Dziwne "odbijanie" sprzęgła
Strona 1 z 1
witam wszystkich forumowiczów
od kilku dni mam dziwny problem
przy odpaleniu słychać dziwne stukanie dochodzące sprzodu auta.
później podczas jazdy po zmianie biegu i puszczaniu pedału sprzęgła, sprzęgło odbiaja skokami i nie ma najmniejszego probelmu ze zmianą biegu
mam Mazde 6 z 2003 wersja Kombii
mam przejchane 203k km i przy 202k powinienem zmienic olej ale to chyba nie problem (uzywam CASTROL EDGE 5w/40)
prosze o pomoc
od kilku dni mam dziwny problem
przy odpaleniu słychać dziwne stukanie dochodzące sprzodu auta.
później podczas jazdy po zmianie biegu i puszczaniu pedału sprzęgła, sprzęgło odbiaja skokami i nie ma najmniejszego probelmu ze zmianą biegu
mam Mazde 6 z 2003 wersja Kombii
mam przejchane 203k km i przy 202k powinienem zmienic olej ale to chyba nie problem (uzywam CASTROL EDGE 5w/40)
prosze o pomoc
- Od: 23 cze 2006, 18:57
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD (CiTD) 2003 r
Gizza napisał(a):mam nadzieje ze to jednak nie dwumasa – samochodem nie trzęsie przy ruszaniu / nie ma żadnych wibracji na karoserii
... jeszcze nie ma wibracji, z czasem będą niestety.
Moim zdaniem szykuj się powoli na przykry "niemały" wydatek.
Pozdrawiam
- Od: 4 gru 2010, 11:55
- Posty: 44
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi
Panowie, dlaczego zaraz koło 2M
Przecież to co kolega opisuje to ewidentnie (wg mnie) wskazuje na kończące się łożysko oporowe sprzęgła.
Fakt że roboty sporo z jego wymianą ale nie straszcie od razu dwumasą ...
Przecież to co kolega opisuje to ewidentnie (wg mnie) wskazuje na kończące się łożysko oporowe sprzęgła.
Fakt że roboty sporo z jego wymianą ale nie straszcie od razu dwumasą ...
w serwsie stwierdzili że sprzęgło (łozysko/docisk) i może 2M i oczywiscie od razu chcieli "grzebać" co kosztowalby 1000 zł.
znajomy mechanik stwierdził że póki biegi wchodzą, nie zrywa przy ruszaniu i nic nie hałasuje przy zmianie biegów i nie rzuca samochode i silnikiem to nie ma sie póki co przejmować
z kolei mój sprawdzony mechanik jest na urlopie więc sprawa się odwleka
mam nadzieje że w ten weekend samochód bede mógł juz iu niego zostawić
dam znac jak poszło
pozd
znajomy mechanik stwierdził że póki biegi wchodzą, nie zrywa przy ruszaniu i nic nie hałasuje przy zmianie biegów i nie rzuca samochode i silnikiem to nie ma sie póki co przejmować
z kolei mój sprawdzony mechanik jest na urlopie więc sprawa się odwleka
mam nadzieje że w ten weekend samochód bede mógł juz iu niego zostawić
dam znac jak poszło
pozd
- Od: 23 cze 2006, 18:57
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD (CiTD) 2003 r
witam.
mam również problem ze sprzęgłem w M6 diesel 2.0 136 KM 2005r. polega on na tym, że sprzęgło leci do samej podłogi i nie odbija, a przy tym jak odciągnę je ręką do góry to przy ponownym naciśnięciu nie ma żadnego oporu tylko leci do dołu. Pomóżcie, co to może być za przyczyna. Z góry dziękuję za pomoc.
mam również problem ze sprzęgłem w M6 diesel 2.0 136 KM 2005r. polega on na tym, że sprzęgło leci do samej podłogi i nie odbija, a przy tym jak odciągnę je ręką do góry to przy ponownym naciśnięciu nie ma żadnego oporu tylko leci do dołu. Pomóżcie, co to może być za przyczyna. Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 28 lis 2010, 00:40
- Posty: 9
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 136 KM Kombi 2005r.
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Bardzo dziękuję Norbi za link. Faktycznie wszystkie możliwości awarii są tam opisane, jak również sposoby ich naprawienia. W poniedziałek zabieram moją Madzię do znajomego mechanika i myślę że jakoś uporamy się z tą usterką. Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrowionka dla wszystkich forumowiczów
- Od: 28 lis 2010, 00:40
- Posty: 9
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 136 KM Kombi 2005r.
czas leci i na razie problem zdiagnozowany
koło dwumasowe do wymiany (+ sprzęgło)
dzisiaj już miałem odebrać auto kiedy okazało sie że są luz walu korbowodu / dodatkowo w oleju pojawiły się opiłki
prawodopobnie dojdzie wymiana wału + panweki ---> ostatecznie silnik!!!
na razie koszt: 4k i rośnie....
niech to szlag..........
koło dwumasowe do wymiany (+ sprzęgło)
dzisiaj już miałem odebrać auto kiedy okazało sie że są luz walu korbowodu / dodatkowo w oleju pojawiły się opiłki
prawodopobnie dojdzie wymiana wału + panweki ---> ostatecznie silnik!!!
na razie koszt: 4k i rośnie....
niech to szlag..........
- Od: 23 cze 2006, 18:57
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD (CiTD) 2003 r
wczoraj wieczorem odebrałem auto
co zostało wymienione:
1) kompletne sprzęgło (LUK)
2) koło dwumasowe (LUK)
3) wał korobowy (używanym w nominale)
Poniżej dołączam zdjęcia uszkodzonego wału i panewek.
mechanik stwierdził że pierwszy raz cos takiego widzi!!!! żeby wał był tak ukręcony przy praktycznie nieruszonych panewkach
co było przyczyną ...można tylko domniemać
wiem na pewno że przy (Boże niedopuść) kolejnych stukaniach/pukaniach na sprzęgle odrazu jade do mechanika
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/607/imag0165c.jpg/][/URL]
co zostało wymienione:
1) kompletne sprzęgło (LUK)
2) koło dwumasowe (LUK)
3) wał korobowy (używanym w nominale)
Poniżej dołączam zdjęcia uszkodzonego wału i panewek.
mechanik stwierdził że pierwszy raz cos takiego widzi!!!! żeby wał był tak ukręcony przy praktycznie nieruszonych panewkach
co było przyczyną ...można tylko domniemać
wiem na pewno że przy (Boże niedopuść) kolejnych stukaniach/pukaniach na sprzęgle odrazu jade do mechanika
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/607/imag0165c.jpg/][/URL]
- Od: 23 cze 2006, 18:57
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD (CiTD) 2003 r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6