Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez waltanick » 13 sie 2013, 13:07

No to jest nas już więcej.Ja też polecam wycięcie :P
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez maciu1922 » 20 sie 2013, 17:03

Pisze w tym temacie, gdyż jest on najbardziej rozwinięty z tematów DPF'owych na forum. Niestety jeszcze nie poszukałem rozwiązania mojego problemu, który brzmi:

Czy DPF wypala się częściej podczas deszczu ?

Kiedyś już to zaobserwowałem i dzisiaj ponownie miałem nieprzyjemność to zobaczyć, że podczas deszczu w mojej M5 DPF wypala się znacznie częściej, nawet 2-3 razy częściej.

Jest to normą, czy może coś jest nie halo? Wie ktoś?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2009, 19:57
Posty: 17
Skąd: okolice Poznania
Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km

Postprzez Enduro » 3 wrz 2013, 11:10

wypalanie wyzwala sonda ktora kontroluje roznice cisnien przed i za dpfem.
clkiem mozliwe ze podczas deszczu powietrze jest bardziej wilgotne i proces spalania jest brudniejszy co powoduje jego szybsze zapychanie.
warto podjechac do ASO na tester, choc nie jest to tania impreza ktory elektronicznie stwierdzi stan wtryskow i zapchania dpfa a i kalibracja pomoze
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 3 wrz 2013, 11:16

Wydawać by się mogło że w deszczu iż stary/nieodpowiedni filtr powietrza np od wersji silnika PB, nie przepuści tyle powietrza ile powinien, mieszanka spalana ma inne parametry i w efekcie nie pełne spalanie ON co skutkuje wieksza sadzą i częstrzym wypalaniem DPF.
Mimo tego raczej przepływomierz to kontroluje i dalej PCM steruje dawkami, no ale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 3 wrz 2013, 11:30

Janusz626 napisał(a):..
Mimo tego raczej przepływomierz to kontroluje i dalej PCM steruje dawkami, no ale...

fakt, no ten masz spry wplyw na ustawienie parametrow dawki wtryskowej.
polecam go delikatnie benzyna oczyscic lub podmienic na inny
(nie dmuchac sprezonym powietrzem ! )
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maciu1922 » 7 wrz 2013, 23:48

Filtry wymieniane wiosną, jakieś 15tys temu – wszystko oryginalne; olej jakieś 5 tys temu;
kalibracja robiona – przez chwilkę jest lepiej, po regulacji zaworów – super cicho

Ostatnio dużo naczytałem się o SCV- bo mam troszkę problem z wolnymi obrotami – tylko on chyba nie ma wpływu na dpf.

Sytuacja z moim wypalaniem jest taka, że on się wypala zawsze (odkąd zalałem forte DPF i wtryskowy) co około 120-150 (czasami nawet 250km) – widzę to po wskazaniach z komputera.

Jeśli chodzi o zapalającą się kontrolkę DPF to hmmm... ostatnio po około 50 tys się zapaliła – chciałem wypalić, miałem nadzieje, że się porządnie wygrzeje i niestety po niecałych 6km był już wypalony;/

Dzisiaj (tylko w sobotę mam czas zająć się samochodem) przeprowadziłem uszczelnienie króćca intercoolera, który był nieszczelny w dwóch miejscach (podobnie jak na zdjęciach z forum był pęknięty).

Co do tego wypalania w deszczu to mam jeszcze inną teze: moje przewody od turbiny są już lekko zaolejone tzn. olej jest na ściankach (nie dużo ale zawsze coś tam jest) i w wyniku deszczu intercooler lepiej chłodzi (bo ciecz efektywniej odda ciepło), w wyniku większego schłodzenia następuje większe skraplanie tej mieszanki powietrzno-olejowej i wówczas dpf się szybciej zapycha.

