Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez Janusz626 » 28 wrz 2013, 12:56

Kable oporowe w zależności od numeru maja swoja przypisaną rezystancję, tabele kabli oporowych znajdziesz w poradniku diesla.
Kalibracja nie może być dokończona z różnych powodów, np temp silnika za niska lub za wysoka optymalna 85stC, wylaczone wszystkie odbiorniki pradu, żadna żarówka Klima nawie w radio etc.. ;–)
Proponuje jeszcze starym sposobem, zdejmij oslone, srubokretem dotknij pracujacych wtryskow a rączkę przyloz do ucha, porównaj każdy z osobna w tych newralgicznych obrotach gdy stuka, uslyszysz niemalże idealnie prace wtryskow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 28 wrz 2013, 16:03

Janusz626 napisał(a):..optymalna 85stC,..

ja sie z tym nie zgadzam.
optymalna dla modelu przedliftem tj. RF5C to 67 St. Celsiusza.

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bojrob » 28 wrz 2013, 17:26

No i po prawie trzech tygodniach z krótszymi i dłuższymi przerwami w ciasnym garażu bez niczyjej pomocy z nutką desperacji i samozaparcia naprawiłem silnik mojej Madzi, w którym była obrócona panewka na korbowodzie... <jupi> <jupi> <jupi>


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A tutaj po uruchomieniu silnika efekt końcowy:




Koszty naprawy, to:
– 690zł szlif wału z kompletem panewek
– 150zł uszczelka pod głowicę
– ok 70 zł nowe uszczelniacze na wał i wałek rozrządu
– 20 zł klej do uszczelek
– 17 zł klej do gwintów
– 50 zł podkładki pod wtryski
– 17 zł filtr oleju
– 150 zł nowy olej

I to by było na tyle.... prawie nowy silnik
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Enduro » 28 wrz 2013, 22:52

demontwales tloki aby m.in sprawdzic cz nie ma uszkodzen bocznych no i w celu oczyszczenia ich z nagaru?
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bojrob » 29 wrz 2013, 06:25

Tak. Jak wiozłem blok z wałem do szlifu, to tłoki były zdemontowane i w międzyczasie wyczyściłem je z nagaru (trochę było pod pierścieniami). Nie miały żadnych uszkodzeń. Poza tym cały silnik przed złożeniem był myty pod ciśnieniem a części składowe myłem benzynką i osuszałem sprężonym powietrzem. Części, które pracują w oleju smarowane były przed złożeniem olejem silnikowym.

Swoją drogą moja Mazda ma 187600 przebiegu i jeśli chodzi o szlif wały, to czopy główne zakwalifikowały się na pierwszy szlif, a korbowodowe – tam gdzie obróciło panewkę – na trzeci szlif. Biorąc pod uwagę pierwszy szlif wału i praktycznie bez śladu zużycia tuleje w silniku- trzeba przyznać, że nie był on zużyty.

A co do kontrolki ciśnienia oleju, która uśpiła moją czujność i zatarłem wał – to rozebrałem licznik w drobny mak i okazało się, że na płytce elektronicznej jest pęknięta ścieżka elektryczna. Pęknięcie cieńsze niż włos... ale miernik wykazał mi przerwę. Zalutowałem ją, złożyłem licznik i teraz wszystko działa jak gitara.
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Enduro » 29 wrz 2013, 11:18

ok.
z twojego podejscia widac ze masz pojecie o tym co robiles i nie musze pytac o to czy nie zamieniles tlokow, korbowodow, podstaw no i czy przehonowales tuleje.
teraz trzeba silnik lekko, intesywnie dotrzec (rozne zminay obrotow i obciazenia przy jednoczesnym unikaniu jednostajnej dlugie jazdy)no i konecznie po ok. 800-100 km przebiegu wymienic olej i filtr
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 29 wrz 2013, 11:26

Enduro te 67stC to nie z zimno jak na kalibracje? (grzecznie pytam) to nawet nie jest temp robocza tego silnika, te moje 85stC wyszlo z serwisu jak bylem swoja GY RF-5C..... a może to dotyczy RF-7J... potwierdz Enduro jak mozesz tę zależność...

Aha, kolega postaral się z ta panewka i remontem, gratulacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 29 wrz 2013, 11:32

od 2003- 2009 mialem kilka modeli M6 typ RF5C i przez te lata wielokrotnie przetrawialem proces kalibracji w zaprzyjaznionym ASO no i optymalna temperatura dla przedlifta to 67 St Celsiusza
i w przypadku problemow kalibracyjnych nalezy sprobowac przy tej temp.

co do RF7J to nie weim, bo u mnie zawsze przechodzila bez bolesnie

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bojrob » 29 wrz 2013, 11:34

Enduro:
Nie, nie. Nic nie zostało zamienione. Przy demontażu wszystko było opisywane i zaznaczane.

Jedna mała uwaga:

Wiele się mówi o zapychającym się smoku w misce olejowej... Ja swoja Mazdą zrobiłem 60tys. km i cały czas stosuję olej Lotos Semisyntetic 10W40 i zmieniam go co 10 tys. km.
Podczas rozbiórki silnika , pomimo, że miałem wypalone podkładki pod wtryskami i dym dawał pełną parą przez korek wlewu oleju – smok był czyściutki (z wyjątkiem opiłków, ale to już moja wina). Widocznie olej ma tu znaczący wpływ na zatykanie się smoka.

