DPF i wysoki stan oleju

Postprzez mdpk » 7 kwi 2009, 11:55

Myjk napisał(a):czy była stuknięta?

nie była
Myjk napisał(a):z techniki działania DPFu wynika, że w parze z przepełnieniem oleju idzie zapchanie się DPFu – a to akurat kontrolka
powinna sygnalizować.

jak jesteś odważny lub bogaty ;) – to sprawdź to na sobie
Myjk napisał(a):Ugrałeś coś z Mazdą

jest po gwarancji :(
_____________
pozdrawiam
Mariusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 21:33
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.0 MZR-CD 143KM kombi

Postprzez Myjk » 7 kwi 2009, 12:39

mdpk napisał(a):jak jesteś odważny lub bogaty oczko – to sprawdź to na sobie

Próbowałem ;) – nie udało się przepełnić oleju pomimo ekstremalnych warunków ruchu.

mdpk napisał(a):jest po gwarancji smutny

To jakie koszty sumaryczne Cię dopadły w takim razie?
Żebym w razie czego wiedział, czy jestem wystarczająco bogaty... ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysiekk38 » 7 kwi 2009, 13:06

Myjk napisał(a):
mdpk napisał(a):Odpowiem na podstawie swojego doświadczenia: NIE SYGNALIZUJE.

Ale w wątku o przepalaniu DPFu nie odpowiedziałeś na pytanie – czy była stuknięta?
Pisałeś, że kontrolka nawet Ci nie mrugnęła – a z techniki działania DPFu wynika,
że w parze z przepełnieniem oleju idzie zapchanie się DPFu – a to akurat kontrolka
powinna sygnalizować. Jeśli tak drastycznie przepełniłeś olej, że doszło do rozbiegania
silnika, to filtr musiał być pełny...

PS wymieniłeś już silnik u siebie? Jakie to są koszty? Ugrałeś coś z Mazdą?


W mojej instrukcji(co prawda to ksero oryginalnej)nigdzie nie pisze ze przepelnienie oleju jest jednoznaczne z zapchaniem filtra DPF.Serwisy takze jednoznacznie sie w tym temacie nie wypowiadaja.Jeden twierdzi ze to dwie zupelnie rozne sprawy(zapchanie filtru to cos innego ,natomist przepelnienie oleju takze.Tylko dlatego powinno sie wymienic olej aby nie byl zbyt rzadki)
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez newbie » 7 kwi 2009, 21:13

Myjk napisał(a):Jesteś tego pewien?

jestem

Myjk napisał(a):Relacje ludzi z forum nie potwierdzają tego jednoznacznie...


Ja na całe szczęście opieram się na:
1. informacjach źródłowych producenta
2. wiedzy i doświadczeniu
3. sprzęcie diagnostycznym
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez krzysiekk38 » 8 kwi 2009, 10:14

Mam pytanko czy przepelnienie oleju(poziom "x" oznacza tez zapchanie filtra PDF???.Czy to dwie rozne sprawy.Serwisy w Bielsku nie daja jednoznacznej odpowiedzi.Jeden twierdzi ze absolutnie nie a drugi ze.......nie wie bo dzialaja od niedawna i jescze nie mieli z tym do czynienia :| Paranoja...zastanawiajace jest to kto dal im autoryzacje :)
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Yapa » 8 kwi 2009, 10:26

krzysiekk38 napisał(a):to dwie rozne sprawy.

:)

krzysiekk38 napisał(a):Paranoja...zastanawiajace jest to kto dal im autoryzacje usmiech

MMP – niestety większość nowo otwartych serwisów to nowicjusze
Ostatnio edytowano 8 kwi 2009, 10:52 przez Yapa, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez krzysiekk38 » 8 kwi 2009, 10:46

Mimo wszystko sa szkolenia maja dostep do najnowszych danych producenta,z regoly sa to serwisy ktore juz posiadaja jedna lub kilka marek(np.citroen,mazda,suzuki)wiec mechanicy maja wzgledne pojecie o naprawach.Szkoda tylko iz metoda"prob i bledow"bedą uczyc sie na naszych samochodach... :(
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Myjk » 8 kwi 2009, 11:28

krzysiekk38 napisał(a):Mam pytanko czy przepelnienie oleju(poziom "x" oznacza tez zapchanie filtra PDF?

