Padło koło dwumasowe, czy tylko sprzęgło?

Postprzez marianq2 » 3 mar 2010, 22:11

Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc,

Jestem tutaj nowy i jakbym coś źle opisał prosze mnie poprawić i nie denerwować się zbytno.

Jestem szcześliwym posiadaczem od pol roku mazdy 6 z 2004 roku 2.0 CiTD 121KM (podobno 113000km). A mianowicie zmagam sie z takim problemem. Od jakiegos czasu zauważyłem ze sprzęgło zaczyna się slizgać. Z racji tego że byłem za granicą podniosłem pedał sprzegła na regulacji by wrócic bezpiecznie do domu. Zdalo to egzamin sprzegło przestało sie zlizgać. Zauważyłem jeszcze jedna rzecz, co mnie bardziej niepokoi, podczas gwałtownego przyspieszania gdy koła tracą przyczepność z nawierzchnia coś strasznie trzesie tarpie jakby silnik miał zaraz wyskoczyć, dzieje się to tylko wtedy jak koła zaczną buksować. I stad moje pytanie czy te tarpanie jest spowodowane niewysprzegleniem czy pada koło dwumasowe? Podczas normalnej eksploatacji samochodu nic nie słychac przy układnie napedowym auto na biegu jałowym jak i podczas jazdy pracuje cicho, nie odczuwam żadnych drgań, nic nie puka nie stuka. Dodam jeszcze ze biegi zaczeły troszke ciężej wchodzić.


Pomóżcie w ustaleniu przyczyny, z góry wszystkim bardzo dziękuje :(
marianq2
 

Postprzez krzych » 3 mar 2010, 22:41

Gdy tracisz przyczepnosc, szarpie DSC o ile je masz, a wyglada z opisu ze masz.
Co zas do slizgania sie sprzegla, raczej nic wspolnego z dwumasem nie ma.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 3 mar 2010, 22:46

2-mas mozna dokładnie ocenic gdy sie go wymontuje , czy to nie za wczesnie jak na te 113 tys km ? Po takim przebiegu nic sie jeszcze nie powinno dziac ...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Tikavi » 3 mar 2010, 22:54

Albo DSC, albo po prostu slizga sie na granicy przyczepnosci(masz dobre opony) i chwilami lapie przyczepnosc a chwilami traci.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez marianq2 » 3 mar 2010, 23:08

krzychu DSC=kontrola trakcji? Jesli tak to jej napewno nie mam. Jeśli chodzi o opony to mam dobre (8000km)

Jaksa problem w tym ze ostatnio jestem spłukany i nie stać mnie na komplecić, jesli to tylko sprzegło by było to jeszcze grosza uzbierał a jak kompecik pewnie trzeba bedzie postawić auto pod "drzewko" i czekać na lepsze czasy:(
marianq2
 

Postprzez marianq2 » 3 mar 2010, 23:15

Czyli dwumas odrzucacie? A te mocne tarpanie,trzęsienie przy gwałtownym ruszaniu lub przyspieszaniu (tylko gdy juz zerwie przyczepność) może być oznaką dobrego niewysprzęglania?
marianq2
 

Postprzez Jaksa » 3 mar 2010, 23:23

Dwu masy "psuja sie " na rozne sposoby , w pierwszej swojej szostce wymontowałem skrzynie bo chcialem ocenic dwumas <glupek2> ( ciekawosc ) miała oficjalny/potwierdzony przebieg , sprzegło jak i kolo 2-masowe nie mialo zuzycia dlatego jak masz autentyczne 113 tys kolo powinno byc ok . Co do sprzegła hm.... moze ktos przed Tobą mial złe nawyki i podpalil tarcze z dociskiem ? Wszystko sprowadza sie do wyjecia skrzyni ( co nie jest takie hop na krowe )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 4 mar 2010, 00:12

Jaksa napisał(a):( co nie jest takie hop na krowe )

hahaha hahaha

Nie slyszalem tego jeszcze :D

Co do DSC to tak, polaczone jest z TCS, ale mozesz miec TCS bez DSC – w zasadzie to ja sie zle wyrazilem – powinienem powiedziec wlasnie TCS czyli kontrola trakcji. Troche dziwne ze nie masz, malo osob nie posiada.