Janusz626:
Dzięki <spoko>
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Enduro » 29 wrz 2013, 16:00

bojrob napisał(a):...Widocznie olej ma tu znaczący wpływ na zatykanie się smoka.
..

abs. nie!
mieszanie sie spalin z olejem silnikowym i nie ma znaczenia jakim, pod wplywem temperatury i sporych cisnien, powoduje powstawanie masy koksowniczej podobnej do zywicy, ktora to zastyga na sitku pompy oleju.
wprawdzie proces ten przez lepszy olej np. dexelie do dpfu w M6 polifcie powoduje lepsze smarowanie i mniejsze tendencje do zapychania sitka itp., ale nie eliminuje tego problemu w 100%, absolutnie!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bojrob » 29 wrz 2013, 21:23

Może i masz rację. W takim razie jedynym logicznym rozwiązaniem mojego czystego smoka mogło być to, że podkładki wypaliły się niedawno....
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Enduro » 29 wrz 2013, 21:58

bojrob napisał(a):..mogło być to, że podkładki wypaliły się niedawno....

calkiem mozliwe.
ale skoro u ciebie smok byl czysty, niezaklejony to dlaczego przytarla sie panewka?
ozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bojrob » 30 wrz 2013, 06:46

Bo to ja zaniedbałem sprawę. Miałem trochę problemów rodzinnych i po prostu nie myślałem o samochodzie.
Na wiosnę , przy 10 tys. miałem wymienić olej... tym czasem zrobiłem prawie 20 tys bez żadnego dolewania i sprawdzania oleju – przez co go po prostu zabrakło w silniku. Dodatkowo nie działała mi kontrolka od ciśnienia oleju – pęknięta ścieżka w liczniku – to wszystko złożyło się na to, że przyłapało mi panewkę na 4 korbowodzie....

Niestety za gapowe się płaci.... i zdobywa kolejne doświadczenia.
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Enduro » 30 wrz 2013, 09:14

ok.ale przyznam, ze peknieta plytka to dosc nietypowa sprawa.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bojrob » 30 wrz 2013, 21:56

Nie, pękanie ścieżek na płytkach drukowanych w układach elektronicznych samochodów, to częsta ich przypadłość. Pamiętam, jak jeszcze byłem elektromechanikiem na warsztacie, to bardzo często szukałem popękanych ścieżek od komputerów, liczników i podzespołów elektronicznych w samochodach. Powodem ich pęknięć była najczęściej np. duża różnica temperatur powiedzmy zimą, gdzie miedziane ścieżki inaczej reagują na temperaturę (rozciągliwość cieplna), niż sama płytka. Dochodzi wówczas do mikropęknięć ścieżek i przerwy w obwodach. Co prawda coraz rzadziej spotykam się z takimi usterkami, ale nadal jeszcze są...
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Enduro » 1 paź 2013, 11:23

ok. moze warto by bylo sobie takie dodatkowy bzyczek zamontowac w aucie, ktory to podczas pracy silnika i podanej masie z czujnika cisnienia oleju by sie aktywowal informujac o problemie smarowania
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez chacu » 3 paź 2013, 11:54

Witam,
mam prośbę o pomoc i opinie na temat pracy silnika mojej Mazdy. Jakiś 1000 km. temu zauważyłem pojawiające się co jakiś czas postukiwania. Słychać je tylko na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku. Nie zauważyłem innych zmian w pracy silnika. Samochód jest dynamiczny i nie kopci. Olej wymieniłem 2000 km temu, razem z kontrolą smoka, podkładki pod wtryskami profilaktycznie wymienione jakieś 7 – 8 tys. km. temu.
Poniżej link do filmu z pracą silnika (dźwięk, o którym piszę jest najlepiej słyszalny po 30 sek. filmu).
Będę wdzięczny za sugestie.
Pozdrawiam

http://chacu1.wrzuta.pl/film/8hVuBhglk55/20131002023
chacu
 

Postprzez Enduro » 3 paź 2013, 14:51


jak dla mnie to nieustawione lub lekko wyeksplatowane wtryski.
po kalibracji , jesli przejdzie, powinno sie poprawic, jesli nie trzeba dalej nasluchiwac.
bo jak piszczy to sie niszczy.. doyczy tez pukania <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafaljones81 » 4 paź 2013, 15:59

Witam.
Już kiedyś pisałem o stukach w mojej madzi. Oto nowe objawy jakie zauwarzyłem. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym jest wszystko oki, ale gdy wcisnę sprzęgło, załączy się klimatyzacja lub delikatnie dodam gazu to słyszalny jest stukot (klepanie) w okolicy pokrywy zaworów przy czwartym cylindrze.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2011, 18:02
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Auto: MAZDA 6 MZR 143KM

Postprzez Enduro » 4 paź 2013, 17:33

brzmi jak problem z wtryskiem,
bo przy wcisnietym sprzegle i dodatkow aktywnej klimie silnik tzn PCM podaje inaczej wtrysk.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6