Nikt nie ma innych pomysłów co to może być? Albo potwierdzić że mam szukać przyczyny hałasu w panewce...
Stukanie (stuki) w silniku
Odpalił troche ciężej bo akumulator słaby, samochód dość często stoi, jak jeżdżę częściej to nie ma problemów z odpalaniem. Panewka może hałasować tylko parę sekund po odpaleniu na zimnym? 
Nikt nie ma innych pomysłów co to może być? Albo potwierdzić że mam szukać przyczyny hałasu w panewce...
Nikt nie ma innych pomysłów co to może być? Albo potwierdzić że mam szukać przyczyny hałasu w panewce...
- Od: 17 sie 2012, 15:21
- Posty: 11
- Skąd: poznań
- Auto: Mazda 6, CiTD 136km, 2003r.
Wali po odpaleniu, ale po kilku sekundach i tak słychać huczenie z silnika. Na wtrysk to za mocno wali. Popatrz na ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=pZpwWE8Yfns
W pierwszej sekundzie słychać lekki strzał i to jest właśnie wtrysk.
Twój dźwięk to bardziej to:
http://www.youtube.com/watch?v=qKM2G102sek
Jak się zachowuje kontrolka ciśnienia oleju ?
http://www.youtube.com/watch?v=pZpwWE8Yfns
W pierwszej sekundzie słychać lekki strzał i to jest właśnie wtrysk.
Twój dźwięk to bardziej to:
http://www.youtube.com/watch?v=qKM2G102sek
Jak się zachowuje kontrolka ciśnienia oleju ?
Kontrolka oleju nigdy się nie włączyła, ciągle mnie zastanawia to, że jak silnik jest chociaż troszkę rozgrzany, to przy odpalaniu tego hałasu nie ma, nie hałasuje też nigdy podczas jazdy, tylko przy pierwszym odpaleniu przy niskiej temperaturze... Właśnie siedzę ze znajomym i mówi że z mojego samochodu jest hałas z tego pierwszego filmiku, mówi że ten drugi to jak traktor a u mnie tak na pewno nie jest. Nagranie było z zewnątrz a nie wewnątrz więc też głośniej było słychać. Nie chce sugerować na siłę że to nie jest panewka, tylko mam nadzieję, że to nie to 
- Od: 17 sie 2012, 15:21
- Posty: 11
- Skąd: poznań
- Auto: Mazda 6, CiTD 136km, 2003r.
Poczekam jeszcze może jakieś pomysły będą. Nagranie jest bardzo głośne, ale mogę z całą pewnością powiedzieć, że nie jest to dźwięk taki jak na drugim filmiku który Hubix podał, włączyłem ten filmik jeszcze mojej kobiecie to sie wystraszyła że tak silnik może pracować i powiedziała że nasz na pewno tak nie hałasuje. Na tym filmiku silnik opornie wkręca się na obroty, mój nie ma tego problemu, podczas jazdy też nigdy nie zaczął hałasować, po prostu na mrozie sobie poklepie pare sekund i wszystko wraca do normy 
- Od: 17 sie 2012, 15:21
- Posty: 11
- Skąd: poznań
- Auto: Mazda 6, CiTD 136km, 2003r.
Kolego adamq89 mój silnik zachowuje się na mrozie identycznie jak Twój . Zasada jest taka że im większy mróz tym stukanie głośniejsze i dłużej trwa ( maksimum osiąga przy – 10
) .
Co do sugestii że to panewka- wtedy stukanie byłoby ciągłe i niezależne od temperatury. Ponadto ja przejechałem już tak ponad 40 tyś km . Więc raczej silnik by się już rozleciał.
Próbowałem szukać przyczyny we wtryskach. Co ciekawe po odpięciu któregokolwiek z wtrysków ( wiem że tak nie powinno się robić ) stukanie pojawiało się nawet przy + temperaturach.
