Pomiar zadymienia spalin / Analiza spalin

Postprzez Narayan » 9 lut 2011, 02:07

Witam.
Szukam na różne sposoby i po różnych działach ale nigdzie nie znalazłem nic o analizie spalin.
Szukam od dawna (półtora roku) mazdy 6 w dieslu do kupienia I generacji.
Byłem wczoraj z jedną na diagnostyce przedzakupową w stacji diagnoistycznej nastapol w łodzi. Analiza spalin wyszła (dla mnie to czarna magia) 3 do -1 oraz jakaś kolejna wartość 4,5. Mechnik spytał się mnie czy kontynuujemy sprawadzenia auta czym zasugerował, że silnik jest wyżyłowany. Mówi, że przczyn może być mnóstwo, zużyte różne elementy silnika, bądź uszkodzone. Silnik jak sam ocenił pracuje idealnie, cihutko i sam nie mógł uwierzyć, że to diesel.
Ta naprawdę była piękna i mimo, że biedna wersja wyposażeniowa bo jedyne co to welur, to urzekła mnie. Sprzedający nie jest handlarzem i ma to auto w PL od dwóch lat. 173kkm na liczniku i mechnik stwierdził, że taki przebieg może być realny bo bardzo zła analiza spalin może brać się stąd, że ktoś ją piłował. Silnik nie myty i nie ma żadnych śladów wycieków. Dacie radę mi powiedzieć na podstawie dobrego argumentu "Ostrowski kur** nie pakuj się w to?", badanie przerwałem i podziękowałem sprzedawcy za poświęcony czas ale bardzo mnie ciekawi czy to lejące wtryski, zapieczone pierścienie, itd itp? I czy ewentualnie jaki byłby koszt wyremontowania silnika?
Pozdrawiam
Ostry
Narayan
 

Postprzez bieski » 9 lut 2011, 09:18

Wg. mnie ta analiza spalin to jakas sciema jest.
Moja była japonka (samochód, nie kobieta) miała dwa razy robione takie badanie. Za pierwszym razem było kiepsko, 2 lata pożniej Pan powiedział ze idealnie :)

Narayan napisał(a):Ta naprawdę była piękna i mimo, że biedna wersja wyposażeniowa bo jedyne co to welur,


Zadna wersja M6 nie jest biedna, nawet te co nic nie maja, cos maja :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez robertss » 9 lut 2011, 11:53

Mogę domniemywać, że te cyferki które podał Ci mechanik dotyczyły raczej wtryskiwaczy, pierwsza czynność to poczytaj temat na górze strony o zapieczonym smoku olejowym viewtopic.php?f=90&t=45789&view=unread#unread
pzdr
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Józek 66.MZR-CD. » 9 lut 2011, 14:21

Może równiż być niesprawny zawór recyrkulacji spalin EGR. Trzeba było pojechać do service Mazdy i byłaby
większa wiedza co do ewntualnego zakupu auta.

józek66
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 08:58
Posty: 30
Skąd: Głogów /Dolny Śląsk /
Auto: Mazda6 05r km136.

Postprzez Enduro » 10 lut 2011, 00:37

stan silnika możesz sprawdzić badając kompersje i ona wiele powie na temat stanu tech.(powinna być w miare równa na wszytskich czterech cylindrach i o wartości ok. 30 ATM)
jesli do tego zainwestujesz w odwiedziny w ASO i sczytanie błędów i wykonanie kalibracji wtrysków
ORIGINALNYM testerem Mazdy, przez co zostaną one na 100% sprawdzone, to możesz ten test spalin zbagatelizować...
oczywiście pozostaje sprawdzenie legalności auta, historia powypadkowa i przebiegu...

pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Narayan » 10 lut 2011, 04:21

bieski napisał(a):Wg. mnie ta analiza spalin to jakas sciema jest.

Więc myślisz, że warto pojechać z nią drugi raz?
bieski napisał(a):Moja była japonka (samochód, nie kobieta) miała dwa razy robione takie badanie. Za pierwszym razem było kiepsko, 2 lata pożniej Pan powiedział ze idealnie :)

Może wymiana filtru i oleju pomogło (a co było po roku na bad. tech.?)

Narayan napisał(a):Ta naprawdę była piękna i mimo, że biedna wersja wyposażeniowa bo jedyne co to welur,

bieski napisał(a):Zadna wersja M6 nie jest biedna, nawet te co nic nie maja, cos maja :D

Jestem fanem marki, pracę licencjacką pisałem o madziach i wieśwagenach, nowa jest najpiękniejsza ale do pierwszej generacji mam słabość ze jestem w stanie 8 kzł włożyć i wyremontować ten silnik, ale boję się, że nie starczy...

