Brzęczenie, rezonans, klekotanie
Proszę zaglądnąć do Poradnika – tam jest napisane o brzęczeniu trrrrrrrrrryyyyttt egr'a........
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dzisiaj wymienilem olej i filtr ze sprawdzeniem smoka. Po wymianie zaczyna mi coś własnie brzeczec tu kolo grilla jakby kolo filtra gdzies tam, moze to pompa nie wiem.Mam to samo jak Sebastian po wymianie oleju wiec watpie ze to EGR. Zalałem dexelie 10w40 i filtr mazdy. Ukman ma to samo i tez po wymianie oleju! Wie ktos moze co to moze byc?
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
gucio napisał(a):U mnie po prawej stronie silnika na gorze jest jakas pompka bo slychac syczenie powietrza(w tamtej okolicy jest wiele wezykow). U was tez tak jest?
to moze być pompa podcisnienia...
jest ona z boku głowicy,
w okolicy akumulatora
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
melass napisał(a):Dzisiaj wymienilem olej i filtr ze sprawdzeniem smoka. Po wymianie zaczyna mi coś własnie brzeczec tu kolo grilla jakby kolo filtra gdzies tam, moze to pompa nie wiem.Mam to samo jak Sebastian po wymianie oleju wiec watpie ze to EGR. Zalałem dexelie 10w40 i filtr mazdy. Ukman ma to samo i tez po wymianie oleju! Wie ktos moze co to moze byc?
kolego, do Twojego silnika zaleca się 5w30 aczkolwiek nie sądzę, by olej miał tu jakikolwiek a tym bardziej kluczowe znaczenie, chłopaki często piszą o egr jak widzę, średnio rozkminiam ten temat i dzięki za porady ale nadal nie wiem jak to ugryźć, podejrzewam, że wielu z Was ma ten sam bajer u siebie tzn ta sama rzecz wkurza, w środku auta tego nie słychać, ale dla mnie istotne jest również by pracował kulturalnie na zewnątrz i tak jak wspomniałem, diesel jest w miarę cichy i aż miło posłuchac a jak to się włączy to mnie kur.. ch.. trafia, a dzieje się to dość często i nie wiem co jest tego powodem, trrryk trrrrryk to chyba najtrafniejsza charakterystyka tego dźwięku hehe, jak ktoś z Was ma chwilę to ustawmy się w centrum lbn i porównajmy turbodźwięki hehe
widzę szczyt, a za szczytem zaszczyt za zaszczytem
- Od: 25 maja 2008, 15:24
- Posty: 6
- Skąd: lbn
- Auto: m6 sportbreak top '03 100kw
ASIK na 100% układ EGR. Mam to samo i z tego co widze to nie jest tylko u ciebie czy u mnie. Ja nie zwracam na to uwagi bo słychać tylko na zewnątrz choć troszke mnie to wkurza. Na forach jest wiele o tym ale nie zawsze daje się usunąć to tryk tryk tryk. Ja mam zaslepiony EGR ale trykania sie nie pozbyłem. chyba ma to coś wspólnego z "selenoidami" czy jakoś tak w układzie egr. Jest o tym troche na forum.
Sebal napisał(a):ASIK na 100% układ EGR. Mam to samo i z tego co widze to nie jest tylko u ciebie czy u mnie. Ja nie zwracam na to uwagi bo słychać tylko na zewnątrz choć troszke mnie to wkurza. Na forach jest wiele o tym ale nie zawsze daje się usunąć to tryk tryk tryk. Ja mam zaslepiony EGR ale trykania sie nie pozbyłem. chyba ma to coś wspólnego z "selenoidami" czy jakoś tak w układzie egr. Jest o tym troche na forum.
Mówisz "nie zawsze", czyli jednak się daje, możesz w skrócie mi powiedzieć jak to zrobić i jaki jest tego koszt jeśli posiadasz wiedzę na ten temat? nie chce mi się czytać ton wypowiedzi skoro Ty jesteś pewien przyczyny i masz o tym pojęcie, pozdrawiam
widzę szczyt, a za szczytem zaszczyt za zaszczytem
- Od: 25 maja 2008, 15:24
- Posty: 6
- Skąd: lbn
- Auto: m6 sportbreak top '03 100kw
Moje pojecie na ten temat bierze sie z lektury forum jak i z rozmowy z serwisem mazdy. Jednak nigdy nie wnikałem dokładnie w temat samej naprawy bo inni sa od tego żeby grzebać przy samochodzie. W każdym razie na forach znajdziesz temat dotyczący czyszczenia przewodów do zaworu egr i samego egr. O zaślepianiu egr też gdzieś jest (ja miałem zaślepiany egr przy okazji podnoszenia mocy silnika). Czasami nie daje to efektów i potrzebna jest wymiana części z układu egr.
EGR wyrabia się mechanicznie (taka konstrukcja) i wtedy sobie tyrkocze (wpada w rezonans).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam.
Mam mazdę 323 BJ 2001r. 2.0 DiTD i też mam problem z brzęczeniem ale u mnie to się objawia w następujący sposób: jak jest zimny silnik to wszystko jest ok, gorzej jak osiągnie już swoją temperaturę wtedy dokładnie przy 2000 obrotów zaczyna silnik dziwnie brzęczeć, deska rozdzielcza wpada w rezonans i wszystkie plastiki w środku, przy niższych obrotach jest wszystko ok, ma ktoś pomysł co może być powodem takiego zachowania??
