Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)

Postprzez mrhoshi » 26 maja 2013, 20:12

Hej. Dzieki za odpowiedzi. :) Urzęduje w Bristolu. Powiedzcie mi czy na dymiącym korku moge bujnąć się do Polski z Uk? Około 1500km mysle o tym aby to w Polsce zrobic. Czy jest ryzyko zatarcia silnika? Przypominam, że miska i smok wyczyszczone 4 dni temu + olej i filtry.
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez Leoo » 26 maja 2013, 21:44

mrhoshi napisał(a):Czy jest ryzyko zatarcia silnika?

Niestety ryzyko jest i trudno ocenić jak duże. Znacznie spadło po wymianie oleju ale nie wiemy w jakiej kondycji są panewki i dysze olejowe, zwłaszcza na 4 cylindrze. Wszystko zależy od czasu eksploatacji filtra oleju, w którym skończyła się możliwość zatrzymywania zanieczyszczeń i zadziałał przelew. Można zajrzeć do wnętrza wymienionego filtra ale trzeba go rozpruć nożycami do blachy. Należy też pamiętać, że pompa cały czas pracuje w brudnym oleju a nadmierny poziom sadzy przyśpiesza jej zużycie.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez kierownik » 26 maja 2013, 22:11

przecież napisał, że olej i filtry zmienił...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez dobrzyn22 » 26 maja 2013, 22:32

wtedy pojedziesz do PL i znów będziesz musiał to wszystko wymieniać (olej, filtr, itd)...warto??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mrhoshi » 27 maja 2013, 22:59

Tak, lepiej tu wymienić, dla spokoju wewnetrznego. Powiedźcie mi czy to normalne, że w kabinie słychać silnik (to normalne :) ) + do tego jakby odgłos gulgotania jakby coś się przelewało, słychać to słabo ale jednak. Myślę, że to może płyny ( klima, chłodzący, lub wspomagania) Tylko, że jak klima jest wyłączona i auto jest na wolnych obrotach to też słychać ten odgłos. Co do dymienia to napisze, że po dodaniu gazu nie dymi z korka czyli odma jest ok i spaliny są poprawnie odprowadzane .?
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez kubsztyk » 27 maja 2013, 23:04

mrhoshi napisał(a):+ do tego jakby odgłos gulgotania jakby coś się przelewało, słychać to słabo ale jednak.?

Poszukaj wątku o odgłosie przelewającej się wody w aucie – woda w progu i zablokowany jej odpływ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Kety » 28 maja 2013, 22:40

Moze webasto tak gulgocze. U mnie na poczatku bylo tak ze webasto jakby zagotowywalo wode i momentami tak bulgotalo :p
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez kubsztyk » 28 maja 2013, 22:43

To chyba mówisz o specyficznym "puszczaniu bąków". A ja też zacząłem od kilku dni słyszeć ten odgłos. I odgiąłem dziś delikatnie listwę gumową pod lewym progiem w miejscu jednego z korków i sobie wypłynęło z ćwierć, a może pół litra wody...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 29 maja 2013, 07:35

tak, czy inaczej – raczej mało prawdopodobne, że "gulgotanie" ma coś wspólnego z tematem tego wątku(czyli podkładki pod wtryskami) – więc zapraszam do odpowiedniego wątku <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mrhoshi » 2 cze 2013, 21:56

Jak to jest z tym rantem w dół czy w góre? Może ktoś dodać fotke jak to na wtrysku powinnmo wyglądać?? Pisaliście, że w góre ale, że niby jak? Tą weższą stroną do góry? Dajcie foto.
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez dobrzyn22 » 2 cze 2013, 22:12

masz wszystko jasno napisane na 1 stronie... <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mrhoshi » 3 cze 2013, 08:06

No dobra Dobrzyn, podzczas wymiany przez uż. Kierownik widać, że te wcześniejsze podkładki są rantem w dół :/. (str.2) Na str.1 jest wzmianka, że w serwisie mazdy mówili, że rantem w dół to jak to jest ? Mazda powinna wiedzieć lepiej? Jakie mogą być konsekwencje zamontowanie ich złą strona? Bo pewnie część użytkowników tego forum zamontowała je rantem w dół, przez podawanie sprzecznych informacji.
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez Konfucjusz » 3 cze 2013, 08:30

