Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez Enduro » 4 wrz 2013, 10:29

moniad23 napisał(a):Enduro a słyszałeś o takim przypadku.....1. okazuje że urwała się jedna z blaszek od korektora ssącego,ta co się otwiera i zamyka,wpadła na tłok i się wklepała w niego.
Panewki serek,smok serek,do wymiany miałem kolbę,tłok,korektor,wszystkie uszczelki silnika,przy okazji sprzęgło i dwumas zrobiłem za jedną robotą.....
2. mechanik sobie sam gola nie strzelił,bo z tego co wiem tłok i kolbę idzie wymienić bez wyciągania silnika,a usterka była na 1 tłoku.
3. Auto zrobiłem i sprzedałem,koleś do dziś śmiga bez problemu :)

1. tak, mialem kiedys silnik w ktorym to czwarty tlok mial wklepana srubke od klapki ale chodzil bez zarzutu a taka luzna klapka nie moze spowodowac uszkodzen panewek, absolutnie
kazdemu kto ma zdemontowany kolektor polecam te klapki i srubki skontorolowac i je najlepiej wkrecic na klej, bo to w miare czesta awaria...
w silnikach BMW to dopiero jest tragedia, bo ten problem to prawie standat, a ze tam zawory sa pod katem wzgledem tlokow, silnik pada prawie od razu <glupek2>
2. pierwszy tłok i kolbę idzie wymienić bez wyciągania silnika :]
3. to najwiekszy blad naprawic solidnie auto i je sprzedac!
ciekawe czy kupiles cos lepszego w tej cenie i w tym wypsazeniu..? <oczko>
pozdr.
Ex.-klubowicz
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bojrob » 4 wrz 2013, 12:05

kurcze , niestety mam problem że zdjęciem plastra . Wszystkie widoczne śruby poodkręcałem a plaster nadal się czegoś trzyma od strony skrzyni. dodam, że odkrecilem śruby mocujace tylko plaster. Silnik że skrzynią jest nadal skręcony . Co robię nie tak? Nie chcę połamać tego plastra. Sorry za pismo, ale piszę z komórki.
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez danielguliwerek » 4 wrz 2013, 13:06

KOledzy powiedzcie cos co to mozze byc tak jak u kolegi kika postow wczesniej..... ten kolega
banzai54.

http://youtu.be/ba-DaJMMtys


Mam to samo i u mnie mechanicy rozkladaja rece!!! tylko w przedziale tych obrotow co u kolegi na filmie!
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 4 wrz 2013, 13:47

bojrob napisał(a):kurcze , niestety mam problem że zdjęciem plastra . Wszystkie widoczne śruby poodkręcałem a plaster nadal się czegoś trzyma od strony skrzyni. dodam, że odkrecilem śruby mocujace tylko plaster. Silnik że skrzynią jest nadal skręcony . Co robię nie tak? Nie chcę połamać tego plastra. Sorry za pismo, ale piszę z komórki.

plaster jest dodatkowo przykrecony dwoma M6 do bloku silnika, no i te problematyczne srubki sa niewidoczne poprzez skrzynie biegow
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 4 wrz 2013, 13:56

enduro nie wiesz co to moze byc ??watek wyzej ?? z filmem
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 4 wrz 2013, 13:58

na filmie widac ze auto kiepsko kreci do 20007min, co moze miec wiele przyczyn.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 4 wrz 2013, 14:09

chodzi mi o to stukanie co to mozze byc?? wtryski sprawne podkladki tez kalibracje nie chcial mi puscic bo ids wykryl ze minimalnie dwumasa jest uszkodzona...ale stuki co to ??
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez bieski » 4 wrz 2013, 14:41

danielguliwerek napisał(a):bo ids wykryl ze minimalnie dwumasa jest uszkodzona

IDS nie wykryje czy dwumasa jest uszkodzona.

danielguliwerek napisał(a):wtryski sprawne

danielguliwerek napisał(a):kalibracje nie chcial mi puscic

No bo wtryski niesprawne, a nie dwumasa.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez danielguliwerek » 4 wrz 2013, 15:04

no ok fakt 1 lal wiec teraz wymienilem..... ale te stuki to juz raczej nie od wtrysku wiec od czego??? POMOCY :)
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez bojrob » 4 wrz 2013, 15:36

Enduro napisał(a):
bojrob napisał(a):kurcze , niestety mam problem że zdjęciem plastra . Wszystkie widoczne śruby poodkręcałem a plaster nadal się czegoś trzyma od strony skrzyni. dodam, że odkrecilem śruby mocujace tylko plaster. Silnik że skrzynią jest nadal skręcony . Co robię nie tak? Nie chcę połamać tego plastra. Sorry za pismo, ale piszę z komórki.