Enduro napisał(a):jesli do tego zainwestujesz w odwiedziny w ASO i sczytanie błędów i wykonanie kalibracji wtrysków

ja chciałem jechac na oględziny do ASO niestety to prywatne auto sprzedającego i niestety w tygodniu on pracuje do 18 a w soboty do 14 więc nie dało rady podjechać do ASO i szukałem innego (Nastapol zbierał dobre opinie, ale co ja tam wiem)
Enduro napisał(a):oczywiście pozostaje sprawdzenie legalności auta, historia powypadkowa i przebiegu...

auto bite nie było, podłużnice nienaruszone, karoserka też wszędzie pomiar w granicach 80mikronów, a ogólnie auto od dwóch lat zarejestrowane w PL.

Józek 66.MZR-CD. napisał(a):Może równiż być niesprawny zawór recyrkulacji spalin EGR. Trzeba było pojechać do service Mazdy i byłaby
większa wiedza co do ewntualnego zakupu auta.
józek66

Forum o bolączkach modelu przeglądałem zanim się zarejestrowałem, starałem się poszerzać wiedzę ale mieć nadzieje, że to tylko takie pierdoły to można się ładnie przejechać...

robertss napisał(a):Mogę domniemywać, że te cyferki które podał Ci mechanik dotyczyły raczej wtryskiwaczy, pierwsza czynność to poczytaj temat na górze strony o zapieczonym smoku olejowym pzdr

Mimo, że coś kojarze temat to chętnie zajrzę.

Dzięki wszystkim za wsparcie i trzymajcie kciuki żebym dołączył do grona madziarzy jak najszybciej i oby skończyć z porządną;). Nie podpalam się ale już fabią jeździć nie mogę i jestem nieszczęśliwy;P
Narayan
 

Postprzez bieski » 10 lut 2011, 09:18

Narayan napisał(a):Może wymiana filtru i oleju pomogło


Hehe. pierwsze badanie bylo krotko po wymianie oleju, potem 2 lata nie zmienialem (robilem jakies 6k na rok)

Narayan napisał(a):Więc myślisz, że warto pojechać z nią drugi raz?


Myśle zebyś sobie darował i posłuchał rad Enduro. Jazda do ASO i pod komputer

Narayan napisał(a):niestety to prywatne auto sprzedającego i niestety w tygodniu on pracuje do 18 a w soboty do 14 więc nie dało rady podjechać do ASO i szukałem innego


Chce sprzedac, niech bierze urlop. Jesli bardzo sie wykreca od wizyta w ASO to moze reczywiscie jest cos nie tak. Masz jakies ogloszenie w necie?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 10 lut 2011, 12:08

Narayan napisał(a):.....
Enduro napisał(a):jesli do tego zainwestujesz w odwiedziny w ASO i sczytanie błędów i wykonanie kalibracji wtrysków

ja chciałem jechac na oględziny do ASO niestety to prywatne auto sprzedającego i niestety w tygodniu on pracuje do 18 a w soboty do 14 więc nie dało rady podjechać do ASO i szukałem innego (Nastapol zbierał dobre opinie, ale co ja tam wiem)...

jesli mu zależy na sprzedaniu to powinien znaleźć te 30 min czasu...
(zachowaj pozor, jeśli utrudnia!)! bo potem może byc drogo..bardzo drogo <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez chmooreck » 10 lut 2011, 13:17

Poza tym spróbuj zachować dystans: nie ta, to inna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Narayan » 4 mar 2011, 04:25

Dziękuję wam wszystkim za odpowiedzi i pomoc. Kupiłem juz Madzię ale w benzynie 2.0 z 2005r. mam znajomego w ASO i mi sprawdzil nr VIN, a że od 2006 była juz europejska baza mazdy to mam potwierdzony przebieg i bezwypadkowość do 2010r. Teraz przed zakupem zrobilem diagnostyke przedzakupową i wszystko w oryginale, silnik w świetnej kondycji. Kocham ją coraz bardziej:). A propos najgłupsze co usłyszycie ale dzisiaj pierwszy raz przyjrzałem się felgom i hahaha odkryłem, że od strony pasażera łopatki są w drugą stronę niż łopatki w alusach od strony kierowcy, banał ale nigdy wczesniej nie zwróciłem na to uwagi ale miło, że znów mnie czymś to auto zaskoczyło:P. Pozdrawiam
Narayan
 

Postprzez Enduro » 4 mar 2011, 11:42

Narayan napisał(a):... dzisiaj pierwszy raz przyjrzałem się felgom i hahaha odkryłem, że od strony pasażera łopatki są w drugą stronę niż łopatki w alusach od strony kierowcy...

bo firmy robią jedną forme i liczą, że nikt tego nie dojrzy...sam miałem osobiście szanse stwierdzenia tego faktu nawet w przypadku mersedesa slr i u producenta tuningowy podzespołów m.in. felg firmy lorinsser.
tak to jest, jesli felga ma tendencje skrecania w jedną strone...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bandit » 4 mar 2011, 18:51

Enduro napisał(a):nawet w przypadku mersedesa slr

Dobra, jest to oczywista oczywistość, że jest jeden wzór felgi i po jednej stronie auta jest normalnie, a po drugiej odwrotnie (nie podoba mi się to strasznie), ale koniec już tego OT <cisza>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6