delikatne szarpanie przy jeździe z górki na tempomacie

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2013, 11:25

Jak w temacie – czy ktoś z Was ma podobne objawy ?? zauważyłem taką przypadłość już...jakieś 2 lata temu – jazda ze wzniesienia, tempomat (prędkość powiedzmy ok. 100-140km/h) – czuć delikatne regularne szarpnięcia – jak dla mnie, to 2-masa, tyle że...oprócz tego typu objawów nie ma żadnych innych typowych dla koła 2masowego <oczy>
Pomysły ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 27 maja 2013, 12:55

Ja też odczuwam szarpnięcia delikatne... Jadąc po poziomej drodze 50 km/h na 3-cim biegu, 70 km/h na czwartym, około 100 km/h na piątym biegu.. A z górki to faktycznie, gdziekolwiek w trasie i z jakąkolwiek prędkością bym nie jechał, to czuć delikatne poszarpywanie i również zauważyłem już to dawno temu, zarówno przed wymianą 2-masy, jak i po.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2013, 14:01

kubsztyk napisał(a):zarówno przed wymianą 2-masy, jak i po.

czyli tak jak myślałem...więc może to taka typowa przypadłość związana z tempomatem ??

Dopisano 27 maja 2013, o 14:03:

kubsztyk napisał(a): A z górki to faktycznie, gdziekolwiek w trasie i z jakąkolwiek prędkością bym nie jechał, to czuć delikatne poszarpywanie

u mnie dużo wyraźniej to czuć tylko na załączonym temopomacie. Może wynika to z tego, że jak poczuję coś podobnego do szarpnięć, to wystarczy delikatnie depnąć gaz(lub popuścić) i tego zjawiska nie ma :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Leoo » 27 maja 2013, 22:54

dobrzyn22 napisał(a):u mnie dużo wyraźniej to czuć tylko na załączonym temopomacie.

Silnik mamy sterowany elektrycznie – podciśnieniowo – mechanicznie. Trudno jest w takim wypadku zestroić wewnętrzny regulator PID tempomatu. Strojenie musi obejmować jazdę "pustym" albo załadowanym autem, po płaskim, pod górę i z góry, hamując silnikiem. Do wysterowania mamy przepustnicę (czasem nawet dwie), turbinę i EGR.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez marex » 29 maja 2013, 12:07

Też mam szarpanie przy jeździe z górki a to dlatego że auto samo z siebie się rozpędza a tempomat je wyhamowuje. U znajomego w Vectra C też są takie same objawy wiec uznałem, że ogólnie tak jest.
Przy wyłączonym tempomacie nie powinno być szarpania.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Janusz626 » 29 maja 2013, 12:17

Moja GY w zeszłym roku też delikatnie szarpala na tempomacie jak miała z górki a może nawet jak się rozpedzala i chciała utrzymać prędkość... coś było, tak delikatnie bynajmniej.

Pamiętam że coś robiłem przy silniku jakieś wężyki przepływke przepustnice masy a i rozrusznik-pewnie to nic wspolnego, i później już przestała szarpać.... myślę że to nie TTTM....
Tempomat u mnie to 70-80% przebiegu ....

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6