Dym na zimnym silniku podczas gazowania, nierówna praca silnika – co to może być?

Postprzez ligur » 6 wrz 2011, 21:06

Witam,
Proszę o pomoc, na forum nie znalazłem odpowiedzi na swój problem.
Moja mazda ma zimnym silniku na wolnych obrotach chodzi normalnie. W momecie prze gazowania do 2000 obr/min dymi jak na filmie w załączonym linku. Ponadto dziwnie silnik chodzi jak by się dławił ( słychać na 2 filmie). Jak się silnik nagrzeje nie dymi i nie dławi się podczas gazowania. Nie ma utarty mocy. Wymieniłem scv bo obroty falowały teraz są ok ale to dymienie....proszę o pomoc gdzie szukać... wtryski...uszczelniacze zaworowe...układ dolotowy...?

Linki:
1. http://www.youtube.com/watch?v=5YRnIlbpqHM

2. http://www.youtube.com/watch?v=S8BrGjnGd5k
ligur
 

Postprzez Wojtek » 6 wrz 2011, 21:25

przenosze do dzialu diesel MZR-CD
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez myqel » 6 wrz 2011, 22:00

Witam, na pierwszy rzut oka to wyglada na spalany plyn chlodniczy (jasny dym) i to zarzucanie silnikiem na wolnych obr. Tez jestes z krk. podjedz do mnie to cos wiecej podpowiem.

pozdr. Mql
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez s i w y » 8 wrz 2011, 09:59

spalanie masz w normie? ja tutaj slyszę nierówną pracę szczególnie przy ok 2 tys obr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez ligur » 8 wrz 2011, 12:02

Płynu raczej nie ubywa...jest w połowie między min i max a nie dolewałem na pewno ostatnio.., spalanie hmm w trasie w sierpniu spalił mi na odcinku 700 km przy 5 os na pokładzie niecałe 7l, w cyklu mieszanym pali mi ok 8 – 8.2 l, faktycznie nie równo pracuje w przedziale 1400- 2000 obr/min ale tylko na zimnym silniku, na ciepłym pracuje normalnie...
ligur
 

Postprzez s i w y » 8 wrz 2011, 14:36

pokaż nam jeszcze jak na rozgrzanym chodzi.
Ja jednak zrobiłbym test przelewowy, podjechał na kompa i zrobił kalibrację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez ligur » 8 wrz 2011, 15:43

Link do pracy ciepłego silnika,

http://www.youtube.com/watch?v=TXIUbruHtng
ligur
 

Postprzez Jaksa » 8 wrz 2011, 23:47

Po pierwsze , zrob pomiar cisnienia w cylindrach ( zimny silnik ) pekniety tłok tylko na zimno pokazuje swoje oblicze , jak pomiar bedzie ok wyjmuj wtryski do sprawdzenia najlepiej w Denso .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez albi_1 » 12 wrz 2011, 13:10

Witam.
Ja miałem coś takiego u siebie , zawsze biały dym przy zapalaniu zimnego silnik i nierówna praca przez kilka sekund. Potem wszystko było o.k. Mi mechanik powiedział że to mogą być uszczelniacze zaworów, narazi tego nie naprawiałem bo jestem w trakcie wymiany wtrysku i turbiny bo miałem sporą awarie. Jak zrobię turbine i wtrysk to napisze czy dalej mi dymi.

A tak przy okazji to może dysponujecie namiary na dobrych ludzi co regenerują turbiny lub mają używane???

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2011, 13:05
Posty: 8
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 2.0 MZR-CD 121KM 2005r.

Postprzez Jaksa » 12 wrz 2011, 16:00

Turbiny tylko na Obozowej w Warszawie , gosc 25 lat zajmuje sie regeneracją turbin jest dobry w tym co robi ...Polecam ( tel. 22 837 89 61 )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez albi_1 » 13 wrz 2011, 13:57

Wielkie dzięki. jeszcze męczy mnie pytanie czy regenerować czy kupić używkę, z tym że nigdy nie wiadomo co to za używka i jak to ktoś użytkował, a regenerowana to zawsze ciut nie nowa.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2011, 13:05
Posty: 8
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 2.0 MZR-CD 121KM 2005r.

