Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Pisze w tym temacie, gdyż jest on najbardziej rozwinięty z tematów DPF'owych na forum. Niestety jeszcze nie poszukałem rozwiązania mojego problemu, który brzmi:
Czy DPF wypala się częściej podczas deszczu ?
Kiedyś już to zaobserwowałem i dzisiaj ponownie miałem nieprzyjemność to zobaczyć, że podczas deszczu w mojej M5 DPF wypala się znacznie częściej, nawet 2-3 razy częściej.
Jest to normą, czy może coś jest nie halo? Wie ktoś?
Czy DPF wypala się częściej podczas deszczu ?
Kiedyś już to zaobserwowałem i dzisiaj ponownie miałem nieprzyjemność to zobaczyć, że podczas deszczu w mojej M5 DPF wypala się znacznie częściej, nawet 2-3 razy częściej.
Jest to normą, czy może coś jest nie halo? Wie ktoś?
- Od: 19 maja 2009, 19:57
- Posty: 17
- Skąd: okolice Poznania
- Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km
wypalanie wyzwala sonda ktora kontroluje roznice cisnien przed i za dpfem.
clkiem mozliwe ze podczas deszczu powietrze jest bardziej wilgotne i proces spalania jest brudniejszy co powoduje jego szybsze zapychanie.
warto podjechac do ASO na tester, choc nie jest to tania impreza ktory elektronicznie stwierdzi stan wtryskow i zapchania dpfa a i kalibracja pomoze
pozdr.
E
clkiem mozliwe ze podczas deszczu powietrze jest bardziej wilgotne i proces spalania jest brudniejszy co powoduje jego szybsze zapychanie.
warto podjechac do ASO na tester, choc nie jest to tania impreza ktory elektronicznie stwierdzi stan wtryskow i zapchania dpfa a i kalibracja pomoze
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wydawać by się mogło że w deszczu iż stary/nieodpowiedni filtr powietrza np od wersji silnika PB, nie przepuści tyle powietrza ile powinien, mieszanka spalana ma inne parametry i w efekcie nie pełne spalanie ON co skutkuje wieksza sadzą i częstrzym wypalaniem DPF.
Mimo tego raczej przepływomierz to kontroluje i dalej PCM steruje dawkami, no ale...
Mimo tego raczej przepływomierz to kontroluje i dalej PCM steruje dawkami, no ale...
Janusz626 napisał(a):..
Mimo tego raczej przepływomierz to kontroluje i dalej PCM steruje dawkami, no ale...
fakt, no ten masz spry wplyw na ustawienie parametrow dawki wtryskowej.
polecam go delikatnie benzyna oczyscic lub podmienic na inny
(nie dmuchac sprezonym powietrzem ! )
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Filtry wymieniane wiosną, jakieś 15tys temu – wszystko oryginalne; olej jakieś 5 tys temu;
kalibracja robiona – przez chwilkę jest lepiej, po regulacji zaworów – super cicho
Ostatnio dużo naczytałem się o SCV- bo mam troszkę problem z wolnymi obrotami – tylko on chyba nie ma wpływu na dpf.
Sytuacja z moim wypalaniem jest taka, że on się wypala zawsze (odkąd zalałem forte DPF i wtryskowy) co około 120-150 (czasami nawet 250km) – widzę to po wskazaniach z komputera.
Jeśli chodzi o zapalającą się kontrolkę DPF to hmmm... ostatnio po około 50 tys się zapaliła – chciałem wypalić, miałem nadzieje, że się porządnie wygrzeje i niestety po niecałych 6km był już wypalony;/
Dzisiaj (tylko w sobotę mam czas zająć się samochodem) przeprowadziłem uszczelnienie króćca intercoolera, który był nieszczelny w dwóch miejscach (podobnie jak na zdjęciach z forum był pęknięty).
Co do tego wypalania w deszczu to mam jeszcze inną teze: moje przewody od turbiny są już lekko zaolejone tzn. olej jest na ściankach (nie dużo ale zawsze coś tam jest) i w wyniku deszczu intercooler lepiej chłodzi (bo ciecz efektywniej odda ciepło), w wyniku większego schłodzenia następuje większe skraplanie tej mieszanki powietrzno-olejowej i wówczas dpf się szybciej zapycha.
