Pękniety tłok.
Strona 1 z 1
witam koledzy moja mazde zabralem wczoraj z serwisu w Toruniu przyczyna awari jest pekniety tlok na pierwszym cylindrze przyczyna nieznana koles z serwisu namawial mnie nie do naprawy lecz do poszukania w sieci silnika. jezeli macie jakies pewny kontakt na czesci lub na caly silnik prosze o pomoc. mazda6 2.0 mzr-cd 136KM 2004
- Od: 9 maja 2009, 07:59
- Posty: 6
- Skąd: Włocławek
Silnika za mniej niż 6kzł nie kupisz.
A ze sprawdzonego źródła (z jakąśtam gwarancją) pewnie drożej.
Pytaj tutaj: www.maag.home.pl – wiem że Jaksa ich poleca i sporo ludzi tam kupuje.
Poza tym zapraszam do zapoznania się z regulaminem i zasadami pisowni na forum ---> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
A ze sprawdzonego źródła (z jakąśtam gwarancją) pewnie drożej.
Pytaj tutaj: www.maag.home.pl – wiem że Jaksa ich poleca i sporo ludzi tam kupuje.
Poza tym zapraszam do zapoznania się z regulaminem i zasadami pisowni na forum ---> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
bonek_z na Twoim miejscu wymieniłbym silnik. Producenci współczesnych silników nie przewidują remontów generalnych. Oczywiście można dorabiać nadwymiarowe tłoki lub wstawić tuleję, ale czy warto? Koszt będzie bardzo wysoki, a gwarancja praktyczni żadna. Z tego, co popatrzyłem na allegro rozbitą 6 lub anglika można kupić za 8 k pln. Weźmiesz sobie silnik, resztę sprzedasz na części i być może nic na tym nie stracisz.
Regeneracja wtryskiwaczy
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=140109
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=140109
- Od: 2 maja 2009, 12:34
- Posty: 20
marcpol radzisz kupić cały silnik tak jak w salonie mi radzili. Dziś wstawiłem mazde do warsztatu poleconego przez znajomych i mechanik obejrzał silnik stwierdzając że trzeba wymienić tylko tłok cylinder nie jest zarysowany pękł na tyle delikatnie że nawet pierścienie się nie rozsypały więc spruję najpierw naprawić a potem najwyżej silnik . Z moim pechem mogę znów trafić na jakąś padlinę
pozdrawiam będę pisał o nowych wątkach tej przygody
- Od: 9 maja 2009, 07:59
- Posty: 6
- Skąd: Włocławek
Ok, ale aby to zrobić zgodnie z zasadami sztuki należałoby wymienić 4 tłoki. Inaczej będziesz miał nierówne ciśnienie sprężania na jednym z cylindrów. Do tego honowanie gładzi, inaczej nie ma szans na prawidłowe dotarcie, a jeśli gładź jest zużyta to nad wymiarowe tłoki...
Regeneracja wtryskiwaczy
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=140109
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=140109
- Od: 2 maja 2009, 12:34
- Posty: 20
bonek_z napisał(a): i mechanik obejrzał silnik stwierdzając że trzeba wymienić tylko tłok cylinder nie jest zarysowany pękł na tyle delikatnie że nawet pierścienie się nie rozsypały
przy takiej czynnosci nalezy powierzchnie cylindra
przehonowac, tzn lekko przeszlifowac przy pomocy wiertarki i odp. koncowki do tego celu,
aby silnik potem "nie bral oleju"
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
no dzięki koledzy za rady zapytam mechanika czy brał te czynność pod uwagę . W serwisie tłok mają za 1000pln czy słyszeliście może żeby można było kupić taniej , i przy okazji myślę o wymianie kompletnego rozrządu czy można kupić dobre części poza serwisem. pozdrawiam
- Od: 9 maja 2009, 07:59
- Posty: 6
- Skąd: Włocławek
marcpol napisał(a):Oczywiście można dorabiać nadwymiarowe tłoki lub wstawić tuleję
po co od razu nadwymiar? Tak od razu, bez pomiarów?
Przy remoncie silnika w 626 (wymieniałem tłoki) przy przebiegu (licznikowym) ok. 160kkm nie było takiej potrzeby. Wszystkie parametry były ok, nadwymiar nie był potrzebny. Nowe tłoki były nominały.