Jarek, co to moze byc z tym szarpaniem?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 4 mar 2010, 01:09

krzych napisał(a):
Jaksa napisał(a):( co nie jest takie hop na krowe )

hahaha hahaha

Nie slyszalem tego jeszcze :D

Co do DSC to tak, polaczone jest z TCS, ale mozesz miec TCS bez DSC – w zasadzie to ja sie zle wyrazilem – powinienem powiedziec wlasnie TCS czyli kontrola trakcji. Troche dziwne ze nie masz, malo osob nie posiada.

Jarek, co to moze byc z tym szarpaniem?

Zawsze tak mowie gdy cos zajmuje duzo czasu .... :D Z tym szarpaniem hmmm ....Moze technika zgrania sprzegła z pedałem przyspieszenia... i tak jak byla juz mowa , kola traca przyczepnosc powodujac szarpniecia ? Kolo zamachowe w naszych mazdach nie jest znowu takie kruche , gdyby nikt "szaf" nie krecil mazda byłaby chyba jedyna ktora sie nie psuje :D wiem z doswiadczenia ze 2 masy "siadaja" ok 5 mm w dol co odbija sie na nagłym luzie pedału sprzegła ( miałem 6 takich przypadków potwierdzonych wymiana kola jak i kompletu sprzegła )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 4 mar 2010, 01:25

Dziwne to w kazdym razie. TCSem mi tu nadal zajezdza ze wzgledu na ta zerwana przyczepnosc, ale skoro go nie ma... moze jest ale niesprawny? Jak to sprawdzales, po VINie w Mazdzie czy z relacji sprzedawcy?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 4 mar 2010, 09:43

Podaj kolego VIN to sprawdzimy co tam masz. Też obstawiam działanie TCS.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marianq2 » 4 mar 2010, 14:09

nr VIN JMZGG14T201261055, jest to anglik tak wiec nie wiem czy vin coś tu da. Wiem że TSC nie ma bo na sniegu czy lodzie, koła buksują szybciej w raz z dodaniem gazu,nie mam również żadnego przełącznika od TSC, na lodzie czy sniegu podczas buksowania szaprania żadnego nie ma, szarpanie występuje jak jest mokra bądz sucha nawierzchnia przy zerwaniu przyczepności.

Dziekuje za wszystkie opinnie
marianq2
 

Postprzez Jaksa » 4 mar 2010, 22:39

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marianq2 » 4 mar 2010, 23:51

Dzięki Jaksa, nic innego nie pozostaje jak porozpinać wszystko i sprawdzić. Zaden lekarz chorego człowieka nie uzdrowi na odległość:)
Dziękuje wszystkim za posty, dam znać co sie dzieje jak tylko wyciągne skrzynie.
Pozdrawiam wszystkich
marianq2
 

Postprzez Jaksa » 4 mar 2010, 23:57

Na zdrowie :D Akurat trafiła sie taka szostka na sprzegło , koło wyszło w praniu ( jak widac na filmie ) postanowiłem nagrac i pokazac jak nie powinno byc :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 5 mar 2010, 00:58

marianq2 napisał(a):nr VIN JMZGG14T201261055, jest to anglik tak wiec nie wiem czy vin coś tu da. Wiem że TSC nie ma bo na sniegu czy lodzie, koła buksują szybciej w raz z dodaniem gazu,nie mam również żadnego przełącznika od TSC, na lodzie czy sniegu podczas buksowania szaprania żadnego nie ma, szarpanie występuje jak jest mokra bądz sucha nawierzchnia przy zerwaniu przyczepności.