Przybywanie ON w oleju silnikowym to wynik procesu przepalania filtra DPF.
Nie jest to jednoznaczne, ale w przypadku takim jak mdpk, bardzo prawdopodobne.
Przekroczenie stanu oleju w tak drastycznym stopniu iż nastąpiło "rozbieganie silnika"
świadczy o ekstremalnych warunkach użytkowania. Chodzi mi naturalnie o warunki
dla filtra DPF, który nie miał szans się odpowiednio przepalić.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysiekk38 » 8 kwi 2009, 12:46

Co masz Myjk na mysli piszac"rozbieganie silnika"nie bardzo rozumiem ten zwrot?Zreszta ja jezdze 10 km w jedna strone do pracy w druga 10 km nie sa to zadne korki poniewaz dojezdzam z przedmiesc do centrum ale jednak ruch miejski.Kilka razy w miesiacu jakis wypad poza miasto i regularnie raz w miesiacu autostrada ,tempomat 2500 obr na min.przez okolo 20 minut jako"dbanie o PDF"Cz to wedlug Ciebie sa ekstremalne warunki???Wedlug mnie nie.Poza tym cale zycie jezdze dieslami od starecho escorta poczyniajac ,konczac na peugeocie 407 HDI z filttrem czastek stalych ,wiec obserwuje ewolucje tego rodzaju silnikow.Mimo to w zdznym nie mialem takiego przypadku aby "wpatrywac"sie z chwilowe spalanie lub co kilka dni sprawdzac olej na bagnecie.Owszem nigdy nie zauwazylem wypalania sie tego "mitycznego"DFF wiec to proces w zasadzie niezauwazalny dla mnie.Martwi mnie jednak to iz jak tak dalej pojdzie to bede wymienial olej co kilka tysiecy kilometrow bo jak wczesniej napisalem od "wgrania"nowego softu oleju przybywa mi zdecydowanie szybciej.Ktos podsunal mysl ze zle paliwo.Hm....tankuje przewaznie na jednej stacji na Orlenie(nie z pobodek patryjotycznych :) )ale dla tego ze mam po drodze do pracy.Spalanie wynosi min.8 litrow i uwiez mi zaden dotychczasowy moj dieselek nie mial takiego apetytu.Wielu forumowiczow odradza lanie do baku "wzbogaconej" ropki na Shelu lub BP .Sam juz nie wiem co mam z tym "fantem"poczac :( Piszesz ze Tobie sie nigdy nie udalo"przepelnic"oleju wiec interesuje mnie(bardzo interesuja)jak to robisz jezdzac po miescie
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Yapa » 8 kwi 2009, 12:55

krzysiekk38 napisał(a):rozbieganie silnika"nie bardzo rozumiem ten zwrot?

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ie+silnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Myjk » 8 kwi 2009, 13:17

krzysiekk38 napisał(a):Co masz Myjk na mysli piszac"rozbieganie silnika"nie bardzo rozumiem ten zwrot?

To jest to, co dopadło ponoć mdpk. Jest trochę na forum o tym. Proponuję poszukać.
W telegraficznym skrócie, w wyniku nadmiernej zawartości ON w oleju dochodzi do rozpędzenia
silnika powyżej obrotów krytycznych i niemożności jego zgaszenia poprzez wyjęcie kluczyka ze stacyjki.
W wyniku tego silnik zaciera się, a wg niektórych nawet eksploduje wywalając przednią maskę – hehe

krzysiekk38 napisał(a):Zreszta ja jezdze 10 km w jedna strone do pracy w druga 10 km

krzysiekk38 napisał(a):Cz to wedlug Ciebie sa ekstremalne warunki???