Postprzez Jaksa » 13 wrz 2011, 14:07

Procedura jest prosta , probowac regenerowac , gdy nie da sie juz tego zrobic szukac uzywki .
Uzywek mozesz poszukac tu www.japancar.pl lub www.maag.home.pl
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez albi_1 » 13 wrz 2011, 20:39

Wielkie dzięki. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2011, 13:05
Posty: 8
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 2.0 MZR-CD 121KM 2005r.

Postprzez jozim » 13 wrz 2011, 21:10

Witam
Postaraj się znaleźć taką firmę, która zamawia środek turbiny z całym kompletnym wirnikiem, który jest już wyważony i doważony. Ich zadanie ogranicza się tylko do wyczyszczenia obudowy i złożenia wszystkiego do kupy. Następnie całą turbinę umieszczają w maszynie, w której to dokonują kalibracji pod dany silnik.
Ja miałem okazję zaznać taką średnią przyjemność kilka miesięcy temu i jak na razie jestem bardzo zadowolony, gdyż mogę powiedzieć, że mam nową turbinę.
Odradzam kupować używanych. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Hubix » 13 wrz 2011, 23:53

Ja również mam regenerowane turbo.

Przejechałem 21 tys na zregenerowanym turbo i nic się nie dzieje.

Regenerowała je firma z Poznania. Jaksa powinien wiedzieć co to za firma, gdyż będąc u Niego powiedział, ze to jedyna firma w Polsce która maluje turbo na taki kolor :)
Jak pamiętasz to może daj znać co to za firma.

Mówię, 21 tys przejechane i nic się nie dzieje. Praktycznie nie słychać pracy sprężarki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez gacek » 14 wrz 2011, 09:16

ligur napisał(a): W momecie prze gazowania do 2000 obr/min dymi jak na filmie w załączonym linku


Kolego miałem identyczny objaw w swoim poprzedni silniku :( .
U mnie wyszło że jest rysa na tłoku (pęknięty tłok).
Na biegu jałowym nie powinno być żadnego dymku, ani czarnego a tym bardziej białego.

Kiedy wymieniałeś olej. Sprawdzałeś jego stan ? Pęknięcie tłoka często może wystąpić po przegrzaniu silnika spowodowane małą ilością oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez ligur » 23 wrz 2011, 19:09

Witam,
Udało mi się zrobić pomiar kompresji. Poniżej wynik. Proszę o komentarze czy jest w granicy błędu.
Wyniki:
1 cylinder 37
2 cylinder 37
3 cylinder 33
4 cylinder 36
ligur
 

Postprzez wins__76 » 24 wrz 2011, 14:46

Najpierw odkręć korek od oleju i zobacz czy nie ma dymu. Jak jest to masz padnięte podkładki pod wtryskami. Miałem ten sam problem. Rano na zimnym silniku po odpaleniu kłęby białego dymu, tak samo podczas prze-gazowania silnika. Silnik ciepły dymu nie było widać. Sprawdź podkładki pod wtryskami, jak nie one to trzeba szukać dalej.
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 15:20
Posty: 25
Skąd: Białystok
Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM

Postprzez albi_1 » 25 wrz 2011, 15:57

I naprawione – zregenerowana turbina, jeden nowy wtrysk, wymienione uszczelniacze zaworów, podkładki pod wtryskami i już nie dymi. Nie tania impreza ale zrobić trzeba. wtrysk używka 450zł, 2000 regeneracja turbiny bo już był szrot ze starej, wymiana oleju, filtrów, robocizna 1000zł w Sumie prawie 3500zł :(
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2011, 13:05
Posty: 8
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 2.0 MZR-CD 121KM 2005r.

Postprzez kowox44 » 3 maja 2012, 17:25

Witam.
Chciałbym odnowić ten temat dym na zimnym silniku. Miał ktoś więcej taki przypadek?? Niestety moja mazda ma to samo co kolega zamieścił w filmiku. Nie wiem za co się zabrać czy tłok czy wtryski?? Może ktoś by doradził... za każda sugestie będę wdzięczny
Początkujący
 
Od: 24 lip 2009, 23:17
Posty: 15
Skąd: POLSKA
Auto: Oczywiście mazda6 CITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6