Po wymianie SCV dalej problem poniżej -10. Czy to pompa?

Postprzez aniek_s » 27 sty 2010, 19:03

oo w końcu jakiś nowy głos, sprawdze wieczorekim, bo moj plan z cieplym garazem nie wypalil, niestety dalej niedostepny
Jako specjalista z dziedziny informatyki, elektroniki i telekomunikacji stwierdzam, że coś się pewnie zjebało.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143

Postprzez MasterB » 27 sty 2010, 19:16

rudygrzes, ciekawy pomysł... Mrozy co prawda się kończą, ale jakby moja się dławiła to spróbuję tego pomysłu. W sumie to nawet by tłumaczyło dlaczego zaczęła mieć problemy po zatankowaniu pod korek...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Grzyby » 27 sty 2010, 19:59

Mocno wątpię. U mnie nie było żadnego nad ani podciśnienia w zbiorniku (czyściłem sitko), a problem jak był tak jest....
Obstawiam raczej to że zrobiło się trochę cieplej.
Zresztą, właśnie ocieplenie może być problemem – bo tak naprawdę nie wiadomo na 100% co jest powodem problemów. A jak się ociepli to wszystkie testy można sobie w buty wsadzić :(

MasterB, u mnie niezależnie od ilości paliwa jest problem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Damiano » 27 sty 2010, 20:17

Grzyby napisał(a):MasterB, u mnie niezależnie od ilości paliwa jest problem.


U mnie również... :|
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez kielbik666 » 27 sty 2010, 21:01

no to teraz ja dowale z grubej rury :P
gdzie ja tego SKYYDa moge kupic ???
bo w realu obi praktikerze bp i orlenie tego nie widzialem <glupek2>
kielbik666
 

Postprzez Grzyby » 27 sty 2010, 21:14

jeszcze na Shelu poszukaj, albo w necie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez McSlavko » 27 sty 2010, 21:15

działa!!!!!! stała cały dzień na mrozie -12C, rano problemy straszne, przerywa, gaśnie...załamka, wróciłem z firmy, godz.17C, temp -12, odpalam, przeryrywa, na wolnych chodzi chodzi i po 2-3min gaśnie, webasto sie wyłacza...ponowne odpalenie po minucie oczekiwania i znowu to samo....otworzyłem wlew paliwa, poszedł 1L benzyny na 50L ropy...ponowne odpalenie to samo...gaśnie, ponowne to samo, i ponowne i chodzi, webasto sie załączyło, poczekałem z 10 min, na gaz reaguje, nie gaśnie, chodzi jak marzenie, ruszyłem...rewela, żadnych problemów, to od razu w trase....zrobiłem 34km i zadnych problemów!!!!!!! jak ręką odjął, ale jeszcze wróciłem i zmieniłem filtr paliwa...prewencyjnie. Na razie chodzi jak burza, żadnych problemów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 22:39
Posty: 50
Skąd: Legionowo
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 MZRCD 121KM '03

Postprzez Grzyby » 27 sty 2010, 21:21

McSlavko, nie chciałbym wylewać kubła zimnej wody.... ale moja zachowuje się identycznie. Pisałem już o tym. Jak się już zagrzeje to śmiga idealnie. Dla mnie żadne rozwiązanie bo co rano (jak jest poniżej -10) problem się powtarza. Aż do nagrzania silnika.
Poczekajmy na większe mrozy, teraz mamy ocieplenie....
Podejrzewam że z tego właśnie powodu same zaczną się "chwilowo" naprawiać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez McSlavko » 27 sty 2010, 21:26

ale moja sie nie nagrzała, była zimna, przeciez chyba nie myslisz ze 2-3minuty pracy nagrzało auto
zegar temp. nawet nie drgnął
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 22:39
Posty: 50
Skąd: Legionowo
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 MZRCD 121KM '03

Postprzez Grzyby » 27 sty 2010, 21:32

McSlavko, oby, oby. Niestety znam to ze swojej. Jak było cieplej zachowywała się podobnie...
Tutaj bym upartywał cudownego ozdrowienia:
Grzyby napisał(a):Poczekajmy na większe mrozy, teraz mamy ocieplenie....
Podejrzewam że z tego właśnie powodu same zaczną się "chwilowo" naprawiać.

Łudzę się że po ociepleniu problemy znikną bezpowrotnie, ale jakoś mało w to wierzę. I obawiam się kolejnych mrozów.
Ale może .....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 27 sty 2010, 21:55

Grzyby napisał(a):MasterB, u mnie niezależnie od ilości paliwa jest problem.

W tym co MasterB pisze moze byc wiecej racji. Nawet jak masz malo paliwa, powietrze rowniez zmniejsza na czas niskiej temperatury swoja objetosc. A to powoduje podcisnienie. Nie wiem co sie bardziej rozszerza/kurczy – ON czy powietrze, ale pewnie ON, tak czy inaczej problem moze wystepowac przy prawie pustym baku rowniez o ile odpowietrzanie (w tym przypadku napowietrzanie) nie dziala, bo np. zamarzlo/zasyfilo sie parafina/etc.