Co do przepływomierza to w tym tygodniu poczytam troszkę i jak uznam, że trzeba, to w następną sobotę się tym zajmę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2009, 19:57
Posty: 17
Skąd: okolice Poznania
Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km

Postprzez Enduro » 8 wrz 2013, 10:29

maciu1922 napisał(a):... w wyniku większego schłodzenia następuje większe skraplanie tej mieszanki powietrzno-olejowej i wówczas dpf się szybciej zapycha.
.

jesli jest sporo tego oleju w IC, to koniecznie trzeba go oczyscic.
i sprawdzic co powoduje jego tam zaleganie
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 8 wrz 2013, 10:47

maciu1922 napisał(a):Filtry wymieniane wiosną, jakieś 15tys temu – wszystko oryginalne; olej jakieś 5 tys temu;

...inpekcje olejową przeprowadziłeś ??

SCV-zostawmy jeszcze na później

Sytuacja z moim wypalaniem jest taka, że on się wypala zawsze (odkąd zalałem forte DPF i wtryskowy) co około 120-150

...wiem że na stronie FORTE napisali że można zapobiegawczo stosować oba preparaty jednocześnie, dwie flaszki na jeden zbiornik paliwa, ale wiedz o tym że już jeden preparat podwyższa temperature spalin w cylindrze a preparat do PDF-u podwyższa temperaturę w PDF-ie jak i przed czyli w katalitycznym podgrzewaczu spalin. Owzsem ma tam coś jeszcze w składzie jakąś chemie do czyszczenia konserwacji i coś tam jeszcze, te środki są skuteczne ale trzeba mocno się zastanowić jak, kiedy, w jakich warunkach itp, oczywiście to moje zdanie nie podlegające żadnej dalszej/zbędnej dyskusji.

Dzisiaj (tylko w sobotę mam czas zająć się samochodem) przeprowadziłem uszczelnienie króćca intercoolera, który był nieszczelny w dwóch miejscach (podobnie jak na zdjęciach z forum był pęknięty)

..tutaj zaś moim zdaniem mamy winowajce, nieszczelny dolot (jak w każdym dieslu) powoduje utratę ciśnienia doładowania, objawia sie to nadmiernym widocznym kopceniem silnika i powstającą sadzą bez DPF-u, u Ciebie z DPF-em analogicznie z częstszym jego wypalaniem, sadzy nie widać bo DPF go zbiera a później wypala, ot..taka polityka.

Co do tego wypalania w deszczu to mam jeszcze inną teze: moje przewody od turbiny są już lekko zaolejone tzn. olej jest na ściankach (nie dużo ale zawsze coś tam jest) i w wyniku deszczu intercooler lepiej chłodzi (bo ciecz efektywniej odda ciepło), w wyniku większego schłodzenia następuje większe skraplanie tej mieszanki powietrzno-olejowej i wówczas dpf się szybciej zapycha

..też racja <oczko>

Co do przepływomierza to w tym tygodniu poczytam troszkę i jak uznam, że trzeba, to w następną sobotę się tym zajmę

..przyspieszę i napisze abyś nie uznawał tylko wziął to za czynność obowiązkową, nie zaszkodzi, (chyba że urwiesz delikatne elementy wewnątrz) tylko delikatnie, nie mechanicznie, nie sprężonym powietrzem jak Enduro pisze, polecam coś jak środek do hamulców, benzyna, etc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 8 wrz 2013, 14:57

Janusz626 napisał(a):...tylko delikatnie, nie mechanicznie, nie sprężonym powietrzem jak Enduro pisze, polecam coś jak środek do hamulców, benzyna, etc.

doczytaj co napisalem, <czytaj> <czytaj> <czytaj>
...
fakt, no ten masz spory wplyw na ustawienie parametrow dawki wtryskowej.
polecam go delikatnie benzyna oczyscic lub podmienic na inny
(nie dmuchac sprezonym powietrzem ! )


ja przestrzegalem uprzednio przed uzywaniem sprężonego powietrza, bo ono spowoduje uszkodzenie blaszek czujnika
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 8 wrz 2013, 15:14

Enduro, odpocznij troche, sumasumarum wychodzi to samo, obaj piszemy to samo o;–)

...z LG 4X HD i Tap II
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 8 wrz 2013, 15:21

