Przedzimowe prace ´przygotowawczo/zapobiegawcze´

Postprzez Enduro » 9 gru 2009, 14:22

idzie zima i sezon grzewczy!
i jak co roku zaskakuje drogowcow i inne sluzby..
polecem tu wszystkim,
aby spuscili wode z filtra paliwa!

nie sposob tu nie wspomniec o filtrze paliwa i moze sitku w zbiorniku,
a przed kazdy, kto ma auto po znaczniejszym przebiegu (np. pow 100tkm)
i tych czynnosci jeszcze nie robil, stoi widmo przymusowego robienie tego, jak temperatury mocno spadna poniez zera.
a jak solidnie przymrozi, to moze byc problem!
pozdr.
Enduro

Temat poprawiony / Myjk
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lech.b » 9 gru 2009, 15:07

Mam pytanie: Kiedy zapalony wskaźnik wody w filtrze paliwa pokazuje, że rzeczywiście trzeba ją wypompować? Czy kiedy pali się przy przekręconym kluczyku? Czy dopiero wtedy kiedy pali się przy pracującym silniku?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2009, 13:25
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Diesel Kombi 2004

Postprzez Riki » 9 gru 2009, 15:38

Filtr paliwa radzę wymienić.... raz na 30tys.km lub rok (w zależności co pierwsze nastąpi) – ja wymieniam przed każdą zimą i przy największych mrozach diesle zapalały mi bez problemu.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez konik_kr » 9 gru 2009, 19:36

Riki napisał(a):Filtr paliwa radzę wymienić.... raz na 30tys.km lub rok (w zależności co pierwsze nastąpi) – ja wymieniam przed każdą zimą i przy największych mrozach diesle zapalały mi bez problemu.


A ja tam wymieniam przy każdej wymianie oleju i filtrów czyli co 20 tys km lub rok.

polecam jak ktoś jeszcze nie wymieniał po kilku latach płynu hamulcowego to niech se go wymieni bo jak zamarznie to mu przewód rozsadzi.
a zarazem sobie sprawdzić zamarzanie płynu chłodniczego zawsze idzie dolać koncentratu żeby zwiększyć temperaturę.
sprawdzenie stanu wycieraczek szyby ja to wymieniam co najmniej raz na sezon.
sprawdzi sobie stan karoserii szczególnie przy tylnych nadkolach na łączeniu z progiem ja miałem tam odpryśnięty lakier i rdza sie pojawiła – drobne poprawki lakiernicze i potem konserwacja do podwozi bo sól to zabójstwo na naszych autek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez thomass » 9 gru 2009, 20:16

Riki napisał(a):Filtr paliwa radzę wymienić.... raz na 30tys.km

przepisowo wystarczy co 60 tys.w zpelnosci.chyba ze leje sie ropke zza wschodniej granicy :)co do nadkoli to tu jest slaba strona tych aut.wlasnie robilem obie strony.[nie ma plasykow]radze dobrac i zalozyc problem z glowy.ja jeszcze nie zalozylem tylko nakleilem od srodka konserwacji 3 razy.zime powinno przetrwac.powodzenia. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez thermalfake » 9 gru 2009, 21:45

Zgadzam się z Riki'm, filtr lepiej wymieniać częściej, tym bardziej jeśli wkłada się tanie zamienniki.
Ja nie jestem zawsze pewny nawet naszego oleju napędowego.
Obowiązkowo dopisałbym sprawdzenie stanu akumulatora.
[img]http://img38.imageshack.us/img38/777/mazdaspeedpodbeskidzie.jpg[/img]

–=www.mazvagtech.pl=– dobry serwis dla Twojej Madzi
wcześniej TDCi teraz CiTD
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 21:22
Posty: 31
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: M6 '05 2,0 MZR-CD 121KM DPF GY

