Dym na zimnym silniku podczas gazowania, nierówna praca silnika – co to może być?
1, 2
Witam,
Proszę o pomoc, na forum nie znalazłem odpowiedzi na swój problem.
Moja mazda ma zimnym silniku na wolnych obrotach chodzi normalnie. W momecie prze gazowania do 2000 obr/min dymi jak na filmie w załączonym linku. Ponadto dziwnie silnik chodzi jak by się dławił ( słychać na 2 filmie). Jak się silnik nagrzeje nie dymi i nie dławi się podczas gazowania. Nie ma utarty mocy. Wymieniłem scv bo obroty falowały teraz są ok ale to dymienie....proszę o pomoc gdzie szukać... wtryski...uszczelniacze zaworowe...układ dolotowy...?
Linki:
1. http://www.youtube.com/watch?v=5YRnIlbpqHM
2. http://www.youtube.com/watch?v=S8BrGjnGd5k
Proszę o pomoc, na forum nie znalazłem odpowiedzi na swój problem.
Moja mazda ma zimnym silniku na wolnych obrotach chodzi normalnie. W momecie prze gazowania do 2000 obr/min dymi jak na filmie w załączonym linku. Ponadto dziwnie silnik chodzi jak by się dławił ( słychać na 2 filmie). Jak się silnik nagrzeje nie dymi i nie dławi się podczas gazowania. Nie ma utarty mocy. Wymieniłem scv bo obroty falowały teraz są ok ale to dymienie....proszę o pomoc gdzie szukać... wtryski...uszczelniacze zaworowe...układ dolotowy...?
Linki:
1. http://www.youtube.com/watch?v=5YRnIlbpqHM
2. http://www.youtube.com/watch?v=S8BrGjnGd5k
-
ligur
Płynu raczej nie ubywa...jest w połowie między min i max a nie dolewałem na pewno ostatnio.., spalanie hmm w trasie w sierpniu spalił mi na odcinku 700 km przy 5 os na pokładzie niecałe 7l, w cyklu mieszanym pali mi ok 8 – 8.2 l, faktycznie nie równo pracuje w przedziale 1400- 2000 obr/min ale tylko na zimnym silniku, na ciepłym pracuje normalnie...
-
ligur
Po pierwsze , zrob pomiar cisnienia w cylindrach ( zimny silnik ) pekniety tłok tylko na zimno pokazuje swoje oblicze , jak pomiar bedzie ok wyjmuj wtryski do sprawdzenia najlepiej w Denso .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam.
Ja miałem coś takiego u siebie , zawsze biały dym przy zapalaniu zimnego silnik i nierówna praca przez kilka sekund. Potem wszystko było o.k. Mi mechanik powiedział że to mogą być uszczelniacze zaworów, narazi tego nie naprawiałem bo jestem w trakcie wymiany wtrysku i turbiny bo miałem sporą awarie. Jak zrobię turbine i wtrysk to napisze czy dalej mi dymi.
A tak przy okazji to może dysponujecie namiary na dobrych ludzi co regenerują turbiny lub mają używane???
Pozdrawiam.
Ja miałem coś takiego u siebie , zawsze biały dym przy zapalaniu zimnego silnik i nierówna praca przez kilka sekund. Potem wszystko było o.k. Mi mechanik powiedział że to mogą być uszczelniacze zaworów, narazi tego nie naprawiałem bo jestem w trakcie wymiany wtrysku i turbiny bo miałem sporą awarie. Jak zrobię turbine i wtrysk to napisze czy dalej mi dymi.
A tak przy okazji to może dysponujecie namiary na dobrych ludzi co regenerują turbiny lub mają używane???
Pozdrawiam.
- Od: 12 wrz 2011, 13:05
- Posty: 8
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 2.0 MZR-CD 121KM 2005r.
Turbiny tylko na Obozowej w Warszawie , gosc 25 lat zajmuje sie regeneracją turbin jest dobry w tym co robi ...Polecam ( tel. 22 837 89 61 )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Procedura jest prosta , probowac regenerowac , gdy nie da sie juz tego zrobic szukac uzywki .
Uzywek mozesz poszukac tu www.japancar.pl lub www.maag.home.pl
Uzywek mozesz poszukac tu www.japancar.pl lub www.maag.home.pl
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam
Postaraj się znaleźć taką firmę, która zamawia środek turbiny z całym kompletnym wirnikiem, który jest już wyważony i doważony. Ich zadanie ogranicza się tylko do wyczyszczenia obudowy i złożenia wszystkiego do kupy. Następnie całą turbinę umieszczają w maszynie, w której to dokonują kalibracji pod dany silnik.
