Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)
Hej. Dzieki za odpowiedzi.
Urzęduje w Bristolu. Powiedzcie mi czy na dymiącym korku moge bujnąć się do Polski z Uk? Około 1500km mysle o tym aby to w Polsce zrobic. Czy jest ryzyko zatarcia silnika? Przypominam, że miska i smok wyczyszczone 4 dni temu + olej i filtry.
- Od: 22 maja 2013, 11:43
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi
mrhoshi napisał(a):Czy jest ryzyko zatarcia silnika?
Niestety ryzyko jest i trudno ocenić jak duże. Znacznie spadło po wymianie oleju ale nie wiemy w jakiej kondycji są panewki i dysze olejowe, zwłaszcza na 4 cylindrze. Wszystko zależy od czasu eksploatacji filtra oleju, w którym skończyła się możliwość zatrzymywania zanieczyszczeń i zadziałał przelew. Można zajrzeć do wnętrza wymienionego filtra ale trzeba go rozpruć nożycami do blachy. Należy też pamiętać, że pompa cały czas pracuje w brudnym oleju a nadmierny poziom sadzy przyśpiesza jej zużycie.
Tak, lepiej tu wymienić, dla spokoju wewnetrznego. Powiedźcie mi czy to normalne, że w kabinie słychać silnik (to normalne
) + do tego jakby odgłos gulgotania jakby coś się przelewało, słychać to słabo ale jednak. Myślę, że to może płyny ( klima, chłodzący, lub wspomagania) Tylko, że jak klima jest wyłączona i auto jest na wolnych obrotach to też słychać ten odgłos. Co do dymienia to napisze, że po dodaniu gazu nie dymi z korka czyli odma jest ok i spaliny są poprawnie odprowadzane .?
- Od: 22 maja 2013, 11:43
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi
mrhoshi napisał(a):+ do tego jakby odgłos gulgotania jakby coś się przelewało, słychać to słabo ale jednak.?
Poszukaj wątku o odgłosie przelewającej się wody w aucie – woda w progu i zablokowany jej odpływ.
Moze webasto tak gulgocze. U mnie na poczatku bylo tak ze webasto jakby zagotowywalo wode i momentami tak bulgotalo :p
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
To chyba mówisz o specyficznym "puszczaniu bąków". A ja też zacząłem od kilku dni słyszeć ten odgłos. I odgiąłem dziś delikatnie listwę gumową pod lewym progiem w miejscu jednego z korków i sobie wypłynęło z ćwierć, a może pół litra wody...
tak, czy inaczej – raczej mało prawdopodobne, że "gulgotanie" ma coś wspólnego z tematem tego wątku(czyli podkładki pod wtryskami) – więc zapraszam do odpowiedniego wątku 

No dobra Dobrzyn, podzczas wymiany przez uż. Kierownik widać, że te wcześniejsze podkładki są rantem w dół :/. (str.2) Na str.1 jest wzmianka, że w serwisie mazdy mówili, że rantem w dół to jak to jest ? Mazda powinna wiedzieć lepiej? Jakie mogą być konsekwencje zamontowanie ich złą strona? Bo pewnie część użytkowników tego forum zamontowała je rantem w dół, przez podawanie sprzecznych informacji.
- Od: 22 maja 2013, 11:43
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi
Koledzy mam spory problem.
Jak odkręce korek wlewu oleju mam lokomotywe i troche rzuca olejem. Jak wyciągnę bagnet to jest cały mokry i widze wydobywający sie lekki dym. Smok był czyszczony 7 tys km temu. Mogę jeszcze troche na tym pojeździć, czy musze natychmiast to robić? Proszę was o szybką odpowiedz
Jak odkręce korek wlewu oleju mam lokomotywe i troche rzuca olejem. Jak wyciągnę bagnet to jest cały mokry i widze wydobywający sie lekki dym. Smok był czyszczony 7 tys km temu. Mogę jeszcze troche na tym pojeździć, czy musze natychmiast to robić? Proszę was o szybką odpowiedz
- Od: 12 kwi 2013, 14:28
- Posty: 6
- Auto: m6 2.0 CiTD `03
cyt:"Mazda kilka razy w przeciągu miesięcy zmieniała rodzaj podkładek i na poniższym zdjęciu prawa podkładka jest ostateczna (ponoć). Lewa podkładka (z obu stron) posiada rant, który normalnie szedł w dół. Ostatni model podkładki docelowej jest mniejszy (właśnie o ten rant)." Czyli następne są bez rantu tzn. ze te z rantem jeśli się zamontuje w dól to nie powinno być problemu. Bo niby czemu ma ten rant służyć?
- Od: 22 maja 2013, 11:43
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi
Konfucjusz napisał(a):Smok był czyszczony 7 tys km temu
I jak wygladal? Podkladki kiedy byly wymieniane?
Dmuchac moze z korka, chyba ze czuc spalinami, dymi z korka...podkladki
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Wymień podkładki jak najszybciej i nie odwlekaj tego. Wyczyściłeś smok, ale przyczyna nadal została i za chwilę smok będzie znów zawalony. Pamiętaj o płukance silnika, a w szczególności przewodów olejowych do turbiny.
Kety napisał(a):I jak wygladal? Podkladki kiedy byly wymieniane?
Od 180 tys nic nie było robione z podkładkami. Teraz jest 240 tys. Możliwe ze wczesniejszy właściciel zajął sie tym przed sprzedażą, ponieważ sprawdzałem kilka miesiecy temu i wszystko było w porządku: wydobywał sie tylko lekki prawie niewidzialny dymek, ale teraz dmucha jak z parowozu.
Co do smoka?
Przy ostatniej wymianie oleju nie był zbytnio zapieczony, a wrecz były tylko małe grutki, napewno jeszcze bym przejeździł do nastepnej wymiany. Miske ściągałem juz dwa razy co 20 tys. Wymiany oleju przestrzegałem co 10 tys. Jestem już ustawiony na wymiane z jednym z użytkowników tego forum (Panem kierownikiem
Do tego czasu postaram sie nie używać samochodu.
Ktoś wspomniał o płukance? Hmm za 3 tys bede miał kolejną wymiane oleju. Postaram sie to zrobić. Jaki polecacie preparat do płukania silnika? Silnik pracuje na Mobil 1, pół-syntetyk.
- Od: 12 kwi 2013, 14:28
- Posty: 6
- Auto: m6 2.0 CiTD `03
Konfucjusz napisał(a):Jaki polecacie preparat do płukania silnika?
szukaj w istniejacych wątkach – jest tego sporo

Dopisano 3 czerwca 2013, o 21:57:
mrhoshi napisał(a):Na str.1 jest wzmianka, że w serwisie mazdy mówili, że rantem w dół to jak to jest ?
tak, ale zaraz pod spodem jest wyraźnie napisane – na 100% rantem do góry
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6