Janusz626 napisał(a):Enduro, odpocznij troche, sumasumarum wychodzi to samo, obaj piszemy to samo o;–)
...z LG 4X HD i Tap II
Janusz626 napisał(a):..
..tylko delikatnie, nie mechanicznie, nie sprężonym powietrzem jak Enduro pisze, polecam coś jak środek do hamulców, benzyna, etc.

jestem wypoczęty i zrelaksowany i nie piszemy to SAMO!
dostrzegam, że ty abs. niezrozumiale odcztujesz moje posty i je w kpl. dowrotny sensie cytujesz.
oczekuje nie używania moich postów z twojej strony ,bo widać, że sobie z ich zrozumieniem nie radziasz
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 8 wrz 2013, 15:22

Poloz sie spac....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 8 wrz 2013, 15:39

<cisza>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 8 wrz 2013, 15:41

dobrzyn22 napisał(a):<cisza>

.. ok..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez meter89 » 9 wrz 2013, 15:06

Witam.
Często komputer pokazuje mi podwyższone spalanie chwilowe (10-15 l, wypalanie dpf?). Spalanie to dochodzi do normy po przejechaniu kilku kilometrów (5-7 l). Problem polega na tym, że przeważnie po przejechaniu ok 100-200 km chwilowe spalanie zazwyczaj się dalej zwiększa do poziomu jak przy wypalaniu dpf. Wcześniej myślałem, że to wina podkładek pod wtryskami, ale zostały wymienione, a problem nie zniknął- dpf wypala się w dalszym ciągu co ok. 100km. Dodam jeszcze, że jakiś miesiąc temu zawiozłem moją mazdę do znajomego mechanika, który jeździ podobną i stwierdził że silnik jest strasznie zmulony, ponieważ nie włącza się turbo. Po wstępnych oględzinach okazało się, że to jest wina zatkanego VACUM, które i tak trzeba było wymienić. Po odetkaniu przewodów samochód zaczął chodzić znacznie lepiej, a przy okazji mniej palic, ale taki stan niedługo się utrzymał, potem samochód z powrotem stracił vigor. Po tygodniu gdy zakupiłem używaną pompę vacum, ta została wymieniona, ale dalej mam wrażenie, że sprężarka nie ciągnie tak jak powinna.

Co może być powodem częstego wypalania się dpf? W zasadzie nie przeszkadzałoby mi ono, gdyby nie średnie spalanie na poziomie 8,5 litra a z klimą prawie 10l!!
Początkujący
 
Od: 21 maja 2013, 18:10
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 6 121 KM 2.0 diesel
rok prod 2007

Postprzez maciu1922 » 9 wrz 2013, 17:18

...inpekcje olejową przeprowadziłeś ??


Zawsze co wymianę oleju... już tak przez ponad 100 tys mego użytkowania. Usuwam ją jakimś innym sposobem – tak samo jak w VW – znajomy mnie nauczył.

jesli jest sporo tego oleju w IC, to koniecznie trzeba go oczyscic.

IC wyciągnęłem do klejenia więc okazyjnie cały przepłukany i wyczyszczony.

warto podjechac do ASO na tester, choc nie jest to tania impreza ktory elektronicznie stwierdzi stan wtryskow i zapchania dpfa a i kalibracja pomoze

powoli się zastanawiam nad taką imprezą, ale jeszcze zaczekam – w sumie lejący wtrysk by wszystko tłumaczył. I jeszcze mam sytuację podobną sytuację opisaną w wątku http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=396&t=160696&view=unread#unread
więc czekam jeszcze na odpowiedzi, ale raczej to chyba jakiś wtrysk.