Postprzez thomass » 9 gru 2009, 22:09

przede wszystkim trzeba sprawdzic swiece zarowe.u mnie ani jedna nie grzeje :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Neonixos666 » 9 gru 2009, 22:11

a u mnie glancuś choć przymierzam się do zmiany akumy bo coś mi się zdaje że jeszcze nie była wymieniana a nie chce mieć niespodzianki w mrozek. No i filtr muszę zmienić bo też nie wiem kto i kiedy zmieniał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez vqsoft » 9 gru 2009, 22:35

thermalfake napisał(a):Zgadzam się z Riki'm, filtr lepiej wymieniać częściej, tym bardziej jeśli wkłada się tanie zamienniki.
Ja nie jestem zawsze pewny nawet naszego oleju napędowego.
Obowiązkowo dopisałbym sprawdzenie stanu akumulatora.

heh do 3jki takie cudo zamiennik kolo 150 pln
wiec nie takie tanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Jaksa » 9 gru 2009, 23:42

vqsoft napisał(a): do 3jki takie cudo zamiennik kolo 150 pln
lepiej wydac 150 zł i jezdzic niz wydac 200 zł na holownika + te 150 i wymiane za filtr , jak bys nie liczyl zawsze w plecy . Mam znajomego ktory twierdzi ze zima taniej jezdzic autobusem <lol> jak stanie to wsiada do drugiego <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 10 gru 2009, 01:14

Jaksa napisał(a):zima taniej jezdzic autobusem

Assistance ;P

Jaksa napisał(a):jak stanie

W tramwaju 60% czasu to postoj, w autobusie wiecej, bo korki ma :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez vqsoft » 10 gru 2009, 08:17

Jaksa napisał(a):
vqsoft napisał(a): do 3jki takie cudo zamiennik kolo 150 pln
lepiej wydac 150 zł i jezdzic niz wydac 200 zł na holownika + te 150 i wymiane za filtr , jak bys nie liczyl zawsze w plecy . Mam znajomego ktory twierdzi ze zima taniej jezdzic autobusem <lol> jak stanie to wsiada do drugiego <lol>


pewno ze lepiej wydać 150 raz przed zima
ale nie co 20 kkm ;) jak ktoś sugerował czy przy każdej zmianie oleju. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez JohnnyB » 10 gru 2009, 10:34

thomass napisał(a):co do nadkoli to tu jest slaba strona tych aut.wlasnie robilem obie strony.[nie ma plasykow]radze dobrac i zalozyc problem z glowy.<jupi>


Hej,
Chodzi o nadkola plastikowe ?
czy może tzw. zakola na ranty ?
Co do zakoli to średnio polecam, naprawdę trzeba je dobrze założyć i idealnie uszczelnić, nie rzadko zdarza się że ktoś zrobi to źle i wilgoć dostaje się miedzy zakole a ranty i w tedy to kaplica, przeważnie kończy się cięciem błotnika,
Ja teraz kupiłem folię na progi, ranty niedawno oczyszczałem i malowałem, wiec teraz okleję je folią, i przynajmniej kamienie nie będą mi robić spustoszenia z lakierem.

Pozdrawiam,
M,

A co do filtra paliwa wymieniam zawsze przy wymianie pozostałych czyli co 10-11 kkm, w sumie filtr kosztuje mnie 55 PLN więc wydatek żaden, a ostatnio jak wymieniałem w BMW kolegi , co również wymienia co 10 to w filtrze mnóstwo syfu, jakiegoś brokatu itp.
Więc nie zaszkodzi, koszt w sumie żaden. a pracy w sumie też nie więcej, bo jak olej ścieka to w międzyczasie zmieniam filtr.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Enduro » 10 gru 2009, 12:08

JohnnyB napisał(a):......a ostatnio jak wymieniałem w BMW kolegi , co również wymienia co 10 to w filtrze mnóstwo syfu, jakiegoś brokatu itp.....