MasterB, przypilnuj zjawiska (ja nie bardzo moge, bo mi nie gasnie). Moim zdaniem dobry trop, choc byc moze slepy... Kto wie...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Riki » 28 sty 2010, 02:24

Grzyby jaki masz filtr paliwa? Knecht? dolewałeś np. PB do baku?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 28 sty 2010, 09:12

Riki <czytaj> :)
Filtr paliwa Knecht (od zawsze) wymieniony tydzień temu. Sitko w baku wyczyszczone. SCV wymieniony z 3 tygodnie temu. W zbiorniku Diesel Gold + dodatek + 3l Pb.

No i to co przypuszczałem – dzisiaj odpaliłem bez najmniejszych problemów i pojechałem do roboty.
No ale było -7.
Cieszę się tylko trochę, bo mam obawy co do zachowania jak wrócą mrozy większe niż -10.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez aniek_s » 28 sty 2010, 10:08

U mnie także wszystko OK, ale obylo sie bez wymiany filtra, wczoraj wieczorem tylko chwile obroty "falowaly" ale potem silnik cykal jak marzenie. Dzisiaj rano tez bez problemu.
Jako specjalista z dziedziny informatyki, elektroniki i telekomunikacji stwierdzam, że coś się pewnie zjebało.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143

Postprzez Marco81 » 28 sty 2010, 10:12

Witajcie
A u mnie nastał spokój, po wymianie filtra w niedziele, dolaniu PB w ilości 2 litry, dolaniu oleju (było minimum) , Madzia śmiga aż miło. Wczoraj było – 18 stopni, we wtorek – 16 stopni.

Wg mnie to na pewno jest paliwo !

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez Globy » 28 sty 2010, 12:41

Panowie, chciałem podziękować za Wasze (nie do końca może miłe) doświadczenie i Mariuszowi za korektę ;) Dzięki temu powstał tekst o ratunku dla diesli w czasie mrozów => http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7496769,D ... _mroz.html
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez gorylla » 28 sty 2010, 13:01

Grzyby napisał(a):MasterB, u mnie niezależnie od ilości paliwa jest problem.


U mnie również. Magda dławi się tak samo przy baku zalanym pod korek, przy połowie, jak i przy niemalże pustym.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez bezed » 28 sty 2010, 17:12

Hmm... Co do tego syku przy odkręcaniu korka wlewu paliwa, mam go cały rok i nie ma problemów z jazdą. Odpowietrzenie lub dopowietrzenie jest wtedy gdy wytworzy się pewne podciśnienie i nigdy nie będzie takie samo jak na zewnątrz baku. Gdyby Wam to nie działało to po zatankowaniu baku do pełna i wyjeżdżeniu go zrobiłby się placek z baku, albo coś w rodzaju próżni.

Zauważyłem też że piszemy tu o 2 problemach.
1- Problem z paleniem zimnego silnika
2- Żabka po dłuższej jeździe, mimo iż zimny samochód pali normalnie.

Ja miałem ten 2 problem i już jestem pewien że to było paliwo. Przy dużym mrozie można przysłonić część chłodnicy, by pod maską była ciut wyższa temperatura, gdyż jak na dworze jest -25, a my jedziemy np 80km/h to może być tam dużo niższa temperatura dzięki pędowi powietrza.

Ps. fajnie napisany artykuł Globy, szkoda że w wypowiedziach jak zwykle wszystko schodzi na kłótnie mądrych inaczej.

Pozdro
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 07:03
Posty: 8
Skąd: Wilga
Auto: mazda 6 2005 136hp

Postprzez krzych » 28 sty 2010, 21:33

bezed napisał(a):Ps. fajnie napisany artykuł Globy, szkoda że w wypowiedziach jak zwykle wszystko schodzi na kłótnie mądrych inaczej.


bezed napisał(a):po zatankowaniu baku do pełna i wyjeżdżeniu go zrobiłby się placek z baku, albo coś w rodzaju próżni.

To teraz spojrzyj raz jeszcze na swoja madrosc "inaczej".

PS. Artykul moze i ladnie napisany, ale konkretow w nim malo. Wylaczanie odbiornikow niezbyt sluszne.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Globy » 28 sty 2010, 22:52

Starałem się wybrać wszystkie sposoby, które znalazłem i z którymi zetknąłem się w ostatnich dniach... I uniknąć formuły ogólnej, powtarzającej się w podobnych poradnikach (dodatek do paliwa/sprawdź świece żarowe/naładuj akumulator – to nie pomoże przy -25 stopni, jeśli auto ogólnie jest sprawne). Jestem otwarty na "konkretne" rady <usmiech>

Co do wyłączania odbiorników, to można "rozgrzać" akumulator np. włączeniem świateł, ale przy samym odpalaniu lepiej nie nadwyrężać baterii – tak myślę. Tę dyskusję proponuję jednak przenieść do Eksploatacji.

bezed napisał(a):Ps. fajnie napisany artykuł Globy, szkoda że w wypowiedziach jak zwykle wszystko schodzi na kłótnie mądrych inaczej.

Dziękuję, taka nasza codzienność ;) Musiałem się spieszyć z tekstem i przy okazji rozwikłać tajniki diesli (tu z pomocą przybył Grzybek), bo mamy w domu tylko wolnossącego PN'a – odpala na ropie z Bliskiej, ale przez pierwsze kilometry ma konkretnego Parkinsona.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6