Co do przepływomierza to w tym tygodniu poczytam troszkę i jak uznam, że trzeba, to w następną sobotę się tym zajmę.
kalibracja robiona – przez chwilkę jest lepiej, po regulacji zaworów – super cicho
Ostatnio dużo naczytałem się o SCV- bo mam troszkę problem z wolnymi obrotami – tylko on chyba nie ma wpływu na dpf.
Sytuacja z moim wypalaniem jest taka, że on się wypala zawsze (odkąd zalałem forte DPF i wtryskowy) co około 120-150 (czasami nawet 250km) – widzę to po wskazaniach z komputera.
Jeśli chodzi o zapalającą się kontrolkę DPF to hmmm... ostatnio po około 50 tys się zapaliła – chciałem wypalić, miałem nadzieje, że się porządnie wygrzeje i niestety po niecałych 6km był już wypalony;/
Dzisiaj (tylko w sobotę mam czas zająć się samochodem) przeprowadziłem uszczelnienie króćca intercoolera, który był nieszczelny w dwóch miejscach (podobnie jak na zdjęciach z forum był pęknięty).
Co do tego wypalania w deszczu to mam jeszcze inną teze: moje przewody od turbiny są już lekko zaolejone tzn. olej jest na ściankach (nie dużo ale zawsze coś tam jest) i w wyniku deszczu intercooler lepiej chłodzi (bo ciecz efektywniej odda ciepło), w wyniku większego schłodzenia następuje większe skraplanie tej mieszanki powietrzno-olejowej i wówczas dpf się szybciej zapycha.
Co do przepływomierza to w tym tygodniu poczytam troszkę i jak uznam, że trzeba, to w następną sobotę się tym zajmę.
- Od: 19 maja 2009, 19:57
- Posty: 17
- Skąd: okolice Poznania
- Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km
maciu1922 napisał(a):... w wyniku większego schłodzenia następuje większe skraplanie tej mieszanki powietrzno-olejowej i wówczas dpf się szybciej zapycha.
.
jesli jest sporo tego oleju w IC, to koniecznie trzeba go oczyscic.
i sprawdzic co powoduje jego tam zaleganie
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
maciu1922 napisał(a):Filtry wymieniane wiosną, jakieś 15tys temu – wszystko oryginalne; olej jakieś 5 tys temu;
...inpekcje olejową przeprowadziłeś
SCV-zostawmy jeszcze na później
Sytuacja z moim wypalaniem jest taka, że on się wypala zawsze (odkąd zalałem forte DPF i wtryskowy) co około 120-150
...wiem że na stronie FORTE napisali że można zapobiegawczo stosować oba preparaty jednocześnie, dwie flaszki na jeden zbiornik paliwa, ale wiedz o tym że już jeden preparat podwyższa temperature spalin w cylindrze a preparat do PDF-u podwyższa temperaturę w PDF-ie jak i przed czyli w katalitycznym podgrzewaczu spalin. Owzsem ma tam coś jeszcze w składzie jakąś chemie do czyszczenia konserwacji i coś tam jeszcze, te środki są skuteczne ale trzeba mocno się zastanowić jak, kiedy, w jakich warunkach itp, oczywiście to moje zdanie nie podlegające żadnej dalszej/zbędnej dyskusji.
Dzisiaj (tylko w sobotę mam czas zająć się samochodem) przeprowadziłem uszczelnienie króćca intercoolera, który był nieszczelny w dwóch miejscach (podobnie jak na zdjęciach z forum był pęknięty)
..tutaj zaś moim zdaniem mamy winowajce, nieszczelny dolot (jak w każdym dieslu) powoduje utratę ciśnienia doładowania, objawia sie to nadmiernym widocznym kopceniem silnika i powstającą sadzą bez DPF-u, u Ciebie z DPF-em analogicznie z częstszym jego wypalaniem, sadzy nie widać bo DPF go zbiera a później wypala, ot..taka polityka.
