Błąd sondy lambda (diesel)

Postprzez maciuso » 19 lip 2012, 23:56

Kupiłem dzisiaj zamiennik, BOSH 0 258 986 507, teoretycznie powinien działać, sprawdzę w sobotę i napisze.

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 10:07
Posty: 14
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.

Postprzez maciuso » 21 lip 2012, 17:34

Po wymianie na wspomnianą sondę ta ostatnia z obrazka 2 posty wyżej od razu wyświetlił się błąd P0151 – Obwód sondy lambda (blok cylindrów nr 2, sonda nr 1) za niska wartość napięcia sygnałowego.
Ma ktoś z Was pomysł na tą sondę? Może ktoś z Was zamontował w swoim aucie zastępczą sondę?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 10:07
Posty: 14
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.

Postprzez MAZVAGTECH » 22 lip 2012, 09:22

Sa sondy OEM Denso do Mazdy 5 Przewod troche krotszy ale nie ma problemu z podpieciem Kosztuja ok 700zl Skontaktuj sie z Rikim z forum on ma je napewno
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez maciuso » 22 lip 2012, 09:36

Czyli w żaden sposób nie można zamontować w tym aucie sondy zastępczej, uniwersalnej? Aż niemożliwe!
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 10:07
Posty: 14
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.

Postprzez MAZVAGTECH » 22 lip 2012, 10:01

Wyglada na to ze nie Ja sie przynajmniej z taka nie spotkalem Szkoda pieniedzy na kupowanie innych sond Sa 3 wyjscia albo uzywana /czego nie polecam, cena duza i no i zawsze to uzywana/, OEM Denso/cena niemala, chociaz zakladalem do VW Polo 5-pinowa sonde i kosztowala 600zl/ lub Denso ale kupione w Mazdzie powyzej 1000zl
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez maciuso » 25 lip 2012, 23:42

Zamówiłem z Allegro, 450 zł, wersja OEM, wygląda identycznie jutro montuje, zobaczymy czy zadziała...

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Update 26-07-2012,
No i udało się, Madzia ma nową działającą sondę.
Niestety po przejechaniu paru km. okazało się, że powstał kolejny błąd.
Tym razem, P2468 oraz P242f.
Czyżby czekała mnie wymiana DPF? Hm... koszty, koszty a uciechy z jazdy brak.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 10:07
Posty: 14
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.

Postprzez MAZVAGTECH » 28 lip 2012, 18:05

P2468 trzeci czujnik temperatury czyli ten przed sonda. Zdarza sie ze po wymianie sondy podczas pierwszego wypalenia jest zbyt wysoka temperatura w tym miejscu i potrafi stopic ten czujnik Kup smialo uzywke. Nie sa drogie. Tylko trzeba pamietac ze musi to byc ten sam czujnik.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez maciuso » 28 lip 2012, 22:12

Byłem u mechanika na wypaleniu dpf. Madzia jeździ idealnie teraz. Nie sypie błędami. wypalanie trwało prawie godzinę.

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Początkujący
 
Od: 1 lip 2012, 10:07
Posty: 14
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.

Postprzez MIROSLAV » 18 wrz 2012, 23:36

Witam Kolegów
dawno tu nie byłem, ale tak się stało że i mi padła sonda w M6 diesel 143 km (2006 rok). Oryginał chora cena, na allegro są do 5 ki, podobno pasują. Ja po przeczytaniu tego wątku dotarłem do sklepu KOLMOT w Pruszkowie, dobrali mi sondę od Toyoty numer 89467-20100 Denso 1350 12L19. Musiałem tylko przywieźć stara gdyż trzeba wstawić stare kable z wtyczką, te od Toyoty sa za krótkie. Panowie w sklepie wstawili kable, sonde założyłem no i działa. Przejechałem na razie 50 km, bez problemów zobaczymy co będzie dalej.
Zapotniałbym jeśli ktoś się zdecyduje na ten sam patent, kabli od sondy nie powinno się lutować i nie wiem czy się dadzą zlutować, najlepiej zaprasować w tulejce i zabezpieczyć koszulka termokurczliwą.
pozdrawiam

koszt 400 PLN
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez lukasn81 » 16 wrz 2013, 21:26

Witaj
Ten schemat zapalających się lampek to oznaka uszkodzenia sondy lambda <płacze> .
Ja to już przerabiałem,tylko że umie na szczęście okazało się ze miałem skorodowane styki przy złączce sondy bo ktoś majstrował i żle zrobił izolację przez co lambda dawała do kompa złe parametry a komp wywalał check+kontrola trakcji+po chwili mrugajacy DPF. Mój mechanik złota rączka zrobił jak należy i teraz jest wszystko OK <lol>
Pozdrawiam
lukasn81
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6