Poruszałem ten temat tutaj viewtopic.php?f=90&t=130822&start=20 pod nikiem grzegorzb ( zarejestrowałem się na nowo ). Wrzuciłem tam link gdzie silnik również stuka. Kilka osób z forum wypowiedziało się że mają tak samo , niektórzy wrzucili nagrania. Posłuchaj więc. Ja przestałem póki co szukać przyczyny. Może Tobie się uda to podziel się z innymi.
Co do sugestii że to panewka- wtedy stukanie byłoby ciągłe i niezależne od temperatury. Ponadto ja przejechałem już tak ponad 40 tyś km . Więc raczej silnik by się już rozleciał.
Próbowałem szukać przyczyny we wtryskach. Co ciekawe po odpięciu któregokolwiek z wtrysków ( wiem że tak nie powinno się robić ) stukanie pojawiało się nawet przy + temperaturach.
Poruszałem ten temat tutaj viewtopic.php?f=90&t=130822&start=20 pod nikiem grzegorzb ( zarejestrowałem się na nowo ). Wrzuciłem tam link gdzie silnik również stuka. Kilka osób z forum wypowiedziało się że mają tak samo , niektórzy wrzucili nagrania. Posłuchaj więc. Ja przestałem póki co szukać przyczyny. Może Tobie się uda to podziel się z innymi.

- Od: 19 sty 2013, 22:57
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002 r.
Ja mam to samo. Im zimniej tym stukanie większe.Zamieszczam link do MP-3 http://w842.wrzuta.pl/audio/8gGVuWQLdyl/stuki_na_zimnym Najmocniejsze wtedy kiedy nacisne lekko na gaz, obroty minimalnie rosną a stukanie się nasila. (18 s). Po ok 2 min pracy te stuki już nie występują. Podkładki wymienione niedawno (172000km ale smok był czysty)Proszę o odsłuchanie i ew wskazówki co to może być.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ja gazu nigdy nie wciskałem przy hałasowaniu, zanim zapnę pasy, włącze światła itd. to klepania już nie ma
pierwszy raz usłyszałem to jak był lekki mróz pod koniec października, od tamtej pory dźwięk nie zmienił się, jest zawsze taki sam, troszke gorzej brzmi tylko jak jest dużo zimniej niż 0 stopni. Zacznę na pewno od wymiany oleju i filtra (chociaż wymiana była 5000km temu), żeby sprawdzić smok, na pewno nie zaszkodzi bo smok nie był sprawdzany po kupnie samochodu. Jak hałas nie zniknie a nikt innego pomysłu nie będzie miał co to może być, to chyba podjade do Voyager Club żeby sprawdzili co to... Przez telefon mechanik z serwisu powiedział, że z tego co mówię to może być smok przytkany, przez co na zimnym gęsty olej przez pierwsze pare sekund nie dochodzi do silnika i przez to silnik może klepać przez pare sekund, pracując bez oleju, ale oczywiście przez telefon to może 10 różnych diagnoz postawić i że mam podjechać.
- Od: 17 sie 2012, 15:21
- Posty: 11
- Skąd: poznań
- Auto: Mazda 6, CiTD 136km, 2003r.
Jeżeli masz zamiar jechać do tego mechanika który twierdzi że przyczyną stukania jest przytkany smok to lepiej poszukaj innego. U mnie olej dexelia, podkładki wymienione, smok czysty. Stukanie ewidentnie powiązane jest ze spalaniem mieszanki, bo gdyby miało charakter mechaniczny to silnik już by się rozleciał.
- Od: 19 sty 2013, 22:57
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002 r.
Ja mam smok czysty a stuka. Myślałem ew. o jakimś przytkanym kanale w magistrali olejowej ale przez 1-2 min olej nie rozgrzewa się aż tak bardzo żeby smarowanie było łatwiejsze. Wyrobiona panewka na ciepłym chyba by jeszcze bardziej się tłukła. Czy po ściągnięciu miski da się skontrolować dól silnika?