Ja miałem okazję zaznać taką średnią przyjemność kilka miesięcy temu i jak na razie jestem bardzo zadowolony, gdyż mogę powiedzieć, że mam nową turbinę.
Odradzam kupować używanych.
Postaraj się znaleźć taką firmę, która zamawia środek turbiny z całym kompletnym wirnikiem, który jest już wyważony i doważony. Ich zadanie ogranicza się tylko do wyczyszczenia obudowy i złożenia wszystkiego do kupy. Następnie całą turbinę umieszczają w maszynie, w której to dokonują kalibracji pod dany silnik.
Ja miałem okazję zaznać taką średnią przyjemność kilka miesięcy temu i jak na razie jestem bardzo zadowolony, gdyż mogę powiedzieć, że mam nową turbinę.
Odradzam kupować używanych.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Ja również mam regenerowane turbo.
Przejechałem 21 tys na zregenerowanym turbo i nic się nie dzieje.
Regenerowała je firma z Poznania. Jaksa powinien wiedzieć co to za firma, gdyż będąc u Niego powiedział, ze to jedyna firma w Polsce która maluje turbo na taki kolor
Jak pamiętasz to może daj znać co to za firma.
Mówię, 21 tys przejechane i nic się nie dzieje. Praktycznie nie słychać pracy sprężarki.
Przejechałem 21 tys na zregenerowanym turbo i nic się nie dzieje.
Regenerowała je firma z Poznania. Jaksa powinien wiedzieć co to za firma, gdyż będąc u Niego powiedział, ze to jedyna firma w Polsce która maluje turbo na taki kolor
Jak pamiętasz to może daj znać co to za firma.
Mówię, 21 tys przejechane i nic się nie dzieje. Praktycznie nie słychać pracy sprężarki.
ligur napisał(a): W momecie prze gazowania do 2000 obr/min dymi jak na filmie w załączonym linku
Kolego miałem identyczny objaw w swoim poprzedni silniku
U mnie wyszło że jest rysa na tłoku (pęknięty tłok).
Na biegu jałowym nie powinno być żadnego dymku, ani czarnego a tym bardziej białego.
Kiedy wymieniałeś olej. Sprawdzałeś jego stan ? Pęknięcie tłoka często może wystąpić po przegrzaniu silnika spowodowane małą ilością oleju
- Od: 5 kwi 2007, 09:04
- Posty: 98
- Skąd: Łódź
Witam,
Udało mi się zrobić pomiar kompresji. Poniżej wynik. Proszę o komentarze czy jest w granicy błędu.
Wyniki:
1 cylinder 37
2 cylinder 37
3 cylinder 33
4 cylinder 36
Udało mi się zrobić pomiar kompresji. Poniżej wynik. Proszę o komentarze czy jest w granicy błędu.
Wyniki:
1 cylinder 37
2 cylinder 37
3 cylinder 33
4 cylinder 36
-
ligur
Najpierw odkręć korek od oleju i zobacz czy nie ma dymu. Jak jest to masz padnięte podkładki pod wtryskami. Miałem ten sam problem. Rano na zimnym silniku po odpaleniu kłęby białego dymu, tak samo podczas prze-gazowania silnika. Silnik ciepły dymu nie było widać. Sprawdź podkładki pod wtryskami, jak nie one to trzeba szukać dalej.
- Od: 16 sie 2010, 15:20
- Posty: 25
- Skąd: Białystok
- Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM
I naprawione – zregenerowana turbina, jeden nowy wtrysk, wymienione uszczelniacze zaworów, podkładki pod wtryskami i już nie dymi. Nie tania impreza ale zrobić trzeba. wtrysk używka 450zł, 2000 regeneracja turbiny bo już był szrot ze starej, wymiana oleju, filtrów, robocizna 1000zł w Sumie prawie 3500zł 
- Od: 12 wrz 2011, 13:05
- Posty: 8
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 2.0 MZR-CD 121KM 2005r.
Witam.
Chciałbym odnowić ten temat dym na zimnym silniku. Miał ktoś więcej taki przypadek?? Niestety moja mazda ma to samo co kolega zamieścił w filmiku. Nie wiem za co się zabrać czy tłok czy wtryski?? Może ktoś by doradził... za każda sugestie będę wdzięczny
Chciałbym odnowić ten temat dym na zimnym silniku. Miał ktoś więcej taki przypadek?? Niestety moja mazda ma to samo co kolega zamieścił w filmiku. Nie wiem za co się zabrać czy tłok czy wtryski?? Może ktoś by doradził... za każda sugestie będę wdzięczny
- Od: 24 lip 2009, 23:17
- Posty: 15
- Skąd: POLSKA
- Auto: Oczywiście mazda6 CITD
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6