czyszczenie zaworu EGR w RF7J – zdjęcia str. 1 i 5
wg. mego rozumowania:
Jak wyczytałem z różnych źródeł EGR jest po to żeby zmniejszyć ilość szkodliwych substancji w spalinach. Dodatkowo DPF też jest jednym z takich elementów który jest za zaworem EGR. Idąc tokiem rozumowania jeżeli zaślepimy EGR nie będzie recyrkulacji spalin i wszystko będzie szło w wydech a co za tym idzie będzie zabijało DPF.
Porównam częstotliwości wypalania filtra przed i po czyszczeniem EGR, wyciągniętymi wnioskami pochwalę się na forum.
Jak wyczytałem z różnych źródeł EGR jest po to żeby zmniejszyć ilość szkodliwych substancji w spalinach. Dodatkowo DPF też jest jednym z takich elementów który jest za zaworem EGR. Idąc tokiem rozumowania jeżeli zaślepimy EGR nie będzie recyrkulacji spalin i wszystko będzie szło w wydech a co za tym idzie będzie zabijało DPF.
Porównam częstotliwości wypalania filtra przed i po czyszczeniem EGR, wyciągniętymi wnioskami pochwalę się na forum.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
marex napisał(a):... wyciągniętymi wnioskami pochwalę się na forum.
na to masy czekają..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Spaliny mają powiedzmy 900C i dlatego wypalają zaślepki EGR z aluminium, które jak dobrze pamiętam płynie przy 600C Sensowne zaślepki EGR są tylko z kwasówki o grubości >2mm
Nawet smar na 1100C nie jest w stanie utrzymać się przez wieczność, ale zawsze coś da.
Najważniejsze wyczyścić nagar żeby zawór się nie blokował, a na ile ten smar pomorze to nie mam pojęcia.
Nawet smar na 1100C nie jest w stanie utrzymać się przez wieczność, ale zawsze coś da.
Najważniejsze wyczyścić nagar żeby zawór się nie blokował, a na ile ten smar pomorze to nie mam pojęcia.
Pioteq25 napisał(a):..a na ile ten smar pomorze to nie mam pojęcia.
niekiedy ulega on szybko spaleniu a stwardniale pozstalosci sprawiaja kolejne problemy..
polecam lepiej niczym nie smarowac i co jakies dobre 50 tys km przeczyscic go ponownie
lub czesciej a to w zaleznosci od jakosci paliwa no i warunkow eksplatacji auta
i nie nalezy zapomiec, ze zbyt duze zamulania auta sprzyja powstawaniu nagaru w dolocie!
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
kalatos napisał(a):Czy fotorelację można zastosować do M6 przed liftem?
tak, to bardzo podobna procedura
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Panowie, czy ktoś ma zaślepiony EGR w M6 polifcie
(dodam od razu, że na razie nie mam planów go zaślepiać-pytam z czystej ciekawości
)
nikt kto nie lubi zapalonych kontrolek na liczniku i pracy silnika w trybie awaryjnym, tego nie zrobi,
raczej..
pozdr.
E
raczej..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja do smarowania EGR stosuje preparat Henkel Plastilube numer katalogowy: 13616A
http://www.casg.pl/product-pol-331-Plastilube-smar.html.
http://www.loctite-kleje.pl/Teroson+Pla ... _t2383.htm
Co jakiś czas na wylot sprayu zakładam wężyk i w otwór EGRa pod spodem na sprężynę i iglicę wstrzykuje dawkę smaru. Później chodził lekko. Temperatura spalin nie jest taka straszna gdyż przechodzą przez chłodnicę spalin i ten smar to wytrzymywał.
http://www.casg.pl/product-pol-331-Plastilube-smar.html.
http://www.loctite-kleje.pl/Teroson+Pla ... _t2383.htm
Co jakiś czas na wylot sprayu zakładam wężyk i w otwór EGRa pod spodem na sprężynę i iglicę wstrzykuje dawkę smaru. Później chodził lekko. Temperatura spalin nie jest taka straszna gdyż przechodzą przez chłodnicę spalin i ten smar to wytrzymywał.
- Od: 7 mar 2010, 22:17
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM
Enduro napisał(a):nie nalezy zapomiec, ze zbyt duze zamulania auta sprzyja powstawaniu nagaru w dolocie!
eee to u mnie prawie czyściutko było

Mam pytanie dotyczące zaworu proporcjonalnego
Po wymontowaniu zaworu ten grzybek pozostaje w położeniu w jakim się go wciśnie trzeba użyć trochę siły aby go wyciągnąć lub wcisnąć czy tak ma być
?
Do których pinów we wtyczce należy podłączyć napięcie aby zobaczyć czy zawór jest sprawny??
Po wymontowaniu zaworu ten grzybek pozostaje w położeniu w jakim się go wciśnie trzeba użyć trochę siły aby go wyciągnąć lub wcisnąć czy tak ma być
Do których pinów we wtyczce należy podłączyć napięcie aby zobaczyć czy zawór jest sprawny??
-
JankoM
marex napisał(a):grzybek powinien chodzić płynnie ale z lekkim oporem ...
zawsze...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową

Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm
Kondzinsan
- Od: 7 gru 2011, 00:22
- Posty: 16
- Skąd: Szczecin, Pyrzyce
- Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM
Kondzinsan napisał(a):http://allegro.pl/listing/user/listing.php?order=pd&search_scope=userItems-5054958&string=mazda&us_id=5054958
Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm
przy OBD2 nie dziala wszystko jak nalezy.
E.
Ostatnio edytowano 13 maja 2013, 20:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kondzinsan napisał(a):http://allegro.pl/listing/user/listing.php?order=pd&search_scope=userItems-5054958&string=mazda&us_id=5054958
Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm
aktualizacja
Po czyszczeniu zaworu EGR w GH RF-7J nie trzeba go jakoś adoptować/ustawiać
...pytam ponieważ ten "zawor proporcjonalny" a dokładnie jego grzybek nie jest w stanie sam (przed czy po czyszczeniu) wyjść za pomocą tej sprężyny, podejrzewam że ów zawór proporcjonalny musi ten grzybek wciągać skoro go wysuwa i otwiera EGR....
Myślę że ta sprężyna jest tylko po to aby grzybek zawsze był przyciśnięty do EGR-a, bo na pewno ta sprężyna nie wypchnie grzybka z tego zaworu proporcjonalnego...
A w dodatku po czyszczeniu przepustnicy teraz mam piszczenie z jego okolicy (lub z silniczka który steruje zamknięciem/otwarciem), które cichnie jak wcisnę sprzęgło lub dodam delikatnie pedał gazu...
Myślę że ta sprężyna jest tylko po to aby grzybek zawsze był przyciśnięty do EGR-a, bo na pewno ta sprężyna nie wypchnie grzybka z tego zaworu proporcjonalnego...
A w dodatku po czyszczeniu przepustnicy teraz mam piszczenie z jego okolicy (lub z silniczka który steruje zamknięciem/otwarciem), które cichnie jak wcisnę sprzęgło lub dodam delikatnie pedał gazu...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6