Spróbuję zalać forte, może zanim bak wypale mrozy się nie skończą i zobaczę czy uciszyło. Jak ustanie znaczy że wtryski
Spróbuję zalać forte, może zanim bak wypale mrozy się nie skończą i zobaczę czy uciszyło. Jak ustanie znaczy że wtryski
stonoga przy jakiej temperaturze odpalałeś silnik
wydaje mi się że co do stukania jakie u siebie obserwujesz jest w normie.Po prostu twarda praca zimnego silnika. Mnie bardziej zastanawia u Ciebie ten dziwny dźwięk ( taki jęczący ) słyszalny już nawet przy kręceniu samym rozrusznikiem. U mnie tego nie ma, ale może kwestia samego nagrania.
- Od: 19 sty 2013, 22:57
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002 r.
Odpalałem przy -8. Auto stało 4 dni. Wsłucham się jeszcze raz jutro rano czy jęczy. Ale na pewno stuka p w chwili dodawania gazu. Inaczej pali jak pojeżdżę i stoi 4-5 h wtedy odpala już bez stukania.
Na moje ucho odpalilbym silnik na zdjetym pasku wielorowkowym , wymieniałes juz koło alternatora ? Stuk podobny do napinacza paska wielorowkowego ale moge sie mylic , nie uleczysz motoru na odległosc . Inne filmiki pokazuja zupełnie inne odglosy , pierwszy – normalna praca zimnego diesla , ten anglik obrocil panewke na 100% tłok napitala w głowice .adamq89 napisał(a):Dołączam dzisiejsze nagranie, przy temperaturze -8st.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
adamq89 napisał(a):Witam, ja też mam problem już od jakiegoś czasu z hałasem z silnika. U mnie silnik hałasuje tylko po odpaleniu przez pare sekund, ale tylko przy niskiej temperaturze (koło zera lub niżej), a im niższa temperatura tym stukanie trwa chwilkę dłużej. Dołączam dzisiejsze nagranie, przy temperaturze -8st. Czy to może być przez przytkany smok, lub niewyregulowane wtryski?
http://speedy.sh/8RMQ2/VOICE004.MP3
Zlookaj na to nagranie. Moja 6 tak pali przy minusowych temperaturach. Oczywiście -17 to już jest ostro, ale identycznie paliła przy -23
Witam posiadam moja mazde od nie dawna . Kilka dni temu podczas dodawania gazu zarowno na zimnym jak i cieplym silniku slychac cos jak by terkotanie z silnika ale tylko w zakresie od 1200 d0 2000 obrotow pozniej nic.Na wolnych obrotach silnik rowniez pracuje dobrze.Nie pali sie kontrolka cisnienia oleju. Prosze o pomoc co to moze byc 
-
ciucio
Witam serdecznie,
Ostatnio zauważyłem, że podczas włączania się klimatyzacji silnik zaczyna stukać. Nie jest to głośne, jednak słyszalne. Podczas ruszania, przyśpieszania, zarówno na gorącym jak i zimnym silniku jest cisza, również praca silnika na biegu jałowym wydaje się być ok (czasem słychać jakoś nieregularnie powtarzający się odgłos). Tymczasem po włączeniu klimatyzacji, równo z pracą wentylatora dochodzą stuki z silnika. Próbując je zlokalizować namierzyłem mniej więcej lewą, tylną stronę silnika lub za nim – tak mniej wiecej.
Podczas włączania się wetylatora klimatyzacji odczuwalne są również drgania. Wentylator w trybie auto włącza się i wyłącza dość często.
Dodam, że auto ma przejechane obecnie 110 tyś, za kilka tyś mam zaplanowaną wymianę rozrządu. Wydaje mi się, że wcześniej tego odgłosu nie było, choć wiele osób pisze, ze włączenie klimatyzacji w tym silniku łączy się z lekkim stukaniem i drganiami.Tylko czy moje nie jest zbyt intensywne.
