Dym na zimnym silniku podczas gazowania, nierówna praca silnika – co to może być?

Postprzez kowox44 » 6 maja 2012, 12:32

hmmm widzę ze nikt nie chciałby pomoc rozważać tego problemu. Dodam ze wymieniłem wtryski i to samo bez różnicy (wtryski pewne bo na innym aucie nie zadymi nic, sprawdzane także w serwisie Bosha). Tłoki na pewno nie pęknięty( ściągałem już głowice i wszystkie tłoki po kolei wyciągałem) <płacze> Tyle pracy i na marne. Zastanawiam się czy możne dawka paliwa na zimnym silniki jest za mala lub za duża. :(
Początkujący
 
Od: 24 lip 2009, 23:17
Posty: 15
Skąd: POLSKA
Auto: Oczywiście mazda6 CITD

Postprzez sapcik » 25 maja 2012, 18:18

Witam serdecznie,

prosiłbym o pomoc, bo już nie wiem co się dzieje. Od początku zakupu coś gdzieś z mazdą mi nie pasuje. Początkowo były to łożyska z tyłu, później opony, wymieniłem olej, filtry itp, podkładki pod wtryskami.

Po wymianie podkładek, Panowie mechanicy powiedzieli, że wtryski mogą się kalibrować, i będą falować obroty (falowanie obrotów pod to podpiąłem początkowo).

I tutaj się zaczyna. Po ostatniej wymianie podkładek, po około 250km zaczęły się problemy, auto podczas odpalania, puściło dym. Pierwszy raz jaki widziałem w tej mazdzie. Koloru podchodzącego w stronę siwo-niebieskiego (bardziej w stronę niebieskiego, niestety nie nagrałem).

Od tej pory, zawsze kiedy auto odpalę 1szy raz w dniu bądź po długim przestoju, widzę dymek za sobą po odpaleniu (dzieje się tak przez około 30-50s). Dodatkowo co się da zauważyć, wskazówka obrotomierza skaczę minimalnie w górę i w dół.

Turbiny "nie słychać" na tyle, aby wskazywało to na problemy, próbowałem odnaleźć wycieki, ale niestety do grupy mechaników nie należę, i mogłem coś przeoczyć.

Przeczytałem wątek http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=124103, ale objawy są troszkę inne, więc mam nadzieję, że to nie to.

Poniżej znajduje się film, gdzie można posłuchać mazdy jak pracuje, jutro jak tylko mi się uda, postaram się nagrać ten dymek. Dodatkowo, jeśli to coś pomoże, z silnika przenoszone są straszne wibracje które odczuwa się w środku. Panowie z MazVagTechu sugerowali, że najprawdopodobniej to poduszka.

http://www.youtube.com/watch?v=GnhSm83WRV0

[ Na filmie falowania obrotów nie widać ]

Ubytku oleju nie widzę, ani ubytku płynu chłodniczego. Prosiłbym o wskazówki, co gdzie i jak + ewentualne koszty naprawy 'tego czegoś'.

Nie chciałbym się rozstawać z mazdą, bo jednak poprzednia 626 była autkiem niezawodnym, i oczekiwałbym także tego od 6.

Dziękuję z góry za odpowiedzi, pozdrawiam.

Edit:
Poniżej filmiku dymu:
http://www.youtube.com/watch?v=ydWffBn-ScY
http://www.youtube.com/watch?v=qN_xd-LcGKA
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

Postprzez tadziol » 27 maja 2012, 22:11

sugeruję wnikliwą kontrolę układu EGR,a zwłaszcza labiryntu podciśnień.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mmmm » 7 wrz 2012, 21:18

Miałem taki sam problem, tłoki od góry bedą całe lecz pekniecie bedzie boczne w okolicach pierscieni zgarniających, wniosek – tłoki do przeglądnięcia. Wyleczyłem juz dwie takie mazdy
mmmm
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6