Co do tego wypalania w deszczu to mam jeszcze inną teze: moje przewody od turbiny są już lekko zaolejone tzn. olej jest na ściankach (nie dużo ale zawsze coś tam jest) i w wyniku deszczu intercooler lepiej chłodzi (bo ciecz efektywniej odda ciepło), w wyniku większego schłodzenia następuje większe skraplanie tej mieszanki powietrzno-olejowej i wówczas dpf się szybciej zapycha
..też racja
Co do przepływomierza to w tym tygodniu poczytam troszkę i jak uznam, że trzeba, to w następną sobotę się tym zajmę
..przyspieszę i napisze abyś nie uznawał tylko wziął to za czynność obowiązkową, nie zaszkodzi, (chyba że urwiesz delikatne elementy wewnątrz) tylko delikatnie, nie mechanicznie, nie sprężonym powietrzem jak Enduro pisze, polecam coś jak środek do hamulców, benzyna, etc.
Janusz626 napisał(a):...tylko delikatnie, nie mechanicznie, nie sprężonym powietrzem jak Enduro pisze, polecam coś jak środek do hamulców, benzyna, etc.
doczytaj co napisalem,



...
fakt, no ten masz spory wplyw na ustawienie parametrow dawki wtryskowej.
polecam go delikatnie benzyna oczyscic lub podmienic na inny
(nie dmuchac sprezonym powietrzem ! )
ja przestrzegalem uprzednio przed uzywaniem sprężonego powietrza, bo ono spowoduje uszkodzenie blaszek czujnika
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Janusz626 napisał(a):Enduro, odpocznij troche, sumasumarum wychodzi to samo, obaj piszemy to samo o;–)
...z LG 4X HD i Tap II
Janusz626 napisał(a):....tylko delikatnie, nie mechanicznie, nie sprężonym powietrzem jak Enduro pisze, polecam coś jak środek do hamulców, benzyna, etc.
jestem wypoczęty i zrelaksowany i nie piszemy to SAMO!
dostrzegam, że ty abs. niezrozumiale odcztujesz moje posty i je w kpl. dowrotny sensie cytujesz.
oczekuje nie używania moich postów z twojej strony ,bo widać, że sobie z ich zrozumieniem nie radziasz
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam.
Często komputer pokazuje mi podwyższone spalanie chwilowe (10-15 l, wypalanie dpf?). Spalanie to dochodzi do normy po przejechaniu kilku kilometrów (5-7 l). Problem polega na tym, że przeważnie po przejechaniu ok 100-200 km chwilowe spalanie zazwyczaj się dalej zwiększa do poziomu jak przy wypalaniu dpf. Wcześniej myślałem, że to wina podkładek pod wtryskami, ale zostały wymienione, a problem nie zniknął- dpf wypala się w dalszym ciągu co ok. 100km. Dodam jeszcze, że jakiś miesiąc temu zawiozłem moją mazdę do znajomego mechanika, który jeździ podobną i stwierdził że silnik jest strasznie zmulony, ponieważ nie włącza się turbo. Po wstępnych oględzinach okazało się, że to jest wina zatkanego VACUM, które i tak trzeba było wymienić. Po odetkaniu przewodów samochód zaczął chodzić znacznie lepiej, a przy okazji mniej palic, ale taki stan niedługo się utrzymał, potem samochód z powrotem stracił vigor. Po tygodniu gdy zakupiłem używaną pompę vacum, ta została wymieniona, ale dalej mam wrażenie, że sprężarka nie ciągnie tak jak powinna.
Co może być powodem częstego wypalania się dpf? W zasadzie nie przeszkadzałoby mi ono, gdyby nie średnie spalanie na poziomie 8,5 litra a z klimą prawie 10l!!
Często komputer pokazuje mi podwyższone spalanie chwilowe (10-15 l, wypalanie dpf?). Spalanie to dochodzi do normy po przejechaniu kilku kilometrów (5-7 l). Problem polega na tym, że przeważnie po przejechaniu ok 100-200 km chwilowe spalanie zazwyczaj się dalej zwiększa do poziomu jak przy wypalaniu dpf. Wcześniej myślałem, że to wina podkładek pod wtryskami, ale zostały wymienione, a problem nie zniknął- dpf wypala się w dalszym ciągu co ok. 100km. Dodam jeszcze, że jakiś miesiąc temu zawiozłem moją mazdę do znajomego mechanika, który jeździ podobną i stwierdził że silnik jest strasznie zmulony, ponieważ nie włącza się turbo. Po wstępnych oględzinach okazało się, że to jest wina zatkanego VACUM, które i tak trzeba było wymienić. Po odetkaniu przewodów samochód zaczął chodzić znacznie lepiej, a przy okazji mniej palic, ale taki stan niedługo się utrzymał, potem samochód z powrotem stracił vigor. Po tygodniu gdy zakupiłem używaną pompę vacum, ta została wymieniona, ale dalej mam wrażenie, że sprężarka nie ciągnie tak jak powinna.
