Błąd EGR i czujników temperatury

Postprzez owsik » 16 wrz 2013, 22:33

Witam szanownych forowiczów.
Wiem, że temat EGR i czujników temperatury był tu wałkowany wielokrotnie i może narażę się moderatorowi ale chciałbym opisać mój przypadek i poprosić o pomoc.
Mam Mazdę 6 2,0 d (wersja mocniejsza) z 2004 r.
Od jakiegoś czasu zaczęły się świecić dwie żółte kontrolki, silnik i kontrola trakcji.
Komputer diagnostyczny wykazał kilka błędów
– ograniczenie mocy przez TCS
– Błąd EGR
– nieciągły sygnał czujnika temperatury powietrza dolotowego

Zacząłem od wymontowania EGR i dokładnego czyszczenia (a brudny był mocno), ale nic to nie dało.
Następnie zaślepiłem EGR i myślałem, że znalazłem przyczynę kłopotów bo błąd po kilku odpaleniach auta zniknął ale już po 5 kilometrach pojawił się na nowo. Po podłączeniu komputera ukazał się tylko jeden błąd "nieciągły sygnał czujnika temperatury powietrza dolotowego błąd p0097". Postanowiłem wymienić przepływomierz, niestety znów nic to nie dało.
Dzisiaj wymontowałem czujnik temperatury przy intercoolerze i po pomiarach miernikiem i zmieniając jego temperaturę okazało się , że pracuje właściwie i wykazuje zmiany temperatury.
Sam już nie wiem czy coś robie źle, czy może ktoś miał podobne problemy?
Jeśli tak to bardzo proszę o pomoc, jeśli można to łopatologicznie ;)
Bardzo liczę na pomoc szpeców z forum Mazda speed bo już kilkukrotnie posty z tego forum były dla mnie bardzo cenne.
Pozdrawiam
owsik
 

Postprzez Pioteq25 » 17 wrz 2013, 11:09

Sprawdź wiązkę nad intercoolerem, która lubi się przecierać i mogą powstawać różne jaja. Sprawdź też masy, które są pod puszką filtra powietrza i z od prawego nadkola.
Bardziej to wygląda na problem z instalacją niż z samymi czujnikami.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez paw19 » 17 wrz 2013, 11:25

Takie szybkie pytanko:

Czy w M5 2.0 benzyna czyści się czasem profilaktycznie zawór EGR?

Wcześniej miałem Opla i trzeba było czyścić bo inaczej się psuł.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez dobrzyn22 » 17 wrz 2013, 20:41

paw19 napisał(a):Czy w M5 2.0 benzyna czyści się czasem profilaktycznie zawór EGR?

zapraszam do działu M5...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brylek22 » 20 wrz 2013, 11:33

Pioteq25 napisał(a):Sprawdź wiązkę nad intercoolerem, która lubi się przecierać i mogą powstawać różne jaja. Sprawdź też masy, które są pod puszką filtra powietrza i z od prawego nadkola.
Bardziej to wygląda na problem z instalacją niż z samymi czujnikami.

Dokładnie, sprawdź tą wiązkę, u mnie były podobne jaja z tym że komputer przestał dostawać sygnały z tego czujnika. Okazało się przetarty przewód od czujnika, po załataniu go wszystko chodzi idealnie, a check sam zgasł po kilku odpaleniach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6