to niech kolega zacznie szukac pompy wtryskowej,
bo ten "brokat" to z przytartej lub zacierajacej sie pompy wtryskowej,
ktory w najgorszym wypadku zatka wszystkie wtryski!
trzymam za niego i jego kase kciuki!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kolo.z.b » 10 gru 2009, 13:23

Witam chciałem zapytać czy ten zestaw na zimę do diesla jest dobry i czy opłaca się go kupić: http://www.autokosmetyki.pl/praktyczny_ ... ,p990.html
Początkujący
 
Od: 7 sie 2009, 21:01
Posty: 25
Skąd: Opoczno
Auto: MAZDA 323BA 2.0 DIESEL 1997r.

Postprzez JohnnyB » 10 gru 2009, 15:15

Enduro napisał(a):to niech kolega zacznie szukac pompy wtryskowej,
bo ten "brokat" to z przytartej lub zacierajacej sie pompy wtryskowej,
ktory w najgorszym wypadku zatka wszystkie wtryski!
trzymam za niego i jego kase kciuki!
pozdr.
E.


Dzięki za info, ale mówisz poważnie ?
nie da się w tym temacie nic zrobić, to znaczy czy jakaś regeneracja wchodzi w gre ?
czy jakieś czyszczenie układu wtryskiwaczy robione regularnie moze coś w tym temacie pomóc ?
I podstawowe pytanie czy w ogóle jest sens ?

A tak w ogóle czy filtr paliwa nie powinien tego wszystkiego wylapać ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Grzyby » 10 gru 2009, 15:19

JohnnyB napisał(a):A tak w ogóle czy filtr paliwa nie powinien tego wszystkiego wylapać ?

Jak jest przed pompą to łapie tylko co co wraca z wtryskiwaczy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JohnnyB » 10 gru 2009, 15:29

no fakt ja pomyślałem o pompie paliwowej, a nie wtryskowej <glupek2>
czyli lipa
będe musiał pogadać z kumplem <głaszcze>
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Enduro » 10 gru 2009, 15:56

JohnnyB napisał(a):... ale mówisz poważnie ?
nie da się w tym temacie nic zrobić, to znaczy czy jakaś regeneracja wchodzi w gre ?
..czy filtr paliwa nie powinien tego wszystkiego wylapać ?

1.tak, mowie powaznie!
2.a co do regeneracji to zawsze kwestia fachowosci firmy
no i kosztow takiej imprezy/regeneracji i relacji z kosztami uzywanej!
3. pomiedzy pompa a wtryskami i zwrotem paliwa do zbiornika
nie ma filtra !
potem jego droga do filtra tez jest bezposrednia i dlatego ten "brokat"
widac we filtrze paliwa, w C-R listwie no i w zbiorniku!
wszelki intensywne czyszczenia maja na pewno sens i je tu polecam,
i to jak najszybciej!
wyczyscie pompe, filtr paliwa do wymiany, przeplukanie przewodow paliwowych, wyczyszczenie zbiornika paliwa
no i tez C-R listwy!
moze to pomorze oby..
trzymam kciuki!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JohnnyB » 10 gru 2009, 16:11

Tylko nie wiem dokładnie ale 2.0d 136 KM w budzie e46 to nie jest silnik CR tylko silnik na pompie rotacyjnej VP.
Nie bardzo zrozumiałem budowę układu paliwowego którą mi przedstawiliście, wiec doszukam się info.

Czy w silnikach na pompie rotacyjnej występuje to samo co CR ?

Przepraszam za ten OT.

Dzięki Enduro za info

dobra chyba załapałem, nadmiar paliwa z listwy wtryskowej wraca do baku, a stamtąd znowu przez filtr paliwa do "silnika"..... dobrze zaczaiłem ?

Czyli ten brokat z paliwem zostaje przetłoczony do wtrysków i z nadmiarem paliwa wraca do baku i wtłaczany jest ponownie ale już z baku przez filtr paliwa
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6