 sekundy
, zdecydowałem się na zakup nowych – 950 zł netto. Nowe chyba powinny mieć w zestawie również kable, prawda? Kupiłem już prędzej podkładki pod wtryski boscha w kształcie kwiatka
, może i w zestawie z wtryskami będą nowe podkładki ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Dopisano 3 paź 2013, 20:58:
Nie pisałem prędzej dlaczego wymieniam wtryskiwacze, no więc:
silnik nagle zaczął metalicznie stukać na wyższych obrotach, na wolnych nie. Nie zauważyłem raczej spadku mocy ale nie miałem odwagi na pełną próbę. Pierwsza diagnoza owego metalicznego stukania to zawór lub panewka, odkręciłem korek i okazało się że widać delikatny biały dymek. Sprawdziłem dokręcenie wtrysków i było ok, sprawdziłem wtryskiwacze i okazało się że 2 to złomy. Mam nadzieję że po wymianie na nowe będzie ok. Co więcej mam nadzieję że będzie lepiej ciągnął od dołu. No i ciekawe jaki pozytywny wpływ będą miały nowe podkładki![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
Dopisano 3 paź 2013, 20:58:
Nie pisałem prędzej dlaczego wymieniam wtryskiwacze, no więc:
silnik nagle zaczął metalicznie stukać na wyższych obrotach, na wolnych nie. Nie zauważyłem raczej spadku mocy ale nie miałem odwagi na pełną próbę. Pierwsza diagnoza owego metalicznego stukania to zawór lub panewka, odkręciłem korek i okazało się że widać delikatny biały dymek. Sprawdziłem dokręcenie wtrysków i było ok, sprawdziłem wtryskiwacze i okazało się że 2 to złomy. Mam nadzieję że po wymianie na nowe będzie ok. Co więcej mam nadzieję że będzie lepiej ciągnął od dołu. No i ciekawe jaki pozytywny wpływ będą miały nowe podkładki
- Od: 24 lip 2010, 08:50
- Posty: 24
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS
[quote="syrena"..może i w zestawie z wtryskami będą nowe podkładki
[/quote]
raczej nie.
pozdr.E
raczej nie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
jak dla mnie tez,
najtansze regenerowane profesjonalnie na nowych czesciach o ktorych slyszalem to koszt ok. 400 euro za sztuke
E
najtansze regenerowane profesjonalnie na nowych czesciach o ktorych slyszalem to koszt ok. 400 euro za sztuke
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
syrena napisał(a):Tak, miałem na myśli kable.
Kable będę miał za parę dni. A co w sytuacji kiedy nie ma dostępu do kabli, można je jakoś przeprogramować?
podkładki kupiłem, zamienniki Bosch-a
Ja mam na 1 cylindrze wtrysk 18 a kabel 8 i na 4 cylindrze wtrysk 18 i kabel 9. I teraz uprzedzajac wszystkich, zrobili mi tak w mazvagtech niedawno jak wymienialem :–(. Aha, poza tym auto jeździ normalnie.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk 4
zboq napisał(a):Ja mam na 1 cylindrze wtrysk 18 a kabel 8 i na 4 cylindrze wtrysk 18 i kabel 9. I teraz uprzedzajac wszystkich, zrobili mi tak w mazvagtech niedawno jak wymienialem :–(. Aha, poza tym auto jeździ normalnie.
...jak dotąd myślalem ze muszą iść w parze, odpowiedni numer na kablu i wtrysku...
...z 4X HD i Tap4 [url='http://tapatalk.com/m?id=10']now Free[/url]
zboq napisał(a):....
mam na 1 cylindrze wtrysk 18 a kabel 8 i na 4 cylindrze wtrysk 18 i kabel 9. ....
jesli kalibracja przeszla, to nie ma zadnego problemu,
bo pomimo innej wartosci kabla oporowego, dawka paliwa zostala elektronicznie dostrojona do stanu wtrysku itp.
jesli teraz zamontujesz identyczne z wtryskami kabelki, to silnik bedzie chodzil gorzej i musisz ponownie wykonac kalibracje.
