Dziwne odgłosy silnika i okolic (syczenie, klepanie,brzęczenie, stukanie itp.)

Postprzez maromarcin » 10 sty 2013, 16:41

to i ja tutaj zapytam sie o odglosy z filmiku – czy to bedzie tez sprzegielko? – tak samo po nagrzaniu zanikaja te dziwne dzwieki


http://www.youtube.com/watch?v=WlVKmb14 ... e=youtu.be


po wymianie sprzegielka silnik pracuje teraz tak:

http://www.youtube.com/my_videos_upload

normalnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez qwert_daro » 29 sty 2013, 15:14

Witam-Czy może ktoś się spotkał z takim objawem -Piszczy ,szumi w okolicy pompy oleju.Na zimnym silniku wyraznie pisk a w miarę rozgrzewania silnika przechodzi ten pisk w szum.Pasek wielorowkowy zdjęty,osłony zdjęte,najintensywniej słychać z okolicy pompy oleju.Nigdy się nie spotkałem z tak piszczącą pompą oleju dlatego pytam czy ktoś miał taki objaw.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 01:23
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0D 06r 143km dpf

Postprzez Enduro » 29 sty 2013, 16:22

to koniecznie tam, do niej zajrzyj
bo ten pisk moze spowodowac problemy duzego kalibru.
pozdr.E
Ostatnio edytowano 29 sty 2013, 21:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez qwert_daro » 29 sty 2013, 17:16

Dzięki kolego za podpowiedz,bede szukał drugiej pompy.
Moze ktoś ma do silnika RF7J pewną pompe?
Ostatnio edytowano 29 sty 2013, 21:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 01:23
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0D 06r 143km dpf

Postprzez Enduro » 29 sty 2013, 17:23

P.S.
jesli u ciebie jest uszkodzony tryb od pompy to on spowoduje szyblko uszkodzenie trybu na wale <glupek2>
lepiej szybko odkrec miske oleju i je dobrze obejrzyj czy nie ma tam na zebach jakiegos zabrudzenia/ uszkodzenia..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez qwert_daro » 29 sty 2013, 17:57

Hm-uszkodzenia tzn walamanych zębów na trybach pompy i wału niema-co jedynie na trybie wału jest niewielki ślad jakby coś kiedś tam wpadło ,ślad jest naprawde niewielki wręcz minimalny i na samych czubeczkach zębów.Taki wał został zakupiony już i załozyłem go.
A powiedz czy spotkałeś się że pompa piszczała ,szumiała tak przez uszkodzenie wewnątrz pompy?
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 01:23
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0D 06r 143km dpf

Postprzez adriano92 » 9 lut 2013, 15:57

Rozwiązałem problem co wydawało u mnie takie dźwięki:
http://www.youtube.com/watch?v=6VaOhxC5 ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=c8MBb_7f ... e=youtu.be
Okazało się, że winowajcą była pompa wody, to ona tak huczała. Po wymianie odgłosy znikły.
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2011, 01:59
Posty: 38
Skąd: Czerwona Woda
Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM

Postprzez kerov » 12 kwi 2013, 11:46

Mam od lata problem z moją Mazdą :(
Już brak mi sił normalnie. Podpinam się pod ten temat bo widze że tutaj podobne problemy.
Najpierw wymiana Koło Dwumasowego bo trzęsło silnikiem.. Koszt 3000zł
Po odebraniu od Mechanika odrazu zauważyłem że przy ruszaniu bardzo hałasuje okazało się że jest do wymiany sprzęgło alternatora i wymiana jego pozwoliła mi się cieszyć dzwiękiem silnika, niestety na niedługo bo po ok tygodniu zauważyłem że silnik zaczyna Rzępolić (rzępolenie, chrobotanie)
teraz przy normalnej jeździe po mieście jest bardzo zauważalne i muszę włączać radio by na to nie zwracać uwagi ;/ ale nie daje mi to spokoju, to Chrobotanie słychać przy ok 1500 obrotów przy większych jest nie zauważalne... Co to może być i jakie z tym wiążą się ponownie koszty?? Wrzucę poźniej filmik..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2011, 16:46
Posty: 28
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136km 03r.

Postprzez dobrzyn22 » 12 kwi 2013, 16:10

kerov napisał(a):Wrzucę poźniej filmik..

wrzuć wrzuć... postaraj się też w miarę możliwości namierzyć jak najdokładniej skąd pochodzi dźwięk(z jakich okolic silnika)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Deadlew » 17 kwi 2013, 16:25

Witam, jestem nowym forumiczem bo od tygodnia stalem sie posiadaczem Mazdy 6 2009 rok 2.0 CD, niechce zakladac nowego watku wiec napisze co mnie trapi :) od wczoraj zauwazylem ze jak odpalam to piszczy (tak mi sie wydaje) pasek klinowy i pozniej w trasie jak jade przy zmiane biegow za kazdym razem ten pisk jest slyszalny, czy to jest pasek czy moze cos innego?? czy kolo dwumasowe moze wydawac takie dzwieki? moze cos ze sprzeglem?? dzieki wielkie
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2013, 16:17
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2.0 MZR-CD 2009 140 KM

Postprzez kerov » 17 kwi 2013, 17:00

Dwu mass nie piszczy , trzęsie silnikiem na luzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2011, 16:46
Posty: 28
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136km 03r.

