chcialbym otrzworzyc temat dot. problemu, ktory czesto spotykany jest w silnikach CiTd,
i nie ma tu znaczenia przebieg, serwisowanie czy tez rocnik ( przed czy polift),
i do tej pory nikt nie potrafi mi powiedziec jednoznacznie, co powoduje takie uszkodzenia,
i moze wspolnie na forum...
pozdr. i zapraszam do dyskusji
Enduro
uszkodzona zębatka pompy olejowej i wału korbowego
Strona 1 z 1
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A niby czego ma dotyczyć dyskusja?
Że kilka takich przypadków było (jest zresztą o tym temat) to trzeba zakładać wątek podobny do tego o padających kołach 2M?
I niby co on wniesie, (bo info co i jak już na forum jest) poza biciem piany i robieniem OT?
Jak padnie sensowny argument który przekona mnie do pozostawienia tematu to zostanie – jeśli nie, poleci do kosza.
Że kilka takich przypadków było (jest zresztą o tym temat) to trzeba zakładać wątek podobny do tego o padających kołach 2M?
I niby co on wniesie, (bo info co i jak już na forum jest) poza biciem piany i robieniem OT?
Jak padnie sensowny argument który przekona mnie do pozostawienia tematu to zostanie – jeśli nie, poleci do kosza.
Grzyby napisał(a):niby co on wniesie, (bo info co i jak już na forum jest) poza biciem piany i robieniem OT?
Zadałem tylko proste pytanie i jak padnie jakiś sensowny argument to zostanie.
A zakładanie tematu żeby sobie pogadać czy ponarzekać to nie na tym forum.
Riki napisał(a):"Nadgorliwość" jest gorsza od faszyzmu
Zdecydowanie mylisz pojęcia.
w sumie to prawie rozumiemem polityke zamykania i koszowania prawie wszystkiego co pojawia sie na forum,
pomijając otrzymywanie banów i komentarzy od modów,
ale nie moge pojąć czemu zamyka się tematy, ktore nie zostaly wyjasnione,
bo jesli tak nie jest, jak pisze, no to pokażcie mi gdzie ktos stwierdzil jednooznacznie, z jakiego powodu takie uszkodzenia powstają..
pozdr.
E.
pomijając otrzymywanie banów i komentarzy od modów,
ale nie moge pojąć czemu zamyka się tematy, ktore nie zostaly wyjasnione,
bo jesli tak nie jest, jak pisze, no to pokażcie mi gdzie ktos stwierdzil jednooznacznie, z jakiego powodu takie uszkodzenia powstają..
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 20 sie 2010, 22:15 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):nikt nie potrafi mi powiedziec jednoznacznie, co powoduje takie uszkodzenia,
i moze wspolnie na forum...
Co wspólnie? Pogdybać?
Myślisz że jakie padną odpowiedzi?
Ten typ tak ma? Zdarza się? Wada materiału? Niewłaściwy olej? Mało oleju?
I co one niby dadzą w efekcie poza pieprznikiem do pogadania?
Enduro, proszę Cię.
Lubię Cię ale niektóre tematy zakładane przez Ciebie są wg mnie zupełnie bezsensowne.
Enduro napisał(a):polityka zamykania i koszowania prawie wszystkiego co pojawia sie na forum,
pomijając otrzymywanie banów i komentarzy od modów
Pitolisz bzdury jak mało który ...
Popatrz ile stron ma tylko TEN dział i dopiero wtedy pisz głupoty...
Żeby nie było – poczekam do końca tygodnia na rzeczową dyskusję. Jak jej nie będzie, możesz się domyślić co spotka ten temat.
P.S.
Enduro napisał(a):problemu, ktory czesto spotykany jest w silnikach CiTd
Potrafisz wskazać na tym forum 5 przypadków tego "częstego" problemu?
Grzyby napisał(a):.....
Potrafisz wskazać na tym forum 5 przypadków tego "częstego" problemu?
osobiscie widzialem lub mialem w rękach min. 7 uszkodzonych wałów no i zębatek pompy
oleju, od przed jak i po lifta !
jesli otrzymam pozwolenie to wstawie odp. fotki, gdyż uszkodzenia nie są identyczne!
