Klekotanie przy dużym obciążeniu silnika
Witam. Od pewnego czasu przy obrotach ok 2500-3000 słyszę bardzo głośne "klekotanie" w silniku. Coś podobnego jakby włożyć kij w szprychy koła od roweru. Odgłos występuje tylko podczas jazdy czyli tylko przy znacznym obciążeniu silnika. Nie jest słyszalny podczas postoju dlatego nie jestem w stanie powiedzieć skąd dokładnie dochodzi. Pan w serwisie mazdy powiedział że nigdy czegoś takiego nie słyszał i rozłożył ręce. Ktoś ma jakiś pomysł lub ewentualnie namiar gdzie mógłbym zdiagnozować auto w okolicach trójmiasta? Pozdrawiam
- Od: 26 maja 2009, 19:10
- Posty: 5
- Skąd: GDYNIA
- Auto: MAZDA 6 CiTD GY 2003
"klekotanie " moze byc od wtryskow / korbowodów . Czy miska byla zdejmowana ?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Przy pierwszej wymianie oleju po zakupie (ok 117 tyś) prosiłem żeby sprawdzić stan smoka. Podobno wszystko było ok. To już kolejny defekt tego autka (koło dwumasowe, turbina, a teraz jeszcze brzęczący EGR) i powoli tracę cierpliwość. Będę wdzięczny za każdą podpowiedz.
- Od: 26 maja 2009, 19:10
- Posty: 5
- Skąd: GDYNIA
- Auto: MAZDA 6 CiTD GY 2003
nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego dymienia. Sam silnik też właściwie pracuje bez zmian (nie odczułem spadku mocy, nie ma pływających obrotów itp.) tylko klekocze jakby miał się zaraz skończyć. Spróbowałem ostatnio użyć Forte ale też bez większych zmian. Czy zużyty EGR może dawać takie objawy? Zaczął brzęczeć ale przy innym zakresie obrotów (doraźnie pomaga potraktowanie go wd40). Czy przy dużym obciążeniu może dawać taki odgłos? W serwisie w Gdańsku kazali mi wymienić EGR i vacupompe ale raczej na zasadzie że nie zaszkodzi.
Może trzeba jeszcze raz sprawdzić smoka bo co do jakości poprzedniego serwisu mam wiele zastrzeżeń?
Może trzeba jeszcze raz sprawdzić smoka bo co do jakości poprzedniego serwisu mam wiele zastrzeżeń?
- Od: 26 maja 2009, 19:10
- Posty: 5
- Skąd: GDYNIA
- Auto: MAZDA 6 CiTD GY 2003
PLAMO napisał(a):ok 2500-3000
EGR przy tym zakresie obrotow jest zamkniety. Brzeczy do 2000 obr/min
PLAMO napisał(a):W serwisie w Gdańsku kazali mi wymienić EGR i vacupompe
Moze najlepiej caly silnik?
PLAMO napisał(a):Może trzeba jeszcze raz sprawdzić smoka
A co ma smok do "terkotania"?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Czasami klienci myla stukot z terkotaniem a smok to wiemy czemu grozi ( jak o nim mowa )maxkls napisał(a):A co ma smok do "terkotania"?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Klekotanie takie jak by zawory stukaly o takie klekotanie ci chodzi???
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
I jak z tym klekotaniem się skończyło, bo mam podobny problem tylko że zaczyna się od jakiś 1500 obrotów. Kilka razy zdarzyło mi się również, że przy jakiś 3000 i przyśpieszaniu objaw jakby odcięcia paliwa na ułamek sekundy takie "zakrztuszenie" i później ok. Jestem przed wymianą rozrządu, płynów i filtrów – tzw. dmuchać na zimne po zakupie.
- Od: 28 lis 2009, 19:55
- Posty: 12
- Skąd: Bydgoszcz/Warszawa/Grudziądz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 136KM 04r sedan
boger01 napisał(a):I jak z tym klekotaniem się skończyło, bo mam podobny problem tylko że zaczyna się od jakiś 1500 obrotów. Kilka razy zdarzyło mi się również, że przy jakiś 3000 i przyśpieszaniu objaw jakby odcięcia paliwa na ułamek sekundy takie "zakrztuszenie" i później ok. Jestem przed wymianą rozrządu, płynów i filtrów – tzw. dmuchać na zimne po zakupie.
sprawdź se tez sitko w baku problem z niby odcięciem paliwa i sprawdź sobie luz zaworów klekotanie
- Od: 14 lut 2007, 20:52
- Posty: 60
- Skąd: Syrynia
- Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków
U mnie objawy sa podobne. Jestem po wyczyszczeniu smoka, wymianie podkładek wtryskiwaczy, regulacji luzow zaworowych. Słychać klekotanie najbardziej na 5 biegu. Po przekroczeniu 3000 obr, klekot znika (czyli tak jadąc powyżej 140 km/h) Na pozostałych biegach klekocze jak się mocno depta po gazie. Co to mże być, czy bezpiecznie jest z tym jeździć?
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
a jak z wtryskami?
posluchaj ich pracy..
bo moze one postukaja przy obciazeniu?
pozdr
E.
posluchaj ich pracy..
bo moze one postukaja przy obciazeniu?
