Za duże spalanie. Co to moze być?
Witam,
miesiąc temu kupiłem ten samochód ze względu na osiągi i dość niskie spalanie średnie – jak dla mnie zadowalająco by było w granicach 7-9l/100km. (trasa – miasto)
Niestety w mieście pali mi około 11l/100km, a w trasie 9-10l/100km (pomiary z dystrybutora).
Sprawdzane na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa, dokładnie 600km i tyle od tankowania do rezerwy czyli 10l/100km !
Charakterystyka jazdy nie strasznie szalona, ale pozwalająca na przejechanie w jedną stronę przez 3,5-4h.
Staram się utrzymywać obroty w zakresie 2000-2500rpm.
Wiadomo, że to nie Niemcy, gdzie zapina się 6b i tempomat i, że trzeba trochę mielić skrzynią, ale w końcu nie wymagam spalania poniżej 6l/100km... !?
Proszę, pomóżcie mi znaleźć przyczynę takiego łakomstwa mojej Madzi ...
Po zakupie (przebieg 120.000km) wymieniłem:
– rozrząd ory kpl z pompą
– olej Motul 5W30 + filtr
– olej w skrzyni Castrol – taki jak tu polecacie
– płyn chłodzenia – Shell chyba
Poprzednie płyny/oleje czyste.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
vipek
miesiąc temu kupiłem ten samochód ze względu na osiągi i dość niskie spalanie średnie – jak dla mnie zadowalająco by było w granicach 7-9l/100km. (trasa – miasto)
Niestety w mieście pali mi około 11l/100km, a w trasie 9-10l/100km (pomiary z dystrybutora).
Sprawdzane na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa, dokładnie 600km i tyle od tankowania do rezerwy czyli 10l/100km !
Charakterystyka jazdy nie strasznie szalona, ale pozwalająca na przejechanie w jedną stronę przez 3,5-4h.
Staram się utrzymywać obroty w zakresie 2000-2500rpm.
Wiadomo, że to nie Niemcy, gdzie zapina się 6b i tempomat i, że trzeba trochę mielić skrzynią, ale w końcu nie wymagam spalania poniżej 6l/100km... !?
Proszę, pomóżcie mi znaleźć przyczynę takiego łakomstwa mojej Madzi ...
Po zakupie (przebieg 120.000km) wymieniłem:
– rozrząd ory kpl z pompą
– olej Motul 5W30 + filtr
– olej w skrzyni Castrol – taki jak tu polecacie
– płyn chłodzenia – Shell chyba
Poprzednie płyny/oleje czyste.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
vipek
- Od: 20 lis 2010, 11:12
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 2006r 2.0 143KM MZR CD
Sport Exclusive
polecam wymiane filtra paliwa i czyszczenie sitka w zbiorniku.
potem odwiedziny ASO i dokonanie testerem kalibracji wtrysków i przejżenie komputera w kwestii błędów
i aktualizacje oprogramowania.
jesli to nie pomoże i wszystko jest okay, to chip!
powodz.E

potem odwiedziny ASO i dokonanie testerem kalibracji wtrysków i przejżenie komputera w kwestii błędów
i aktualizacje oprogramowania.
jesli to nie pomoże i wszystko jest okay, to chip!
powodz.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki za odp 
na kompie błędów nie ma ...
filtry i tak miałem wymienić i wyczyścić, ale czy to ma wpływ na spalanie, a nie tylko na moc
a o co chodzi z chipem
Edit:
"jesli to nie pomoże i wszystko jest okay, to chip!"
o co chodzi z chip
– do wymiany, czy do tuningu ...
Wesołych Świąt ;]
vipek
na kompie błędów nie ma ...
filtry i tak miałem wymienić i wyczyścić, ale czy to ma wpływ na spalanie, a nie tylko na moc
a o co chodzi z chipem
Edit:
"jesli to nie pomoże i wszystko jest okay, to chip!"
o co chodzi z chip
Wesołych Świąt ;]
vipek
- Od: 20 lis 2010, 11:12
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 2006r 2.0 143KM MZR CD
Sport Exclusive
GreenBox 

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
PS_VIP napisał(a):..
filtry i tak miałem wymienić i wyczyścić, ale czy to ma wpływ na spalanie, a nie tylko na moc
a o co chodzi z chipem
zabrudzony doplyw paliwa ma wplyw na moc jak i na spalanie.
a Chip moze spowodowac polepszenie wlasciwosci jezdnych auta i obnizyc spalanie.
– do DPF-a trzeba zastosowac go dobrej jakosci..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
PS_VIP napisał(a):..
Ja jednak bym chciał doprowadzić samochód do sprawności blisko fabrycznej bez modyfikacji tuningowych.
wiem,i dlatego polecam uwadze filter itp...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Zgadza się Motul jest bardzo dobry.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Jeszcze jedno pytanko – gdzie najlepiej się zgłosić jeżeli wymiana/czyszczenie filtrów nie zda egzaminu lub nie będę miał możliwości zrobić tego we własnym zakresie (zima, a mieszkam w bloku) 
Chodzi mi o dobrą obsługę i niewygórowaną cenę ...