Koledzy mam spory problem.
Jak odkręce korek wlewu oleju mam lokomotywe i troche rzuca olejem. Jak wyciągnę bagnet to jest cały mokry i widze wydobywający sie lekki dym. Smok był czyszczony 7 tys km temu. Mogę jeszcze troche na tym pojeździć, czy musze natychmiast to robić? Proszę was o szybką odpowiedz
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2013, 14:28
Posty: 6
Auto: m6 2.0 CiTD `03

Postprzez mrhoshi » 3 cze 2013, 08:35

cyt:"Mazda kilka razy w przeciągu miesięcy zmieniała rodzaj podkładek i na poniższym zdjęciu prawa podkładka jest ostateczna (ponoć). Lewa podkładka (z obu stron) posiada rant, który normalnie szedł w dół. Ostatni model podkładki docelowej jest mniejszy (właśnie o ten rant)." Czyli następne są bez rantu tzn. ze te z rantem jeśli się zamontuje w dól to nie powinno być problemu. Bo niby czemu ma ten rant służyć?
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez kierownik » 3 cze 2013, 08:45

Nic się nie będzie działo, to tylko miedzianą podkladka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez mrhoshi » 3 cze 2013, 08:52

Tak sobie teraz pomyślałem czy jakby Mazda zamieniła materiał na taki co jest na podkładkach pod przelewy (galwaniczny, srebrny metal) może to zaprzestałoby przepalaniu tych podkładek ? ;)
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez Kety » 3 cze 2013, 10:03

Konfucjusz napisał(a):Smok był czyszczony 7 tys km temu

I jak wygladal? Podkladki kiedy byly wymieniane?
Dmuchac moze z korka, chyba ze czuc spalinami, dymi z korka...podkladki
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Pioteq25 » 3 cze 2013, 12:44

Wymień podkładki jak najszybciej i nie odwlekaj tego. Wyczyściłeś smok, ale przyczyna nadal została i za chwilę smok będzie znów zawalony. Pamiętaj o płukance silnika, a w szczególności przewodów olejowych do turbiny.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Konfucjusz » 3 cze 2013, 18:54

Kety napisał(a):I jak wygladal? Podkladki kiedy byly wymieniane?


Od 180 tys nic nie było robione z podkładkami. Teraz jest 240 tys. Możliwe ze wczesniejszy właściciel zajął sie tym przed sprzedażą, ponieważ sprawdzałem kilka miesiecy temu i wszystko było w porządku: wydobywał sie tylko lekki prawie niewidzialny dymek, ale teraz dmucha jak z parowozu.
Co do smoka?
Przy ostatniej wymianie oleju nie był zbytnio zapieczony, a wrecz były tylko małe grutki, napewno jeszcze bym przejeździł do nastepnej wymiany. Miske ściągałem juz dwa razy co 20 tys. Wymiany oleju przestrzegałem co 10 tys. Jestem już ustawiony na wymiane z jednym z użytkowników tego forum (Panem kierownikiem :) )
Do tego czasu postaram sie nie używać samochodu.
Ktoś wspomniał o płukance? Hmm za 3 tys bede miał kolejną wymiane oleju. Postaram sie to zrobić. Jaki polecacie preparat do płukania silnika? Silnik pracuje na Mobil 1, pół-syntetyk.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2013, 14:28
Posty: 6
Auto: m6 2.0 CiTD `03

Postprzez dobrzyn22 » 3 cze 2013, 21:51

Konfucjusz napisał(a):Jaki polecacie preparat do płukania silnika?

szukaj w istniejacych wątkach – jest tego sporo <czytaj>

Dopisano 3 czerwca 2013, o 21:57:

mrhoshi napisał(a):Na str.1 jest wzmianka, że w serwisie mazdy mówili, że rantem w dół to jak to jest ?

tak, ale zaraz pod spodem jest wyraźnie napisane – na 100% rantem do góry
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6