Co może być powodem częstego wypalania się dpf? W zasadzie nie przeszkadzałoby mi ono, gdyby nie średnie spalanie na poziomie 8,5 litra a z klimą prawie 10l!!
...inpekcje olejową przeprowadziłeś
Zawsze co wymianę oleju... już tak przez ponad 100 tys mego użytkowania. Usuwam ją jakimś innym sposobem – tak samo jak w VW – znajomy mnie nauczył.
jesli jest sporo tego oleju w IC, to koniecznie trzeba go oczyscic.
IC wyciągnęłem do klejenia więc okazyjnie cały przepłukany i wyczyszczony.
warto podjechac do ASO na tester, choc nie jest to tania impreza ktory elektronicznie stwierdzi stan wtryskow i zapchania dpfa a i kalibracja pomoze
powoli się zastanawiam nad taką imprezą, ale jeszcze zaczekam – w sumie lejący wtrysk by wszystko tłumaczył. I jeszcze mam sytuację podobną sytuację opisaną w wątku http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=396&t=160696&view=unread#unread
więc czekam jeszcze na odpowiedzi, ale raczej to chyba jakiś wtrysk.
Auto jak dla mnie idzie dobrze i nie czuje ubytku w mocy. Jest kilka tematów, które śledzę i staram się na bieżąco sprawdzać co się da
- Od: 19 maja 2009, 19:57
- Posty: 17
- Skąd: okolice Poznania
- Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km
Witajcie w mojej mazdzie usunolem filtr czasteczek w specjalistycznej firmie zaraz po tym zabiegu sprawdzilem spaliny byly ok teras robilem przeglad i emisja spalin byla za wysoka i nie przeszedl przegladu(MOT w anlii) mechanik wlal mi do baku jakis plyn i narazie jezdze za tydzien ponowne sprawdzenie doradzcie co moge jeszcze zrobic czy swiece zarowe mogo miec cos z tym wspulnego po co wlewano mi tego plynu do baku i co on ma za zadanie
dzieki za szybkie odpowiedzi 
- Od: 23 wrz 2012, 09:21
- Posty: 15
- Skąd: Anglia
- Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska
wieslaw1963 napisał(a):..po co wlewano mi tego plynu do baku i co on ma za zadaniedzieki za szybkie odpowiedzi
prawdopodobnie che przeczyscic uklad wtryskowy(wtryski) aby uzyskac lepsze wynik spalin.
przypuszczam, ze raczej sie to nie powiedzie.