Dziekuje za wszystkie opinnie


Ale to ze kola przyspieszaja mimo wszystko to nie oznacza, ze TCS nie pracuje – on i tak je lekko spowalnia mimo ze nie utrzymuje dokladnie przyczepnosci (ktos to okreslil jako uklon Mazdy dla uzytkownikow w celu zachowania jej "kopytnosci" – ja tam sie z tym nie zgadzam, ale wiem, ze tak jest niestety). Jesli podczas tego pol-poslizgu slyszysz charakterystyczne brzeczenie z lewej strony kierownicy (takie jak przy pracy ABS mniej wiecej, albo nawet dokladnie takie) to znaczy ze TCS dziala. Jesli zamiast mocnego depniecia gazu depniesz lzej, TCS zacznie dzialac skuteczniej – przy mocnym bucie, piluje oponami przez dluzsza chwile, ale w koncu tez zjezdza z obrotami w dol.

Ale zakladam, ze zauwazylbys takie akcje, wiec pewnie masz racje ze Twoj TCS lub jego brak nie dziala ;) Mimo wszystko sprawdz po VIN jak tez naocznie/nausznie jesli nie pamietasz, a za czesto to sie nie wlacza, wiec mozna przeoczyc ;)



Jarek, a ten dwomas nie mial zadnych objawow? (napisales ze wyszedl przy okazji, wiec wlasciciel nie zauwazyl jego "kiepskosci"?) Bo jesli tak, to ciekawe bardzo. Jechales nia przed wymiana? (bo moze Ty bys poznal?)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 5 mar 2010, 11:06

Objawow nie było bo klient ledwo dojechał , po odpuszczeniu pedalu sprzegła samochód teoretycznie nie ruszał ( tarczy jak i docisku nie było – wszystko spalone na maxa ) Mysle ze zanim spalił sprzegło musiał słyszec jakies odgłosy ale nie kazdy człowiek musi sie znac , handlarz pewnie powiedział ze tak ma byc i tyle...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez benek1 » 5 mar 2010, 16:04

Jarek dzięki za filmiki.
Tu widac wyraźnie ale nie zawsze jest tak dobrze. Przed wymianą K2M w mojej MPV-ce absolutnie nie było takich luzów ( a mam wrażenie, że tylko lekki podczas nacisku z dużą siłą). Jednak mechanicy z Gdańska stwierdzili, że trzeba wymieniac. Sprzęgło wyglądało na niedawno wymieniane więc zostało. Tak jak pisałem w innym poscie efekt wymiany K2M był połowiczny – drgania przy ruszaniu zamalały ale nie do końca. Później obserwowałem raz większe drgania raz mniejsze – zupełnie nie wiem od czego to jest uzależnione. ( Zastanawiałem się czy wymiana K2M była potrzebna)W tej chwili po powrocie z gór drgania są bardzo małe. Ale pewnie dlatego, że się przyzwyczaiłem do tej telepki.
MAZDA MPV OK
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 15:26
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG

Postprzez krzych » 5 mar 2010, 16:10

Dzieki Jarku. Podpytuje, zeby ustalic cokolwiek co moze zwiastowac dwumas, bo jak na razie nikt nie opisal konkretnie jak to mozna wyczaic procz moze jedynie tluczenia sie po wylaczeniu silnika.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Łukasz1979 » 11 mar 2010, 11:51

Jeśli chodzi o dwumasówkę to:

1. Spróbuj ruszyc samochodem z pierwszego biegu oczywiście nie dodając przy tym "gazu", samochód powinien ruszyć bez szarpania.
2. Uszkodzone koło dwumasowe przenosi wibracje na nadwozie pojazdu, najbardziej wyczuwalne jest to przy prędkości obrotowej silniki 1000 – 1500 obr/min, gdy samochód jest na luzie.

100% pewności daje wyjęcie skrzyni i ocena wizualna stanu tych elementów, przeważnei jednak problemy ze sprzęgłem kończą się wymianą także koła dwumasowego.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 mar 2008, 17:09
Posty: 16
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6