Jak na Diesla są to ekstremalne warunki. Ten silnik nie sprawdza się zupełnie na krótkich trasach.

krzysiekk38 napisał(a):tempomat 2500 obr na min.przez okolo 20 minut jako"dbanie o PDF

Ale robisz to w momencie gdy odbywa się procedra przepalania filtra?
Jeśli nie, to niepotrzebnie tylko powodujesz większe spalanie.

krzysiekk38 napisał(a):Piszesz ze Tobie sie nigdy nie udalo"przepelnic"oleju

Nigdy, to trochę na wyrost powiedzenie. Samochód ma przejechane dopiero 23 tysiące kilometrów.
Olej wymieniałem planowo przy 20 tysiącach i do tego czasu go nie przekroczyłem. Obecnie mam
przejechane kolejne 3 tysiące i poziom oleju stoi na F. Tylko że ja przejeżdżam ~60/80 km dziennie.

krzysiekk38 napisał(a):wiec interesuje mnie(bardzo interesuja)jak to robisz jezdzac po miescie

Nie pałuję silnika . Pilnuję momentu wypalania DPFu i tak dobieram warunki jazdy, aby umożliwić mu skuteczne przepalenie się. Przy czym po zmianie softu naprawdę ciężko mi jest trafić na przepalanie.

PS newbie, myślisz, że byłaby możliwość zamontowania kontrolki informującej o procesie wypalania DPFu?
Ostatnio edytowano 8 kwi 2009, 13:27 przez Myjk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysiekk38 » 8 kwi 2009, 13:19

Dzieki Yapa :D
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez krzysiekk38 » 8 kwi 2009, 15:23

Powiem tak byloby to wszystko prostrze gdybym wiedzial kiedy(w ktorym momencie)przepala sie DPF.Ja tego zupelnie nie zauwazam.Coz postaram sie jeszcze baczniej przygladac temu procesowi,naprawde nie wiem kiedy sie on odbywa.A co powiedz w temacie "lepszej"ropki?Moze gdybym tankowal ta"uszlachetnioną"mialbym z tym DPF-em mniej klopotu?
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Yapa » 8 kwi 2009, 15:37

krzysiekk38 napisał(a):A co powiedz w temacie "lepszej"ropki?Moze gdybym tankowal ta"uszlachetnioną"mialbym z tym DPF-em mniej klopotu?

nie ma reguły, niektórzy po lepszej ropie zgłaszali częstsze wypalanie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez krzysiekk38 » 8 kwi 2009, 15:43

Czyli wiem dokladnie tyle ile wiedzialem wczesniej :D Postaram sie baczniej obserwowac swoj"bolid"moze uda mi sie zaobserwowac ten"mityczny"procesw wypalania DPF :) Dziekuje
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Myjk » 8 kwi 2009, 15:57

Dlatego zapytałem newbie, czy jest możliwość podłączenia do komputera kontrolki wskazującej przepalanie. To ułatwiłoby trochę życie. Osobiście jeżdżę tylko na paliwie BP Ultimate, czyli na wzbogaconym. Tylko raz, na początku, z braku laku zatankowałem na Lotosie zwykła ropę.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysiekk38 » 8 kwi 2009, 16:04

Dziekuje.Zaczne tankowac Ultimate i zobaczymy co sie bedzie dzialo.Opisze swoje spostrzezenia po kilku tankowaniach Ultimate :)
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Andrzej69 » 18 maja 2009, 16:21

W lipcu 2008r przy przebiegu 42000km zapaliła mi się kontrolka dpf.Zadzwoniłem do serwisu co mam zrobić.Kazali mi go wypalić i pouczyli jak to zrobić.Niestety po 20 minutach jazdy w trasie bo akurat jechałem na wczasy zapaliły mi się jeszcze inne kontrolki.SERWIS zalecił mi wezwanie lawety.W serwisie wymieniono mi olej i zmieniono ustawienia wtrysków.Niestety od tej pory operacja wymiany oleju co około 4 do 5 tys.km stała się regułą.Na 60000km wymieniono mi wtryski.Na 65000 zmieniono oprogramowanie i sytuacja się poprawiła.Zaznaczam że tankuję tylko na shellu i jeżdźe
dynamicznie.Mieszkam pod miastem,a pracuję w mieście.W związku z tym nie mam problemów z niedogrzanym silnikiem.Dziennie robię 130 km.Myślałem że mam spokój niestety znów przybyło mi oleju i w serwisie wyśmiano mnie że przecież do "x" brakuje mi jeszcze 1cm.Mam pytanie na ile wystarczy cm zapasu żeby nie przekroczć "x" 100km czy10km i co ile km mam to sprawdzać skoro żadna kontrolka mnie o tym nie informuje.POJECHAŁEM do PZ-MOTU do rzeczoznawcy i ten poinformował mnie że olej napędowy służy do napędu a nie do smarowania silnika i że to co się dzieje w mojej 6 to jeżeli nie śmierć to na pewno kalectwo dla mojego silnika i zalecił mi wytoczyć maździe proces sądowy o niedotrzymaniu warunków sprzedaży.Jestem w trakcie składania pozwu bo mam już dość wmawiania mi że to ja źle jeżdżę i że tylko ja mam problem z DPF-em.Poinformowałem MAZDĘ motor Poland o moich krokach to odpowiedzieli mi że oni nie są stroną w tym problemie lecz salon który mi ją sprzedał.Gratuluję poczucia humoru -zobaczymy tylko czy będą je mieli po procesie którego nie odpuszczę bo zaraz (styczeń2010r lub za 24000km)skończy się gwarancja.Zresztą co to za gwarancja jak za wszystkie(8 wymian oleju) musiałem zapłacić.
Andrzej69
 