Z góry dziękuję za informacje.
Mam mazdę 323 BJ 2001r. 2.0 DiTD i też mam problem z brzęczeniem ale u mnie to się objawia w następujący sposób: jak jest zimny silnik to wszystko jest ok, gorzej jak osiągnie już swoją temperaturę wtedy dokładnie przy 2000 obrotów zaczyna silnik dziwnie brzęczeć, deska rozdzielcza wpada w rezonans i wszystkie plastiki w środku, przy niższych obrotach jest wszystko ok, ma ktoś pomysł co może być powodem takiego zachowania??
Z góry dziękuję za informacje.
- Od: 17 paź 2008, 13:35
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2001)
wuj_stach napisał(a):ma ktoś pomysł co może być powodem takiego zachowania
Poduszka zawieszenia silnika. Olejowa.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
witam mam taki problem.w moim aucie po odpaleniu przez jakies pare minut szilnik chodzi rowno ale po paru minutach słychac brzeczenie,po jakims czasie słychac cykniecie jak by cos sie wyłaczyło i brzeczenie ustaje.co to moze byc? to jest link z tym dzwiekiem
http://w831.wrzuta.pl/audio/4FxGMtnunVc/20131112_162015
mam jeszcze taki o to problem,jutro zabieram sie za frezowanie gniazda pompowtryskiwacza i zastanawiam sie co zrobiec jezeli okarze sie ze bede musiał diuzo sfrezowac ,czy orginalne podkładki beda odpowiednim rozwiazaniem?
Dopisano 12 lis 2013, 16:59:
to pukniecie to po prostu cos mi upadło
http://w831.wrzuta.pl/audio/4FxGMtnunVc/20131112_162015
mam jeszcze taki o to problem,jutro zabieram sie za frezowanie gniazda pompowtryskiwacza i zastanawiam sie co zrobiec jezeli okarze sie ze bede musiał diuzo sfrezowac ,czy orginalne podkładki beda odpowiednim rozwiazaniem?
Dopisano 12 lis 2013, 16:59:
to pukniecie to po prostu cos mi upadło
Niestety nic, a mnie też wkurzają. I pompa vacuum. I wtryskiwacze. I brak szóstego biegu. I w ogóle diesel jest bleeee.
Ewentualnie może Ci też brzęczeć pałąk do podtrzymywania maski lub puszka filtra powietrza, jeśli brakuje Ci jednego z trzech odbojów gumowych, ale ja sobie z tym inaczej poradziłem.
Ewentualnie może Ci też brzęczeć pałąk do podtrzymywania maski lub puszka filtra powietrza, jeśli brakuje Ci jednego z trzech odbojów gumowych, ale ja sobie z tym inaczej poradziłem.
Miałem dwa ruloniki takiej gąbki / pianki samoprzylepnej o przekroju kwadratowym. Jedna o przekroju mniej więcej 5x5mm, a druga 10x10mm. Tę mniejszą w krótkich kawałeczkach poprzyklejałem w miejscach podpór pałąka od maski. Natomiast jeśli chodzi o obudowę filtra powietrza, to w podstawie metalowej, do której ją się mocuje, są 3 otwory, z tym że w jednym brakowało mi gumowego odboju, w wyniku czego zaczep obudowy obijał się o goły metal tej podstawy. Wziąłem większą gąbkę (10x10mm), owinąłem kilkukrotnie zaczep w obudowie filtra i teraz ta gąbka tłumi drgania. Warto też oddać do zaspawania obudowę filtra powietrza, ponieważ ta plastikowa rura zaciągająca powietrze ma spory luz i też klekocze. Ja zrobiłem to już dawno temu i kosztowało mnie to 20zł. Ponadto, tą mniejszą gąbkę samoprzylepną poprzyklejałem krótkimi odcinkami od wewnętrznej strony pokrywy bezpieczników pod maską, bo też ma spory luz i jest potencjalnym sprawcą klekotania.
Teraz jeszcze tylko załatwić EGR, pompę vacuum, wtryskiwacze.. I będzie cichy Skyactiv
Teraz jeszcze tylko załatwić EGR, pompę vacuum, wtryskiwacze.. I będzie cichy Skyactiv
oki dzieki,a te elektrozawory?wezyk podcisnienia od egr mam zaslepiony co jeszcze moge z nim zrobic?u mnie to napewno nie obudowy od filtra powietrza poniewaz słychac jak cos włacz to brzęczenie i wylacza po paru minutach
Co do EGR, to wyczyściłem go w tym miesiącu na błysk. Zauważyłem, że jest tam w środku taki cienki talerzyk zamontowany na rdzeniu, ponad tym elementem, który blokuje przepływ spalin. On ma lekki luz i delikatnie drga. Dziś po wymianie filtra paliwa odpaliłem auto i słyszałem właśnie takie brzęczenie. Dostrzegłem, że na jałowych obrotach EGR mi się nie otwiera, a nawet podczas przygazówki (może ktoś mnie nakieruje na wątek, gdzie jest opisana taka przypadłość?). Ścisnąłem palcami "grzybek", żeby zawór się otworzył i brzęczenie ustało.
a czy ty masz taki egr? ijak tak to w którym miescu scisnołeś? http://www.google.pl/imgres?sa=X&biw=14 ... x=78&ty=96
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6