Trzeba na spokojnie, dokładnie wszystko sprawdzić.
bonek_z zapoznaj się z regulaminem i popraw temat.
Co do samego remontu czy wymiany tłoka to zastanów się najpierw nad przyczyną. Co z tego że wymienisz skoro następny też może strzelić. Możliwe że to pęknięcie było spowodowane niesprawnym wtryskiwaczem który lał zbyt wiele ropy do cylindra, wtedy najczęściej występuje wypalenie tłoka ale możliwe że w tym wypadku po prostu tłok pękł zanim się przepalił, obejrzyj go dokładnie zanim zabierzesz się za wymienianie.
Co do samego remontu czy wymiany tłoka to zastanów się najpierw nad przyczyną. Co z tego że wymienisz skoro następny też może strzelić. Możliwe że to pęknięcie było spowodowane niesprawnym wtryskiwaczem który lał zbyt wiele ropy do cylindra, wtedy najczęściej występuje wypalenie tłoka ale możliwe że w tym wypadku po prostu tłok pękł zanim się przepalił, obejrzyj go dokładnie zanim zabierzesz się za wymienianie.
Grzyby napisał(a):Przy remoncie silnika w 626 (wymieniałem tłoki) przy przebiegu (licznikowym) ok. 160kkm
Why??? Przeca to stara dobra mazdowska benzyna... Thell me why???
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
A owszem, stara mazdowska benzyna.
Jednak niestety silnik rodziny F (FS i FP) cierpiały na zapiekające się pierścienie (a jak ktoś przegrzał silnik to na 100%).
Efektem było kolosalne zużycie oleju i niebieska zadyma po porannym odpaleniu.
U mnie właśnie tak było – jeden tłok był lekko rozwarstwiony a że za niecałe 600zł dostałem komplet 4 sztuk ze sworzniami to .... sru i wymiana
Ot i wyjaśnienie zagadki
Jednak niestety silnik rodziny F (FS i FP) cierpiały na zapiekające się pierścienie (a jak ktoś przegrzał silnik to na 100%).
Efektem było kolosalne zużycie oleju i niebieska zadyma po porannym odpaleniu.
U mnie właśnie tak było – jeden tłok był lekko rozwarstwiony a że za niecałe 600zł dostałem komplet 4 sztuk ze sworzniami to .... sru i wymiana
Ot i wyjaśnienie zagadki
otiks wtryski były sprawdzane w serwisie i są o.k . Pojechałem do serwisu sprawdzić samochód bo po odpaleniu rano strasznie kopcił. Pierwsza diagnoza mechanika z serwisu że to coś z wtryskami poniekąd po sprawdzeniu okazało się że wtryski są o.k . Potem sprawdzali ciśnienie sprężania też o.k obstawiali uszkodzenie głowicy ale po jej ściągnięciu okazało się że to jest tłok przyczyna nieznana pęknięcie delikatne najbardziej niesamowite jest to że trzymał ciśnienie . Teraz mam w planie zakup używanego tłoka z pomocą przyszedł enduro pisząc że ma taki a więc naprawić i zobaczyć co będzie dalej . Pozdrawiam
- Od: 9 maja 2009, 07:59
- Posty: 6
- Skąd: Włocławek
bonek_z napisał(a): po jej ściągnięciu okazało się że to jest tłok przyczyna nieznana pęknięcie delikatne najbardziej niesamowite jest to że trzymał ciśnienie .
bo to pekniecie uszczelnial olej silnikowy i ON...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tak, ale szostki to oni raczej nie widzieliGrzyby napisał(a):Pytaj tutaj: www.maag.home.pl – wiem że Jaksa ich poleca i sporo ludzi tam kupuje

Dobrego nie..... ale to najlepsze rozwiazanie.Grzyby napisał(a):Silnika za mniej niż 6kzł nie kupisz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Grzyby napisał(a):Poza tym zapraszam do zapoznania się z regulaminem i zasadami pisowni na forum
otiks napisał(a):bonek_z zapoznaj się z regulaminem i popraw temat.
Normalnie jak grochem o ścianę...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6