i wg. jednego dobrze mi znanego ASO winne za te uszkodzenia ponoszą
srubki od regulacji zaworow, nie zweryfikowalem tej informacji jeszce w innych zródłach, ale dodam, że Ci którzy o tym mi wspomnieli, znają sie na rzeczy i ponoc mazda wewnętrzenie też informowała serwisy o takim problemie
co ty na to?
pozdr
E.
Ostatnio edytowano 20 sie 2010, 22:16 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):jesli otrzymam pozwolenie to wstawie odp. fotki
Nie potrzeba ekstra zezwoleń do wstawiania zdjęć.
Enduro napisał(a):co ty na to?
Nic. Problemem było podanie tego info (o ile jest prawdziwe
Enduro napisał(a):winne za te uszkodzenia ponoszą srubki od regulacji zaworow
Że niby jak? Wpadły do środka?
Grzyby napisał(a):...Enduro napisał(a):winne za te uszkodzenia ponoszą srubki od regulacji zaworow
Że niby jak? Wpadły do środka?
wg Aso zdarza sie, ze odlatują od nich elementy ( kruszą się )
i po czasie jak wpadną między żeby to z nich nic nie pozostaje, a le te z koleju n´maja uszkodzenia
ponoc mazda i nformowala o tym serwisy pisemnie,
a ja teraz szukam pewnosci, i z tym forum lub bez tego forum znajde przyczyne tych uszkodzen,
prędzej czy pożniej, bo to nie pojedyncze przypadki a mnie to nurtuje..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
to tu w pewnym sensie potwierdzenie informacji jakie otrzymalem z ASO
viewtopic.php?f=90&t=104042
pozdr.E.
viewtopic.php?f=90&t=104042
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Obudziłeś się po paru dniach? No, właśnie qrewka to nie ta problema. Ty sygnalizujesz bracie odpadające części śrubek regulacji zaworów w czasie norm-eksploatacji. Tu są elementa złamanych dźwigienek które puszczają jak klęka rozrząd. Eo ipso: problema padających zębatek w olejpompach musiałyby wystąpić jeno w siłasach w których wcześniej padł rozrząd. No wiec łączenie tychże dwóch tematów jest nieco bez sensu,
ale to tylko moje zdanie, absolutnie.
S.
ale to tylko moje zdanie, absolutnie.
S.
- Od: 19 cze 2009, 11:47
- Posty: 76
- Skąd: Centralna PL
- Auto: mazda 6 diesel 136KM
Smaszcz napisał(a):..ale to tylko moje zdanie, absolutnie.
S.
i jest tu one pozbawione wiedzy, ewidentnie!
i napisz tu coś co wniesie do tematu, no chyba że zbierasz posty, ale wtedy mimo to pisz gdzie indziej
moze na czatowni!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
wg. mnie generalną przyczyną uszkadzania się zębatek są obce przedmioty w postaci kawałków metalu
jak ten, który to odnalazłem w jednym z silników z takimi uszkodzeniami:

i tu mam częściowe rozwiązanie problemu lub zmniejszenie ryzyka poprzez zastosowanie takiej lub podobnej śruby:

widać tu dwie identyczne śruby spustowe oleju od mazdy 6 diesel, tyle że jedna z nich ma przyklejony specjalnym klejem kawałek magnesu, który to ma możliwości wyłapywania metali, które to pływają w oleju i mogą różne uszkodzenia powodować m.in takie jak w temacie
P.S.
coś podobnego odnalazłem na allegro->
http://allegro.pl/korek-magnetyczny-ole ... 99189.html
pozdr.
E.
jak ten, który to odnalazłem w jednym z silników z takimi uszkodzeniami:

i tu mam częściowe rozwiązanie problemu lub zmniejszenie ryzyka poprzez zastosowanie takiej lub podobnej śruby:

widać tu dwie identyczne śruby spustowe oleju od mazdy 6 diesel, tyle że jedna z nich ma przyklejony specjalnym klejem kawałek magnesu, który to ma możliwości wyłapywania metali, które to pływają w oleju i mogą różne uszkodzenia powodować m.in takie jak w temacie
P.S.
coś podobnego odnalazłem na allegro->

pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6