Pompa wtryskowa – skutki braku (odcięcia) paliwa

Postprzez pingwin1 » 13 sie 2009, 14:50

Witam! Rzetelnie przekopałem całe forum i nie znalazłem tej informacji wobec tego pytam Szanowne Grono.
Czy brak (ew. odcięcie dopływu) paliwa w czasie jazdy ma dla pomp wtryskowych w M6 jakieś przykre konsekwencje? Pytam pod kątem ewentualnej zabudowy na przewodzie paliwowym elektrozaworu i sterującej nim blokady antykradzieżowej (antyporwaniowej) co wydaje mi sie dość skutecznym zabezpieczeniem. Spotkałem się z diametralnie różnymi zdaniami na temat ew. skutków.
pingwin1
 

Postprzez Smaszcz » 13 sie 2009, 20:30

Po pierwsze primo: w dieslach ( za wyjątkiem silników VAG z pompowtryskiwaczami) jest jedna pompa wtryskowa;
Po drugie primo: praca takiej pompy na sucho,zwłaszcza w silnikach CR, gdzie pompa buduje dość znaczne ciśnienie na szynie wtryskowej bez podawania paliwa prowadzi do jej zatarcia. ON jest czynnikiem smarującym pompę. Osobiście zalecam zainwestowanie w dobre AC niźli ingerowanie w układ wtryskowy cidt ( zwłaszcza w Częstochowie, gdzie raczej nie mają pojęcia o tych silnikach)...
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez pingwin1 » 13 sie 2009, 21:57

Generalnie ja z tego wszystkiego zdaje sobie sprawę. Moje pytanie zmierza do tego czy krótka np. dwuminutowa praca pompy wtryskowej na sucho wystarczy by ją uszkodzić? Tym bardziej że co do Częstochowy to opinia powyżej może być uzasadniona. Tym niemniej takie "prymitywne" zabezpieczenie mnie kusi.
pingwin1
 

Postprzez Smaszcz » 14 sie 2009, 09:38

pingwin1 napisał(a):czy krótka np. dwuminutowa praca pompy wtryskowej na sucho wystarczy by ją uszkodzić?

Tak.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez pingwin1 » 14 sie 2009, 21:36

Piękne dzięki! Wszystko jasne.
Pomyślę o innym sposobie zabezpieczenia.
pingwin1
 

Postprzez Enduro » 16 sie 2009, 16:24

pingwin1 napisał(a):Generalnie ja z tego wszystkiego zdaje sobie sprawę. Moje pytanie zmierza do tego czy krótka np. dwuminutowa praca pompy wtryskowej na sucho wystarczy by ją uszkodzić.


jest bardzo duza szansa uszkodzenia pompy!

proponuje abys zamontowal takowe zabezpiecznie
na centralnym sterwonik/PCM-ie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pingwin1 » 17 sie 2009, 09:59

Jasne – odpuszczam odcięcie paliwa. Miało to być dodatkowe zabezpieczenie. A jako główne – tak jak sugeruje Enduro (oraz plus po stacyjce). Mam zamiar zrobić to własnoręcznie żeby było raczej nietypowo ( z racji zawodu jakieś pojęcie o tym mam) tylko nie mogę w żaden sposób dopaść schematu od dieslowej wersji M6 2002 no i przez to sprawa mi się opóźnia. Internet przekopałem naprawdę rzetelnie i akurat tego namierzyć nie mogę. Może ktoś z forumowiczów mógłby mi pomóc w tym zakresie?
Co do pompy wtryskowej – dziękuje za informacje – rozwiały moje wątpliwości nt. skutków popracowania na sucho.
pingwin1
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6