moze kalibracja wtryskow poprawi te wartosci..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A czy ktos ma usuniety filtr czasteczek imial problem ze zpalinami moze bede musial go spowrotae zainstalowac a to w uk to £ 1500 do 2000 wiec wolalbym tego nie robic nie po to go w maju usuwalem sprubuje tej regulacji wtryskuw jak ktos ma jeszczs jakies pomysly to piszcie jak najszybcie bo mam czas ostateczny do 20 wrzesnia jak nie tutaj ti na mojego meila w.wojcik1963@gmail.com

- Od: 23 wrz 2012, 09:21
- Posty: 15
- Skąd: Anglia
- Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska
Witam,
Ja opowiem o swoim problemie z FAP w Mazdzie 3 1.6 diesel 2007 rok. Otóż od tygodnia borykałem się z problem CheckEngine a dokładnie z kodami błedów P2584, P0089, P2458, P1927, P1932. Oprócz komunikatu doświadczyłem spadku mocy, ale to okazało sie być przyczyną sparciałego przewodu do FAP. Przewód został wymieniony w warsztacie u "Pana Henia" a przy okazji ów Mechanik przedstawił problem z brakiem płynu w zbiorniku. Ponieważ nie specjalizuje się w Mazdzie nie chciał się podjąć dalszej pracy. Nie chcąc jechać do ASO podjechałem do jednego serwisu w Warszawie gdzie stwierdzili iż komunikaty świadczą o braku płynu DPF i niskim ciśnieniu paliwa. Po czym mnie poinformowali iż z doświadczenia wiedzą iż należy sprawdzić fizycznie czy rzeczywiście tego płynu brakuje. Stwierdzili że płyn jest, a problem leży pomiędzy komunikacja między sterownikami. Diagnoza usterki może zająć 15 min lub cały dzień, godzina pracy specjalisty kosztuje 150 zł i nie byli w stanie określić kosztów diagnozy z góry. Postanowiłem dać im szanse. Po około 1,5 godzinie spędzonej w warsztacie, nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi co jest przyczyną problemu . Zadzwoniłem do warsztatu Pana Jaksy i tam mi polecili abym jednak spróbował w ASO na puławskiej. Dziś byłem w ASO. Panowie jednoznacznie stwierdzili iż powyższe błędy wskazują na znaczny ubytek płynu lub jego brak po czym skasowali mi błędy i zalecili dolanie płynu. Dolanie płynu realizowałem poza ASO. Poinformuje czy dolanie płynu i skasowanie błędów załatwi na jakiś czas problemy z "bezobsługowym" FAPem. Może i byłby bezobsługowy gdyby nie te dolewki co 60 000 km.
Wnioski tymczasowe:
Warto czasami wydać w ASO za diagnozę – dostałem jednoznaczną wycenę przed wstawieniem do warsztatu.
Swojego Fapa nie zamierzam usuwać nawet jak by się zapchał, wolałbym kupić nowy w tej chwili cena waha się w granicach 5 % wartości auta z tego rocznika
Ja opowiem o swoim problemie z FAP w Mazdzie 3 1.6 diesel 2007 rok. Otóż od tygodnia borykałem się z problem CheckEngine a dokładnie z kodami błedów P2584, P0089, P2458, P1927, P1932. Oprócz komunikatu doświadczyłem spadku mocy, ale to okazało sie być przyczyną sparciałego przewodu do FAP. Przewód został wymieniony w warsztacie u "Pana Henia" a przy okazji ów Mechanik przedstawił problem z brakiem płynu w zbiorniku. Ponieważ nie specjalizuje się w Mazdzie nie chciał się podjąć dalszej pracy. Nie chcąc jechać do ASO podjechałem do jednego serwisu w Warszawie gdzie stwierdzili iż komunikaty świadczą o braku płynu DPF i niskim ciśnieniu paliwa. Po czym mnie poinformowali iż z doświadczenia wiedzą iż należy sprawdzić fizycznie czy rzeczywiście tego płynu brakuje. Stwierdzili że płyn jest, a problem leży pomiędzy komunikacja między sterownikami. Diagnoza usterki może zająć 15 min lub cały dzień, godzina pracy specjalisty kosztuje 150 zł i nie byli w stanie określić kosztów diagnozy z góry. Postanowiłem dać im szanse. Po około 1,5 godzinie spędzonej w warsztacie, nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi co jest przyczyną problemu . Zadzwoniłem do warsztatu Pana Jaksy i tam mi polecili abym jednak spróbował w ASO na puławskiej. Dziś byłem w ASO. Panowie jednoznacznie stwierdzili iż powyższe błędy wskazują na znaczny ubytek płynu lub jego brak po czym skasowali mi błędy i zalecili dolanie płynu. Dolanie płynu realizowałem poza ASO. Poinformuje czy dolanie płynu i skasowanie błędów załatwi na jakiś czas problemy z "bezobsługowym" FAPem. Może i byłby bezobsługowy gdyby nie te dolewki co 60 000 km.
Wnioski tymczasowe:
Warto czasami wydać w ASO za diagnozę – dostałem jednoznaczną wycenę przed wstawieniem do warsztatu.
Swojego Fapa nie zamierzam usuwać nawet jak by się zapchał, wolałbym kupić nowy w tej chwili cena waha się w granicach 5 % wartości auta z tego rocznika
-
Artur_K
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6