Auto jak dla mnie idzie dobrze i nie czuje ubytku w mocy. Jest kilka tematów, które śledzę i staram się na bieżąco sprawdzać co się da ;))
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2009, 19:57
Posty: 17
Skąd: okolice Poznania
Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km

Postprzez wieslaw1963 » 10 wrz 2013, 18:21

Witajcie w mojej mazdzie usunolem filtr czasteczek w specjalistycznej firmie zaraz po tym zabiegu sprawdzilem spaliny byly ok teras robilem przeglad i emisja spalin byla za wysoka i nie przeszedl przegladu(MOT w anlii) mechanik wlal mi do baku jakis plyn i narazie jezdze za tydzien ponowne sprawdzenie doradzcie co moge jeszcze zrobic czy swiece zarowe mogo miec cos z tym wspulnego po co wlewano mi tego plynu do baku i co on ma za zadanie <płacze> dzieki za szybkie odpowiedzi <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 09:21
Posty: 15
Skąd: Anglia
Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska

Postprzez Enduro » 10 wrz 2013, 22:27

wieslaw1963 napisał(a):..po co wlewano mi tego plynu do baku i co on ma za zadanie <płacze> dzieki za szybkie odpowiedzi <płacze>

prawdopodobnie che przeczyscic uklad wtryskowy(wtryski) aby uzyskac lepsze wynik spalin.
przypuszczam, ze raczej sie to nie powiedzie.
moze kalibracja wtryskow poprawi te wartosci..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wieslaw1963 » 11 wrz 2013, 19:40

A czy ktos ma usuniety filtr czasteczek imial problem ze zpalinami moze bede musial go spowrotae zainstalowac a to w uk to £ 1500 do 2000 wiec wolalbym tego nie robic nie po to go w maju usuwalem sprubuje tej regulacji wtryskuw jak ktos ma jeszczs jakies pomysly to piszcie jak najszybcie bo mam czas ostateczny do 20 wrzesnia jak nie tutaj ti na mojego meila w.wojcik1963@gmail.com <płacze> <płacze> <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 09:21
Posty: 15
Skąd: Anglia
Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska

Postprzez Artur_K » 12 wrz 2013, 15:57

Witam,

Ja opowiem o swoim problemie z FAP w Mazdzie 3 1.6 diesel 2007 rok. Otóż od tygodnia borykałem się z problem CheckEngine a dokładnie z kodami błedów P2584, P0089, P2458, P1927, P1932. Oprócz komunikatu doświadczyłem spadku mocy, ale to okazało sie być przyczyną sparciałego przewodu do FAP. Przewód został wymieniony w warsztacie u "Pana Henia" a przy okazji ów Mechanik przedstawił problem z brakiem płynu w zbiorniku. Ponieważ nie specjalizuje się w Mazdzie nie chciał się podjąć dalszej pracy. Nie chcąc jechać do ASO podjechałem do jednego serwisu w Warszawie gdzie stwierdzili iż komunikaty świadczą o braku płynu DPF i niskim ciśnieniu paliwa. Po czym mnie poinformowali iż z doświadczenia wiedzą iż należy sprawdzić fizycznie czy rzeczywiście tego płynu brakuje. Stwierdzili że płyn jest, a problem leży pomiędzy komunikacja między sterownikami. Diagnoza usterki może zająć 15 min lub cały dzień, godzina pracy specjalisty kosztuje 150 zł i nie byli w stanie określić kosztów diagnozy z góry. Postanowiłem dać im szanse. Po około 1,5 godzinie spędzonej w warsztacie, nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi co jest przyczyną problemu . Zadzwoniłem do warsztatu Pana Jaksy i tam mi polecili abym jednak spróbował w ASO na puławskiej. Dziś byłem w ASO. Panowie jednoznacznie stwierdzili iż powyższe błędy wskazują na znaczny ubytek płynu lub jego brak po czym skasowali mi błędy i zalecili dolanie płynu. Dolanie płynu realizowałem poza ASO. Poinformuje czy dolanie płynu i skasowanie błędów załatwi na jakiś czas problemy z "bezobsługowym" FAPem. Może i byłby bezobsługowy gdyby nie te dolewki co 60 000 km.

Wnioski tymczasowe:
Warto czasami wydać w ASO za diagnozę – dostałem jednoznaczną wycenę przed wstawieniem do warsztatu.
Swojego Fapa nie zamierzam usuwać nawet jak by się zapchał, wolałbym kupić nowy w tej chwili cena waha się w granicach 5 % wartości auta z tego rocznika
Artur_K
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6