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):a jak z wtryskami?
posluchaj ich pracy..
bo moze one postukaja przy obciazeniu?
pozdr
E.
Podejrzewam że to może być wtrysk. Tylko dlaczego przestaje terkotać powyżej 3000 obrotów.
Jak mogę posłuchać tych wtrysków na postoju? Podczas jazdy jedynie co można zarzucić silnikowi to trochę głośna praca. Przy mocnym deptaniu auto nie kopci. Powiem jeszcze że podczas zmiany podkładek pod wtryskami, jeden wtrysk był tak zapieczony, że serwis go z trudem wyjął. Coś jeszcze wspominali że musieli go rozkręcić i poczyścić. Więc może to on klekocze. Wczoraj zrobiłem autem ponad 500 km i auto śmigało. Jedynie to to wkurzające terkotanie na 5 biegu do 3000 obrotów. Jak masz Enduro jakieś dobre rade to bardzo proszę. Czy można tym autem bezpiecznie śmigać?
Pozdrawiam
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
"Coś jeszcze wspominali że musieli go rozkręcić i poczyścić. Więc może to on klekocze"
Podziwiam fachowców ktorzy nie boja sie rozbierac wtryskow CR , raz rozebrałem i musiałem go zezłomować – cyrki sie działy po uruchomieniu silnika . Słyszałem od kolegów z serwisu Denso ze wtryski są nie rozbieralne i nie wolno w ogole ich rozbierac .
Podziwiam fachowców ktorzy nie boja sie rozbierac wtryskow CR , raz rozebrałem i musiałem go zezłomować – cyrki sie działy po uruchomieniu silnika . Słyszałem od kolegów z serwisu Denso ze wtryski są nie rozbieralne i nie wolno w ogole ich rozbierac .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):"Coś jeszcze wspominali że musieli go rozkręcić i poczyścić. Więc może to on klekocze"
.... wtryski są nie rozbieralne i nie wolno w ogole ich rozbierac .
jestem podobnego zdania... i tu raczej nalezyloby szukac przyczyny klekotu...
Marekz6` napisał(a):Podejrzewam że to może być wtrysk. Tylko dlaczego przestaje terkotać powyżej 3000 obrotów.
..... Czy można tym autem bezpiecznie śmigać?
wtrysk pracuje w kazdym zakresie obrotowym inaczej
i moze w twoim przypadku, te ok. 3000 obr/min jest najbadrdziej problematyczne (slyszalne)
absolutnie odradzam jezdzenie na uszkodzonym wtrysku !

spowoduje on w najlepszym przypadku: zapieczenie pierscieni,
lub co gorsza wypalenie dziury w tloku lub kpl. uszkodzenie bloku (przez rysy),
glowicy przez kawalki tloka i do tego pogiecie zaworow + korbowodu itp.
wtryski nalezy dosc czesto kontrolowac!
wiem co pisze, bo sam niestety kilka lat temu przezylem remont silnika mojej poprzedniej M6 w dieslu
i to z powodu: jednego powaznie a drugiego mniej uszkodzonego wtrysku ,
a przejechalem na nich raptem ok. 1100 km po tym jak stwierdzilem, ze auto kopci, lekko przerywa
no i pracuje glosniej niz uprzednio!
przestrzegam przed takimi zaniedbaniami!

pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jak można sprawdzić to czy to napewno jest wina wtrysków? Czytałem o testach przelewowych, ale nie mogę nigdzie znaleźć mechanika, który sprawdziłby w ten sposób wtryski. Mogę co najwyżej podejrzewać że to co tak klepie to wtrysk, z którym Panowie się tak mordowali. Przed wymianą podkładek też to klepanie miało miejsce, w takich samych zakresach obrotów.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Marekz6` napisał(a):Jak można sprawdzić to czy to napewno jest wina wtrysków? Czytałem o testach przelewowych, ale nie mogę nigdzie znaleźć mechanika, który sprawdziłby w ten sposób wtryski. Mogę co najwyżej podejrzewać że to co tak klepie to wtrysk, z którym Panowie się tak mordowali. Przed wymianą podkładek też to klepanie miało miejsce, w takich samych zakresach obrotów.
Kup sobie jakis 6pak jogurtow pitnych (np. actimel), do tego troche rurki w akwarystycznym i test zrob sobie sam!
Moje wideo na youtube http://www.youtube.com/watch?v=o7vv1DkKOzY
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3131 (48/160)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Pomysłowo zrobione , no i jak oceniasz test ?
"Przed wymianą podkładek też to klepanie miało miejsce"
Czyli nie jest winny serwis .... na odleglosc ciezko bedzie doradzic co w trawie piszczy , generalnie diesle wydaja rozne ciekawe dzwieki
( procz motoru 2,2 , w ogole nie przypomina diesla – zachorowałem na GH 2,2 tylko akcyza w PL zabija )
"Przed wymianą podkładek też to klepanie miało miejsce"
Czyli nie jest winny serwis .... na odleglosc ciezko bedzie doradzic co w trawie piszczy , generalnie diesle wydaja rozne ciekawe dzwieki
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6