Świecąca kontrolka oleju na wolnych obrotach

Postprzez magdek » 29 mar 2009, 14:40

Wracam do tematu niestety problem jest .
Z oględzin wynika, że silnik był wyciągany (skrzynia też) i pewnie dół robiony. Smog jest czyściutki, wszystko po ściągnięciu miski wygląda ok. Po zmianie oleju oraz filtra na oryginalny nic nie pomaga. Mechanik mierzył ciśnienie i niestety jest bardzo źle – nawet przy niewielkim nagrzaniu na wysokich obrotach ok 1,5 at a na niskich prawie wcale.
Proszę o pomoc. Co z tym dalej zrobić?
magdek
 

Postprzez Jaksa » 29 mar 2009, 21:22

magdek napisał(a):Co z tym dalej zrobić?
Jak znam te silniki to najtaniej wymienic na drugi , mozna tez rozebrac wszystko i zobaczyc /pomierzyc wał korbowy ( moze da sie jeszcze uratowac )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magdek » 29 mar 2009, 23:24

Jaksa napisał(a):mozna tez rozebrac wszystko i zobaczyc /pomierzyc wał korbowy ( moze da sie jeszcze uratowac )

Gdybyś mógł mi to troszkę rozjaśnić będę niezmiernie wdzięczny.
magdek
 

Postprzez Enduro » 29 mar 2009, 23:24

magdek napisał(a):Mechanik mierzył ciśnienie i niestety jest bardzo źle – nawet przy niewielkim nagrzaniu na wysokich obrotach ok 1,5 at a na niskich prawie wcale.

a to swiadczy o kiepskiej wydajnosci pompy olejowej
bo generalnie jak sie ona kreci to musi podac olej
przy 1000 obr/min- ok. 1,5 ATM
a przy 3000 – 3,0 ATM!
trzymam kciuki!
powodzenia
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magdek » 29 mar 2009, 23:37

Enduro napisał(a):a to swiadczy o kiepskiej wydajnosci pompy olejowej
bo generalnie jak sie ona kreci to musi podac olej

Czy mam przez to rozumieć że to tylko pompa jest odpowiedzialna za wytworzenie właściwego ciśnienia?
magdek
 

Postprzez Enduro » 29 mar 2009, 23:57

magdek napisał(a):
Enduro napisał(a):a to swiadczy o kiepskiej wydajnosci pompy olejowej
bo generalnie jak sie ona kreci to musi podac olej

Czy mam przez to rozumieć że to tylko pompa jest odpowiedzialna za wytworzenie właściwego ciśnienia?

tak!
wał główny napędza przez tryb/ tryb pompy, a ona się kreci
no i spręża i podaje olej do kanałów.
a stan panewek, pierscieni, walu, ....itp
świadczy o przebiegu i odpowiednim smarowaniu,
jesli to pierwsze jest wysokie a drugie kiepskie,
to i motor jest tez w nienajlepszej kondycji
a ślady będą wyrażnie widoczne lub dobrze namacalne!
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magdek » 30 mar 2009, 07:36

czyli stan wału , panewek itd zleży w tym przypadku pewnie od tego jak długo to ciśnieni było niskie. Może jest jeszcze jakaś szansa
magdek
 

Postprzez Enduro » 30 mar 2009, 13:12

magdek napisał(a):Może jest jeszcze jakaś szansa

zawsze taka jest,jak w twoim przypadku,
ale to okarze się po rozebraniu motoru
i najlepiej aby go ktoś składał, kto ma pojęcie,
bo tam wiele czynników ma znaczenie,
i wymagane jest sprawdzenie wału,panewek, tłoków...
czyli wszystkiego,
a każda fuszerka szybko wyjdzie...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magdek » 31 mar 2009, 07:48

Mechanik jest ok.
Ma się właśnie brać za rozebranie silnika i sprawdzenie wszystkiego.
Nie pozostaje nic innego jak tylko czekać.
magdek
 

Postprzez magdek » 6 kwi 2009, 17:10

Po sprawdzeniu okazało się że niestety silnik był robiony i jest spartolony.
Szukam używki bo z tego już nic.
magdek
 

Postprzez Enduro » 17 kwi 2009, 00:20

magdek napisał(a):Po sprawdzeniu okazało się że niestety silnik był robiony i jest spartolony.
Szukam używki bo z tego już nic.

ubolewam!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magdek » 3 maja 2009, 18:55

No wreszcie jest nowy motorek jak na razie wszystko w najlepszym porządeczku. Wielka przyjemność jazdy. Dziękuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie tematem.
magdek
 

Postprzez Jaksa » 3 maja 2009, 19:51

magdek napisał(a):No wreszcie jest nowy motorek

<spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6