Mocne szarpnięcie podczas gaszenia

Postprzez BlackM3 » 27 maja 2009, 20:10

Podczas gaszenia silnika (od czasu jak zaczęły się problemy z autem) zawsze następuje mocne szarpnięcie silnikiem. Niezdrowo to brzmi, wydaje się, że zaraz coś się tam urwie.
Pytanie jest następujące:
Czy jest jednoznaczna przyczyna takiego objawu? Z czym to wiązać? Gdzie szukać usterki?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Enduro » 27 maja 2009, 20:28

wymagane jest sprawdzenie uchwytow silnika,
ktore to moze sa uszkodzne i nie amortyzuja odpowiednio silnika...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez BlackM3 » 27 maja 2009, 20:29

Jeśli chodzi o poduszki, to zostały sprawdzone. Wszystkie są OK.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez malmund6 » 27 maja 2009, 23:32

BlackM3 napisał(a):Podczas gaszenia silnika (od czasu jak zaczęły się problemy z autem)

jakie problemy? troche nie jasno to opisales, jesli zaczely sie jakies problemy przed tym co opisales to moze miec to jakis zwiazek, poza tym czy napewno tylko szarpie podczas gaszenia? jak jest na wolnych obrotach ?sprawdz mocowania ukladu wydechowego.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez BlackM3 » 28 maja 2009, 07:38

Najprościej mówiąc samochód jest mułowaty – nie ma mocy, słabo przyspiesza, silnik głośniej pracuje.
Na wolnych obrotach jest OK. Chodzi równo i cicho. Problem jest przy obciążeniu silnika – czym większe, tym silnik bardziej "dzwoni" (tak bym to określił). Układ wydechowy trzyma się ładnie.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez zadra » 28 maja 2009, 16:32

Może w ostatnim czasie wymieniłeś pasek rozrządu..?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3183 (36/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Enduro » 28 maja 2009, 17:57

jesli przeskoczyl lub o jeden zabek nie pasuje, to motor nie powinnen chodzic.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez BlackM3 » 28 maja 2009, 18:37

Nie wymieniałem rozrządu ostatnio i w ogóle. Myślałem, że jest to szarpnięcie przy gaszeniu to objaw jakiejś konkretnej usterki i że ktoś skojarzy o co biega. Ale jak widać, raczej nie jest to takie jednoznaczne.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez malmund6 » 28 maja 2009, 19:41

musze ci powiedziec ze to co piszesz wskazuje na uszkodzony wtrysk lub wtryski,Stukanie podczas jazdy to tak zwane spalanie stukowe, ktore polega na tym ze uszkodzony przepuszczajacy wtrysk nie trzyma cisnienia i wtryskuje mala (to zalezy od stopnia zaawansowania) dawke paliwa przed gornym martwym punktem czego efektem jest przedwczesny wybuch sprezonej mieszanki.Dlatego tez podczas gaszenia pewna ilosc paliwa przedostaje sie do komory spalania i powoduje szarpanie podczas gaszenia.
Uwaga jesli zeczywiscie tak jest i wtrysk puszcza to w bardzo szybkim czasie mozna uszkodzic uklad tlokowo korbowy.Nalezy niezwlocznie udac sie na sprawdzenie wtryskow.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez Enduro » 28 maja 2009, 20:03

malmund6 napisał(a):jesli rzeczywiscie tak jest i wtrysk puszcza to w bardzo szybkim czasie mozna uszkodzic uklad tlokowo korbowy.Nalezy niezwlocznie udac sie na sprawdzenie wtryskow.

po prostu stopi tloki lub wypali dziure
tak po chamsku
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez malmund6 » 28 maja 2009, 20:06

Enduro napisał(a):po prostu stopi tloki lub wypali dziure

nie tylko wszystko zalezy od stopnia zaawansowania, dodatkowo uszkadzaja sie panewki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez BlackM3 » 28 maja 2009, 20:11

malmund6 ma sens to co napisałeś. W sumie też taki pomysł mi gdzieś świtał, że silnik dostaje na koniec "niepotrzebną" dawkę paliwa i dlatego go przekręca jeszcze trochę. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Mianowicie od momentu ruszeniu, do osiągnięcia około 3000 obrotów silnik niesamowicie dzwoni i robi wrażenie jakby coś go hamowało, nie dawało rozpędzić się autu. Od 3000 dźwięk się wyraźnie zmienia, cichnie, nie dzwoni i mam wrażenie, że przyspiesza jak każdy "zdrowy" samochód.
Problem w tym, że ja jeżdżę tak już z 8 miesięcy. Nic się nie polepsza i nie pogarsza. W tym czasie zdarzyło się, że samochód miał kilka okresów w których wszystkie usterki jak ręką odjął. Ostatnio zdarzyło się około 2 miesiące temu i trwało jakiś tydzień. Samochód odzyskał moc, płynność przyspieszenia, dzwonienia silnika nie było. Właśnie ten fakt trochę zaburza teorię o puszczających wtryskach. Bo gdyby rzeczywiście były walnięte, to nie :uzdrowiłyby" się tak raz na jakiś czas. Mam rację?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Enduro » 28 maja 2009, 20:22

malmund6 napisał(a):
Enduro napisał(a):po prostu stopi tloki lub wypali dziure

nie tylko wszystko zalezy od stopnia zaawansowania, dodatkowo uszkadzaja sie panewki

a no to przedtem jeszcze korbowody!