Mieszkam w Warszawie (Bemowo).
vipek
Chodzi mi o dobrą obsługę i niewygórowaną cenę ...
Mieszkam w Warszawie (Bemowo).
vipek
- Od: 20 lis 2010, 11:12
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 2006r 2.0 143KM MZR CD
Sport Exclusive
jesli nic nie wskorasz z filtrami i aktualizacja oprogramowania nie poprawi spalania, to polecam popatrzeć krytycznie na wtryski i sprawdzić jak wydajna jest turbina
pozdr.E
pozdr.E
Ostatnio edytowano 30 wrz 2013, 15:36 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dopiero kilka godzin temu zostały wymienione filtry (powietrza i paliwa), diagnostyka wszystkiego i kalibracja wtrysków, ale jak na razie nie widzę poprawy w spalaniu ani w przyśpieszeniu ... ;/
Sprawdzone były podciśnienia i sterowanie łopatkami turbiny (zewnętrznie) – wszystko wydaje się być sprawne ...
Zabawa z wtryskami zaczyna się od około 500 zł, a z turbiną to nie wiem.
Zobaczę co Panowie z Jaksy powiedzą przy następnej wizycie, ale strach się bać :/
Grunt, że moja M6 trafiła w dobre ręce – na pewno coś wymyślą.
pozdro vipek
P.S. sorry za ewentualne błędy merytoryczne – nie jestem ekspertem.
Sprawdzone były podciśnienia i sterowanie łopatkami turbiny (zewnętrznie) – wszystko wydaje się być sprawne ...
Zabawa z wtryskami zaczyna się od około 500 zł, a z turbiną to nie wiem.
Zobaczę co Panowie z Jaksy powiedzą przy następnej wizycie, ale strach się bać :/
Grunt, że moja M6 trafiła w dobre ręce – na pewno coś wymyślą.
pozdro vipek
P.S. sorry za ewentualne błędy merytoryczne – nie jestem ekspertem.
- Od: 20 lis 2010, 11:12
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 2006r 2.0 143KM MZR CD
Sport Exclusive
PS_VIP napisał(a):...
Zabawa z wtryskami zaczyna się od około 500 zł, a z turbiną to nie wiem.
......
testerem po kalibracji mozna stwierdzic w jakim są stanie tj. ile przelewaja wtryski, i podobnie jest z turbiną, i kontrolą jej ciśnienia.
poza filterem paliwa jest jeszcze sitko w zbiorniku i jeśli ono jest przytkane, to może ono mieć wpływ na jakość pracy silnika. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Powiedzcie mi drodzy koledzy, jak wspomniałem na wcześniejszych forma kupiłem swoją perełkę ok 2 tygodnie temu, jeździ nią głównie żona i to na krótkich odcinkach (ok 5 – 20 km ) ale spalanie średnie komputer wskazuje 12 l/100km, czy nie jest to trochę za dużo jak na diesla, w ukrytych opcjach TRIP KOMPA ustawiłem na -10 i dalej to samo. Co o tym myślicie?
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
Kolego a w rzeczywistości ile Ci pali?? Nie sugerowałbym się tutaj wskazaniami komputera jeśli nie wiem ile pali mi na prawdę. Ustawiłeś -10 ale tylko po to żeby komputer Ci podawał mniej???
No zawsze jakieś rozwiązanie. Ale najpierw zobaczył bym ile na prawdę pali a poźniej ustawiał żeby komputer podawał tak jak jest naprawdę. To, że zmienisz na -10 nie zmieni spalania na niższe....
A poza tym jaki ktoś na naszym forum już napisał diesel nie nadaje się (czyt. mało opłaca) do takich odcinków (5 – 20km).
Ile pali na prawdę:
– zatankuj do pełna zrób 100km i znowu do pełna (najdokładniejszy pomiar ale i drogi)
– od razu jak zaplai Ci się rezerwa jedź na stacje i zalej np. za 50 zł zobacz ile zrobisz do ponownego zapalenia się kontrolki ( nie tak dokładny jak pierwszy ale i tańszy)
A poza tym jaki ktoś na naszym forum już napisał diesel nie nadaje się (czyt. mało opłaca) do takich odcinków (5 – 20km).
Ile pali na prawdę:
– zatankuj do pełna zrób 100km i znowu do pełna (najdokładniejszy pomiar ale i drogi)
– od razu jak zaplai Ci się rezerwa jedź na stacje i zalej np. za 50 zł zobacz ile zrobisz do ponownego zapalenia się kontrolki ( nie tak dokładny jak pierwszy ale i tańszy)
- Od: 21 wrz 2010, 08:03
- Posty: 68
- Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.
a czy można kierować się wskazaniami ilości paliwa w trip komputerze?, po zatankowaniu pokazał 55,5 litra a po przejechaniu 50 km pokazał 50,5 litra. Oczywiście zrobię tak jak mówisz bo zatankowałem do pełna ale chcę zatankować znowu po przejechaniu 300 – 500 km żeby mieć [jakie?] porównanie. a dlaczego diesel, bo często jadę gdzieś dalej w weekend jakieś 200, 300 km a po za tym nie miałem jeszcze diesla i zawsze chciałem mieć klekoczącego japońca ;]
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6