regeneracia wału

Postprzez cypis9 » 9 maja 2010, 17:32

witam wszystkich.
Po awarii jakiej doświadczyłem tzn. zatarciu wału postanowiłem sam to naprawić
usterce uległa też turbina ,jest kompletnie zniszczona regeneracja wykluczona.
Wina tkwiła w podkładkach wtryskiwaczy co doprowadziło do zatkania smoka.
moja mazda 2.0 cdti 136km
po wyjęciu wału okazało się że przekręciło panewkę na pierwszym wykorbieniu ,a reszta panewek wyglądają jak żyletki
wał oddałem do szlifu a turbinę kupiłem większą uniwersalną ponieważ oryginalna jest bardzo droga, bedzie mnie to kosztowało trochę pracy ,ale myślę że dam sobie radę
Piszę o tym ponieważ potrzebuje pomocy odnośnie momentów dokręcania wału ,(oraz małe pytanko czy turbina którą kupiłem jest ona bez kierownicy więc podciśnienie do sterowania obrotami będzie niepotrzebne co na to powie komputer? )
cypis9
 

Postprzez Jaksa » 12 maja 2010, 19:58

O! Uniwersalna turbina ? Mozesz rozwinąc tę mysl ? Turbiny uzywane w dobrym stanie "chodzą " w cenie 800-1200 zl to jest drogo ? Zalezy gdzie i po jakim przebiegu .... Skoro panewki sie wytopily ( tak mozna je nazwac ) z walu tez malo co pewnie zostalo – napisz na ktory szlif ewentualnie wydaje ( pytam z ciekawosci ) Co do momentow dokrecania PW ( w tej chwili jestem poza firmą i nie mam dostepu do literatury )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez cypis9 » 13 maja 2010, 20:23

witam. co do wału to na głównych 0,25 to jest pierwszy wymiar szlifu ,a korbowodowe 0,73 trochę więcej
momenty dokręcania już mam, silnik złożony i czeka na zamontowanie, zostaje jeszcze turbina .Postanowiłem zakupić uniwersalną i troche pozmieniać
po zgraniu tego co już mam tzn. interkooler od imprezy grubszy dolot, sportowy filter, Boost Controller, Dump Valve, chłodnica oleju ,oraz wskażniki do ciśnienia oleju,ciśnienia powietrza doładowanego i jego temperatury ,myślę że grubo ponad 200 kucy złapie.
Trochę to kosztuje ale,
cypis9
 

Postprzez Grzyby » 13 maja 2010, 21:11

Witamy w świecie fantasy.
Proponuję jeszcze z 2 magnetyzery + naklejki TURBO i 300KM w zasięgu.
A potem zapraszam na konfrontację ze zdrową serią :P

Sorki, nie mogłem się powstrzymać.
Temat nic nie wnosi więc skończy w koszu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 13 maja 2010, 23:25

Hm 200 KM w CiTD , ciekawe jak zniesie tę moc sprzeglo , kolo 2-masowe o wtryskach nie wspomne ....P.S Nie ma takich panewek w rozmiarze 0,73 ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez cypis9 » 14 maja 2010, 19:29

0.75 sory a co do koni w stawie wykresy z hamowni
koło i sprzęgło jest nowe pompa też a co do reszty zobaczymy
cypis9
 

Postprzez krzych » 15 maja 2010, 03:16

Zycze powodzenia, milo bedzie zobaczyc, ze ktos wreszcie ruszyl w temacie zamiast tylko leczyc innych z pomyslow ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 15 maja 2010, 09:57

Z tego co czytam to wynika że w auto poszło już gruuuubo ponad 10kzł.
Ciekaw jestem kwoty końcowej. I efektów :)

P.S. Jaki przebieg ma to auto (lub co się z nim działo) skoro sypnął się wał, sprzęgło, turbina, dwumas i pompa ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez banasr » 15 maja 2010, 11:09

A ja się zastanawiam nad jednym.
Wzrost mocy wynika ze zmiany ciśnienia sprężania. Co za tym idzie na tłoki i cały mechanizm korbowodowy i wał muszą działać zdecydowanie większe siły. O ile przy wale nominalnym możliwe że zapas bezpieczeństwa (bo jakiś zapas producent zawsze przyjmuje) wystarczy na przenoszenie takich obciążeń bez szkody dla tych elementów, to przy dokonanych szlifach i to w części do maksymalnego akceptowanego przez producenta nadwymiaru mam wątpliwości czy wał wytrzyma i nie pęknie.
Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez Grzyby » 15 maja 2010, 11:36

O tym nawet nie wspominam. Nie mój cyrk, nie moja kasa :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cypis9 » 16 maja 2010, 14:04

ciśnienie powietrza doładowanego nie będzie przypadkowe będzie ustalone przez zawór, a całość dostrojona z kompem postaram nie przekroczyć ciśnienia o co za tym idzie temperatury spalin nie chcę przecież stopić tłoków
turbo walnęło bo nie było odpowiedniego ciśnienia oleju a dwumasa to przebieg.
cypis9
 

Postprzez Grzyby » 16 maja 2010, 18:30

A pompa?
Raczej niespotykane uszkodzenie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lorento » 16 maja 2010, 22:44

Co niespotykane? Że turbo walnęło od braku ciśnienia smarowania? Przeca to normalne. Zawalony smok blokuje ciśnienie oleju w magistrali, a ta również smaruje turbo.
Grzyby moze urlop jakiś? Możeś przepracowan...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Grzyby » 17 maja 2010, 11:15

Chyba spytałem o pompę ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cypis9 » 17 maja 2010, 12:44

pompa paliwa? może wcześniejszy właściciel nie zmieniał za często filtra paliwa?
pompę wymieniałem trochę wcześniej przed zatarciem
http://cgi.ebay.co.uk/UNIVERSAL-TD06-20 ... 1c0e010c43
to jest link z turbiną jaką kupiłem
cypis9
 

Postprzez Grzyby » 17 maja 2010, 14:11

Ile płaciłeś za pompę?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 17 maja 2010, 17:49

<zeby>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez regan79 » 1 cze 2010, 23:37

Ale gość z tego CYPISA <glupek2>
Kompleksowa naprawa układów zasilania Common Rail
Początkujący
 
Od: 26 lut 2006, 01:02
Posty: 11
Skąd: goleniów
Auto: A4 8E 1.8T

Postprzez Enduro » 23 cze 2010, 22:55

ja tu z zapytaniem:
skoro turbo jest uniwersalne i nie ma ,jak widac na fotce, zmiennej geometrii,
to jak wyeliminujesz turbodziure?
to dość istotna sprawa co do sprawności (jezdnej) jednostki...
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 24 cze 2010, 13:28

Panowie, proszę o zaprzestanie karmienia fantasty (żeby nie napisać trola).
Temat skończy w koszu. Poza wynurzeniami o supermocach nic tu nie ma.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6