W styczniu wymieniłem podkładki pod wtryskami, nie wiem czy ma to jakiś związek, bo przez całą zimę jeździłem bez klimatyzacji.
Na pewno mam słaby akumulator (kiedyś po 30 minutach świecenia ksenonów wyładował mi się całkowicie). Gdy jest wilgotno piszczy również pasek.
Poniżej link do nagranego dźwięku – silnik rozgrzany, duży garaż (dźwięk się pewnie odbija od ścian).
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11033738/mazda%205_MZR_CD_143KM_klimatyzacja_klekot.mp3
Co o tym myślicie, coś z tym robić?
dzięki
jzk
Ostatnio zauważyłem, że podczas włączania się klimatyzacji silnik zaczyna stukać. Nie jest to głośne, jednak słyszalne. Podczas ruszania, przyśpieszania, zarówno na gorącym jak i zimnym silniku jest cisza, również praca silnika na biegu jałowym wydaje się być ok (czasem słychać jakoś nieregularnie powtarzający się odgłos). Tymczasem po włączeniu klimatyzacji, równo z pracą wentylatora dochodzą stuki z silnika. Próbując je zlokalizować namierzyłem mniej więcej lewą, tylną stronę silnika lub za nim – tak mniej wiecej.
Podczas włączania się wetylatora klimatyzacji odczuwalne są również drgania. Wentylator w trybie auto włącza się i wyłącza dość często.
Dodam, że auto ma przejechane obecnie 110 tyś, za kilka tyś mam zaplanowaną wymianę rozrządu. Wydaje mi się, że wcześniej tego odgłosu nie było, choć wiele osób pisze, ze włączenie klimatyzacji w tym silniku łączy się z lekkim stukaniem i drganiami.Tylko czy moje nie jest zbyt intensywne.
W styczniu wymieniłem podkładki pod wtryskami, nie wiem czy ma to jakiś związek, bo przez całą zimę jeździłem bez klimatyzacji.
Na pewno mam słaby akumulator (kiedyś po 30 minutach świecenia ksenonów wyładował mi się całkowicie). Gdy jest wilgotno piszczy również pasek.
Poniżej link do nagranego dźwięku – silnik rozgrzany, duży garaż (dźwięk się pewnie odbija od ścian).
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11033738/mazda%205_MZR_CD_143KM_klimatyzacja_klekot.mp3
Co o tym myślicie, coś z tym robić?
dzięki
jzk
Dziękuje za odpowiedź. Dźwięk wentyaltora jest dość głośny, ale w sumie wentylator jest tuż przy grillu. Nie będę chyba jednak szukał dziury w całym. Skoro u ciebie również słychać lekkie stukanie (to jest wtrysk?) to pewnie tak powinno być.
A co ze słabym akumulatorem i być może uszkodzonym sprzęgiełku alternatora, w jaki sposób je sprawdzić? Czy na przykład drgania towarzyszące pracy wentylatora mogą być z tym związane?
A co ze słabym akumulatorem i być może uszkodzonym sprzęgiełku alternatora, w jaki sposób je sprawdzić? Czy na przykład drgania towarzyszące pracy wentylatora mogą być z tym związane?
jeziorek napisał(a):Nie będę chyba jednak szukał dziury w całym.
Ewidentnie klepanie dochodzi z jednego cylindra, trzy pozostałe pracują gładko. Dźwięk mocno narasta po obciążeniu, włączeniu się wentylatora i zapewne sprężarki AC.
Osobiście czymprędzej udał bym się na komputer i sprawdził rozkład dawek paliwa a wcześniej test przelewowy wtrysków.
Można spróbować zidentyfikować winowajcę zwyczajnie dotykając po kolei obudowy wtrysków.
Może winny jest zawór, choć nie sądzę.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6