Janusz626 napisał(a):...myślalem ze muszą iść w parze, odpowiedni numer na kablu i wtrysku...
to nie jest idealny wariant ,ale calkiem mozliwy i nie ma zadnych negatywow, po warunkiem, ze j/w kalibracja zostanie dokonana do konca.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):zboq napisał(a):....
mam na 1 cylindrze wtrysk 18 a kabel 8 i na 4 cylindrze wtrysk 18 i kabel 9. ....
jesli kalibracja przeszla, to nie ma zadnego problemu,
bo pomimo innej wartosci kabla oporowego, dawka paliwa zostala elektronicznie dostrojona do stanu wtrysku itp.
jesli teraz zamontujesz identyczne z wtryskami kabelki, to silnik bedzie chodzil gorzej i musisz ponownie wykonac kalibracje.
I widzisz tutaj mi coś nie pasuje. Mariusz z Mazvagtech twierdzi, że kalibracja wsilnikach RF5C jest niepotrzebna ponieważ, te silniki same robią sobie kalibrację. I z tego co widzę to oni niechętnie to chcą robić ponieważ jak to mówią: "Wyjedzie Pan na ulicę i do pierwszego zakrętu auto i tak samo sobie ustawi. No i teraz nie mogę tego zrozumieć. Wszyscy twierdzą, że trzeba robić a Tak ceniony przez nas serwis uważa, że nie trzeba...
pomimo że znam i cenie Mariusza jako abs. fachowca, nie moge sie z tym zgodzic!
mialem kilka modeli RF5C i ani razu nie przezylem w odczuwalny sposob autokalibracji
natomiast zawsze odczulem bardzo korzystne zmiany po wykonaniu jej testerem.
co gorąco polecam.
potem stwierdzisz sam czy było warto
pozdr.
E
mialem kilka modeli RF5C i ani razu nie przezylem w odczuwalny sposob autokalibracji
natomiast zawsze odczulem bardzo korzystne zmiany po wykonaniu jej testerem.
co gorąco polecam.
potem stwierdzisz sam czy było warto
![czytaj <czytaj>](./images/smilies/czytaj.gif)
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No ja mam wrażenie, że oni po wymianie tych 2 wtryskiwaczy wcale tej kalibracji nie robili, tym bardziej ponownego testu przelewowego, właśnie ze względu na to co pisałem. Ale przyznać muszę, że po wymianie wracając do domu słyszałem pracę tych nowych wtrysków, tak jak by mi ptaszki pod maską ćwierkały
. Ale teraz po przejechaniu już kilkuset kilometrów tego nie ma więc może jakaś samoczynna kalibracja jednak była
.
![oczy <oczy>](./images/smilies/oczy.gif)
To i ja dodam coś od siebie. Jakiś czas temu wymieniłem 2 wtryskiwacze i 2 kabelki do nich, u mnie w mieście nie znalazłem nikogo kto by się podjął kalibracji, bo jak twierdzili nie kalibruje się tego (a poza tym mało kto ma pojęcie o mazdach tutaj). Pomyślałem, że zapytam w ASO i zadzwoniłem do Lublina. Okazało się, że kalibracje robią... A po przyjeździe rozmawiałem z tym specem od kompa i powiedział mi, że tylko się wpisuje nr z kabli oporowych na komputer i przy mnie to robił... I to wg niego była kalibracja i niby więcej się w silniku RF5C nie robi, bo sam sobie ma kalibrować. Moja mazda po przejechaniu kawałka drogi np. wyskoczę za miasto zrobie 20-100km wracam i jak stanę na parkingu to zaczyna się jeśli się nie mylę autokalibracja (widać to po obrotomierzu i ogólnie inaczej silnik chodzi).
Więc jak to jest? Widział ktoś z Was jak wygląda taka kalibracja i czy się czymś różni od takiej autokalibracji?
Więc jak to jest? Widział ktoś z Was jak wygląda taka kalibracja i czy się czymś różni od takiej autokalibracji?
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6