Postprzez Deadlew » 17 kwi 2013, 17:14

nie nic nie trzesie, tylko piszczy a tak osiagi itp wszystko w normie :)
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2013, 16:17
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2.0 MZR-CD 2009 140 KM

Postprzez kerov » 17 kwi 2013, 17:51

dobrzyn22 napisał(a):wrzuć wrzuć... postaraj się też w miarę możliwości namierzyć jak najdokładniej skąd pochodzi dźwięk(z jakich okolic silnika)


Przy próbie nagrania tego grzechotania doszedłem do kolejnych wniosków,
tylko słychać to na biegu i to najbardziej na zimnym silniku przy dłuższej jeździe też dźwięk staje się nie zauważalny. Mimo to postanowiłem wrzucić 2 filmy może coś usłyszycie:


tutaj zgłośniona ścieżka dzwiękowa
http://www59.zippyshare.com/v/84584245/file.html

Filmik na luzi tutaj tego nie słysze ale może wy usłyszycie..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2011, 16:46
Posty: 28
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136km 03r.

Postprzez Deadlew » 22 kwi 2013, 19:37

zauwazylem ze przy zimnym silniku pisk jest glosniejsy, hmmm sam nie wiem juz co, moze wymienik pasek i miec z glowy? :) ile placiliscie za wymiane paska klinowego? i czy w szczecinie ktos zna dobry warsztat ale nie ASO? dzieki
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2013, 16:17
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2.0 MZR-CD 2009 140 KM

Postprzez dobrzyn22 » 22 kwi 2013, 20:14

Deadlew napisał(a):czy w szczecinie ktos zna dobry warsztat ale nie ASO?

szukaj w dziale "spotkania regionalne"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez PawelG. » 22 kwi 2013, 20:27

Pozwolę sobie w tym temacie, mam dwa pytania o przyczyny następujących zjawisk:
lekkie falowanie silnika na wolnych obrotach, bardziej czuć niż widać na obrotomierzu,
klekot w czasie przyspieszania i na postoju (wcześniej nie było tego tak słychać nawet zimą).
Samochód normalnie przyspiesza, nie dymi, nie bierze oleju.
Jakie mogą być przyczyny, co ewentualnie sprawdzić ?
Dziękuję z góry za pomoc.
PawelG.
 

Postprzez mazczarek » 1 maja 2013, 12:54

Witam.Myślę że mój problem dotyczy tego wątku.Kilka dni temu podczas jazdy(po mieście)usłyszałem dziwne dżwięki z pod maski.Brzmiało to jak cykanie.Wzrastała częstotliwość cykania wraz z prędkością.Po przejechaniu ok 6-7km silnik zamarł.Od razu wyjaśniam że olej wymieniam co 10.000(dexelia).Ostatnie czyszczenie smoka przeprowadzono w maju ub.roku.Przy okazji wymieniłem podkładki pod wtryskami.Przejechałem od tamtego czasu ok.8.000km.Czy mam spodziewać się remontu silnika?
Początkujący
 
Od: 16 lis 2011, 13:40
Posty: 11
Skąd: Łódż

Postprzez rafir » 3 maja 2013, 12:00

Proszę o informację jakie są objawy padającego sprzęgła alternatora.
W mojej madzi po uruchomieniu przez ok. 5 sek wydobywa się grzechootanie z okolic alternatora, pojawia się to również po obciążeniu alternatora (klima, światła długie). Żadnych innych objawów brak tzn. pasek nie piszczy, ładowanie jest. Widzę że ta część nie jest tania a nie chciałbym wydać tyle kasy na nic.
Proszę o info. Dzięki.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez art_us » 7 maja 2013, 12:37

Witam kolegów! Mam zapytanie o przyczynę ,,głuchych'' stuków. Dźwięk pojawiają się po puszczenia pedału gazu (na biegu) po lekkim przyśpieszeniu. Często to stuknięcie słyszę przy wyłączaniu silnika – jakby stuknięcie w rurę wydechową nie zawsze! Zaczepy gumowe wydechu ok, poduszki silnika sprawdzone, górne i dolna. Co może być przyczyną tego stanu? Dodam, iż nie odczuwam wibracji silnika na nadwoziu. Proszę o odpowiedź, pozdrawiam serdecznie.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez art_us » 21 cze 2013, 14:29

art_us napisał(a):Witam kolegów! Mam zapytanie o przyczynę ,,głuchych'' stuków. Dźwięk pojawiają się po puszczenia pedału gazu (na biegu) po lekkim przyśpieszeniu. Często to stuknięcie słyszę przy wyłączaniu silnika – jakby stuknięcie w rurę wydechową nie zawsze! Zaczepy gumowe wydechu ok, poduszki silnika sprawdzone, górne i dolna. Co może być przyczyną tego stanu? Dodam, iż nie odczuwam wibracji silnika na nadwoziu. Proszę o odpowiedź, pozdrawiam serdecznie.


Wyjaśnienie mojego problemu z autkiem, może komuś się przyda w przyszłości. Problem stanowiła poduszka tylna silnika. Pozdrawiam serdecznie.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6