a potem jeszcze.
wlosy na glowie od drapania,
wargi od przygryzania
i powieki od przemyslania...w ksztalt Johna Rambo,
"za czyje grzechy, czemu mi, szlag by trafil..itp.)

pozd.
E.
Ostatnio edytowano 28 maja 2009, 20:27 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez malmund6 » 28 maja 2009, 20:24

tak do konca to nigdy nie mozna byc pewnym dopuki sie tego nie sprawdzi, napisz czy stukot jest pojedynczy tak jak jeden cylinder czy stukaja wszystkie?
Powiem szczerze ze w zyciu spotkalem sie juz z wieloma przypadkami ktore teoretycznie nigdy nie powinny sie zdazyc a jesli chodzi o wtrysk to teoretycznie istnieje mozliwosc ze zaworek otwierajacy sie delikatnie inaczej ulozyl i uszczelnil na jakis czas. Najlepiej zrobic test przelewowy,generalnie jest to zabieg szybki i latwy w zaleznosci od konstrukcji.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez BlackM3 » 28 maja 2009, 20:58

Ciężko mi określić czy jest stukot na jeden cylinder o ile można to nazwać stukotem. Zdecydowania bardziej przypomina to dzwonienie, taki metaliczny dźwięk. I oczywiście wzrasta częstotliwość, że wzrostem obrotów silnika. Dzieje się to jednak tylko pod obciążeniem. Zrobię tak jak mówiszmalmund6. Dam do sprawdzenia te wtryski, choć czuję, że to jednak coś bardziej prozaicznego.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Bakss » 28 maja 2009, 21:26

Znajomy ma Nissana i ma podobnie jak ty mówisz. Podczas pracy na biegu jałowym nie ma wibracji wszystko gra, a w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję off, całym autem tak strzepie ,że ci się placki z komunii wracają. Myślę ,że wynika to już ze stanu ogólnego zużycia jednostki, kopci na czarno masakrycznie, jest mułowaty, ma 380k km przebiegu. Ktoś wyżej pisał coś o wtryskach, może jeśli masz chęć spróbuj zalać preparat forte do diesla, użytkownik Ogien82 taki oferuje :)

Pozdrawiam
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez krzych » 28 maja 2009, 22:15

Ale nie dzwonienie sprzegla vacuum? Bo moze masz dwie rzeczy – mi dzwoni vacuum, ale niczego to nie powoduje, dzwoni sobie po prostu w zakresie od okolo 2000 do 3500 na niskich biegach – na wysokich nie slysze chyba...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez BlackM3 » 29 maja 2009, 08:22

Powiem Ci krzych, że u mnie dzwoni od momentu ruszenia do 3000, potem nagle odcina ten dźwięk. Ale wcale nie wykluczone, że coś jeszcze jest zwalone. Ale generalnie słaba dynamika auta, ten dźwięk i szarpnięcie przy gaszeniu chyba wskazują, że to bardziej coś z bezpośrednim osprzętem silnika.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez krzych » 29 maja 2009, 09:37

Hm. Mi dzwonienie od razu na mysl przynosci vacuum. Ciekawe czy np zawory (podobno nimi steruje podcisnienie) moglyby Ci taki efekt oslabienia zafundowac (ale to juz chyna pompa by sie musiala rozpadac, wiec pewnie nie, bo to tylko sprzeglo). Nie wiem, a sluchales skad ten dzwiek sie wydobywa? Otworz maske i na luzie pogazuj jednoczesnie sluchajac (przedtem musisz sie rozdwoic, ale to nie powinien byc problem ;) ).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez BlackM3 » 29 maja 2009, 10:57

Tak już robiłem. Posadziłem siostrę za sterami i gazowała. Ale bez obciążenia silnik pracuje normalnie – zero dzwonienia.Skoro mówisz, że może to być pompa VACUM, to teraz pytanie za 100 punktów – czy zepsuta pompa vacum może powodować takie objawy, jakie opisałem powyżej? Prawda jest taka, że w tym silnika układ podciśnienia nie zbyt rozbudowany, no ale ma swoją funkcję. Jeśli chodzi o samo podciśnienia, to jest ono wytwarzane, bo zdjąłem rurkę z tej gruchy od turbiny. no i zasysa powietrze. Nie wyklucza to jednak usterki, bo może zasysa nie wtedy co trzeba. To dzwonienie starałem się zlokalizować w czasie jazdy. I siedząc w kabinie na miejscu kierowcy, wydaje mi się że zdecydowanie z prawej strony to słychać.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6