plaster jest dodatkowo przykrecony dwoma M6 do bloku silnika, no i te problematyczne srubki sa niewidoczne poprzez skrzynie biegow
pozdr.
E


Chcesz powiedzieć, że plaster odkręcę dopiero, jak wyjmę silnik, oddzielę go od skrzyni biegów, odkręcę sprzęgło i koło dwumasowe? Innego sposobu nie ma?
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez bieski » 4 wrz 2013, 15:43

Nie ma. Tak jak Enduro pisze.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Janusz626 » 4 wrz 2013, 16:11

Pisalem wczesniej o srubach od strony skrzyni, pisalem również abyś nie robi tego sam.
Poczytaj forum, informacji jest od groma, bez wyciągania silnika nie dostaniesz się do walu. Daleko masz nawet do Jaksy, do Mazwagtech jeszcze dalej..... powodzenia.
Może znajdziesz niedaleko siebie warsztat godny polecenia, inni wożą zlomka na lawecie tylko do Mazwagtech bo wiedza ze tylko tam potrafią cos konkretnie z dieslem Mazdy poczynić aby to jeszcze chodzilo.
Trzyma kciuki :–)

...z LG 4X HD i Tap II
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bojrob » 4 wrz 2013, 16:16

Wiem, że pisałeś, jednak ja nie mam wyboru. Nie ma niestety w mojej okolicy dobrego warsztatu, który dałby radę naprawić moją Madzię. Trudno. Muszę zaryzykować i spróbować sam się do tego zabrać. I tak nie mam innego wyjścia. Najwyżej będę zmuszony sprzedać ją na części.
Najtrudniejsze będzie wyjęcie silnika ze skrzynią z samochodu a potem włożenie go z powrotem. Resztę jakoś dam radę. Teraz i tak nie mogę przerwać naprawy, bo mam pół auta rozebrane... <płacze>
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Janusz626 » 4 wrz 2013, 16:25

Wyciagnij skrzynie, zostaw blok, popatrz dokladnie od strony pompy oleju... jak nie masz wyjscia.
Znajdź Workshop Serwice Manual do RF-5C, a będziesz zadowolony, trzyma kciuki ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 4 wrz 2013, 16:28

bojrob napisał(a):Chcesz powiedzieć, że plaster odkręcę dopiero, jak..........oddzielę go od skrzyni biegów,......? Innego sposobu nie ma?

jest, ale raczej to trudne do wykonania, dla ciebie.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 4 wrz 2013, 17:08

Kolego Enduro, napisałeś wyżej że to słabe wchodzenie na obroty może mieć wiele przyczyn, a możesz podpowiedzieć co może tak stukać jak na filmiku w tym przedziale obrotów? Załóżmy, że wtryski są sprawne ( wyciągałem je i woziłem do sprawdzenia ), co to może innego tak stukać? Ewentualnie dlaczego może tak słabo wchodzić na obroty i to zależnie od dnia :) Czasami po odpaleniu chodzi ładnie od razu, czasami po kilkuset metrach zaczyna się ładnie wkręcać. (na poprzedniej stronie wrzuciłem 3 linki z filmikami, widać różnice między 2 a 3 filmikiem, a różnica między nimi to przejechane 500m)
Uprzejmie proszę o pomoc ;)
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Janusz626 » 4 wrz 2013, 17:24

Filtr paliwa kiedy byl wymieniany?

Dopisano 4 wrz 2013, o 17:26:

Filtr paliwa kiedy byl wymieniany?

...czemu sie caly czas dubluje? sorki nie moja wina...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez banzai54 » 4 wrz 2013, 17:30

U mnie jakieś pół roku temu, tak z 15tyś km temu. Paliwo staram się tankować z markowych stacji, shell v-power diesel, bp, orlen, statoil.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Janusz626 » 4 wrz 2013, 17:34

Pytam poniewaz w mojej starej GY RF-5C tez cos stukalo z rana, okazalo sie ze zasyfilem filtr paliwa, po wymianie na KNECHTa mialem spokuj.
Widze to tak ze pompa miala ciezko z rana zassac paliwo przez filtr... nieudana kalibracja daje nam pytanie dlaczego sie nie udalo a odpowiedzi jest wiele.

...z LG 4X HD i Tap II
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 4 wrz 2013, 18:02

banzai54 napisał(a):Kolego Enduro,... co może tak stukać jak na filmiku w tym przedziale obrotów? ....

korbowod, tlok, Vakupompa...
sorry ,ale ja zbyt wiele na tym filmie nie slysze.
moze bezposrednio pod maske zanurkuj i nagraj.
pozdr.
Ex.-klubowicz :(
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6