uszkodzona zębatka pompy olejowej i wału korbowego

Postprzez Enduro » 15 sie 2010, 18:37

chcialbym otrzworzyc temat dot. problemu, ktory czesto spotykany jest w silnikach CiTd,
i nie ma tu znaczenia przebieg, serwisowanie czy tez rocnik ( przed czy polift),
i do tej pory nikt nie potrafi mi powiedziec jednoznacznie, co powoduje takie uszkodzenia,
i moze wspolnie na forum...

pozdr. i zapraszam do dyskusji
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 16 sie 2010, 15:24

A niby czego ma dotyczyć dyskusja?
Że kilka takich przypadków było (jest zresztą o tym temat) to trzeba zakładać wątek podobny do tego o padających kołach 2M?
I niby co on wniesie, (bo info co i jak już na forum jest) poza biciem piany i robieniem OT?

Jak padnie sensowny argument który przekona mnie do pozostawienia tematu to zostanie – jeśli nie, poleci do kosza.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 17 sie 2010, 09:16

Mariusz bez przesady.... ja bym zostawił. Przynajmniej na razie..

"Nadgorliwość" jest gorsza od faszyzmu :P :P ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 17 sie 2010, 09:24

Grzyby napisał(a):niby co on wniesie, (bo info co i jak już na forum jest) poza biciem piany i robieniem OT?

Zadałem tylko proste pytanie i jak padnie jakiś sensowny argument to zostanie.
A zakładanie tematu żeby sobie pogadać czy ponarzekać to nie na tym forum.

Riki napisał(a):"Nadgorliwość" jest gorsza od faszyzmu

Zdecydowanie mylisz pojęcia.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 17 sie 2010, 15:39

w sumie to prawie rozumiemem polityke zamykania i koszowania prawie wszystkiego co pojawia sie na forum,
pomijając otrzymywanie banów i komentarzy od modów,
ale nie moge pojąć czemu zamyka się tematy, ktore nie zostaly wyjasnione,
bo jesli tak nie jest, jak pisze, no to pokażcie mi gdzie ktos stwierdzil jednooznacznie, z jakiego powodu takie uszkodzenia powstają..
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 20 sie 2010, 22:15 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 17 sie 2010, 16:02

Enduro napisał(a):nikt nie potrafi mi powiedziec jednoznacznie, co powoduje takie uszkodzenia,
i moze wspolnie na forum...

Co wspólnie? Pogdybać?

Myślisz że jakie padną odpowiedzi?
Ten typ tak ma? Zdarza się? Wada materiału? Niewłaściwy olej? Mało oleju?
I co one niby dadzą w efekcie poza pieprznikiem do pogadania?

Enduro, proszę Cię.
Lubię Cię ale niektóre tematy zakładane przez Ciebie są wg mnie zupełnie bezsensowne.

Enduro napisał(a):polityka zamykania i koszowania prawie wszystkiego co pojawia sie na forum,
pomijając otrzymywanie banów i komentarzy od modów

Pitolisz bzdury jak mało który ...
Popatrz ile stron ma tylko TEN dział i dopiero wtedy pisz głupoty...

Żeby nie było – poczekam do końca tygodnia na rzeczową dyskusję. Jak jej nie będzie, możesz się domyślić co spotka ten temat.

P.S.
Enduro napisał(a):problemu, ktory czesto spotykany jest w silnikach CiTd

Potrafisz wskazać na tym forum 5 przypadków tego "częstego" problemu?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 17 sie 2010, 17:53

Grzyby napisał(a):.....
Potrafisz wskazać na tym forum 5 przypadków tego "częstego" problemu?

osobiscie widzialem lub mialem w rękach min. 7 uszkodzonych wałów no i zębatek pompy
oleju, od przed jak i po lifta !
jesli otrzymam pozwolenie to wstawie odp. fotki, gdyż uszkodzenia nie są identyczne!

i wg. jednego dobrze mi znanego ASO winne za te uszkodzenia ponoszą
srubki od regulacji zaworow, nie zweryfikowalem tej informacji jeszce w innych zródłach, ale dodam, że Ci którzy o tym mi wspomnieli, znają sie na rzeczy i ponoc mazda wewnętrzenie też informowała serwisy o takim problemie
co ty na to?
pozdr
E.
Ostatnio edytowano 20 sie 2010, 22:16 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 18 sie 2010, 16:17

Enduro napisał(a):jesli otrzymam pozwolenie to wstawie odp. fotki

Nie potrzeba ekstra zezwoleń do wstawiania zdjęć.

Enduro napisał(a):co ty na to?

Nic. Problemem było podanie tego info (o ile jest prawdziwe :P) w pierwszym poście?

Enduro napisał(a):winne za te uszkodzenia ponoszą srubki od regulacji zaworow

Że niby jak? Wpadły do środka?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 18 sie 2010, 18:03

Grzyby napisał(a):...
Enduro napisał(a):winne za te uszkodzenia ponoszą srubki od regulacji zaworow

Że niby jak? Wpadły do środka?

wg Aso zdarza sie, ze odlatują od nich elementy ( kruszą się )
i po czasie jak wpadną między żeby to z nich nic nie pozostaje, a le te z koleju n´maja uszkodzenia
ponoc mazda i nformowala o tym serwisy pisemnie,
a ja teraz szukam pewnosci, i z tym forum lub bez tego forum znajde przyczyne tych uszkodzen,
prędzej czy pożniej, bo to nie pojedyncze przypadki a mnie to nurtuje..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 4 wrz 2010, 21:23

to tu w pewnym sensie potwierdzenie informacji jakie otrzymalem z ASO

viewtopic.php?f=90&t=104042

pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Smaszcz » 4 wrz 2010, 22:10

Obudziłeś się po paru dniach? No, właśnie qrewka to nie ta problema. Ty sygnalizujesz bracie odpadające części śrubek regulacji zaworów w czasie norm-eksploatacji. Tu są elementa złamanych dźwigienek które puszczają jak klęka rozrząd. Eo ipso: problema padających zębatek w olejpompach musiałyby wystąpić jeno w siłasach w których wcześniej padł rozrząd. No wiec łączenie tychże dwóch tematów jest nieco bez sensu,
ale to tylko moje zdanie, absolutnie.
S.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez Enduro » 4 wrz 2010, 23:28

Smaszcz napisał(a):..ale to tylko moje zdanie, absolutnie.
S.

i jest tu one pozbawione wiedzy, ewidentnie!
i napisz tu coś co wniesie do tematu, no chyba że zbierasz posty, ale wtedy mimo to pisz gdzie indziej
moze na czatowni!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 13 wrz 2010, 22:45

wg. mnie generalną przyczyną uszkadzania się zębatek są obce przedmioty w postaci kawałków metalu
jak ten, który to odnalazłem w jednym z silników z takimi uszkodzeniami:
Obrazek
i tu mam częściowe rozwiązanie problemu lub zmniejszenie ryzyka poprzez zastosowanie takiej lub podobnej śruby:
Obrazek
widać tu dwie identyczne śruby spustowe oleju od mazdy 6 diesel, tyle że jedna z nich ma przyklejony specjalnym klejem kawałek magnesu, który to ma możliwości wyłapywania metali, które to pływają w oleju i mogą różne uszkodzenia powodować m.in takie jak w temacie
P.S.
coś podobnego odnalazłem na allegro->
http://allegro.pl/korek-magnetyczny-ole ... 99189.html
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6