diesel bezsiarkowy lać czy omijać?

Postprzez xANDy » 7 maja 2007, 10:21

Jaksa napisał(a):gdzie nie lejesz zawsze moze byc problem
po prostu trzeba mieć wypróbowane stacje, sprawdzone i tyle.
Paliwo w PL pochodzi z dwóch nalewaków ("kranów" w rafinerii) – z płockiej i orlenowskiej. Jedne są smaczniejsze dla DiTD a drugie nie (nie wiem tylko które). Drugi element to dodatki – najwspanialsze były na Esso, ale ta firma już nie istnieje (palił najmniej, najciszej jeździł i zero jakichkolwiek problemów przez rok). Teraz tankuję praktycznie WYŁACZNIE na jednej stacji na trasie katowickiej (Shell), ewentualnie na statoil na wylocie Poznania.
Po przepłukaniu się pompy połową baku normalnego paliwa moc wróciła do nominalnej (14 sek 80-120 Vb). A no i dymienie ustało, chociaż na dwójce pood górkę pow. 3krpm widzę nieco, ale na czwróce i piątce już nie ma (kolega sprawdzał za dnia).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mcbeth » 7 maja 2007, 13:16

xANDy napisał(a):Paliwo w PL pochodzi z dwóch nalewaków ("kranów" w rafinerii) – z płockiej i orlenowskiej.

O przynajmniej jednym zapomniałeś – u nas dominuje Rafineria Gdańska :) .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Pawnik » 7 maja 2007, 13:26

xANDy napisał(a):na jednej stacji na trasie katowickiej (Shell),

a na której konkretnie ? ( o ile to nie tajemnica spowiedzi...). No i czy lejesz V-Powera?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 7 maja 2007, 13:46

mcbeth napisał(a):O przynajmniej jednym zapomniałeś – u nas dominuje Rafineria Gdańska
Chyba JA źle nazwałem – masz rację. W naszym kraju są chyba tak naprawdę tylko dwie rafinerie.
Pawnik napisał(a):a na której konkretnie ?
W połowie drogi między Środą Wlkp. a Kórnikiem, stacja Shell, chyba we wsi Koszuty. Co prawa po lewej i prawej tylko pola i drzewa <lol>

Nie leje V-power'a bo ostatnio nie zauważyłem różnicy (zapchany miałem jeszcze cały dolot) ale wtedy spalało mi go więcej, kopciło więcej a mocy było tyle samo. Musiałbym teraz wypróbować.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zgrzes » 11 maja 2007, 16:37

Ja cały czas tankuję na STATOILu – na tej samej stacji.
Dynamika: bardzo dobra ;)
Spalanie: jeszcze lepsze <jupi>
Co do kultury pracy DiTD – no cóż – tego diesla trzeba pokochać takiego jaki jest :D

Jak widzę ORLEN to mam ochotę kupić kałacha od ruskich i <killer>
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez xANDy » 12 maja 2007, 21:57

zgrzes napisał(a):Spalanie: jeszcze lepsze <jupi>

To znaczy jakie??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez OpusDei » 13 maja 2007, 08:06

Panowie,paliwo bezsiarkowe jest tylko jako takie sprzedawane w Japonii.Tam nie ma mowy o świństwach jakie produkują i sprzedają nasze rafinerie.
Japończycy są w stosunku do reszty świata o 100 lat do przodu.
Nie inaczej jest z silnikami samochodowymi,które już w latach sześćdziesiątych miały 16 i 24 zaworów ( z historii motoryzacji).
Dlatego lanie bezsiarki" jest tak samo korzystne jak picie np.wódki Finlandia a nie Royalu z bazaru :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 08:07
Posty: 29
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD, 1999.

Postprzez zgrzes » 15 maja 2007, 21:22

xANDy napisał(a):To znaczy jakie??

Generalnie spalanie w moim bolidzie oscyluje od 4.85 do 5.50.
Dwa ostatnie tankowania to wyniki 5.08 i 5.24 (po 1063km wlałem pod korek 55.64L).
Rozkład jazdy to 70% trasa 30% miasto.


OpusDei napisał(a):Dlatego lanie bezsiarki" jest tak samo korzystne jak picie np.wódki Finlandia a nie Royalu z bazaru

Tak mi się cały czas wydawało.
Czyli wszystko jasne – madzia pije bez siarki a ja Finlandię :D
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez OpusDei » 15 maja 2007, 21:40

Jedno tylko ale – lejący bez siarki nie mogą lać wynalazków typu "cleaner wtrysków".Lanie to – to jakby do Finlandii dodać mydła i ogłosić,że pijącemu przeczyści "układ spalinowy i wydechowy w d...." :D :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 08:07
Posty: 29
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD, 1999.