Postprzez krzysiekk38 » 18 maja 2009, 16:57

Nie umiem Ci odpowiedziec ile przejedziesz km aby dojsc do"x"Mysle ze nikt Ci na to pytanie nie odpowie.Ja mam jakies 2-3 milimetry do"x"i taki stan utrzymuje mi sie juz okolo 1 miesiaca(jakies 1500 km)Myslalem ze to ja mam problem z nadmiarem oleju ale to co teraz przeczytalem to zgroza,jakas paranoja.Ja mam 15500 km i oleju pod "x"owszem liczylem sie z wczesniejsza wymiana oleju po okolo 10 tys km ale to co opisujesz to jakie wolne zarty.Jaki producent w dzisiejszych czasach nakarze wymiane oleju po 4-5 tys km.
Takie czeste wymiany oleju robilo sie w silnikach pierwszych Zukow i Nysek( ile sie nie myle jeszcze dolnozaworowych).A co do procesu to niech Mazda Motor Polska sie tak nie cieszy gdyz w swietla prawa ona jest gwarantem wraz z dilerem ktory Ci sprzedal samochod,wiec odpowiedzialnosc ja nie minie.Jednak reasumujac uwazam iz w Twojej Mazdzie jest jakis feler fabryczny i przypuszczam iz wymienia Ci silnik na nowy i Obys mial tylko takie problemu jak ja z przybywaniem oleju.Zycze Ci tego serdecznie.Trzymam kciuki.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Myjk » 18 maja 2009, 18:02

Andrzej69 napisał(a):Niestety po 20 minutach jazdy w trasie bo akurat jechałem na wczasy zapaliły mi się jeszcze inne kontrolki.SERWIS zalecił mi wezwanie lawety.W serwisie wymieniono mi olej i zmieniono

Jaka była przyczyna wymiany oleju?

Andrzej69 napisał(a):Mam pytanie na ile wystarczy cm zapasu żeby nie przekroczć "x" 100km czy10km

Jednemu starczy na 1000km innemu na 10000... Wszystko zależy od warunków jazdy.
Poczytaj inny wątek traktujący o przepalaniu DPFu.

Andrzej69 napisał(a):Poinformowałem MAZDĘ motor Poland o moich krokach to odpowiedzieli mi że oni nie są stroną w tym problemie lecz salon który mi ją sprzedał.Gratuluję poczucia humoru

Nie chcę Cię martwić, ale oni mogą mieć rację. Znaczy, w momencie gdy kupowałeś auto jeszcze nie było Mazda Motors Poland – to i trudno żeby odpowiadali za coś czego nie sprzedali. Podejrzewam, że musisz uderzać do niemieckiego oddziału Mazdy – to prawdopodobnie stamtąd auto zostało ściągnięte. Zresztą AFAIK MMP obecnie też podlega pod Niemców. Pozywanie polskiego przedstawiciela nie ma sensu jeśli auta nie kupiłeś w ciągu ostatniego roku – a nie kupiłeś skoro kończy Ci się gwarancja.

PS na pocieszenie ;)
http://moto.allegro.pl/item639113149_hi ... _opel.html
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Marwis i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6