Witam
Mam błąd :
P0106 "Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – sygnał poza zakresem/wydajność"
Gdzie znajduje się taki czujnik ? Mam dwie wersje, w komputerze (obudowie), przy intercoler, pewnie jest trzecia najbardziej prawdziwa ale jaka ?
Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – gdzie jest?
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 18 maja 2012, 19:56 przez elpc, łącznie edytowano 1 raz
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
eh... jeden problem = jeden temat
tym razem poprawie...
Ps1. napisz w profilu skad jestes
– przydaje sie to czasem...
Ps2. czujnik BARO – ECU
Ps3. MAP sensor – z przodu po prawej w okolicy filtra powietrza... ponizej – sprawdz przewody, wtyczke...
tym razem poprawie...
Ps1. napisz w profilu skad jestes
Ps2. czujnik BARO – ECU
Ps3. MAP sensor – z przodu po prawej w okolicy filtra powietrza... ponizej – sprawdz przewody, wtyczke...
67igor1 napisał(a):MAP sensor – z przodu po prawej w okolicy filtra powietrza... ponizej – sprawdz przewody, wtyczke...
jak wygląda takie cóś bo szukałem i nie widzę
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
elpc napisał(a):67igor1 napisał(a):MAP sensor – z przodu po prawej w okolicy filtra powietrza... ponizej – sprawdz przewody, wtyczke...
jak wygląda takie cóś bo szukałem i nie widzę
jest wkręcony w puszke filtra powietrza, ale to czujnik przepływowy
a tobie chodzi o ciśnieniowy a ten z kolei jest przymocowany do Intercoolera, pod lewa lampą przednią auta. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Byłem w niskich górach autem, jeździłem między 500-1000m npm i co prawie każdy podjazd przy górkach auto bardzo traci na mocy a niekiedy ( i często :) wtedy też np. zatyka uszy :) jak podjeżdżasz/podchodzisz pod górę zmienia się ciśnienie) auto nagle czuć jak prawie staje podjeżdżając pod "wzniesienie" 10-15%, widzę na komputerze spalanie 15-20 litrów a mocy nic nie ma. Czy to będzie ten czujnik bo błąd pojawił się raz (kilka mc temu), potem nie wrócił więc zapomniałem o temacie ale zachowanie auta jest jakby się maluchem pod górkę podjeżdżało.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
elpc napisał(a):błąd pojawił się raz (kilka mc temu), potem nie wrócił więc zapomniałem o temacie
a podłącz auto dla odczytania kodów błędów i rozwiejesz wątpliwości
Enduro napisał(a):elpc napisał(a):67igor1 napisał(a):MAP sensor – z przodu po prawej w okolicy filtra powietrza... ponizej – sprawdz przewody, wtyczke...
jak wygląda takie cóś bo szukałem i nie widzę
jest wkręcony w puszke filtra powietrza, ale to czujnik przepływowy
a tobie chodzi o ciśnieniowy a ten z kolei jest przymocowany do Intercoolera, pod lewa lampą przednią auta. pozdr.E
Jak wyczytałem RF-7J MAP sensor jest on niby gdzieś przykręcony do bloku silnika z przodu, a za cholerę nie mogę go znaleźć, może ktoś wspomóc fotką ?
Znalazłem, czujnik znajduje sie po lewej stronie silnika, pod pokrywa silnika.
Ostatnio edytowano 5 cze 2013, 14:41 przez bacapl, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 mar 2012, 18:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 GG 2.0D RF-7J
2006 143KM TopSport
na pewno w tzw. polifice jest cycek na kolektorze wlotowym i tam pobierane jest podcisnienie ale wg. mnie to w celu wysterowanie elektorzaworkow..
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Znawcą w temacie nie jestem, ale szukam rozwiązaniu problemu tj. błąd P0106. A za lekturą tego tematu to MAP sensor.
Ostatnio edytowano 3 cze 2013, 22:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
- Od: 30 mar 2012, 18:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 GG 2.0D RF-7J
2006 143KM TopSport
W RF-5C czujnik ciśnienia doladowanego inaczej BOOST SENSOR jest przy IC pod lampą.
W RF-7J jest na końcu kolektora ssacego pod pokrywa silnika, i jak na złość łapie wszystki syf/nagar który wydziela się po działaniu EGR.
W RF-7J podcisnienie jest pobierane tylko z obudowy filtra powietrza i potrzebne tylko do sterowania zmiennej geometrii w turbo, jest tam tylko jeden zaworek Salenoid (oprócz serwo które jest z Pompy Vaccum)
Wysłano z HTC i Tapatalk2
W RF-7J jest na końcu kolektora ssacego pod pokrywa silnika, i jak na złość łapie wszystki syf/nagar który wydziela się po działaniu EGR.
W RF-7J podcisnienie jest pobierane tylko z obudowy filtra powietrza i potrzebne tylko do sterowania zmiennej geometrii w turbo, jest tam tylko jeden zaworek Salenoid (oprócz serwo które jest z Pompy Vaccum)
Wysłano z HTC i Tapatalk2
Silnik RF5J nie posiada czujnika MAP (Manifold Absolute Pressure Sensor).
Błędy z zakresu P1006 do P1008 odczytywane przez niewłaściwe oprogramowanie komputera diagnostycznego wprowadzają zamieszanie.
Poniżej wyciąg z listy dla RF5J:
P0106 Boost sensor range/performance problem,
P0107 Boost sensor circuit low input,
P0108 Boost sensor circuit high input.
Błędy z zakresu P1006 do P1008 odczytywane przez niewłaściwe oprogramowanie komputera diagnostycznego wprowadzają zamieszanie.
Poniżej wyciąg z listy dla RF5J:
P0106 Boost sensor range/performance problem,
P0107 Boost sensor circuit low input,
P0108 Boost sensor circuit high input.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6