Postprzez Pawnik » 15 maja 2007, 22:09

OpusDei napisał(a):Jedno tylko ale – lejący bez siarki nie mogą lać wynalazków typu "cleaner wtrysków".Lanie to – to jakby do Finlandii dodać mydła i ogłosić,że pijącemu przeczyści "układ spalinowy i wydechowy w d...." :D :D :D :D

W instrukcji M6 jest to wrecz zabronione..
ps. z Finlandii cranberry pięknie wychodzą i smakują "Wściekłe Psy". Polecam :)
Ostatnio edytowano 15 maja 2007, 22:11 przez Pawnik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez zgrzes » 15 maja 2007, 22:09

OpusDei napisał(a):Jedno tylko ale – lejący bez siarki nie mogą lać wynalazków typu "cleaner wtrysków

A to ciekawe – dlaczego?
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez xANDy » 15 maja 2007, 22:37

zgrzes napisał(a):A to ciekawe – dlaczego?
No właśnie – dlaczego?
Ja kilka razy używałem i jestem szczerze wdzięczny Bogu i pewnej firmie, że to zrobiłem (Xeramic do baku)... :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez OpusDei » 16 maja 2007, 18:44

Zaraz po kupnie Premacy 2.0 DIDT wlałem cleaner Xeramic.
Z woła zrobił się sportowiec.Mniemam,że miałem coś zapchane.
Potem tylko bezsiarkowy ON Verva.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 08:07
Posty: 29
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD, 1999.

Postprzez mcbeth » 28 maja 2007, 09:14

Zrobiłem eksperyment tankując cały bak BP Ultimate. Teraz, gdy już go zużyłem pora na wnioski:
1) nie zauważyłem zmiany w kulturze pracy silnika
2) samochód wykonał 3 regeneracje DPF (zazwyczaj wykonuje 2 na baku) – oznacza to większą emisję sadzy przy spalaniu Ultimate
3) spalanie wyniosło 7,9l/100km przy 7l (+-0,2l) na paliwie z Neste (sposób użytkowania porównywalny)
4) cena paliwa o 5% wyższa niż Neste.

W rezultacie dzisiaj wlałem 55,6l ON na Neste po 3,45zl/l :)) .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gieroj » 30 maja 2007, 00:00

Po czym poznałeś że wykonał regenerację DPF? Mnie nie jest dane tego wiedzieć – albo nie wiem jak to sprawdzic pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 19:27
Posty: 43
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez mcbeth » 30 maja 2007, 10:53

Spalanie wzrasta o 50-100%, obroty biegu jałowego rosną do 850-900, auto wydziela smród jak by sie coś paliło. Zwłaszcza często procedura uruchamia się wkrótce po tankowaniu.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez xANDy » 30 maja 2007, 14:19

Obrazek
W momencie wypalania "śmieci" zgromadzonych w DPF'ie komputer stosuje dotrysk paliwa (czyli paliwo wstryskuje już po zasadniczym spaleniu w tłoku) i to paliwo spala się w DPF'ie wypalając to, co zgromadzone jest w tym filtrze. Przy okazji śmierdzi jak...

A co do kopcenia – jakże bardzo przydatne jest zaślepienie EGR'a........

Pozostaje mi jeszcze przytoczyć stare pytanie..
mcbeth napisał(a):Jakie temperatury odpowiadają normalnej pracy silnika ? Czy końcówka wykresu to zgaszenie silnika, czy przejście do normalnej jazdy ?



PS. zdjęcie przytroczył kiedyś Tomcio, więc je zmodyfikowałem i wstawiam z archiwum...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mcbeth » 30 maja 2007, 14:37

xANDy napisał(a):komputer stosuje dotrysk paliwa (czyli paliwo wstryskuje już po zasadniczym spaleniu w tłoku) i to paliwo spala się w DPF'ie wypalając to, co zgromadzone jest w tym filtrze

A w dodatku część idzie 'w olej', 'uzupełniając' jego poziom w silniku ;) .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gieroj » 30 maja 2007, 22:07

Skoro rosną obroty to fakt- parenaście razy byłem świadkiem tego i zawsze zastanawiałem sie dlaczego są tak wysoko jak stoje na luzie na światłach a potem nie- uroiłem sobie jakieś historie ze moze wentylaor sie odpalił i dlatego (chociaz po prawdzie nie zawsze było on wtedy włączony) jak tak to luz .Jeżdzę 80 % przebiegów w duże trasy i jak zerkam na bagnet olejowy to troche go przyrosło ale tak na 1/4 powyżej F .Pozdrwiam W
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 19:27
Posty: 43
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez Pawnik » 30 maja 2007, 22:19

gieroj napisał(a):Skoro rosną obroty to fakt- parenaście razy byłem świadkiem tego i zawsze zastanawiałem sie dlaczego są tak wysoko jak stoje na luzie na światłach a potem nie- uroiłem sobie jakieś historie ze moze wentylaor sie odpalił i dlatego (chociaz po prawdzie nie zawsze było on wtedy włączony) jak tak to luz .Jeżdzę 80 % przebiegów w duże trasy i jak zerkam na bagnet olejowy to troche go przyrosło ale tak na 1/4 powyżej F .Pozdrwiam W

Ja bym wymienił jednak olej. Rozrzedzenie go paliwem, a co gorsza – wzrost objętości w układzie nie wrózy nic dobrego! Wymiana, to niecałe 200 peelenów, chyba warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6